Gå til innhold

Daglig omsorg, turnus jobb som sykepleier - noen som har erfaring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har daglig omsorg for 3 barn i alder 6 - 13 år.

Mellomste barn på 11 har særlig tyngende omsorgsbehov.

Jeg har vært arbeidsledig fra september og mottatt dagpenger, jeg har søkt MANGE jobber men erfarte fort at med en gang jeg sa noe om at jeg var enslig forsørger for 3 barn så ble jeg nedprioritert.

Siste 2 intervju har jeg valgt å ikke si så mye om forsørgerrollen min, og fikk da napp med en gang.

Dette er en turnusjobb, 2 delt turnus, 100% stilling.

På 6 uker har jeg 12 aftenvakter. 4 av disse havner på helg. de er ikke det største problemet da det er 1 helg på 12 uker som blir trøblete, og den skal jeg nok klare redde inn.

Det er litt verre med de andre 8 kveldene.

Jeg har vurdert ulike ting, både finne en ungdom som vil ha en jobb fast - men dette må jo nødvendigvis være en relativt oppegående og tøff ungdom..

evt avertere etter noen jeg kan ansette.

Saken er at jeg har en grunnlønn på 445000 i stillingen min, og jeg har derfor ikke krav på stønad til barnetilsyn.

Slik det ser ut nå så vil jeg måtte ut med rundt 2500 kr i SFO, samt kanskje 5000 kr til å lønne ett menneske for å passe barna mine når jeg jobber kveld.

7500 kr i utgifter til barnepass i mnd.. 

Jeg kan få NOE tilpassing av aftenvakter, men det er jo uansett helt håpløst å få det til å klaffe 100% uten å få en dagjobb, og det får jeg da ikke til.. jeg kan som mottager av dagpenger IKKE si nei til denne jobben, da mister jeg dagpengene.. Og denne jobben må jeg flytte for å ta rett og slett. Det er bare 45 minutts kjøring, så det er innenfor NAV sitt tilbud om lokal tilpassing, men siden det yngste barnet ikke kan være alene enda, og det mellomste på INGEN måte kan være alene.. så har jeg lite valg.

For meg er det helt ok, da situasjonen sett i sammenheng gjør at flytting uansett var aktuelt før jeg søkte jobben.

Hvordan har andre enslige som jobber turnus løst det? 

 

Anonymkode: 2c513...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går rett og slett ikke, uten fast, betalt barnevakt.

Anonymkode: fc1b7...2ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var utrolig tøft og det endte opp med at jeg sa jobben. Min datter var veldig utfordrende barnevakt etter barnevakt sa opp. Det å sitte på jobb og Grue seg til telefon fra en oppgitt barnevakt er forferdelig.  Jeg ønsker deg alt godt 

Anonymkode: 5a923...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq

Har du søsken/foreldre i nærheten?

har du snakket med pappaen til barna? Om han kan ha de når du har kveldsvakt?

Endret av Magnifiq
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det var utrolig tøft og det endte opp med at jeg sa jobben. Min datter var veldig utfordrende barnevakt etter barnevakt sa opp. Det å sitte på jobb og Grue seg til telefon fra en oppgitt barnevakt er forferdelig.  Jeg ønsker deg alt godt 

Anonymkode: 5a923...a8f

Hva gjorde du i stedet?

Jeg har søkt alt av stillinger på dagtid men siden jeg ikke har videreutdannelse får jeg de ikke.. 

2 timer siden, Magnifiq skrev:

Har du søsken/foreldre i nærheten?

har du snakket med pappaen til barna? Om han kan ha de når du har kveldsvakt?

Far har kun samvær annenhver helg. Ikke aktuelt utover det dessverre.

Ingen familie på nytt sted. De får heller ikke hjulpet meg her vi bor nå grunnet egen livssituasjon.

Løsningen blir nok barnevakt.. 

 

 

Ts

Anonymkode: 2c513...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjorde du i stedet?

Jeg har søkt alt av stillinger på dagtid men siden jeg ikke har videreutdannelse får jeg de ikke.. 

Far har kun samvær annenhver helg. Ikke aktuelt utover det dessverre.

Ingen familie på nytt sted. De får heller ikke hjulpet meg her vi bor nå grunnet egen livssituasjon.

Løsningen blir nok barnevakt.. 

 

 

Ts

Anonymkode: 2c513...096

Huff, stakkars far og barn, sees de SÅ sjeldent?!

Anonymkode: ba8f6...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, stakkars far og barn, sees de SÅ sjeldent?!

Anonymkode: ba8f6...83b

Har vel sine grunner det tenker jeg. Som ingen har noe med :) 

Anonymkode: fbc50...dd4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har daglig omsorg for 3 barn i alder 6 - 13 år.

Mellomste barn på 11 har særlig tyngende omsorgsbehov.

Jeg har vært arbeidsledig fra september og mottatt dagpenger, jeg har søkt MANGE jobber men erfarte fort at med en gang jeg sa noe om at jeg var enslig forsørger for 3 barn så ble jeg nedprioritert.

Siste 2 intervju har jeg valgt å ikke si så mye om forsørgerrollen min, og fikk da napp med en gang.

Dette er en turnusjobb, 2 delt turnus, 100% stilling.

På 6 uker har jeg 12 aftenvakter. 4 av disse havner på helg. de er ikke det største problemet da det er 1 helg på 12 uker som blir trøblete, og den skal jeg nok klare redde inn.

Det er litt verre med de andre 8 kveldene.

Jeg har vurdert ulike ting, både finne en ungdom som vil ha en jobb fast - men dette må jo nødvendigvis være en relativt oppegående og tøff ungdom..

evt avertere etter noen jeg kan ansette.

Saken er at jeg har en grunnlønn på 445000 i stillingen min, og jeg har derfor ikke krav på stønad til barnetilsyn.

Slik det ser ut nå så vil jeg måtte ut med rundt 2500 kr i SFO, samt kanskje 5000 kr til å lønne ett menneske for å passe barna mine når jeg jobber kveld.

7500 kr i utgifter til barnepass i mnd.. 

Jeg kan få NOE tilpassing av aftenvakter, men det er jo uansett helt håpløst å få det til å klaffe 100% uten å få en dagjobb, og det får jeg da ikke til.. jeg kan som mottager av dagpenger IKKE si nei til denne jobben, da mister jeg dagpengene.. Og denne jobben må jeg flytte for å ta rett og slett. Det er bare 45 minutts kjøring, så det er innenfor NAV sitt tilbud om lokal tilpassing, men siden det yngste barnet ikke kan være alene enda, og det mellomste på INGEN måte kan være alene.. så har jeg lite valg.

For meg er det helt ok, da situasjonen sett i sammenheng gjør at flytting uansett var aktuelt før jeg søkte jobben.

Hvordan har andre enslige som jobber turnus løst det? 

 

Anonymkode: 2c513...096

Jeg fant heldigvis en jobb der jeg kunne jobbe dag. Det var drastisk ned i lønn og en veldig dårlig periode av livet vårt. Men jeg kunne jo ikke jobbe natt og helger. Jeg hadde heller ikke noe særlig hjelp fra barnefar, og familie hadde nok med sitt. Hvor i landet bor du da ts ? Er det mulighet for å søke om utvidet barnetrygd /bidrag osv ? 

Anonymkode: 5a923...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har under 6G i lønn, så får du stødnad til barnetilsyn. 1G er på ca 90K.

 

Dersom din årlige arbeidsinntekt er større enn seks ganger folketrygdens grunnbeløp, har du ikke rett til stønad til barnetilsyn.

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/barnetilsyn

Anonymkode: c4120...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant heldigvis en jobb der jeg kunne jobbe dag. Det var drastisk ned i lønn og en veldig dårlig periode av livet vårt. Men jeg kunne jo ikke jobbe natt og helger. Jeg hadde heller ikke noe særlig hjelp fra barnefar, og familie hadde nok med sitt. Hvor i landet bor du da ts ? Er det6 mulighet for å søke om utvidet barnetrygd /bidrag osv ? 

Anonymkode: 5a923...a8f

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huff, stakkars far og barn, sees de SÅ sjeldent?!

Anonymkode: ba8f6...83b

Huff ja... fælt vet du! Sånn hender det faktisk at det må være. Far kan ha samvær med barna utover helg men ønsker ikke/prioriterer det ikke ;)

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant heldigvis en jobb der jeg kunne jobbe dag. Det var drastisk ned i lønn og en veldig dårlig periode av livet vårt. Men jeg kunne jo ikke jobbe natt og helger. Jeg hadde heller ikke noe særlig hjelp fra barnefar, og familie hadde nok med sitt. Hvor i landet bor du da ts ? Er det mulighet for å søke om utvidet barnetrygd /bidrag osv ? 

Anonymkode: 5a923...a8f

Jeg får utvidet barnetrygd, og bidragsforskudd for 3. Bor på østlandet og har ett par større steder å søke meg i mot men da blir bokostnadene desto større.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du har under 6G i lønn, så får du stødnad til barnetilsyn. 1G er på ca 90K.

 

Dersom din årlige arbeidsinntekt er større enn seks ganger folketrygdens grunnbeløp, har du ikke rett til stønad til barnetilsyn.

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/barnetilsyn

Anonymkode: c4120...679

Åh, på nav når jeg sjekker sto det 370000 kr.. men da får jeg søke om det.

 

 

Ts

Anonymkode: 2c513...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Huff ja... fælt vet du! Sånn hender det faktisk at det må være. Far kan ha samvær med barna utover helg men ønsker ikke/prioriterer det ikke ;)

Jeg får utvidet barnetrygd, og bidragsforskudd for 3. Bor på østlandet og har ett par større steder å søke meg i mot men da blir bokostnadene desto større.

Åh, på nav når jeg sjekker sto det 370000 kr.. men da får jeg søke om det.

 

 

Ts

Anonymkode: 2c513...096

Bor på østlandet jeg også.  Håper det ordner seg 💕

Anonymkode: 5a923...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en mulighet for deg å jobbe som ekstravakt? Slik at du kun kan si ja til dagvakter? Eller få en mindre stillingsprosent og sette deg opp som ekstra på dag?

Ellers har jeg hørt om sykepleiere som jobber i barnehage. De får vel ikke lønn som sykepleier, men det er jo bedre arbeidstider. Noen sykepleiere jobber også innen forsikring på dagtid eller i forvaltningen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...