Gå til innhold

Oppgitt og drittlei av dating :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg skikkelig lei av dating. Jeg har virkelig gjort et tappert forsøk de siste to årene på å date for å få en kjæreste, men senest i går avsluttet jeg det med enda en som ikke var rett likevel. Nå kjenner jeg at jeg er skikkelig lei meg og oppgitt, helt matt i hele kroppen. Jeg er 35 år og ser på at alle venninner og kolleger har etablert seg med gode forhold og barn. Det føles veldig urettferdig at jeg er i en så vanskelig situasjon i livet der jeg er helt alene og at det ikke har ordnet seg for meg. Jeg har hatt forhold tidligere, men de har ikke fungert av flere grunner. Så nå tenker jeg at kanskje mine sjanser er brukt opp i livet. Nettdating gir meg mer  skuffelser enn moro. Selv om man må tåle litt når man driver med nettdating så er det grenser for hvor mye følelseslivet klarer. Jeg synes bare det er flere raringer enn normale. Det er også vanskelig å egentlig vite hvem som virkelig er noe. Derfor avsluttet jeg Matchkontoen min i dag. Har fortsatt Sukker, men den ryker snart den også. Jeg tror mer på det å møte noen i det virkelig liv. Men hvorfor skal det være så vanskelig for meg? For noen ordner det seg med en gang de føler seg klar for kjæreste igjen, men ikke for meg. Synes det er veldig tungt å alltid skal være alene og være den som er singel. Jeg føler leting på en partner styrer hele livet mitt, har derfor veldig lyst å ta en pause nå, pause fra nettdating og tanken om kjæreste. Samtidig er redd for at jeg da aldri kommer til å treffe noen og at jeg blir alene for evig og alltid. Er det noen som har noen råd eller solskinnshistorier å komme med? 

Anonymkode: e6cd6...3a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke den eneste, jeg har ikke møtt annet enn raringer på ti år og er derfor singel på ellevte året nå. 

Anonymkode: 0e8e0...c29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor valgte du å avslutte med han du datet nå? Hva mener du med "ikke var rett"? Verden er som oftest ikke slik som på film det man faller helt hodestups for noen og de tar deg med ut på eventyr på sin hvite hest.

Anonymkode: 692e2...9ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som klager på raringer er nok like rare selv...men er blitt for inngrodde at dere skjønner det ikke selv. :)

Anonymkode: 889f3...fe7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange solskinnshistorier! Har fire venninner som møtte den rette på nett. Tre av dem er gift/samboer og har to barn med han, det siste paret har valgt å ikke få barn. Samtlige er kjernekarer, ingen er rare😊

Har enda en venninne som har møtt TO hyggelige samboere på match, det ble slutt med den første etter flere år av naturlige årsaker, så fant hun en ny. De har barn sammen nå😊

Har en siste venninne som har holdt på med nettdating i tre år, men hun fant den rette til slutt hun også. Hun har datet mange. 

Så ja, jeg har seks eksempler på at det er mulig. Dette er (bortsett fra en, som er superpen) helt vanlige, gjennomsnittlige damer😊 

Ikke gi opp TS!

Anonymkode: 7ee23...e17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor valgte du å avslutte med han du datet nå? Hva mener du med "ikke var rett"? Verden er som oftest ikke slik som på film det man faller helt hodestups for noen og de tar deg med ut på eventyr på sin hvite hest.

Anonymkode: 692e2...9ae

Fordi jeg kommer ikke til å bli forelsket i han og jeg må være det for å fortsette i et forhold. Selv om sånne som deg som skriver på KG at alle som innbiller seg at det må være gnist for å ha et varig forhold er helt ute og kjøre. For min og HANS del så avsluttet jeg det for det kommer aldri til å bli oss. 

Anonymkode: e6cd6...3a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mange solskinnshistorier! Har fire venninner som møtte den rette på nett. Tre av dem er gift/samboer og har to barn med han, det siste paret har valgt å ikke få barn. Samtlige er kjernekarer, ingen er rare😊

Har enda en venninne som har møtt TO hyggelige samboere på match, det ble slutt med den første etter flere år av naturlige årsaker, så fant hun en ny. De har barn sammen nå😊

Har en siste venninne som har holdt på med nettdating i tre år, men hun fant den rette til slutt hun også. Hun har datet mange. 

Så ja, jeg har seks eksempler på at det er mulig. Dette er (bortsett fra en, som er superpen) helt vanlige, gjennomsnittlige damer😊 

Ikke gi opp TS!

Anonymkode: 7ee23...e17

Det høres jo helt magisk ut, men jeg tror ikke nettdating er for alle. Jeg blir følelsesmessig veldig sliten av det, men det er sikkert noen som er mer standhaftig enn meg. Jeg har kanskje også vært vant til å ikke gjøre så mye innsats for å få kjæreste tidligere, derfor føles det ekstra tungt å bli stående igjen alene mens alle rundt meg er i lykkelige forhold. 

Anonymkode: e6cd6...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles der at dating er litt gøy. Men det må nok være et eller annet med meg, for det går liksom aldri helt min vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres jo helt magisk ut, men jeg tror ikke nettdating er for alle. Jeg blir følelsesmessig veldig sliten av det, men det er sikkert noen som er mer standhaftig enn meg. Jeg har kanskje også vært vant til å ikke gjøre så mye innsats for å få kjæreste tidligere, derfor føles det ekstra tungt å bli stående igjen alene mens alle rundt meg er i lykkelige forhold. 

Anonymkode: e6cd6...3a4

Kanksje ikke bare gå for de superkjekke da?

Anonymkode: c1084...d18

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres jo helt magisk ut, men jeg tror ikke nettdating er for alle. Jeg blir følelsesmessig veldig sliten av det, men det er sikkert noen som er mer standhaftig enn meg. Jeg har kanskje også vært vant til å ikke gjøre så mye innsats for å få kjæreste tidligere, derfor føles det ekstra tungt å bli stående igjen alene mens alle rundt meg er i lykkelige forhold. 

Anonymkode: e6cd6...3a4

Jeg tror ikke på magi, det er helt sant😉 Dette er hyggelige, gjennomsnittlige, intelligente, velutdannede personer som har valgt hverandre. Er du gjennomsnittlig utseendemessig selv, er nok løsningen å se etter det samme i en partner. 

Hun som har brukt lang tid, har nok fokusert på menn som er kjekkere enn henne. Da hun justerte ned forventningene til utseende fikk hun også napp. 

Anonymkode: 7ee23...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva dere helt klager over. Dere mangler rett og slett selvinnsikt for å se deres egne begrensninger.

Jeg har ikke engang vært på en eneste date i hele mitt liv. Dette er resultatet av å ikke være kjekk eller attraktiv for det motsatte kjønn. Dette har jeg også fått bekreftet helt siden jeg gikk på barneskolen. Der gikk til i form av mobbing og i det voksne liv blir det totalt ignoranse i fra kvinner.

Så det er bare å innse at enkelte alltid kommer til å bli alene.

Anonymkode: 34e8e...27c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanksje ikke bare gå for de superkjekke da?

Anonymkode: c1084...d18

Jeg går ikke for de superkjekke så det er ikke der problemet ligger. Jeg får ofte høre at jeg er pen, men trives ikke med de mennene som er utseendemessig veldig kjekke. Jeg går heller for den sjarmerende kompisen (den typen mann) for min erfaring er at jeg føler meg tryggere og være mer meg selv med de. Jeg tror bare at jeg ikke har truffet rett enda. Men jeg kan ikke fortsette å leite sånn som jeg har gjort. Det sliter meg ut. Føler meg litt patetisk også som er 35 år, singel og barnløs. Kanskje ikke helt bra å ha i "sekken" når man dater. 

Anonymkode: e6cd6...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ikke for de superkjekke så det er ikke der problemet ligger. Jeg får ofte høre at jeg er pen, men trives ikke med de mennene som er utseendemessig veldig kjekke. Jeg går heller for den sjarmerende kompisen (den typen mann) for min erfaring er at jeg føler meg tryggere og være mer meg selv med de. Jeg tror bare at jeg ikke har truffet rett enda. Men jeg kan ikke fortsette å leite sånn som jeg har gjort. Det sliter meg ut. Føler meg litt patetisk også som er 35 år, singel og barnløs. Kanskje ikke helt bra å ha i "sekken" når man dater. 

Anonymkode: e6cd6...3a4

Det er veldig bra å ha i sekken! Jeg er på alder med deg,og opplever det blir bare positivt motatt av menn.Menn har nemlig et annet syn på dette med barn enn det enkelte jenter har.Klart det finnes noen mindre oppegående kjerringer som vil se ned på deg som barnløs og singel i denne alderen.Men for menn er det ofte et kvalitetsstempel.Det vitner om at du ikke kaster deg inn i forhold og får barn med enhver du har møtt,i motsetning til enkelte som får unger bare for å få det,med den første og beste.Slik at andre ikke skal se på dem som patetiske - DET er patetisk det!

Anonymkode: 38eb9...a7c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva dere helt klager over. Dere mangler rett og slett selvinnsikt for å se deres egne begrensninger.

Jeg har ikke engang vært på en eneste date i hele mitt liv. Dette er resultatet av å ikke være kjekk eller attraktiv for det motsatte kjønn. Dette har jeg også fått bekreftet helt siden jeg gikk på barneskolen. Der gikk til i form av mobbing og i det voksne liv blir det totalt ignoranse i fra kvinner.

Så det er bare å innse at enkelte alltid kommer til å bli alene.

Anonymkode: 34e8e...27c

Jeg skal ikke si i mot deg siden jeg ikke vet hvordan du ser ut, men jeg har blitt kjent med en mann som er overbevist om at han ikke er attraktiv eller kjekk. Fordi han hadde blitt mobbet gjennom oppveksten og mye av mobbingen gikk akkurat på utseendet. 

Da jeg fikk se bilde av han så ser han for meg kjekk ut. Jeg syns absolutt ikke at han har noen som helst grunn til å føle seg lite attraktiv eller stygg. Det er noe som sitter i hodet hans bare. 

Når det gjelder å ikke finne seg noen etter så og så mange år så er jeg der jeg også. Jeg vet ikke helt hva som gjør at jeg heller ikke har funnet meg en kjæreste, men jeg vet at det må være noe ved meg som gjør at jeg tiltrekker meg de som enten er gifte, utilgjengelige eller de som ikke er ute etter å forplikte seg. 

Og jeg tror dette med hva man utstråler er viktig. Hvis man tror at det går ad undas så gjør det som oftest det. Hvis man tror at det ikke nytter så gjør det sikkert ikke det.

"Hvis du tror at du klarer det, eller hvis du tror at du ikke klarer det, så har du sannsynligvis helt rett" (Fritt oversatt)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære TS,

Jeg føler med deg. Har vært singel i 1.5 år og har datet en del menn siden da. Det er tungt å innse at venners liv går videre mens du henger igjen. Sakte men sikkert faller du fra da de heller vil prate om barn og familie osv. Jeg skjønner hva du mener! Selv tok jeg en pause fra datingen i noen måneder fordi jeg (som du) følte at det tok for mye av energien min. Jeg vil anbefale deg å ta en pause fra all nettdating. Slett kontoer og reis bort et sted du har lyst til å reise til eller fokuser på egne hobbyer i noen måneder. - Da vil det (håper jeg) være letter å prøve igjen til våren! ALT er lettere når det blir lysere og varmere her til lands:-)

Hold ut! Vi er flere som deg- men jeg er optimist! Du må kysse en del frosker før du treffer på prinsen:)

Du må gjerne sende meg en PM, så kan vi dele tanker og erfaringer om dette.

Hilsen en likesinnet:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva dere helt klager over. Dere mangler rett og slett selvinnsikt for å se deres egne begrensninger.

Jeg har ikke engang vært på en eneste date i hele mitt liv. Dette er resultatet av å ikke være kjekk eller attraktiv for det motsatte kjønn. Dette har jeg også fått bekreftet helt siden jeg gikk på barneskolen. Der gikk til i form av mobbing og i det voksne liv blir det totalt ignoranse i fra kvinner.

Så det er bare å innse at enkelte alltid kommer til å bli alene.

Anonymkode: 34e8e...27c

Ja, kanskje du har rett. En mannlig kollega som er ti år eldre enn meg sa faktisk noenlunde det samme som du sier. At en barnløs kvinne på 35 er attraktivt på datingmarkedet fordi det er lettere å inngå et forhold når ikke begge parter har barn fra før. Jeg skal ikke snakke noe negativt om de single kvinnene som er på samme alder som har barn, de har nok fått det i lykkelige omstendigheter den gangen de fikk det. Men jeg har ikke vært klar for barn tidligere, så for min del har det vært et riktig valg å ikke få barn med de jeg har vært sammen med. Jeg tror jeg tenker veldig mye på hva andre tenker og synes selv om det ikke er noen som har sagt sånne ting til meg. Det er mye tankespinn også :/

Anonymkode: e6cd6...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg TS. Har du noen hobbyer hvor du kan møte noen kanskje? Melde deg på kurs? Gå turer i nabolaget og håpe å treffe mr.right? ( En spøk den siste der, men ute blant folk er jo sjansen større ihvertfall :)

Anonymkode: 9e097...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg TS. Har du noen hobbyer hvor du kan møte noen kanskje? Melde deg på kurs? Gå turer i nabolaget og håpe å treffe mr.right? ( En spøk den siste der, men ute blant folk er jo sjansen større ihvertfall :)

Anonymkode: 9e097...4ac

Jeg trener en del på studio og går ellers en del turer. Jeg har faktisk tenkt på det å "henge" i turområdet i nabolaget så kanskje jeg skal gjøre mer av det fremover :fnise: Ellers er foto en stor lidenskap. Jeg har tenkt på å melde meg inn i den lokale fotoklubben, har bare vært usikker på om det har vært noe for meg da de fleste medlemmene er minst 20 år eldre.  Har inntrykk av at de yngre (altså på min alder) fotointeresserte opererer mer via fotosider på nettet og instagram enn å være medlem i en fysisk fotoklubb. 

Anonymkode: e6cd6...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...