Gå til innhold

Hva er din favoritt flyplass?


Gjest incognita

Anbefalte innlegg

Gjest incognita
2 timer siden, stan skrev:

En ting jeg misliker på norske flyplasser er at man må legge en mynt på bagasjetrallene. 

Det har jeg bare opplevd i Norge. Hvem har vel med seg en norsk tier når man kommer fra utlandet til Norge? 

Flyplasser i sør og nord amerika, Afrika, Asia og ellers i Europa er trallene fritt tilgjengelige. 

Hvor har du opplevd dette? Det gjelder ikke Gardermoen så vidt jeg kan huske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, incognita skrev:

Hvor har du opplevd dette? Det gjelder ikke Gardermoen så vidt jeg kan huske. 

Ihvertfall på Værnes. 

Jeg har sendt et par tiere i posten til venner som kommer langveisfra, så de har når dem ankommer. Det er ikke lett med 60 kilo bagasje og et lite barn ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
Et øyeblikk siden, stan skrev:

Ihvertfall på Værnes. 

Jeg har sendt et par tiere i posten til venner som kommer langveisfra, så de har når dem ankommer. Det er ikke lett med 60 kilo bagasje og et lite barn ☺

Merkelig da. Det er liksom ikke så vanskelig å tenke seg til at tilreisende turister ikke har lommene fulle av norske ti-kroninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favoritter

OSL, Gardermoen : Ryddig, enkel og oversiktlig (utenlandsdelen). Kjenner godt flyplassen og vet hvor det meste er. Eneste som trekker ned er innlands og den lille utstikkeren (type gate 19) 

Barcelona 1 & 2: Begge er oversiktlige, gode servicetilbud etc. Mange seteplasser og enkelt å komme seg til å fra

Not so so: 

Frankfurt: Marathon, noe jeg ikke er keen på. Lange avstander, flere "avd" ut av ett bygg, inn et annet osv, ørten tusen sikkerhetskontroller ved bytte av fly.

Rygge/Torp: Bare.. nei. Gir meg ingenting. 

Gatwick: Uoversiktelig

Stansted: Ufølsom, gir meg en følelse av stress. En gang for mye. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Incheon int...Er den jeg liker aller best..Blir stadig fascinert over hvor mye ting det er å gjøre der og hvor ofte jeg går meg nesten vill der inne.. Så mye å se på at jeg nesten mister flyet mitt :fnise: 

Frankfurt er den jeg liker minst...Kaotisk plass.. Men jeg finner jo fram, men føler hele plassen er stressende :/

Egentlig legger jeg ikke så mye merke til hvordan flyplassene ser ut :fnise:   Er ofte så sliten etter lange flygninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flesland. Trist at de bygger den større :( Den var så knøttliten at det var søtt. Veldig enkelt å finne frem, koselig og jeg har så mange minner fra jeg var rundt 3 år og vi satt der. Haater store flyplasser, fikk nesten panikk i frankfurt, Tyskland. Måtte løpe etter flyet og ble helt svett. Tror det også er noen tog på selve flyplassen, og jeg var livredd for å gå på feil. Jeg husker jeg satt helt alene på det toget og lurte på når jeg skulle av. 

Anonymkode: c101f...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Litt fiffig å se at mange har samme opplevelse av Frankfurt som meg.. lite oversiktlig og vanvittig slitsomme avstander. 

Endret av incognita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Changi er helt klart en favoritt.

Schønenfeld er sammen med Chania Kreta de verste flyplassene jeg har vært på. Schønenfeld er trangt og uten servicetilbud. Chania forferdelig dårlig logistikk og informasjon.

Er heller ikke spesielt begeistret for Gardermoen. Flesland er ok for innenlandsflygning, og håpløs på utland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt Kastrup, fin og oversiktlig, bra shopping, hyggelig SAS lounge.

Hater Charles De Gaulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker godt Düsseldorf, var der bare på transfer, men det var stille og rolig, masse stoler å sitte i og lite folk. Liker også Geiteryggen, synd den er lagt ned. Der var det inn hoveddøren - vink vink - legg kofferten her og gå gjennom sikkerhetskontrollen - ferdig! Ingen mat å få, men det var ikke nødvendig heller. Har kun vært der én gang, men skulle gjerne brukt den hver gang jeg fløy.

Flyplasser jeg ikke liker er, som for flere, Frankfurt. Måtte spise siden jeg skulle vente i 4 timer, men måtte irriterende nok ut av passområdet for å gjøre det, for så å gå inn igjen og nesten miste flyet for det var forferdelig langt å gå. Den norske flyplassen jeg har vært på mest og jeg liker minst er Værnes. Ikke pga flyplassen, for den er grei nok, men pga turbulensen som alltid er den veien. Nei, bra jeg har flyttet og bra jeg foretrekker tog!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker: 

Kastrup (selv om da jeg var der for 3 år siden rotet vi oss bort pga den nye terminalen, regnet med det er kommet i rutine nå :) )

Gardermoen 

Flesland 

Rygge - har sin sjarm!

 

Liker ikke: 

Chania på kreta: liten med få sitteplasser og SKITTEN. Ekstremt få butikker 

Krakow: liten og få sitteplasser, veldig dårlig utvalg på butikker. Da jeg og kjæresten var der i sommer måtte jeg sitte på fanget hans under halve ventetiden :fnise:  de var også veldig dårlige på å annonsere avgangene når man først var kommet inn bak sikkerhetskontrollen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig glad i Kastrup, jeg. Var der i går, og liker shoppingen og spisestedene! Gardermoen er kjedelig og dyr. Ikke så glad i Stansted, altfor liten i forhold til antall mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seoul Incheon er favorittflyplassen min. Gedigen flyplass som er ryddig, oversiktlig og har mange butikker å se i mens man venter på flyet.

Som "dårligste" flyplass må jeg som mange andre si Rygge. Selv om Bergen Flesland også ligger ganske langt nede. Rotete og trange flyplasser. Kan selvfølgelig ikke sammenlignes med de større flyplassene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker Flesland jeg, kanskje fordi jeg kjenner den best :)   Larnaka ? på Kypros, selv om jeg ble sittede i 12 timer og vente p.g.a tekniske vanskeligheter .  Chania på Kreta har jeg ingen dårlige minner om, men det virket litt skittent der :/                                    Den som har gjort meg mest svett er Son Saint Joan (ved Palma)   Laaange avstander, men fin og godt skiltet :)    

Anonymkode: 48be2...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
8 timer siden, RompeRusk skrev:

Liker: 

Kastrup (selv om da jeg var der for 3 år siden rotet vi oss bort pga den nye terminalen, regnet med det er kommet i rutine nå :) )

Gardermoen 

Flesland 

Rygge - har sin sjarm!

 

Liker ikke: 

Chania på kreta: liten med få sitteplasser og SKITTEN. Ekstremt få butikker 

Krakow: liten og få sitteplasser, veldig dårlig utvalg på butikker. Da jeg og kjæresten var der i sommer måtte jeg sitte på fanget hans under halve ventetiden :fnise:  de var også veldig dårlige på å annonsere avgangene når man først var kommet inn bak sikkerhetskontrollen

Butikk. En. Butikk. 

Og en kiosk. Det er alt som er på Chania etter sikkerhetskontroll.

Og ja, det er ikke veldig rent.

De holdt på å bygge ut sist jeg var der så det er jo håp om bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter:

Heathrow T5, passé stor. Masse utvalg av butikker og spisesteder. Store vinduer som gir fantastisk utsikt til all verdens flytyper og flyselskaper.

Schipool. STOOOOOR med et vanvittig utvalg av butikker og spisesteder. Store glassfasader som gir fantastisk utsikt til all flyaktivitet. I tillegg har de stor utendørs terrasse hvor vi som liker den slags kan stå ute med fantastisk oversikt.

Liker meg og godt på Terminal 5 på Arlanda samt Kastrup, Helsingfors og Gardermoen. Oversiktlige flyplasser med godt utvalg av spisesteder og butikker. Og god utsikt til flyene. Dog ikke like fint og stort utvalg I fly og selskaper som på Heathrow og Schipool.

Liker ikke:

Gatwick: Alt for lukket slik at man ikke har noe utsikt til flyene. (Er vel kun et spisested på terminal sør med vindu). Så dette trekker enormt ned for min del. Samt at jeg har hatt en forferdelig dag gjennom sikkerhetskontrollen der. Var fullstendig kaos, brukte enormt lang tid på å komme gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita
8 minutter siden, Kjetil E skrev:

Mine favoritter:

Heathrow T5, passé stor. Masse utvalg av butikker og spisesteder. Store vinduer som gir fantastisk utsikt til all verdens flytyper og flyselskaper.

Schipool. STOOOOOR med et vanvittig utvalg av butikker og spisesteder. Store glassfasader som gir fantastisk utsikt til all flyaktivitet. I tillegg har de stor utendørs terrasse hvor vi som liker den slags kan stå ute med fantastisk oversikt.

Liker meg og godt på Terminal 5 på Arlanda samt Kastrup, Helsingfors og Gardermoen. Oversiktlige flyplasser med godt utvalg av spisesteder og butikker. Og god utsikt til flyene. Dog ikke like fint og stort utvalg I fly og selskaper som på Heathrow og Schipool.

Liker ikke:

Gatwick: Alt for lukket slik at man ikke har noe utsikt til flyene. (Er vel kun et spisested på terminal sør med vindu). Så dette trekker enormt ned for min del. Samt at jeg har hatt en forferdelig dag gjennom sikkerhetskontrollen der. Var fullstendig kaos, brukte enormt lang tid på å komme gjennom.

Artig at du er opptatt av utsikt til flyene, det er nemlig jeg også, men reisefølget mitt synes alltid jeg er barnslig som vil "se på flyene", så jeg holder det stort sett for meg selv. Skal sies at jeg er litt flynerd da. :fnise:  (Ikke si det til noen! :ninja: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...