Gå til innhold

Oppgitt og drittlei av dating :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres jo helt magisk ut, men jeg tror ikke nettdating er for alle. Jeg blir følelsesmessig veldig sliten av det, men det er sikkert noen som er mer standhaftig enn meg. Jeg har kanskje også vært vant til å ikke gjøre så mye innsats for å få kjæreste tidligere, derfor føles det ekstra tungt å bli stående igjen alene mens alle rundt meg er i lykkelige forhold. 

Anonymkode: e6cd6...3a4

Skjønner det kan føles vanskelig å være den eneste single,men er du sikker på at alle de andre er i lykkelige forhold?Dessuten kan ting fort snu seg i livet.Om en stund kan det være du som står der med mann og barn,mens du ser forhold rundt deg gå i oppløsning.Det er ikke noe man ønsker for vennene sine så klart,men slik er jo livet.Så prøv å ikke tenk så mye på hva de andre har.

Tror du har helt rett i at nettdating ikke er for alle.Jeg driver med det selv,men prøver å date folk jeg treffer irl også.For å ikke slite meg ut mentalt på nettdatingen,har jeg bare kontakt med en av gangen.Det funker best for meg.Akkurat nå dater jeg en som jeg ikke føler noe veldig sterk kjemi med,men han er grei og jeg liker han såpass godt at jeg vil se hvor det kan føre.Andre ganger har jeg møtt menn der det har slått gnister med en gang,og så har det senere vist seg at de bare er playere,eller på andre måter ikke kan eller vil være i et vanlig forhold.Du gjorde nok rett i å avslutte datingen hvis du vet dere aldri kan bli noe mer.Det er en ærlig sak.

Har du prøvd å se litt nærmere på hvilke typer menn du velger å date?Er det noen likhetstrekk der?Selv har jeg hatt en dragning mot menn som har forpliktelsesangst.Etter litt selvransakelse kom jeg frem til at det nok skyldes at jeg selv har vært litt redd for å binde meg.Nå er jeg derfor mer bevisst på å unngå denne typen menn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS, hvis du er sliten og demotivert synes jeg du skal ta en pause fra å aktivt lete etter noen å date, enten det er irl eller på nett.

Selv tenker jeg at det mange glemmer er at det er ikke bare opp til dem selv.  Personer som er rett for deg må faktisk være tilgjengelig, og også oppfatte deg som rett.  Flaks, sammentreff og tilfeldigheter er nødvendig etter min mening.

Jeg er eldre enn deg, og etter drøye to år som singel er jeg endelig der at jeg ønsker å finne en å dele livet med igjen.  Har tenkt lenge at jeg må skynde meg pga alder etc, men jeg har ikke hatt motivasjon. Bare tanken har gjort meg sliten, redd og oppgitt.  Jeg har tenkt å våge meg på nettdating snart, for første gang.

Mitt beste tips er å finne noe å gjøre som gjør deg glad og beslaglegger hjernen din, noe du kan gå inn for med liv å sjel så du ikke har kapasitet til å tenke på hva du ikke har hele tiden. Enten det er å lære en ny ferdighet (dans, matlaging, foto, språk, førstehjelp, en idrett) eller frivillig arbeid med mennesker, dyr, politikk etc.  En hyggelig bivirkning kan være et kontaktnett med folk som er i samme situasjon som deg, i hvert fall noen av dem.  Om de ikke er kjærestemateriale er det hyggelig med nye mennesker. 

Du skriver at du er helt alene, så da tenker jeg at det kan være en lur investering å lete etter en større omgangskrets.  Jeg har forståelse for at du synes du har dårlig tid, men det er ikke sikkert det er så mye som skal til.  En liten pause, og du kan være klar for å fortsette letingen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datinglivet er ikke for pyser :P

Er litt på titter'n selv fortiden, men må ofte ha pauser. Jeg blir litt lei hele greia. Enten møter man menn, som bare vil ha sex (de lukes raskt ut ved å fortelle tidlig at jeg ikke trenger datingsider for å få meg sex), eller så møter man supersjarmøren, som dater 17 stykker samtidig for så å velge seg ut en, mens han holder alle de andre på gress :P Eller så er det de uten tæl. De som er trege å holde i gang.

Anonymkode: 8bd1c...200

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sandie skrev:

Skjønner det kan føles vanskelig å være den eneste single,men er du sikker på at alle de andre er i lykkelige forhold?Dessuten kan ting fort snu seg i livet.Om en stund kan det være du som står der med mann og barn,mens du ser forhold rundt deg gå i oppløsning.Det er ikke noe man ønsker for vennene sine så klart,men slik er jo livet.Så prøv å ikke tenk så mye på hva de andre har.

Tror du har helt rett i at nettdating ikke er for alle.Jeg driver med det selv,men prøver å date folk jeg treffer irl også.For å ikke slite meg ut mentalt på nettdatingen,har jeg bare kontakt med en av gangen.Det funker best for meg.Akkurat nå dater jeg en som jeg ikke føler noe veldig sterk kjemi med,men han er grei og jeg liker han såpass godt at jeg vil se hvor det kan føre.Andre ganger har jeg møtt menn der det har slått gnister med en gang,og så har det senere vist seg at de bare er playere,eller på andre måter ikke kan eller vil være i et vanlig forhold.Du gjorde nok rett i å avslutte datingen hvis du vet dere aldri kan bli noe mer.Det er en ærlig sak.

Har du prøvd å se litt nærmere på hvilke typer menn du velger å date?Er det noen likhetstrekk der?Selv har jeg hatt en dragning mot menn som har forpliktelsesangst.Etter litt selvransakelse kom jeg frem til at det nok skyldes at jeg selv har vært litt redd for å binde meg.Nå er jeg derfor mer bevisst på å unngå denne typen menn.

Mulig at de ikke er i lykkelige forhold, men de kjemper lenger enn det jeg har gjort tidligere. Jeg har tenkt på det du sier der, om noen år er det kanskje de som er alene og jeg som er i forhold. Det første halvannet året jeg var singel datet jeg menn som jeg overhodet ikke passet, hodet og hjertet var ikke helt på plass enda. Det siste halvåret har jeg vært mye mer selektiv og har datet de som virker oppriktig interessert i noe seriøst eller som jeg har vært veldig interessert i. Men det har vært ting der som gjør at det ikke klaffer helt. Det har bare vært to stykker, men det har holdt for min del. 

9 minutter siden, Zouk skrev:

TS, hvis du er sliten og demotivert synes jeg du skal ta en pause fra å aktivt lete etter noen å date, enten det er irl eller på nett.

Selv tenker jeg at det mange glemmer er at det er ikke bare opp til dem selv.  Personer som er rett for deg må faktisk være tilgjengelig, og også oppfatte deg som rett.  Flaks, sammentreff og tilfeldigheter er nødvendig etter min mening.

Jeg er eldre enn deg, og etter drøye to år som singel er jeg endelig der at jeg ønsker å finne en å dele livet med igjen.  Har tenkt lenge at jeg må skynde meg pga alder etc, men jeg har ikke hatt motivasjon. Bare tanken har gjort meg sliten, redd og oppgitt.  Jeg har tenkt å våge meg på nettdating snart, for første gang.

Mitt beste tips er å finne noe å gjøre som gjør deg glad og beslaglegger hjernen din, noe du kan gå inn for med liv å sjel så du ikke har kapasitet til å tenke på hva du ikke har hele tiden. Enten det er å lære en ny ferdighet (dans, matlaging, foto, språk, førstehjelp, en idrett) eller frivillig arbeid med mennesker, dyr, politikk etc.  En hyggelig bivirkning kan være et kontaktnett med folk som er i samme situasjon som deg, i hvert fall noen av dem.  Om de ikke er kjærestemateriale er det hyggelig med nye mennesker. 

Du skriver at du er helt alene, så da tenker jeg at det kan være en lur investering å lete etter en større omgangskrets.  Jeg har forståelse for at du synes du har dårlig tid, men det er ikke sikkert det er så mye som skal til.  En liten pause, og du kan være klar for å fortsette letingen. 

Ja, nå deaktiverte jeg profilen min på sukker og slettet Tinderprofilen også. Jeg må bare ta en god pause. Jeg har hobbyer som trening og foto, men kanskje jeg skal prøve et nytt språk også. Med all den tiden jeg bruker på å bekymre meg for om jeg finner noen så kunne jeg sikkert lært meg flytende  italiensk :P

Jeg har en del gode venninner, men de er i forhold. Jeg unner de alt godt, men kjenner at det hadde vært lettere om jeg også hadde en partner. Da hadde vi hatt enda mer felles og vi kunne funnet på ting som par. Det er ikke veldig lett å få nye single venner, så det må bare komme naturlig hvis jeg treffer noen jeg kommer godt overens med. Fikk en ny singel venninne i fjor, hun er nå i forhold.... 

Anonymkode: e6cd6...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Summers skrev:

Bor du et sted det er greit utvalg av menn?

Ja.

Anonymkode: e6cd6...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal også ta en lang pause fra nettdating, synes folk virker gal på slike steder- får haugevis av tilbud om sex hele tiden, blir sliten av hele greien.

Anonymkode: 35765...991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal også ta en lang pause fra nettdating, synes folk virker gal på slike steder- får haugevis av tilbud om sex hele tiden, blir sliten av hele greien.

Anonymkode: 35765...991

Haha, ja. En i går skrev til meg at han så for seg at jeg brukte en vibrator mellom lårene. Jeg ba han ete drit. Da var jeg dust som ikke så humoren i det han skrev ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal også ta en lang pause fra nettdating, synes folk virker gal på slike steder- får haugevis av tilbud om sex hele tiden, blir sliten av hele greien.

Anonymkode: 35765...991

 

2 minutter siden, Silfen skrev:

Haha, ja. En i går skrev til meg at han så for seg at jeg brukte en vibrator mellom lårene. Jeg ba han ete drit. Da var jeg dust som ikke så humoren i det han skrev ...

Hvilke sider er dere på??

Anonymkode: e6cd6...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også drittlei alle disse sex-hentydningene. Kan ikke menn snakke med damer uten å snakke pikk og fitte?

De må jo innse at de er på bærtur, når de antagelig får en del sure svar tilbake.

Anonymkode: 8bd1c...200

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg kan hjelpe deg med noen tips og råd.. men først av allt så må du fortelle meg hva du er ute etter. Hvordan ser kravslisten din ut i detalj. Hva er det du legger mest vekt på i et forhold. Og sist men ikke minst, har du barn ?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme båt som ts. Synes nettdating er bare slitsomt, og jeg gidder ikke flere skuffelser. Det er bare ikke noe for meg. Sånn påtatt "nå skal jeg se om det er noen aktuelle her" blir bare krampaktig. Å møte noen mer eller mindre tilfeldig irl er tingen for meg. Men sånn som hverdagen min er og har vært de siste årene, så vokser ikke akkurat aktuelle kandidater på tre. Så jeg har bare innsett og på en måte slått meg til ro med at sånn er det og at det får være greit. Men jeg synes det begynner å bli direkte flaut å være kronisk singel i en alder av 38 år. 

Anonymkode: 92487...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Såsomså skrev:

Det er mulig jeg kan hjelpe deg med noen tips og råd.. men først av allt så må du fortelle meg hva du er ute etter. Hvordan ser kravslisten din ut i detalj. Hva er det du legger mest vekt på i et forhold. Og sist men ikke minst, har du barn ?
 

Jeg ønsker en som er godhjertet, har humor, liker å være i aktivitet, ferdig med fest og moro, er ansvarsfull og engasjert. Jeg har ikke barn. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i samme båt som ts. Synes nettdating er bare slitsomt, og jeg gidder ikke flere skuffelser. Det er bare ikke noe for meg. Sånn påtatt "nå skal jeg se om det er noen aktuelle her" blir bare krampaktig. Å møte noen mer eller mindre tilfeldig irl er tingen for meg. Men sånn som hverdagen min er og har vært de siste årene, så vokser ikke akkurat aktuelle kandidater på tre. Så jeg har bare innsett og på en måte slått meg til ro med at sånn er det og at det får være greit. Men jeg synes det begynner å bli direkte flaut å være kronisk singel i en alder av 38 år. 

Anonymkode: 92487...99f

Jeg skjønner utrolig godt hvordan du føler det. Men jeg tror at vi begge bygger opp helt feil oppfatning i hodene våre. Vi må slutte å tenke at det er flaut å være singel i vår alder. Jeg leste at hun samlivsterapeuten Sissel Gran traff mannen sin når hun var 40. Hvor lenge har du vært singel? 

Anonymkode: e6cd6...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit å være singel. Ingen ting galt med det. Man oppnår ikke nirvana ved å finne seg en kjæreste. Men det er koselig og trygt å være i et forhold. 

Men jeg tror ikke det er for alle. Personlig er jeg veldig rund i kantene, veldig omsorgsfull og antagelig alt for snill (får høre så) og allikevel er jeg kronisk singel. Så forhold er vel ikke noe for meg. 

Men jeg har lært ved tidligere dating og det er å ikke være for snill og søt, men heller stille en del krav. Og det er jeg fryktelig dårlig på. Jeg er naiv og liker alt og alle og er rett og slett for enkel å forholde seg til :P 

Traff nylig en mann som virker til å forgude meg, men jeg antar det bare er et spill. Han er nok typen til å holde så mange damer som mulig varme så han kan lene seg tilbake og plukke ut sin beste deal. Det føles så kynisk. Orker ikke denne kynismen. Jeg vil ikke bli sett på som en vare der kjøper sammenligner pris og kvalitet på en hel haug varer han har lagt frem for vurdering. Kunne selv aldri datet på den måten. Ikke min stil. Ikke sånn man ser på mennesker. 

Anonymkode: 8bd1c...200

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker en som er godhjertet, har humor, liker å være i aktivitet, ferdig med fest og moro, er ansvarsfull og engasjert. Jeg har ikke barn. 

Jeg skjønner utrolig godt hvordan du føler det. Men jeg tror at vi begge bygger opp helt feil oppfatning i hodene våre. Vi må slutte å tenke at det er flaut å være singel i vår alder. Jeg leste at hun samlivsterapeuten Sissel Gran traff mannen sin når hun var 40. Hvor lenge har du vært singel? 

Anonymkode: e6cd6...3a4

Jeg forstår ikke hvorfor du har problemer med å finne en som er midt i blinken for deg når kravene dine er ganske basic..Finnes millioner av mannfolk som passer rett inn i den beskrivelsen din..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Såsomså skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du har problemer med å finne en som er midt i blinken for deg når kravene dine er ganske basic..Finnes millioner av mannfolk som passer rett inn i den beskrivelsen din..?

Skal likevel være kjemi der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvilke sider er dere på??

Anonymkode: e6cd6...3a4

Fått mange sextilbud på sukker...skikkelig innpåslitne kan de være, ikke alltid de tar nei for et nei heller-men maser..er også en del playere der inne.. På zosk virker det som en del har store psykiske problemer.

Anonymkode: 35765...991

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Såsomså skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du har problemer med å finne en som er midt i blinken for deg når kravene dine er ganske basic..Finnes millioner av mannfolk som passer rett inn i den beskrivelsen din..?

Hadde det vært så enkelt så hadde jeg ikke startet denne tråden😜 Man skal treffe på den rette som har alle de egenskapene OG som man føler det lille ekstra for. I tillegg skal de være singel. Jeg føler jeg har gått meg vill i en jungel av tanker og triste følelser rundt dette med nettsider, ikke være der i livet som jeg ønsker osv. Tror det har tatt vekk fokuset på hva jeg virkelig ønsker i en mann. Derfor har jeg slettet alt av nettdatingkontoer og prøver å kjenne på den følelsen av å ha en kjæreste og fokusere på de kvalitetene jeg ønsker i en mann. Noen sier at hvis man tenker at det bare er tullinger der ute så er det også det man finner og at hvis man heller retter fokuset på det man ønsker så er sjansene høyere for å finne det. Dette skal jeg virkelig være bevisst på fremover. 

Anonymkode: e6cd6...3a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Silfen skrev:

Skal likevel være kjemi der.

såklart men jeg vil jo tro at hvis "kriteriene" er oppfylt så er det også kjemi, hvis ikke så er det jo tydelig at det finnes flere kriterier som jeg ikke vet om :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...