Gå til innhold

Hva er din favoritt flyplass?


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Jeg liker Kastrup godt. Synes det er rent, oversiktelig, og liker at det er såpass "mørk"  og koselig belysning der. Synes ikke en flyplass trenger å se ut som sykehuskorridorer.

Og dette er grunnen til at Schiphol kommer langt ned på lista mi. Endeløse, grå korridorer, det lukter ekkelt (gummi?) og ser grått og skittent og trasig ut. Jeg bodde i Nederland i mange år, og reiste ofte mellom Norge og Nederland. Det slo meg hver gang at jeg landet i et land hvor alt var grått og menneskene som satt der og ventet på flyene så grå ut i ansiktene... :-P Selv om jeg trivdes kjempegodt i Nederland, så har jeg aldri hatt sansen for Schiphol.

Anonymkode: 12a86...efb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, incognita skrev:

Artig at du er opptatt av utsikt til flyene, det er nemlig jeg også, men reisefølget mitt synes alltid jeg er barnslig som vil "se på flyene", så jeg holder det stort sett for meg selv. Skal sies at jeg er litt flynerd da. :fnise:  (Ikke si det til noen! :ninja: )

Er såpass inntresert I fly og hele pakka at når jeg skal til London I sommer. Skal jeg bo 4 netter på hotell rett ved Heathrow. Har bestilt rom med utsikt til rullebanen selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
1 time siden, Kjetil E skrev:

Er såpass inntresert I fly og hele pakka at når jeg skal til London I sommer. Skal jeg bo 4 netter på hotell rett ved Heathrow. Har bestilt rom med utsikt til rullebanen selvsagt.

Haha såpass ja. Høres ikke feil ut det! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Heathrow T5, kanskje mest fordi det er Wagamama der. Er ikke noen spesielt stor fan av Gardermoen. Langt å gå når man lander, ofte veldig treg kø i passkontrollen og jeg har måttet vente opptil en time på bagasjen. For utreise er den grei nok.

Anonymkode: d7144...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastrup er der jeg har tilbragt mest tid, så det blir vel favoritten siden jeg så og si kjenner den inn og ut.

Kangerlussuaq er den jeg liker minst. Skulle en gang tilbringe 10 timer der, og hadde sett absolutt alt som var å se inne og ute på 15 minutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best kastrup! :) Kjenner meg igjen der, mye tax free og avlappet stemmning, for min del vertfall. Det er jo uteplass med mulighet for å ta med seg tax free øl å drikke ute omtrent, hvis dette er lov? hehe :) Og Haugesund er kjempegrei, fordi den er så liten at det tar ca 5 min å gå av flyet, finne bagasjen sin og komme seg ut :-)

Den jeg liker verst er Chania, så langt. Utrivelig, liten, masete osv.. Og flyplassen i Chicago var veldig stor, likte meg ikke så godt der heller egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 17.1.2016 at 19.04, Jolene skrev:

Liker best:
Schönefeld Airport - Berlin
Koselig flyplass med gode servicetilbud
Rygge
Perfekt mengde med taxfree og andre tilbud. Koselige spisesteder er det også der.

Liker minst:
Gardermoen
Stor og uoversiktelig, masete og innsjekking er lite effektiv.
Charles de gaulle international airport, Paris - Frankrike
Lite effektiv, elendig servicetilbud og alt tar så lang tid. Du ender opp med å stå flere timer i kø for å komme ombord i flyet. Da er du langt unna alt som heter toaletter å ting å gjøre. Usj!

sikker på at du ikke blander schonefeld og tegel nå? :ler: min opplevelse av schonefeld er iallefall helt motsatt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, missdior skrev:

sikker på at du ikke blander schonefeld og tegel nå? :ler: min opplevelse av schonefeld er iallefall helt motsatt :ler:

:ler:Nei, jeg bare digger Schonfeld. Tegel har jeg aldri reist til eller fra, så der kan jeg ikke uttale meg. Berlin er favorittbyen min, og de som jobber på Schonfeld er alltid så hyggelige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker minst:

- CdG, av grunner som sikkert allerede er nevnt flere ganger. Ikke uten grunn at den havner så langt nede på manges liste.

- Gatwick. Mellomlandet der i sommer og måtte la barna leke i "lekeplassen" midt i andre etasje. Der kan det seriøst ikke ha vært vasket på flere måneder, det var gørrmøkkete og ekkelt.

- Diverse bittesmå charterflyplasser, men det er vel egentlig helt ok. Man skal jo bare inn og ut allikevel.

 

Liker best:

- Narita. Rent, pent, stort og veldig japansk.

- Surprise entry: Bole International Airport i Addis Abeba. Seriøst den rareste flyplassen jeg noen sinne har vært på. Sjeiker og meksikanere, digre vestafrikanske damer i fargerike kreasjoner og europeere med stresskoffert, masse kinesere og taxfree full av fakevarer. Haha, det var et artig sted jeg gjerne drar tilbake til. Pluss for Ethiopian Airways, som har dritstilige uniformer og flyvertinner som ser ut som unge utgaver av Tina Turner, alle som en!

Anonymkode: dfd39...3c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er som din,  Changi Airport i Singapore. Nydelig opplevelse av en flyplass! Suvarnabhumi Airport i Bangkok er heller ikke så verst da flyplassen er ganske ny med fine fasiliteter. Bra utvalg av butikker fra utland blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18-1-2016 at 11.31, AnonymBruker skrev:

Og dette er grunnen til at Schiphol kommer langt ned på lista mi. Endeløse, grå korridorer, det lukter ekkelt (gummi?) og ser grått og skittent og trasig ut. Jeg bodde i Nederland i mange år, og reiste ofte mellom Norge og Nederland. Det slo meg hver gang at jeg landet i et land hvor alt var grått og menneskene som satt der og ventet på flyene så grå ut i ansiktene... :-P Selv om jeg trivdes kjempegodt i Nederland, så har jeg aldri hatt sansen for Schiphol.

 

Ja, Schiphol er veldig kjedelig. De har mange ting men jeg synes at Gardermoen er mer koselig.

-

 

Jeg flyr bare mellom Amsterdam Schiphol, Rotterdam Zestienhoven (The Hague Airport, veeeeldig liten), Eindhoven Airport, Malaga Airport, Gardermoen.... Jeg liker Gardermoen best kanskje. Og Malaga airport.

 

 

Edit: Ingen har skrevt "Schiphol" riktig haha. jeg synes det er bare morsom å se.

Endret av Charlotteh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.1.2016 at 23.01, RompeRusk skrev:

Liker: 

Kastrup (selv om da jeg var der for 3 år siden rotet vi oss bort pga den nye terminalen, regnet med det er kommet i rutine nå :) )

Gardermoen 

Flesland 

Rygge - har sin sjarm!

 

Liker ikke: 

Chania på kreta: liten med få sitteplasser og SKITTEN. Ekstremt få butikker 

Krakow: liten og få sitteplasser, veldig dårlig utvalg på butikker. Da jeg og kjæresten var der i sommer måtte jeg sitte på fanget hans under halve ventetiden :fnise:  de var også veldig dårlige på å annonsere avgangene når man først var kommet inn bak sikkerhetskontrollen

Ja, jeg var i Krakow med en veninne og herlighet. Det var jo ikke mat å kjøpe på flyplassen der, untatt en sånn "narvesen" :fnise:

Anonymkode: 5f9b9...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine favoritter så langt er JFK og Heathrow, Rygge liker jeg faktisk ganske godt også. Flyplassen i Wien derimot, den er bare forvirrende. Jeg er heller ikke noe glad i flyplassen i Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Changi helt klart best her også. Er eneste gangen jeg skulle ønske jeg hadde bedre tid før flyet gikk. Lå og slappet av på solseng med rolig musikk. Fantastisk konsept som andre flyplasser også burde ha. Liker også godt Suwarnabhumi i Bangkok. Ny, fin og masse god mat. Men du må gå laaaaaaangt! 

Verste må være Chania, Kreta. Drittflyplass med elendig utvalg av mat. 

Anonymkode: c5dc9...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker:

Schipnol, Heathrow, Newark Liberty International. To første pga alt de har av butikker og spisesteder etc. Loungene er også utmerket.

 

Liker ikke:

Gardermoen. Hovedsakelig pga innsjekking og køsystemet gjennom kontrollpunktet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
Den 20. januar 2016 at 19.30, AnonymBruker skrev:

Changi helt klart best her også. Er eneste gangen jeg skulle ønske jeg hadde bedre tid før flyet gikk. Lå og slappet av på solseng med rolig musikk. Fantastisk konsept som andre flyplasser også burde ha. Liker også godt Suwarnabhumi i Bangkok. Ny, fin og masse god mat. Men du må gå laaaaaaangt! 

Verste må være Chania, Kreta. Drittflyplass med elendig utvalg av mat. 

Anonymkode: c5dc9...e4b

Jeg tror Chania flyplass er utbedret og forbedret nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, TalithaG skrev:

Jeg tror Chania flyplass er utbedret og forbedret nå.

Vet ikke helt hvordan det var før, men var der for et halvt år siden. Skittent, luktet ekkelt, varme fra helvete uten noen form for air condition, en kiosk og en liten tax free... 

Så om dette er forbedring.. :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...