Gjest Venninna Skrevet 6. juni 2005 #1 Del Skrevet 6. juni 2005 http://www.dagbladet.no/dinside/2005/06/05/433827.html "Unge kvinner kjefter mer og slår like mye som sine mannlige partnere når det er konflikter i forholdet." Basert på min egne personlige erfaring stemmer dette ganske bra. Er dette en av de mindre heldige følgene av likestilling? At vi tar opp mannens dårlige egenskaper - eller kanskje vi egentlig er enda verre på bunn? Har noen venninner som er skikkelig ille til å skjelle ut partneren - og jeg lurer egentlig på hva som skjer bak lukkede dører i slike forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 6. juni 2005 #2 Del Skrevet 6. juni 2005 Trodde ikke dette var noe nytt. Likestilling dreier seg om å karre til seg flere goder, men samtidig beholde de gamle godene og uvanene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
biuq Skrevet 6. juni 2005 #3 Del Skrevet 6. juni 2005 Jenter har vel alltid vært verst, har de ikke? Ved uenighet på barneskolen banket guttene hverandre, og ble venner etterpå/eller dagen derpå. Jentene råttet seg sammen å terroriserte <sett inn annen jente her> en ukes tid. Mener oppslaget stemmer jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GinaW Skrevet 6. juni 2005 #4 Del Skrevet 6. juni 2005 Jentene har alltid vært de som terroriserer mest psykisk. At de er mest voldelige er heller ingen overraskelse. De føler at som kvinne har de lov til å slå og sparke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest José Andersen Skrevet 6. juni 2005 #5 Del Skrevet 6. juni 2005 De føler at som kvinne har de lov til å slå og sparke. Ja, det er nok dessverre slik.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TrondEinar Skrevet 6. juni 2005 #6 Del Skrevet 6. juni 2005 Psykisk terror er mye mye værre enn vanlige slag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 6. juni 2005 #7 Del Skrevet 6. juni 2005 Ja jeg vet om gutter som har tatt selvmord pga dama. Men det er jo tabu å snakke om årsaker til at menn tar selvmord fordi at jenter er jo bare snille og greie og uskyldige de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 6. juni 2005 #8 Del Skrevet 6. juni 2005 Synd det ikke står noe om hvorfor de blir så sinna. Mange kvinner slår og forskning viser at kvinner tar etter gutta som en del av likestillingen. Voldsforskere har jo i det siste forsket en del på kvinner som slår. De sier at det er ille. En vesentlig forskjell, er imidlertid at mennene i slike forhold sjelden er redde for sine liv, slik kvinner i voldelige forhold ofte er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paradokset Skrevet 6. juni 2005 #9 Del Skrevet 6. juni 2005 En vesentlig forskjell' date=' er imidlertid at mennene i slike forhold sjelden er redde for sine liv, slik kvinner i voldelige forhold ofte er.[/quote'] Hvordan vet du det? De bør jo egentlig være det - for det er ikke noe vanskeligere for en kvinne å drepe om hun først vil det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 6. juni 2005 #10 Del Skrevet 6. juni 2005 Ja, men melk ser på som kvinner som offere samme hva. En kvinne er aldri ansvarlig for hennes handlinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 6. juni 2005 #11 Del Skrevet 6. juni 2005 Hvordan jeg vet det? jeg har lest aviser som omtaler forskningsresultater. Og når det gjelder redsel for sitt liv, så trenger jeg vel ikke minne om hvor mange kvinner som drepes av sin mann i forhold til hvor mange menn som drepes av sin kone...? http://www.dagbladet.no/dinside/2003/08/14/375933.html http://www.helsenytt.no/artikler/kvinner_mish.htm http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=264684 http://www.dagbladet.no/dinside/2000/11/14/227983.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paradokset Skrevet 6. juni 2005 #12 Del Skrevet 6. juni 2005 Hvordan jeg vet det? jeg har lest aviser som omtaler forskningsresultater. Og når det gjelder redsel for sitt liv, så trenger jeg vel ikke minne om hvor mange kvinner som drepes av sin mann i forhold til hvor mange menn som drepes av sin kone...? Fair nok at volden som menn utøver mot kvinner er av alvorligere art, men det står ingenting om hvordan volden oppleves for offeret - eller hvem som frykter for å dø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 6. juni 2005 #13 Del Skrevet 6. juni 2005 Fair nok at volden som menn utøver mot kvinner er av alvorligere art, men det står ingenting om hvordan volden oppleves for offeret - eller hvem som frykter for å dø. Er ikke alt som står i avisen som finnes på internett, vet du... Men det stod or noen uker siden i Dagbladet (tror jeg), der det var intervju med en mann som ble slått hjemme og en del voldsforskere, (deriblant Bjørnebekk eller hva hun nå heter). Er heller ikke helt ulogisk å tenke seg til på egenhånd. Jevn vold med ørefikk/dytting kontra brukne ribbein og mishandling.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paradokset Skrevet 6. juni 2005 #14 Del Skrevet 6. juni 2005 Er ikke alt som står i avisen som finnes på internett, vet du... Men det stod or noen uker siden i Dagbladet (tror jeg), der det var intervju med en mann som ble slått hjemme og en del voldsforskere, (deriblant Bjørnebekk eller hva hun nå heter). Er heller ikke helt ulogisk å tenke seg til på egenhånd. Jevn vold med ørefikk/dytting kontra brukne ribbein og mishandling.... Årsaken til at det omtrent ikke finnes noen forskning(ikke et enkeltstående intervju i avisen) på dette er at man knapt har noe materiale når det gjelder menn som er offer. Det har vært forsket veldig mye på kvinner som offer og menn som overgriper - men omtrent ingeting på de omvendte rollene. Frykt arter seg svært ofte irrasjonelt - og den trenger ikke være korrelert til de skadene man påføres. Hva er mest skremmende - et hardt slag i trynet eller kosntante trusler om at noen skal kappe bremsene på bilen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 6. juni 2005 #15 Del Skrevet 6. juni 2005 Kvinner har pleid å foretrekke gift for å ta livet av sine menn. Var ikke noe uvanlig det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 6. juni 2005 #16 Del Skrevet 6. juni 2005 Vold er vold! Ingen vits å forsvare det selv om det er kvinner som utfører den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 6. juni 2005 #17 Del Skrevet 6. juni 2005 Melk, ifjor ble det begått 31 drap. 3 kvinner ble drept. Dette tolker du som at det er farligst å være kvinne. Du skjønner selv hvorfor det er viktig å være kritisk til hvordan kvinner årsaksforklarer sitt eget kjønns ulykke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 6. juni 2005 #18 Del Skrevet 6. juni 2005 Melk. Det er ti ganger så mange menn som blir drept som kvinner. Du klarer ikke å bortforklare at det er MEST farlig å være MANN, når det er TRYGGEST å være kvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorningStar Skrevet 6. juni 2005 #19 Del Skrevet 6. juni 2005 Sikkert lettere for en mann å leve når han ikke blir bombardert av østrogenbomber Spread the fire! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest guran Skrevet 6. juni 2005 #20 Del Skrevet 6. juni 2005 Slik jeg oppfatter det, er Kvinner mere interresert i Hevn enn Rettferdighet og likestilling. Når de nå er blitt så frigjort at de fritt kan åpne kjeften uten at samfunnet ser rart på de. tar de skikkelig av. Dermed blir det altså slik at pendelen slår helt ut på motsatt side. Tenk om vi kunne finne en mellomting ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå