Gå til innhold

Mannfolk: Skulle du ønske du var høy?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 165, så langt under hva som er normal høyde for menn. Men i familien min er jeg helt normal, og stikker meg ikke akkurat så veldig ut. Jeg er til og med ikke den minste mannen, og høyere enn mange av kvinnene. Basketball ligger liksom ikke for oss.

Noen ganger skulle jeg ønske at jeg var 5-10 cm høyere, men ikke noe mer. Men mest når jeg ikke når opp til ting. Hjemme er det greit, for jeg har krakk å stå på. I butikker er det litt verre, men det er alltid noen som kommer og tar ned ting til meg når jeg strever. Men ellers jeg er meget komfortabel med høyden min, og trives med den.

Jeg har alltid god beinplass på fly og buss, selv med bagasje under setet foran. Jeg har aldri problemer med at setet ikke går langt nok tilbake i biler, og jeg må sitte oppå rattet med bøyde bein. Ikke har jeg problemer med at beina stikker ut av dyner i normal lengde, eller at sofaer eller senger er for korte. Og jeg kan ikke huske sist jeg skallet i noe.

Om folk ikke vil date meg pga høyden min, så dem om det. Nå er jeg ikke inne på slike datingsider, så "over 185" opplegget slipper jeg unna lett. Samtlige kjærester har vært høyere enn meg, og jeg føler meg ikke noe mindre mann for det, og de må gjerne gå i høye hæler. Kunne ikke brydd meg mindre.

Negative kommentarer får jeg ekstremt sjeldent. Verken fra kvinner eller menn. Noe får en jo, men det meste er jo morsomt uansett.

Så nei, det er ikke et brennende ønske om å være noe høyere overhode.

Anonymkode: a2a1b...b93

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er høy, men det gjør jo at penis ser mindre ut så det er ikke helt greit det heller. For ikke å snakke om at man alltid sitter med knærne pekende oppover pga. lave stoler. Tror feks. jeg lett hadde byttet 5-10 cm høyde mot 1 cm tykkelse et visst annet sted

Anonymkode: e6e41...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er i hvert fall ikke gøy å være høy som jente. Dere er små og søte. Jeg er høy og mandig. 

Anonymkode: 7fc62...4fb

Nei da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 179 og ikke blant de høyeste, men jeg føler meg ikke spesielt lav heller. 

Når det gjelder det motsatte kjønn så føler jeg ikke at jeg har slitt noe ekstra i forhold til å få oppmerksomhet grunnet min høyde. 

Det som derimot er et problem er at jeg har unngått å blitt kjent med damer som er interessert og som er høyere enn meg, grunnet at jeg vet jeg hadde slitt med å takle at min partner hadde vært høyere. Dette er jo veldig dumt siden jeg har vært avvisende til kvinner som jeg sikkert kunne hatt det kjempefint sammen med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skulle ønske jeg var høyere

Hvorfor: Fordi horisonten utvides des høyere du er, mange jenter som har høydekrav og veldig få jenter kunne tenke seg å være sammen med en som er lavere en dem. Akkurat som de fleste menn foretrekker en jente som er lavere enn dem. Høyde er ikke alt men det hjelper veldig når det kommer til førsteinntrykket (utseende). Utenom dette så er det mye som er for og imot å være høy, Eks: høyere sjanse for å utvikle ryggproblemer osv.

Er rett over 170 cm og kunne godt tenke meg å ligge rundt 195 cm. Min bror er 210 cm og er kanskje i overkant av hva jeg hadde foretrukket å ha i høyde. Men heller 210 cm enn 170 cm.

Uansett er fornøyd slik det er, kunne jo alltids vært verre eks (født som dverg 50/60 cm). 

Anonymkode: 82915...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 190 cm gutt og må si jeg elsker lave jenter! gjerne mellom 155-168 ish  👌😍

Anonymkode: 5512a...380

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begriper ikke hvorfor voksne folk velger å bruke energi og krefter på noe som er så totalt utenfor ens kontroll. Tror forøvrig i de aller fleste tilfeller det er holdningen og manglende selvtillit som avtenner potensielle partnere, og ikke antallet centimeter over bakken. Å snakke seg selv ned, bitterhet, ønske om å være noe annet enn det man er, eller dårlig holdning som signaliserer at man vil ta mindre plass er avtennende for begge kjønn. Petter Stordalen er vel et eksempel på at høyde ikke trenger å bety noe særlig når alt kommer til alt. Jeg er selv kvinne på 1.77 og om jeg er "for høy" for noen menn, så er det faktisk helt ok - man kan ikke treffe alle sine preferanser uansett. Om du er 1.70 og "for lav" for mange kvinner, so be it. Flytt fokuset over på noe du kan gjøre noe med og move on til neste. 

Anonymkode: d062e...e51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begriper ikke hvorfor voksne folk velger å bruke energi og krefter på noe som er så totalt utenfor ens kontroll. Tror forøvrig i de aller fleste tilfeller det er holdningen og manglende selvtillit som avtenner potensielle partnere, og ikke antallet centimeter over bakken. Å snakke seg selv ned, bitterhet, ønske om å være noe annet enn det man er, eller dårlig holdning som signaliserer at man vil ta mindre plass er avtennende for begge kjønn. Petter Stordalen er vel et eksempel på at høyde ikke trenger å bety noe særlig når alt kommer til alt. Jeg er selv kvinne på 1.77 og om jeg er "for høy" for noen menn, så er det faktisk helt ok - man kan ikke treffe alle sine preferanser uansett. Om du er 1.70 og "for lav" for mange kvinner, so be it. Flytt fokuset over på noe du kan gjøre noe med og move on til neste. 

Anonymkode: d062e...e51

Gir du samme talen til de som diskrimineres på hudfarge? Hva med kjønn? Istedenfor å lufte frustrasjonen og påpeke urettferdigheten, samt ytre et ønske om holdningsendringer, så skal de bare akseptere det, siden de ikke kan endre på fysikken?

Anonymkode: 85a24...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gir du samme talen til de som diskrimineres på hudfarge? Hva med kjønn? Istedenfor å lufte frustrasjonen og påpeke urettferdigheten, samt ytre et ønske om holdningsendringer, så skal de bare akseptere det, siden de ikke kan endre på fysikken?

Anonymkode: 85a24...fed

Diskriminering er selvsagt noe helt annet enn å akseptere at mennesker har ulike preferanser for hva de blir tiltrukket av. Forskjellen er at i arbeidslivet feks har man selvsagt rett til å bli vurdert primært ut i fra noen objektive kriterier/kvalifikasjoner og ikke kjønn eller hudfarge, men på sjekkemarkedet er man faktisk ikke berettiget til noe som helst. Og ja, hadde jeg hatt en venn som feks konsekvent hadde brukt hudfarge som (bort)forklaring på hvorfor han ikke hadde draget hadde budskapet vært akkurat det samme. Det er lite konstruktivt og ikke til hjelp for noen å klandre verden og dyrke hvor dårlige kort man har fått utdelt. Du må selvsagt dyrke urettferdigheten så mye du bare vil, men realiteten er nå engang sånn at negativitet og misnøye vil virke avtennende på mange potensielle partnere - da er det kanskje lettere å skylde på antallet centimeter. 

Anonymkode: d062e...e51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.83 og kan godt være sammen med en lavere mann hvis han er riktig person. Tilbrakte noen år sammen med en på 1.70, fungerte helt ypperlig.   Men jeg er veldig klar over at jeg er for høy for mange menn, enten de er lavere, like høye eller høyere enn meg.  Tar det ikke så tungt, men jeg skulle virkelig ønske, både på egne og andres vegne, at folk bare kunne la vær å kommentere høyde. (andres kropper generelt, egentlig).

Har opplevd at lavere menn jeg har likt godt har kommet med "du er så stor du!" og "Zouk, nå ble du altfor høy for meg!!" (da jeg tok på meg støvler med høy hæl).  Kan godt være, men det er så uhøflig å uttrykke seg slik.  Og så ble jeg skuffet fordi et trekk jeg trives med ved meg selv var med på å diskvalifisere meg som mulig partner for dem.  Sistnenvnte er for så vidt greit, preferanser kan man ikke styre.  Men som sagt:  Si det høyt direkte til meg kunne de spart seg for.

Så til lave menn som tråden er myntet på:  Håper dere har noen bitende sarkasmer å komme med når noen er ufine mot dere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 190, og min erfaring er at jeg heller ville vært 175, med mer muskelmasse. Det er etter mine observasjoner viktigere for kvinner enn høyde. Ingen sikler på bilder av en høy, smal fyr som kommer opp av vannet i badebukse, ref Daniel Craig i James Bond-filmen. Men dæven røske, det bildet (og liknende) har skapt mye oooh og aaah i form av kommentarer på nettet. 

 

Er ikke sånne kjæreste- og slå seg til ro med -materiale?

Mulig dette kommer som en overraskelse, men det er faktisk IKKE noe kompliment å kalle en gutt/mann det. Det betyr bare at man fremstår som så tannløs og ufarlig person, at man kan leve sammen med ham en stund. Han vil følge opp sine barn, selv om det blir brudd. 

 

Trygghet-Smak på ordet. Er det sexy?

Anonymkode: 8df20...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freakingawesome

For et par år siden ville svaret på dette vært et klart ja, det var en stund hvor jeg gikk rundt å innbilte meg at alle mine problemer stammet fra at jeg var lav (satt litt på spissen men dere skjønner hva jeg mener) Jeg er ganske langt under gjennomsnittet når det kommer til høyde og dette påvirker uten tvil mine sjanser på datingfronten. Men med årene har jeg blitt litt eldre, litt klokere og litt mer nonchalant til andres meninger om meg. Jeg har også hatt tid til å reflektere situasjonen og har kommet frem til at om noen centimeter med høyde skal bety mer enn alle de andre gode kvalitetene jeg har så er virkelig ikke dama verdt det.

Så, nei. Jeg er faktisk 100% helt fornøyd med meg selv. Det er kanskje vanskelig å tro, men slik er det. 

Jeg har faktisk hatt muligheten til å bli høyere, når kompleksene sto på som verst så søkte jeg om å få innvilget kosmetisk benforlenging. Et par år etter at jeg hadde sendt inn søknaden fikk jeg ja til svar, jeg takket nei. 

 

Endret av Freakingawesome
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Freakingawesome skrev:

For et par år siden ville svaret på dette vært et klart ja, det var en stund hvor jeg gikk rundt å innbilte meg at alle mine problemer stammet fra at jeg var lav (satt litt på spissen men dere skjønner hva jeg mener) Jeg er ganske langt under gjennomsnittet når det kommer til høyde og dette påvirker uten tvil mine sjanser på datingfronten. Men med årene har jeg blitt litt eldre, litt klokere og litt mer nonchalant til andres meninger om meg. Jeg har også hatt tid til å reflektere situasjonen og har kommet frem til at om noen centimeter med høyde skal bety mer enn alle de andre gode kvalitetene jeg har så er virkelig ikke dama verdt det.

Så, nei. Jeg er faktisk 100% helt fornøyd med meg selv. Det er kanskje vanskelig å tro, men slik er det. 

Jeg har faktisk hatt muligheten til å bli høyere, når kompleksene sto på som verst så søkte jeg om å få innvilget kosmetisk benforlenging. Et par år etter at jeg hadde sendt inn søknaden fikk jeg ja til svar, jeg takket nei. 

 

Så bra! Skulle ønske flere med komplekser for høyden sin (eller andre ting man ikke får gjort noe med), klarte å tenke som deg. Da tror jeg en får det mye bedre med seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 17.1.2016 at 19.14, AnonymBruker skrev:

Til dere litt mindre/lave mannfolk, skulle du ønske du var høy? Og evt. hvorfor?

Dere vet selv hvem dere er, og høy da tenker jeg...hm... skal vi si over 185 cm? 190cm? 

Kjør debatt. 

Anonymkode: b87fc...35b

Er høy og stor ..drar ikke damer av den grunn kan man trygt si. MEN skulle ønske jeg var den player typen mest av alt.
Hadde ikke gjort meg så mye om jeg bare var 180 da f.eks..

Anonymkode: 42b68...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er høy og stor ..drar ikke damer av den grunn kan man trygt si. MEN skulle ønske jeg var den player typen mest av alt.
Hadde ikke gjort meg så mye om jeg bare var 180 da f.eks..

Anonymkode: 42b68...738

Eh.... javel, kunne ønske du var player typen? . Kan opplyse deg om at det er de jenter ler mest bak ryggen til. Lite stas å være umoden. 

Anonymkode: 8c2f9...925

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh.... javel, kunne ønske du var player typen? . Kan opplyse deg om at det er de jenter ler mest bak ryggen til. Lite stas å være umoden. 

Anonymkode: 8c2f9...925

Spiller ingen rolle om de ler, så lenge de puler playeren først. Noe de selvfølgelig gjør når veninnene ikke får med seg det.

Anonymkode: 5e78d...5e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle om de ler, så lenge de puler playeren først. Noe de selvfølgelig gjør når veninnene ikke får med seg det.

Anonymkode: 5e78d...5e4

Noen, ja. De fleste? Nei.

Anonymkode: 235cc...daa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen, ja. De fleste? Nei.

Anonymkode: 235cc...daa

Bedre at noen puler han når han er player, enn at ingen puler han slik han er nå...

Anonymkode: 5e78d...5e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle om de ler, så lenge de puler playeren først. Noe de selvfølgelig gjør når veninnene ikke får med seg det.

Anonymkode: 5e78d...5e4

Aner ikke hva slags miljø du henger i, men generelt har playere lav status. Lurt å jobbe litt med synet på jenter og sex også,  ettersom vi også gjerne kan ha sex uten å ønske videre forbindelser. Men klassiske player typen? Nope. Litt mer avansert liker ihvertfall jeg det.  

Anonymkode: 8c2f9...925

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke hva slags miljø du henger i, men generelt har playere lav status. Lurt å jobbe litt med synet på jenter og sex også,  ettersom vi også gjerne kan ha sex uten å ønske videre forbindelser. Men klassiske player typen? Nope. Litt mer avansert liker ihvertfall jeg det.  

Anonymkode: 8c2f9...925

Hadde det vært lav status å bli en player hadde ingen blitt det. Hvor har jeg nevnt noe om at kvinner ikke liker forpliktelsesfri sex? Opplys meg gjerne hva forskjellen mellom en vanlig og avansert player er.

Anonymkode: 5e78d...5e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...