Gå til innhold

Jeg hater overkroppen min

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 23år som virkelig hater overkroppen min. Det begynte da jeg var 13år og har ikke blitt noe som helst bedre med årene. Jeg er flatbrystet. Har ikke pupper i det hele tatt. Jeg har heller ikke brystvorter. Bare sånne som stikker frem når jeg fryser. Midje har jeg heller ikke. Jeg er helt rett! Altså, verken pupper eller midje. Jeg er en formløs strek. Jeg bruker push-up bh med sånne innlegg fra lindex, så jeg skaper en illusjon av at jeg har pupper. De bruker jeg alltid. Viser meg aldri uten push-up bh med de innleggenefra lindex (de som ser ut som kyllingfileter). Vil ta silikon, men vet ikke om det blir noe fint på meg når jeg ikke har noe fra før.. Kommer vel ikke til å få plass til noe uansett. Noen uten noe fra før som har tatt silikon? Hvor mye fikk dere plass til? Vet ikke hvordan jeg skal klare å akseptere kroppen min. Føler meg ikke som en fullverdig kvinne.. :trist:

Anonymkode: 1b05b...860

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på 23år som virkelig hater overkroppen min. Det begynte da jeg var 13år og har ikke blitt noe som helst bedre med årene. Jeg er flatbrystet. Har ikke pupper i det hele tatt. Jeg har heller ikke brystvorter. Bare sånne som stikker frem når jeg fryser. Midje har jeg heller ikke. Jeg er helt rett! Altså, verken pupper eller midje. Jeg er en formløs strek. Jeg bruker push-up bh med sånne innlegg fra lindex, så jeg skaper en illusjon av at jeg har pupper. De bruker jeg alltid. Viser meg aldri uten push-up bh med de innleggenefra lindex (de som ser ut som kyllingfileter). Vil ta silikon, men vet ikke om det blir noe fint på meg når jeg ikke har noe fra før.. Kommer vel ikke til å få plass til noe uansett. Noen uten noe fra før som har tatt silikon? Hvor mye fikk dere plass til? Vet ikke hvordan jeg skal klare å akseptere kroppen min. Føler meg ikke som en fullverdig kvinne.. :trist:

Hei! Jeg skjønner at du kan føle det sånn, hvis du har hatt komplekser for overkroppen din i 10 år. Jeg skjønner også at du vurderer silikon hvis du ikke føler deg komfortabel med puppene dine. Men hvis jeg skal være helt ærlig, ville jeg ikke gjort det om jeg var deg! Husk at ingen i denne verden er lik deg, og du må se på deg selv som spesiell. At du ikke har (eks) perfekte bryster, mage, rumpe, lår, har ingenting å si! For å hjelpe deg kan jeg nevne noen komplekser jeg også har: pigmentflekker på ryggen etter og ha fjernet føflekker som var kreftfremkallende. Jeg kunne også tenkt meg større lepper, smalere nese og tynnere mage. Men jeg har lært meg å drite i det, og respektere at jeg er som jeg er. Det viktigste du kan gjøre er å se deg i speilet hver kveld og tenke: Jeg ser fin ut som jeg er.

Anonymkode: 8a1d8...cba

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg skjønner at du kan føle det sånn, hvis du har hatt komplekser for overkroppen din i 10 år. Jeg skjønner også at du vurderer silikon hvis du ikke føler deg komfortabel med puppene dine. Men hvis jeg skal være helt ærlig, ville jeg ikke gjort det om jeg var deg! Husk at ingen i denne verden er lik deg, og du må se på deg selv som spesiell. At du ikke har (eks) perfekte bryster, mage, rumpe, lår, har ingenting å si! For å hjelpe deg kan jeg nevne noen komplekser jeg også har: pigmentflekker på ryggen etter og ha fjernet føflekker som var kreftfremkallende. Jeg kunne også tenkt meg større lepper, smalere nese og tynnere mage. Men jeg har lært meg å drite i det, og respektere at jeg er som jeg er. Det viktigste du kan gjøre er å se deg i speilet hver kveld og tenke: Jeg ser fin ut som jeg er.

Anonymkode: 8a1d8...cba

Takk for fin kommentar og at du deler dine komplekser. Er enig, men ejg klarer ikke å like overkroppen min. Det har vært sånn snart halve livet mitt, og det blir ikke bedre. Tenk om silikon hadde endret helt livet mitt positivt. Ts

Skrevet

Dytt. Noen her som var helt flate og tok silikon? Hvordan ble det?:)

Gjest chisandra
Skrevet

Når du har vært misfornøyd og hatt komplekser så lenge, vil jeg anbefale deg å gjøre noe med det. Ta kontakt med litt forskjellige plastiske kirurger og hør hva de har å si. 

Med alle de mulighetene som finnes i dag, er det ingen grunn til at man skal gå dypt misfornøyd nesten hele livet. :hug:

Skrevet
47 minutter siden, chisandra skrev:

Når du har vært misfornøyd og hatt komplekser så lenge, vil jeg anbefale deg å gjøre noe med det. Ta kontakt med litt forskjellige plastiske kirurger og hør hva de har å si. 

Med alle de mulighetene som finnes i dag, er det ingen grunn til at man skal gå dypt misfornøyd nesten hele livet. :hug:

Takk for svar. Ja, det synes jeg også. Har kommet frem til at jeg vil operere meg på fornebuklinikken av Marius Barstad om jeg gjør det. Noen med erfaring? Ts

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg tok det. Null pupp og skikkelig spinkel. Det ser veldig unaturlig ut uten klær (hun tok runde 240g) men det ser pent ut med klær. Hun har definitivt fått mere selvtillit.

Anonymkode: e97ef...d1a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En venninne av meg tok det. Null pupp og skikkelig spinkel. Det ser veldig unaturlig ut uten klær (hun tok runde 240g) men det ser pent ut med klær. Hun har definitivt fått mere selvtillit.

Hvor lenge er det siden? Vil tro det blir mer naturlig etterhvert når puppene får "satt seg" og huden viet seg mer ut? Ts

Skrevet

Hvis du er uvanlig tynn, så er det ikke så rart om du ikke har former heller. 

Anonymkode: ccc1c...d5e

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er uvanlig tynn, så er det ikke så rart om du ikke har former heller. 

Anonymkode: ccc1c...d5e

Jeg er ikke uvanlig tynn :) ts

Skrevet

Meld deg inn i Silikonsnakk på Facebook! Mange før og etter bilder der fra jenter som hadde mer eller mindre ingenting før operasjon. Det kan se veldig naturlig ut! :)

Anonymkode: a4555...5be

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge er det siden? Vil tro det blir mer naturlig etterhvert når puppene får "satt seg" og huden viet seg mer ut? Ts

Fem-seks år siden tenker jeg.

Skrevet

Ikke gjør det! Du kommer til å angre når du blir eldre. Synes det kan være vakkert med damer som er flate, husker jeg så en fransk film der ei var helt flatbrystet, snn rett figur som du beskriver, men hun var bare helt fantastisk! Superfeminin selv om hun ikke hadde kvinnelige former. Tipper du er flott, type tenåringskropp som vil holde deg mye lenger enn mange med stopre bryster som henger osv.

Ikke sammenligne deg med andre, bli glad i deg selv sånn som du er. 

Alle operasjoner er riskiofylte, tenk hvis noe skjer der? Tenk om  du blir ennå mindre fornøyd? Hører jo om mange som tar de ut etter tid, da det gjør vondt, bivirkninger osv, det er jo noe fremmed man putter inn i kroppen...

Bruk heller pengene til å investere i  noe som gjør deg godt, en tur til et annet land, ett nytt kurs, nye klær, nye studier, utvikle deg selv og ditt potsensiale.

Anonymkode: e5290...740

• Liker 6
Skrevet
Den 15.1.2016 at 21.41, AnonymBruker skrev:

Har du sakket med legen om det? Kan det evt være hormonelt eller en annen grunn til dette?

Anonymkode: a70e6...dfe

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Har du snakket med legen om det? Kan det evt være hormonelt eller en annen grunn til dette?

rettet

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du sakket med legen om det? Kan det evt være hormonelt eller en annen grunn til dette?

Jeg tipper det handler om at v alle er skapt forskjellige, men pga den sterke mediapåvirkningen i dagens samfunn, legger unge folk seg under kniven for å "rette opp i" noe som er unikt for akkurat den personen. Trist!

Myyye bedre med flate naturlige bryster , enn silikon. Det viser at man er stolt og glad i seg selv for den man akkurat er. Ingenting er mer attraktivt en nettopp det!

• Liker 6
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meld deg inn i Silikonsnakk på Facebook! Mange før og etter bilder der fra jenter som hadde mer eller mindre ingenting før operasjon. Det kan se veldig naturlig ut! :)

Anonymkode: a4555...5be

Takk, skal melde meg inn!:) ts

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, resultatet ble masse ripling siden jeg ikke hadde noe særlig underhudsfett. Etter amming ble det enda verre, nå er puppene bare rynkete implantater :( forbanna på han legen som mente det ville bli bra. Legger du under muskel kan du få bedre resultat enn meg da. 

Anonymkode: bb863...b96

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gjør det! Du kommer til å angre når du blir eldre. Synes det kan være vakkert med damer som er flate, husker jeg så en fransk film der ei var helt flatbrystet, snn rett figur som du beskriver, men hun var bare helt fantastisk! Superfeminin selv om hun ikke hadde kvinnelige former. Tipper du er flott, type tenåringskropp som vil holde deg mye lenger enn mange med stopre bryster som henger osv.

Ikke sammenligne deg med andre, bli glad i deg selv sånn som du er. 

Alle operasjoner er riskiofylte, tenk hvis noe skjer der? Tenk om  du blir ennå mindre fornøyd? Hører jo om mange som tar de ut etter tid, da det gjør vondt, bivirkninger osv, det er jo noe fremmed man putter inn i kroppen...

Bruk heller pengene til å investere i  noe som gjør deg godt, en tur til et annet land, ett nytt kurs, nye klær, nye studier, utvikle deg selv og ditt potsensiale.

Takk for fin kommentar, men ejg er virkelig ikke enig at redd og flat overkropp er fantastisk. Jeg klarer ikke å leve et fullverdig liv med denne kroppen.. Husker det begynte i 8.klasse da at vi skulle svømme i gymmen og jeg skulket siden jeg ikke klarte vise meg i bikini. Jeg dusjet heller aldri etter vanlig gym. Gikk alltid hjem i friminuttet for å dusje isteden. Jeg har heller aldri hatt kjæreste pga dette. Jeg har aldri vært med venninner til syden pga dette osv osv osv. Jeg tror virkelig jeg ville fått en helt annen livskvalitet med silikon. Hadde sluppet å leve så begrenset og følt emg som en fullverdig kvinne. Føler meg som en kvinne i en barnekropp.. Ts

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke snakket med legen om dette. Jeg har lest at noen har underutviklede bryster. At noen har hormonforstyrrelse i puberteten som gjør at brystene ikke vokser. Jeg tror det er tilfelle med meg.. Ingenting har utviklet seg der. Jeg har ikke. Jeg har ikke brystvorter engang :( ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...