as Skrevet 18. januar 2016 #1 Skrevet 18. januar 2016 hei. første gangen inn her. så tenkte jeg skulle høre om det er flere som har det sånn. jeg har 2 barn. bor ikke sammen med barnefaren som jobber turnus 4 uker borte og er 4 uker hjemme. hvordan har er fordelingen hos dere som har det lignende? barna er 8 og 6. barnefaren vil ha de alle 4 ukene, jeg synes det blir lenge uten å kunne ha noe samvær med de, vi bor 900 meter ca.. før hadde jeg de 1 helg når han var hjemme, men nå vil han ikke ha det sånn. han har jobbet i sånn turnus da vi var sammen og så ca 5 år tilsammen. han har ny samboer som er veldig sjalu på meg, tåler ikke at barna prater om meg eller har bilde av meg der hjemme. ikke tåler hun at jeg evt. henter de der hjemme, så det er bestandig han som kommer med de når det er skifte. Han er en smule arrogant og har bestemt at klær skal vi ha av begge plasser, altså dobbelt opp. ting som blir kjøpt inn der blir ikke sendt med hjem til meg som nye vinterklær og jakker, da må jeg kjøpe nytt. minstemann vokser så skifter ut bukser annenhver mnd. han tjener mye mer enn meg i forhold. er det noe som skal deles på i forhold til fritidsaktiviteter er han veldig treg til å betale eller overføre. flere ting han ikke følger opp med barna som jeg gir beskjed om, det føles ut som han gjør det med vilje. og ikke får jeg vite ting om de hvis jeg ikke finner ut av ting selv i forhold til skole og avtaler. jeg føler jeg ikke har barn de 4 ukene de er der... den gammleste er begynt å bli arrogant i holdningene ovenfor meg og svarer skarpt når jeg prater med henne. bruker fort 1 uke på å få kontakt. hun får beskjed om ikke å si ting som blir sagt opp til faren som hun sier selv. noen som kan komme med tips og råd eller noe sånt?
pompdelux Skrevet 18. januar 2016 #2 Skrevet 18. januar 2016 Jeg ser ikke helt problemet med å ha utstyr begge steder, praktisk og enkelt. Utrolig frustrerende sørge for at alt kommer med hver gang det skal byttes. Jeg er enig i at 4 uker er lenge, samtidig så er de jo 4 uker hos deg.. hvorfor er det annerledes? All den tid han er godt egnet til å ha de så må vel det som legges til grunn være hvordan barna opplever det? Det er nå enda slik at det er barnas beste vi foreldre må ha i fokus, ikke hva vi selv tenker, mener og føler. Og hvor gammel er den eldste? Kanskje hun kan si noe om hva hun tenker om hun blir spurt på en nøytral måte. Exer og nye samboere går vel sjeldent supergodt sammen men rom for hente/bringe må det jo være rom for? Her bytter vi etter skoledagen er slutt så vi trenger i prinsippet ikke møtes annet enn på møter. Og de ukene barna er hos far kommuniserer vel skole/bhg med far, og så lenge det ikke er noe alvorlig så holder vel det? Mulig jeg er slækk, men jeg forventer ikke kommunikasjon hele tiden under samvær med far. vi tar det som trengs i forkant og evt beskjeder av betydning i etterkant.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #3 Skrevet 18. januar 2016 Ta kontakt med familievernkontoret. Hvordan er samværsavalen satt opp? Det kan være greit med klær i hvert hjem, men uteklær og utstyr er enklest om blir sendt i mellom. Far til mine barn har noe av samme turnusen. Jeg har dem de 4 ukene han er borte. Han er 6 uker hjemme så da har han dem i 14 dager, 14 dager "fri" og de siste 14 dagene igjen. Så hva om dere har annenhver uke når far er hjemme? Det må vel være det beste for så små barn? Når det gjelder den nye samboeren kan jeg ikke forstå at det er relevant i denne saken. At hun ikke vil ha bilder av deg i hennes hus må vel være greit? Er kun mor selv, men eksen og kjæresten har heller ikke bilde av meg i deres hjem. Det gjør meg ingenting. Anonymkode: 2446b...aa9
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #4 Skrevet 18. januar 2016 Jeg ville foreslått annenhver uke når han er hjemme. Evt ti dager hos han, ti hos deg, og så ti dager hos han igjen før han drar på jobb igjen. Aldri i verden om mine barn hadde fått hatt en måned hos far om gangen. Da hadde far fått funnet seg en annen jobb slik at han heller kunne fått den daglige omsorgen fast, enn at jeg skulle latt barna være der fire uker i strekk uten å fått treffe dem. Bedre å bare være helgemamma da! Anonymkode: 46147...257 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #5 Skrevet 18. januar 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville foreslått annenhver uke når han er hjemme. Evt ti dager hos han, ti hos deg, og så ti dager hos han igjen før han drar på jobb igjen. Aldri i verden om mine barn hadde fått hatt en måned hos far om gangen. Da hadde far fått funnet seg en annen jobb slik at han heller kunne fått den daglige omsorgen fast, enn at jeg skulle latt barna være der fire uker i strekk uten å fått treffe dem. Bedre å bare være helgemamma da! Anonymkode: 46147...257 Hvorfor kan ikke barna være en måned hos far når de er en måned hos mor? som ts skrev så hadde far denne turnusen da de var sammen også - så hun visste jo litt hva hun gikk til.. Når det gjelder klær begge plasser -så er dette veldig praktisk og forenkler hverdagen til barna, men dersom TS er bidragsyter og betaler barnebidrag så har hun krav på at far sender med alt av klær hun trenger for å ha barna.. Det eneste hun skal bidra med utover dette er kost og losji. er det motsatt skal ts bare være superglad for at far legger til rette for en enklest mulig hverdag for barna sine. At eldstemann begynner å bli arrogant er et klassisk tegn på at barnet er på vei inn i tenåra.. Anonymkode: cd6ae...0dc 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #6 Skrevet 18. januar 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan ikke barna være en måned hos far når de er en måned hos mor? som ts skrev så hadde far denne turnusen da de var sammen også - så hun visste jo litt hva hun gikk til.. Når det gjelder klær begge plasser -så er dette veldig praktisk og forenkler hverdagen til barna, men dersom TS er bidragsyter og betaler barnebidrag så har hun krav på at far sender med alt av klær hun trenger for å ha barna.. Det eneste hun skal bidra med utover dette er kost og losji. er det motsatt skal ts bare være superglad for at far legger til rette for en enklest mulig hverdag for barna sine. At eldstemann begynner å bli arrogant er et klassisk tegn på at barnet er på vei inn i tenåra.. Anonymkode: cd6ae...0dc Fordi barna KAN få se mor iløpet av fire uker. Her har far VALGT å ikke kunne se barna sine fire uker av gangen. Noe som er helt vanvidd i mine øyne. At far har valgt det betyr da ikke at mor og barna må ha samme løsning? Nå er jeg uansett ekstremt imot delt bosted, da jeg mener barn ikke har godt av å flytte frem og tilbake og leve to forskjellige liv. Jeg ville heller gitt far full omsorg enn å utsette barna for en slik løsning. Men det går jo ikke i TS sin situasjon siden far er borte fire uker av gangen. Anonymkode: 46147...257 8
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #7 Skrevet 18. januar 2016 Og nei, jeg hadde aldri godtatt å ikke se barna mine iløpet av fire uker. Aldri. Anonymkode: 46147...257 3
as Skrevet 18. januar 2016 Forfatter #8 Skrevet 18. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ta kontakt med familievernkontoret. Hvordan er samværsavalen satt opp? Det kan være greit med klær i hvert hjem, men uteklær og utstyr er enklest om blir sendt i mellom. Far til mine barn har noe av samme turnusen. Jeg har dem de 4 ukene han er borte. Han er 6 uker hjemme så da har han dem i 14 dager, 14 dager "fri" og de siste 14 dagene igjen. Så hva om dere har annenhver uke når far er hjemme? Det må vel være det beste for så små barn? Når det gjelder den nye samboeren kan jeg ikke forstå at det er relevant i denne saken. At hun ikke vil ha bilder av deg i hennes hus må vel være greit? Er kun mor selv, men eksen og kjæresten har heller ikke bilde av meg i deres hjem. Det gjør meg ingenting. Anonymkode: 2446b...aa9 nei at de ikke har bilde av meg i stua d er greit.. men når den gammleste ønsket ett bilde av meg å ha på rommet så fikk hun ikke det...det jeg mener er at jeg syns det blir feil når barna er veldig obs på at hun ikke liker meg og må være varsome å passe seg for ikke å prate om meg når de er der hjemme, hjemme hos meg får de prate om d de vil uten resteiksjoner på d..... joda det er greit med klær på vegge plasser. men når faren kommer å henter vinter jakkene bare fordi de ikke skal bruke de hjemme hos meg, da begynner det å bli litt rart...
Gjest COSL Innovator Skrevet 18. januar 2016 #9 Skrevet 18. januar 2016 Bor dere 900 meter fra hverandre også kan du ikke skjønne at faren vil se barna mest mulig når han først er hjemme?? Vær glad han vil ta det ansvaret du, men eks tok ikke noe ansvar. Du skal tenke på barna dine og ikke på deg selv. Hvis du er føyelig en periode nå, så skyld du ikke se bort fra at denne nye dama syns det blir for mye å ha de 4 uker i strekk. Da får hun jo ikke ha han for seg selv og det kan fort tære på ett forhold. Jeg anbefaler deg å prøve og i de ukene kan du jo jobbe ekstra og kanskje ta noen fridager når du har de igjen. Herregud for ett luksusproblem og når de blir større så stikker de sikkert innom mamma en tur likevel.
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #10 Skrevet 18. januar 2016 2 timer siden, as skrev: nei at de ikke har bilde av meg i stua d er greit.. men når den gammleste ønsket ett bilde av meg å ha på rommet så fikk hun ikke det...det jeg mener er at jeg syns det blir feil når barna er veldig obs på at hun ikke liker meg og må være varsome å passe seg for ikke å prate om meg når de er der hjemme, hjemme hos meg får de prate om d de vil uten resteiksjoner på d..... joda det er greit med klær på vegge plasser. men når faren kommer å henter vinter jakkene bare fordi de ikke skal bruke de hjemme hos meg, da begynner det å bli litt rart... Men nå er det sånn det er, og det er ikke så mye du får gjort med det. Hva fars samboer tenker om deg er det siste DU trenger å tenke på. Anonymkode: 2446b...aa9 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #11 Skrevet 18. januar 2016 5 timer siden, as skrev: hei. første gangen inn her. så tenkte jeg skulle høre om det er flere som har det sånn. jeg har 2 barn. bor ikke sammen med barnefaren som jobber turnus 4 uker borte og er 4 uker hjemme. hvordan har er fordelingen hos dere som har det lignende? barna er 8 og 6. barnefaren vil ha de alle 4 ukene, jeg synes det blir lenge uten å kunne ha noe samvær med de, vi bor 900 meter ca.. før hadde jeg de 1 helg når han var hjemme, men nå vil han ikke ha det sånn. han har jobbet i sånn turnus da vi var sammen og så ca 5 år tilsammen. han har ny samboer som er veldig sjalu på meg, tåler ikke at barna prater om meg eller har bilde av meg der hjemme. ikke tåler hun at jeg evt. henter de der hjemme, så det er bestandig han som kommer med de når det er skifte. Han er en smule arrogant og har bestemt at klær skal vi ha av begge plasser, altså dobbelt opp. ting som blir kjøpt inn der blir ikke sendt med hjem til meg som nye vinterklær og jakker, da må jeg kjøpe nytt. minstemann vokser så skifter ut bukser annenhver mnd. han tjener mye mer enn meg i forhold. er det noe som skal deles på i forhold til fritidsaktiviteter er han veldig treg til å betale eller overføre. flere ting han ikke følger opp med barna som jeg gir beskjed om, det føles ut som han gjør det med vilje. og ikke får jeg vite ting om de hvis jeg ikke finner ut av ting selv i forhold til skole og avtaler. jeg føler jeg ikke har barn de 4 ukene de er der... den gammleste er begynt å bli arrogant i holdningene ovenfor meg og svarer skarpt når jeg prater med henne. bruker fort 1 uke på å få kontakt. hun får beskjed om ikke å si ting som blir sagt opp til faren som hun sier selv. noen som kan komme med tips og råd eller noe sånt? Jeg synes at å ha klær på to steder må være toppers. Slik hadde vi det og det fungerte utmerket. Det var mye mer stress når klærne skulle fraktes frem og tilbake hele tiden. Ungene slipper å drasse med seg kofferter og bager. Jeg synes egentlig ikke det er så rart at ny samboer ikke ønsker bilde av deg på veggen, men hvis det hadde betydd mye for barnet hadde jeg godtatt det hvis det var meg. Hvis dere bor så nærme hverandre som 900 meter, må det vel la seg gjøre at du treffer barna en ettermiddag eller i løpet av de 4 ukene. Snart er ungene så store at de kommer av seg selv når de er hos far. Anonymkode: 7e771...95f
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #12 Skrevet 18. januar 2016 En løsning hvor far og du deler annenhver uke han er hjemme synes jeg virker fint, hvor far kan ha de to uker i løpet av tiden han er hjemme hvertfall. 4 uker uten barnet blir nok ikke kun vanskelig for deg, men veldig spesielt for barna. Ja, for all del, en mor og far stiller likt og hvorfor skal ikke far få 4 uker.... Men far har valgt den jobben, og fire uker er lang tid for en mor som IKKE har valgt å jobbe borte så lenge fra sine barn. Men annenhver uke, hvor barna kan være hos far kan virke greit om de har god relasjon til han og stemor. Men dette synes jeg det burde bli snakket om på forhånd og hva barna tenker. Ja, de er små, men det var min mann sin også, og hun var meget tydelig på hva hun ønsket allerede som 3-åring. (Skjønner at en stemor ikke alltid er så fan av mannens eks. Er stemor selv. Men om du er en god mor og samarbeider godt med far, så synes jeg hun går for langt med å skape så stor 'sperre' ved henting etc. Hun er nok også grunnen til at bildet av deg ikke får være på barnets rom...). Men! Angående klær: Å ha dobbelt opp synes jeg er en veldig grei løsning, men uteklær og slikt burde bringes frem og tilbake ved behov. Det blir for dumt å kjøpe dobbelt når ungene vokser ut av det i løpet av et knips. Når dere likevel bor så nærme hverandre, synes jeg det blir for dumt, og det handler da tydeligvis ikke om 'siden vi bor så langt unna, er det greit å ha ekstra'. Du burde få gjennom at uteklær og slikt går frem og tilbake. Uavhengig om han har mer penger opplever jeg det som smålig av han å kjøpe bare for å ha. Når han i tillegg nesten ikke ser barna, er de jo vokst ut av det når han kommer tilbake fra jobb??? Anonymkode: f02b7...aab 1
duplexx Skrevet 18. januar 2016 #13 Skrevet 18. januar 2016 Det ble litt mye rart i den trådstarten der - først var det snakk om at far hadde for mye ansvar for din smak, og så vred du det over til at stemor er kjip å ha med å gjøre. Dette er to forskjellige ting, som du gjør lurt ikke å blande i hverandre. Jeg never det bare mtp. oppbyggingen av innlegget ditt... Hva gjelder far har jeg sett at noen allerede har skrevet at du skal være glad til, ikke alle menn vil ta det ansvaret. Nei, det vet jeg absolutt alt om, jeg må omtrent kaste barna mine etter faren deres, selv da ønsker han ikke å stille opp. Jeg er glad på dine barns vegne som har en slik far! I midlertid hadde jeg ALDRI ønsket å se de så lite, ikke hadde jeg ønsket det for barna heller. Det ER en grunn at til barn har én base, og den syns jeg de skal ha. DU er den som er hjemme med barna, mens han faktisk jobber. Og han KAN velge å ta seg en annen jobb, han er ikke fysisk hindret. At han velger å være så lenge borte betyr ikke at han på liv og død må ha de "like lenge som deg". Jeg syns det er viktig at så små barn opplever å fortsatt ha ETT hjem, og det er ingenting i veien for at pappaen har dem noen dager når han kommer hjem, de kommer hjem til deg for å "sjekke inn" igjen, og så har han de en laang stund - halvannen - to uker, så har du de noen dager, og så noen få dager til med pappa før han drar. Å sende barn hver sin plass en mnd av gangen synes jeg høres helt rart ut. Jeg ville prøvd så godt jeg kunne, dersom du kommer overens med far, å nevne at døren din alltid er åpen, og han kan selvfølgelig ta med barna på forskjellige ting absolutt når han måtte ønske når han hjemme. Men likevel ha noen rammer, og det er for barnas del. Det er ikke en konkurranse mellom voksne hvor den som vinner ser barna mest eller man deler seieren over 50/50... Det er lenge for barna hver eneste gang pappa er bort og jeg ville ikke utsatt dem for en så heavy overgang hver fjerde uke. De opplever allerede at han ikke er der, jeg ville ikke latt barna mine gå fire uker uten å se meg (eller far, om det var JEG som jobbet langt unna). Alt det andre må du ta på FVK, og prøve å snakke med eksen om. Hennes oppførsel faller helt utenfor bildet ifht hva som er relevant hva gjelder samvær. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #14 Skrevet 18. januar 2016 Registrerer at mange av dere skriver at "far har selv valgt denne jobben" vel : i dag vokser ikke jobber på trær.. Siden det er 4uker på / 4 uker av vil jeg tro at det er utenlandsjobb/ sjømann/ redningshelikoptermanskap han jobber som. Han tjener greit -noe barna nyter godt av og ts gjorde det før og trolig fremdeles.. Skulle han si opp jobben når han faktisk har mulighet til å stille opp 50% slik han jobber i dag og heller gått på NAV ?? syns det er rørende at han gir HELE friperioden til barna.. Mange andre menn ville kun stilt opp deler av denne perioden.. Og flott av stemor å godta denne ordningen.. så lange det går bra å være 4 uker hos mor går det fint å være 4 uker hos far.. Snur man på det måtte det jo vært jævlig for barna å være borte fra far i 5-6 uker., barna får en helt annen stabilitet slik de lever nå i forhold til vanlig samvær der de skal til far midt i uken og annen hver helg... Selv bor jeg i koffert/ bil nå -pendler mellom Stavanger og Kristiansand .. Det værste er de helgene jeg kommer på fredag og drar igjen søndag.. Rekker jo ingenting da.. Bedre med en lang periode begge plassene- da er begge byene mitt hjem .. Og slik tror jeg det er for barna også.. Anonymkode: cd6ae...0dc 1
duplexx Skrevet 18. januar 2016 #15 Skrevet 18. januar 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Registrerer at mange av dere skriver at "far har selv valgt denne jobben" vel : i dag vokser ikke jobber på trær.. Siden det er 4uker på / 4 uker av vil jeg tro at det er utenlandsjobb/ sjømann/ redningshelikoptermanskap han jobber som. Han tjener greit -noe barna nyter godt av og ts gjorde det før og trolig fremdeles.. Skulle han si opp jobben når han faktisk har mulighet til å stille opp 50% slik han jobber i dag og heller gått på NAV ?? syns det er rørende at han gir HELE friperioden til barna.. Mange andre menn ville kun stilt opp deler av denne perioden.. Og flott av stemor å godta denne ordningen.. så lange det går bra å være 4 uker hos mor går det fint å være 4 uker hos far.. Snur man på det måtte det jo vært jævlig for barna å være borte fra far i 5-6 uker., barna får en helt annen stabilitet slik de lever nå i forhold til vanlig samvær der de skal til far midt i uken og annen hver helg... Selv bor jeg i koffert/ bil nå -pendler mellom Stavanger og Kristiansand .. Det værste er de helgene jeg kommer på fredag og drar igjen søndag.. Rekker jo ingenting da.. Bedre med en lang periode begge plassene- da er begge byene mitt hjem .. Og slik tror jeg det er for barna også.. Anonymkode: cd6ae...0dc Det å si at han VELGER er ikke det samme som å skrive at han heller burde være på NAV. Situasjonen er slik at mor passer barn mens far er på en selvvalgt jobb en plass, sånn er det å ha en jobb. Om han HELLER vil se barna mer kan han gå ned i stilling og selge brød på Kiwi. Poenget er at ingen tvinger han til noe, og man ikke gi far det han vil på hans premisser bare fordi det er synd på han som må jobbe så mye borte fra barna! Det går ikke en automatikk i at da fortjener han liksom barna fire uker. Det skal handle om hva som er best for barna og det vil jeg aldri tro skulle være en hel mnd på og en hel mnd av. Nå er situasjonen slik at far jobber vekk, enten han vil eller ikke, men det betyr ikke at han kan skjære gjennom og kreve en mnd selv, fordi det har mor. Det har mor FORDI han er borte. Det hadde hun ikke hatt om han hadde "en vanlig jobb". Det beste for barna er vel ikke å sendes frem og tilbake en mnd av gangen?... De må vel få lov til å ha base hos mor selv om far er hjemme? 2
as Skrevet 18. januar 2016 Forfatter #16 Skrevet 18. januar 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Registrerer at mange av dere skriver at "far har selv valgt denne jobben" vel : i dag vokser ikke jobber på trær.. Siden det er 4uker på / 4 uker av vil jeg tro at det er utenlandsjobb/ sjømann/ redningshelikoptermanskap han jobber som. Han tjener greit -noe barna nyter godt av og ts gjorde det før og trolig fremdeles.. Skulle han si opp jobben når han faktisk har mulighet til å stille opp 50% slik han jobber i dag og heller gått på NAV ?? syns det er rørende at han gir HELE friperioden til barna.. Mange andre menn ville kun stilt opp deler av denne perioden.. Og flott av stemor å godta denne ordningen.. så lange det går bra å være 4 uker hos mor går det fint å være 4 uker hos far.. Snur man på det måtte det jo vært jævlig for barna å være borte fra far i 5-6 uker., barna får en helt annen stabilitet slik de lever nå i forhold til vanlig samvær der de skal til far midt i uken og annen hver helg... Selv bor jeg i koffert/ bil nå -pendler mellom Stavanger og Kristiansand .. Det værste er de helgene jeg kommer på fredag og drar igjen søndag.. Rekker jo ingenting da.. Bedre med en lang periode begge plassene- da er begge byene mitt hjem .. Og slik tror jeg det er for barna også.. Anonymkode: cd6ae...0dc far betaler ingenting til meg av annet 1 sfo regning... så jeg er ingen snylter😊
skruf Skrevet 18. januar 2016 #17 Skrevet 18. januar 2016 Skjønner godt at du synes 4 uker uten barna er lenge, de er jo ikke så gamle heller! Hva om du foreslår til far om du kunne hatt de ei av de ukene han er hjemme og han resten? Ang klær og sånt så er det ganske normalt å ha dobbelt opp når det er 50/50. Mere lettvint for barna, så slipper de følelsen av å bo i en koffert. Men utstyr som sykkel og ski er vel greit å dele på.. Forstår også godt at barna vil ha et bilde av deg på rommet sitt. Her har eldstejenta bilder av faren, stemora og lillesøstera på rommet sitt i noen fine rammer. Vet hun og har bilde av oss hjemme hos faren sin. Det er jo hennes rom, så hva hun vil henge på veggene må hun få lov til å bestemme selv synes jeg.
as Skrevet 18. januar 2016 Forfatter #18 Skrevet 18. januar 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Registrerer at mange av dere skriver at "far har selv valgt denne jobben" vel : i dag vokser ikke jobber på trær.. Siden det er 4uker på / 4 uker av vil jeg tro at det er utenlandsjobb/ sjømann/ redningshelikoptermanskap han jobber som. Han tjener greit -noe barna nyter godt av og ts gjorde det før og trolig fremdeles.. Skulle han si opp jobben når han faktisk har mulighet til å stille opp 50% slik han jobber i dag og heller gått på NAV ?? syns det er rørende at han gir HELE friperioden til barna.. Mange andre menn ville kun stilt opp deler av denne perioden.. Og flott av stemor å godta denne ordningen.. så lange det går bra å være 4 uker hos mor går det fint å være 4 uker hos far.. Snur man på det måtte det jo vært jævlig for barna å være borte fra far i 5-6 uker., barna får en helt annen stabilitet slik de lever nå i forhold til vanlig samvær der de skal til far midt i uken og annen hver helg... Selv bor jeg i koffert/ bil nå -pendler mellom Stavanger og Kristiansand .. Det værste er de helgene jeg kommer på fredag og drar igjen søndag.. Rekker jo ingenting da.. Bedre med en lang periode begge plassene- da er begge byene mitt hjem .. Og slik tror jeg det er for barna også.. Anonymkode: cd6ae...0dc far betaler ingenting til meg av annet 1 sfo regning... så jeg er ingen snylter😊
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #19 Skrevet 18. januar 2016 5 minutter siden, duplexx skrev: Det å si at han VELGER er ikke det samme som å skrive at han heller burde være på NAV. Situasjonen er slik at mor passer barn mens far er på en selvvalgt jobb en plass, sånn er det å ha en jobb. Om han HELLER vil se barna mer kan han gå ned i stilling og selge brød på Kiwi. Poenget er at ingen tvinger han til noe, og man ikke gi far det han vil på hans premisser bare fordi det er synd på han som må jobbe så mye borte fra barna! Det går ikke en automatikk i at da fortjener han liksom barna fire uker. Det skal handle om hva som er best for barna og det vil jeg aldri tro skulle være en hel mnd på og en hel mnd av. Nå er situasjonen slik at far jobber vekk, enten han vil eller ikke, men det betyr ikke at han kan skjære gjennom og kreve en mnd selv, fordi det har mor. Det har mor FORDI han er borte. Det hadde hun ikke hatt om han hadde "en vanlig jobb". Det beste for barna er vel ikke å sendes frem og tilbake en mnd av gangen?... De må vel få lov til å ha base hos mor selv om far er hjemme? Trolig var ts med på avgjørelsen da far tok jobben han fikk tilbud om siden de da bodde sammen. Og i dag er NAV faktisk løsningen for folk i oljebransjen .. Og som en følge av nedgangen i denne bransjen kollapser hotell og resturantene også.. Så har man en jobb i dag -så klamrer man seg til den. Selv er jeg et oljebarn.. Og fars gode økonomi ga meg mange goder.. Ville vært trist å måtte gitt slipp på disse bare fordi mor ikke syns det var greit å være uten meg i en måned.. Ut fra hva ts skriver virker det som om barna trives hos far- de minimaliserer kontakten med mor .. ts og faren er i en svært heldig situasjon : de bor mindre en en km fra hverandre - det gjør at de faktisk kan ha en 50-50 løsning med to baser. Kjipt for mor -digg for barna som får være hjemme både når de er hos mor og far... Anonymkode: cd6ae...0dc 1
as Skrevet 18. januar 2016 Forfatter #20 Skrevet 18. januar 2016 (endret) ble litt rotete d her men 😊 hehe. jeg trengte å lufte litt.. Det ingenting feil i at han vil ha de hele tiden, men jeg ønsker å ha en dialog med de og se de når de er der de 4 ukene og.... Endret 18. januar 2016 av as 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå