Gå til innhold

Sinte kvinner?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest gjest008
Hun dama her kunne hvertfall redusert meg til en blodig liten klump.

Goddama

Jeg respekterer at hun driver med en idrett og det skal hun gjerne gjøre, men ikke prøv å fortelle meg at hun er sexy om du er heterofil hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er selv en feministkjerring, Waco :wink:

Jeg er enig med alle som sier at konsekvensene av kvinnevold ikke er så store som hvis en mann planter knyttneven i ansikte på kona, men mener at man skal ta vold fra kvinner like alvorlig som vold fra menn. Mennesker som slår når de kommer i en trengt situasjon har problemer med både impulskontroll og problemløsning. Hvis en krangel i et ekteskap ender med at en av partene utover vold så er det ikke akkurat et sunt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest oo7

hjertesukk fra meg er at påtide at damer også skaper litt bråk/vold og ikke bare som vanlig altid mannfolka. best om damer er voldlige mot medsøstre slik at gutta slipper vold fra damer. damer takler bedre vold fra andre damer enn gutta, ikke kult for gutta å bli banka av en dame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Melk. Det er ti ganger så mange menn som blir drept som kvinner. Du klarer ikke å bortforklare at det er MEST farlig å være MANN' date=' når det er TRYGGEST å være kvinne.[/quote']

Disse mennene blir vel i all hovedsak drept av andre menn, og ikke kvinnen i sitt liv.

Til sammenligning blir de fleste kvinner som blir drept, drept av egen mann/samboer eller noen hun kjenner godt. Hold deg til saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ellers er jeg enig med dem som sier at i det øyeblikket man tyr til vold, så er det noe galt med en selv, og ikke partneren - enten man er mann eller kvinne. Gjelder ikke selvforsvar selvfølgelig.

Man skylder på at man blir så provosert... :roll:

Det hjelper ikke. Man skal ikke slå, sparke, bite, klore, lugge, dytte... uansett hvor provoserende motparten kan være.

Jeg har en venninne som er småpsykopatisk. En gang sparket hun mannen sin så hardt i leggen at hun selv brakk tåa. Til pass for henne, sier jeg bare. Hun har et umulig temperament, og en umulig herskertrang og et enormt kontrollbehov. Det er hennes problem, og ikke hans.

Hun kan ikke kommunisere, og det er vel det som er problemet med alle som slår; de kan rett og slett ikke kommunisere. Og da er det DE som trenger psykolog/terapi. Enten de er menn eller kvinner.

Ellers er det jo bare sånn da at det er mer skadelig å bli slengt i veggen av en mann, for en kvinne, enn det er for mannen å få seg en på trynet av en kvinne. De stiller liksom ikke i helt samme vektklasse som regel. Tenk Tyson vs. en eller annen fluevekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men da er fluevekteren ganske teit hvis han kliner til tyson. Jeg for si det som det er nevnt en gang tidligere her, er man med på leken får man tåle steken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Ja' date=' men da er fluevekteren ganske teit hvis han kliner til tyson. Jeg for si det som det er nevnt en gang tidligere her, er man med på leken får man tåle steken.[/quote']

Selvfølgelig, - i dette eksempelet.

Men i virkeligheten er det gjerne sånn at de som først har disse problemene med å kommunisere, og som derfor slår i stedet, de gjør det nokså uprovosert.

Eller mener du at dersom servietten er feil brettet, kniven ligger skjevt, eller potetene er for lite kokt er nok provokasjon til at man må regne med å få seg en på trynet?

Det er ikke disse samme tingene som provoserer kvinner til å slå og sparke tror jeg, men uansett blir som regel ikke utfallet like alvorlig for den som blir slått.

En kvinne som får bank av mannen sin bør til helvete se å komme seg ut av forholdet, og det samme vil jeg si til menn som har despotiske koner. Finn dere noe bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Ja, men melk ser på som kvinner som offere samme hva. En kvinne er aldri ansvarlig for hennes handlinger.

Å? Hvor har du det i fra?

Selvfølgelig må kvinner stå til ansvar for hennes handlinger, der er det ingen forskjell mellom oss og menn.

(Edit. Jeg misforsto innlegget. Trodde waco skrev feil og mente menn istedet for melk. Sorry)

Endret av Velvet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke nyheter, saken er bare den at det ties mye mer om kvinner som slår, sparker og mishandler enn hva det gjøres om menn som gjør tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke nyheter, saken er bare den at det ties mye mer om kvinner som slår, sparker og mishandler enn hva det gjøres om menn som gjør tilsvarende.

Dette er iallfall ingen ny tråd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...