Gå til innhold

Sinte kvinner?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Ja guran du har nok rett. Mange kvinner vil pule mye rundt nå fordi "atte før var det jo bare mannen som pulte mye rundt" får vi høre hele tiden. Dette er jo bare løgn fordi at hvis det var sant at menn pulte mye rundt før, - ja da pulte de vel kvinner(?)

Det kvinner aldri kommer til å forstå er at det værste en hore vet, - er en horekunde som ikke er kåt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vold er vold! Ingen vits å forsvare det selv om det er kvinner som utfører den.

Jeg har ikke forsvart det. Men det ER forskjell på å sparke noen ned en trapp så de brekke det ene og det andre, og å lugge.

Dette tror ejg er vikitg å anerkjenne, for å utarbeide strategier for hvordan man kan bli kvitt begge former for vold. For det er ikke sikkert at en som brekker nesen på sin kone og en som gir sin mann en dytt trenger samme form for behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Det kvinner aldri kommer til å forstå er at det værste en hore vet, - er en horekunde som ikke er kåt..

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Melk, jeg.

Det står ingenting om hvorfor disse kvinnene blir sinte.

Vold har som regel en forklaring. En sak har som kjent mer enn en side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Enig med Melk, jeg.

Det står ingenting om hvorfor disse kvinnene blir sinte.  

Vold har som regel en forklaring. En sak har som kjent mer enn en side...

Nei vold mot partner er alltid galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paradokset

Det står ingenting om hvorfor disse kvinnene blir sinte.  

Vold har som regel en forklaring. En sak har som kjent mer enn en side...

Det er ytterst sjelden vold har noen akseptabel "forklaring".

Det blir som menn som "forklarer" at de måtte denge kona fordi hun ikke tatt oppvasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Valhalla, disse jentene her mener liksom at det alltid er en grunn til at jenter slår.

Velvel. la oss dra følgende retorikk litt videre, f eks jenter som blir med fremmede menn hjem på nachspiel og legger seg i senga til han fremmede mannen, har hun egentlig lov til å bli overrasket dersom mannen fingrer henne mens hun sover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Enig med Melk, jeg.

Det står ingenting om hvorfor disse kvinnene blir sinte.  

Vold har som regel en forklaring. En sak har som kjent mer enn en side...

Og det gjelder selvfølgelig ikke når menn er voldelig. Som vanlig stopper dem berømte empatien ved kjønnsgrensen.

Å utøve vold, det være seg å dytte noen ned trappen eller mentalt drive dem til en stusselig skygge av seg selv, er galt uansett.

Slike debatter får meg til å forstå hvorfor mange kvinner tror de kan omvende en bad boy, fordi de selv vet at de kan bli omvendt av den rette mannen. Jeg har enda ikke truffet på en bad boy som har blitt oppdratt rett av en kvinne, men det motsatte har jeg sett flere ganger; jenter som trenger/savner en autoritetsperson som setter grenser for dem. Men det var et sidespor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ytterst sjelden vold har noen akseptabel "forklaring".

Hvis du ser på en av mine linker, så ser du at en ganske stor del av vold utøvd av kvinner kommer som forsvar og redsel for angrep av mannen. Det er KLART at dette har betydning hvis man skal forsøke å senke andelen voldelige kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Hvis du ser på en av mine linker, så ser du at en ganske stor del av vold utøvd av kvinner kommer som forsvar og redsel for angrep av mannen. Det er KLART at dette har betydning hvis man skal forsøke å senke andelen voldelige kvinner.

Det er sant, men hvis vi antar kvinner svarer hver gang mannen er voldelig, så sitter vi fortsatt igjen med flere tilfeller av aggressiv oppførsel fra kvinner:

Undersøkelsen viser at nær halvparten av jentene var jevnlig psykologisk aggressive mot partneren det siste halve året, og snaut en tredel av dem noen ganger fysisk aggressive. Til sammenligning var bare en av fire menn jevnlig psykologisk aggressiv, og like mange tydde til fysisk aggresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paradokset

Hvis du ser på en av mine linker, så ser du at en ganske stor del av vold utøvd av kvinner kommer som forsvar og redsel for angrep av mannen. Det er KLART at dette har betydning hvis man skal forsøke å senke andelen voldelige kvinner.

Det ligner på en dårlig unnskyldning.

De fleste menn som slår skylder på at kvinnene drev dem til det ved hjelp av psykisk terror.

Forsvarer det at de bruker vold?

Nei, selvfølgelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligner på en dårlig unnskyldning.

De fleste menn som slår skylder på at kvinnene drev dem til det ved hjelp av psykisk terror.

Forsvarer det at de bruker vold?

Nei, selvfølgelig ikke.

Jeg har da ikke forsvart kvinners vold!

Jeg ser at årsaken til vold er viktig og voldens intensitet er viktig å vite noe om, for å tilpasse en behandling med størts mulig grad av virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som menn som "forklarer" at de måtte denge kona fordi hun ikke tatt oppvasken.

Men dog hender det at menn må gjøre det. Hvis kvinnen heller hadde hjulpet til med oppvasken fra starten så kanskje det heller ikke ville vært noen problem?

Mange kvinner fremprovoserer slagsmål fra menn som føler seg trengt opp i et hjørne av kvinnens kjefting og ydmykelser, - dersom en mann slår en kvinne er slaget tapt. Da har kvinnen alle rettigheter mens mannen er en voldsutøver og kvinnen straks et offer.

Slik tenker feministene i sin hjerne.

Det finnes også kvinner som fremprovoserer slagsmål bare fordi at mannen skal bli fornedret, et slag et mann hadde i et tiendels sekund blir brukt mot ham i mange mange år. Men det er annerledes for menn, menn ser ut til å glemme "knuffing" og "dytting" fra kvinner.

Hadde menn brukt vold like mye som kvinner...! Ja da hadde ting kanskje ikke sett helt slik ut. Menn må passe seg selv, vi er mangedobbelte så sterke som kvinner, så der hvor kvinner blir hysteriske og denger løs må menn pga sin overlegne fysiske styrke bruke noen fingere til å roe ned spetakkelet.

Vi kan ikke tillate oss selv å bli så sinte som kvinner ofte blir, til det er konsekvensene for store, - vi må passe våre egne slag, - selv i ytterste raserianfall må vi menn være forsiktige i våre klapp.

Menn er beherskede og rolige vesener i forhold til mange kvinner, - og alle har vel noen naboer hvor kjerringa i huset flyr vaser og askebegere vegg i mellom?

TENK OM VI VAR SOM KVINNENE!! AAah da hadde jeg hatt kvinner som husdyr bundet fast til utgangsdøra, og dersom bare et flik av ankelen ble vist på åpen gate så denget det løs med stein og kjepper. Kvinner hadde arbeidet som trell og forsørget menn, mens vi hadde beveget oss på broer og tuneller laget av kvinner og asfalterte veier asfaltert av kvinner. Hadde det ikke vært for menns uendelige godhet og grenseløse snillhet lar vi kvinner være som de er, - tverre, furtne, sinte, kranglete, - mens vi selv er hjelpsomheten selv...

Alle menn ser det som genetisk arvet at de skal ta hånd om og forsvare stakkarslige kvinner.

Hvis ikke det er lykken selv, - så aner ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke forsvart det. Men det ER forskjell på å sparke noen ned en trapp så de brekke det ene og det andre, og å lugge.

Dette tror ejg er vikitg å anerkjenne, for å utarbeide strategier for hvordan man kan bli kvitt begge former for vold. For det er ikke sikkert at en som brekker nesen på sin kone og en som gir sin mann en dytt trenger samme form for behandling.

Interessant teknikk du bruker her. Du bruker grove eksempler på hvor menn nærmest slår ihjel kona si, mens kona kun gir en liten dytt tilbake. Ikke en direkte realistisk forskjell, men interessant for det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paradokset

Jeg har da ikke forsvart kvinners vold!

Det var vanskelig å tolke det du skrev i annen retning enn at det var menns vold som var utløsende for at kvinner brukte vold.

Alle som bruker vold har en eller annen dårlig unnskyldning - og at den andre slo først er ikke blant de beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest illsint til tider

Jeg kjenner meg godt igjen, da jeg og partner kommer i en heftig krangel (og da mener jeg ordentlig, og ikke sånn som oppvask osv), så ender det ofte opp som en slåsskamp. Hvor det slås begge veier.

Jeg er da alldeles ikke noe offer, heller ikke min partner. Vi er fult inneforstått at slår den ene så kan vi gi samme lekse tilbake.

Jeg er ikke særlig fan av den "at man ikke slå ei jente", hvis dama står å denger løs på en mann. Synes det skal være likestilling her også. For hvis ei dame ikke tåler å bli dratt til av gubben, så får hu iallefall gi f... i å denge løs på han først.

Synes at ordtaket <hvis du skal være med på steken så får du tåle steken> er passende i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmmm - eg leste for nokre år sidan ei norsk undersøking, der det gjekk fram at kvinner var meir valdelege en menn (sjølv om dei ikkje alltid slosåhardt osv.) Då kvinnene vart spurt om kvifor dei slo - så ante dei ikkje. Dei hadde i grunnen ingen grunn.

Leste i fjor om ei amerikansk undersøking som viste at menn ikkje meldte om vald mot dei i heimen; menn som vart slått vart ledd av - så difor var detfå menn som vart slått. Til gjengjeld gjekk mange menn på dørhandtak og fekk blåveisar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste menn som slår skylder på at kvinnene drev dem til det ved hjelp av psykisk terror.  

Forsvarer det at de bruker vold?  

Nei, selvfølgelig ikke.

Klart man kan bruke "psykisk terror" som et skalkeskjul for vold mot partner. Men de som faktisk blir utsatt for hard psykisk terror, kan nok ikke noe for at det til slutt renner over. Man kan selvfølgelig prøve å storme ut døra når man kjenner det begynner å boble, men det er det ikke alltid man rekker, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superlammet, melk er jo feminist, og som feminister flest må jo virkeligheten stemme med overbevisningen,- og hva kan vel være bedre enn å eie definisjonsbegrepene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...