Gå til innhold

Null i farsbidrag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Snublefella skrev:

Hva er det med menn som kjemper for å slippe å bidra til sitt eget barn? Eier de ikke stolthet? Trives de med å være veike, balleløse skaandresr som ikke tar ansvar? 

Hva er begrunnelsen til disse mennene som gjør alt de kan for betale minst mulig for barna sine?

Herlighet :) Har ikke barn selv men kan fort se urettferdigheten. Hva med alle mødrene som forsyner seg grovt av stønander tilsvarende en mnd lønn? Er det statens oppgave å betale for andrws avkom? 

Anonymkode: fa3ac...fb6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 1/16/2016 at 15.53, Snublefella skrev:

Hva er det med menn som kjemper for å slippe å bidra til sitt eget barn? Eier de ikke stolthet? Trives de med å være veike, balleløse skapninger som ikke tar ansvar? 

Hva er begrunnelsen til disse mennene som gjør alt de kan for betale minst mulig for barna sine?

Fordi i mange tilfeller blir bidraget en ekstrainntekt for å finansiere mors cafebesøk.

Jeg har ikke noe problem med å gi barnebidrag om jeg vet pengene går til barna.

Anonymkode: 70d32...289

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet :) Har ikke barn selv men kan fort se urettferdigheten. Hva med alle mødrene som forsyner seg grovt av stønander tilsvarende en mnd lønn? Er det statens oppgave å betale for andrws avkom? 

Nei overhode ikke. Jeg er like fullt imot griske damer, tro meg!! Og jeg synes statens støtteordninger for alenemødre er alt for generøse!  

Men når jeg leser innlegg etter innlegg som dreier seg om menn som lurer på hvordan de skal lure seg unna å betale for avkommet sitt, så synes jeg også dette er temmelig spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å? Hvem betalte skolegangen din da? Og dine foreldre fikk kanskje ikke barnetrygd de?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Snublefella skrev:

Nei overhode ikke. Jeg er ligjennomsnittimot griske damer, tro meg!! Og jeg synes statens støtteordninger for alenemødre er alt for generøse!  

Men når jeg leser innlegg etter innlegg som dreier seg om menn som lurer på hvordan de skal lure seg unna å betale for avkommet sitt, så synes jeg også dette er temmelig spesielt. 

Flott :) Liker du svarer det. Da spør jeg deg, hvem tror du i snitt betaler minst effektive kroner på et gjennomsnitts skilsmisse barn av bostedsforelder (95% mor) eller samværsforelder? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, lager83 skrev:

Flott :) Liker du svarer det. Da spør jeg deg, hvem tror du i snitt betaler minst effektive kroner på et gjennomsnitts skilsmisse barn av bostedsforelder (95% mor) eller samværsforelder? :)

Ikke meg du spør, men svarer likevel. Den som tjener minst. Kvinner kommer oftere under inntektsgrensen for Fri Rettshjelp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lager83 skrev:

Aaaner ikke

Enlighten me

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/16/2016 at 15.53, Snublefella skrev:

Hva er det med menn som kjemper for å slippe å bidra til sitt eget barn? Eier de ikke stolthet? Trives de med å være veike, balleløse skapninger som ikke tar ansvar? 

Begrunnelsen kan vel f.eks. være at de ikke ønsker å gi penger til en person de kanskje ikke stoler på eller kanskje til og med misliker sterkt. Hvis bruddet har vært vanskelig og konfliktfylt kan det jo være at de rett og slett ikke ønsker å putter penger i fiendens lomme (og kanskje stoler de ikke på at pengene går til barnet engang).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, jabx skrev:

Begrunnelsen kan vel f.eks. være at de ikke ønsker å gi penger til en person de kanskje ikke stoler på eller kanskje til og med misliker sterkt. Hvis bruddet har vært vanskelig og konfliktfylt kan det jo være at de rett og slett ikke ønsker å putter penger i fiendens lomme (og kanskje stoler de ikke på at pengene går til barnet engang).

Men hvis denne fienden betaler alt for barnet til mannen, mat, klær...alt! Og itillegg tar all jobben med å oppdra mannens barn. 

Synes du det er riktig at denne mannen ikke skal betale kvinnen noe tilbake for dette? At han lar den fulle regningen falle på henne kun fordi han ikke liker henne. Dette går jo utover hans eget barn! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Snublefella skrev:

Men hvis denne fienden betaler alt for barnet til mannen, mat, klær...alt! Og itillegg tar all jobben med å oppdra mannens barn. 

Synes du det er riktig at denne mannen ikke skal betale kvinnen noe tilbake for dette? At han lar den fulle regningen falle på henne kun fordi han ikke liker henne. Dette går jo utover hans eget barn! 

Jeg har ikke sagt noe om det er riktig eller ikke. Jeg bare forklarer at det kan være flere årsaker til at noen ikke ønsker å betale.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jabx skrev:

Jeg har ikke sagt noe om det er riktig eller ikke. Jeg bare forklarer at det kan være flere årsaker til at noen ikke ønsker å betale.

Ok, takk for det :)

Utrolig skremmende at noen kan være så umodne at man vil straffe sitt eget barn fordi man ikke liker mora. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jabx skrev:

Det der er det dummeste argumentet jeg hører. Barnet må ha mat, klær, sko, barnehage/SFO, helse, tak over hodet og varme, fritidsaktiviteter, tilsyn før/etter barnehage/skole, utgifter til ting som skjer i skole/barnehage.. the list goes on.. Med mindre barnet sitter hjemme i grov omsorgssvikt og ikke får noe av det ovennevnte (da håper jeg inderlig noen får plassert barnet et annet sted), så SELVFØLGELIG går pengene til barnet. 

Anonymkode: 8fdd4...7a0

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fedre som ikke ønsker å betale for egne barn skulle vært arrestert. Jeg kaller det omsorgssvikt og det er jo ikke lovlig.

Disse mennene har hatt en meget vellykket hjerneutskylling og har ikke bedre vitende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kontormus skrev:
3 timer siden, Snublefella skrev:

Ok, takk for det :)

Utrolig skremmende at noen kan være så umodne at man vil straffe sitt eget barn fordi man ikke liker mora. 

Å? Hvem betalte skolegangen din da? Og dine foreldre fikk kanskje ikke barnetrygd de?

Det er da vesentlig forskjell på fri skole og enkel barnetrygd og de gigantsummene enkelte alenemødre uten jobb og utdanning får..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, EvaLena skrev:

Fedre som ikke ønsker å betale for egne barn skulle vært arrestert. Jeg kaller det omsorgssvikt og det er jo ikke lovlig.

Disse mennene har hatt en meget vellykket hjerneutskylling og har ikke bedre vitende.

Hva med mødre som ikke evner å bruke en eneste egentjent krone på barna -eller krever 60-40 fordelingen kun for å motta alle støtteordningene? Jeg mener disse er langt mer kriminelle.,

Anonymkode: c1c2d...cf1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med mødre som ikke evner å bruke en eneste egentjent krone på barna -eller krever 60-40 fordelingen kun for å motta alle støtteordningene? Jeg mener disse er langt mer kriminelle.,

Anonymkode: c1c2d...cf1

Jeg fatter virkelig ikke at det mulig å si st en mor ikke bruker penger på barnet sitt. Pengene skal jo ikke gå til bare personlige ting til bsrnet.

De går blandt annet til lån, husleie, tlf, mat, strøm, Internett, klær og en del til. Om mor tar seg råd til en middag med venner, så tjener hun vel penger selv også og fortjener det innimellom?

Den tiden jeg mottok bidrag, så var jeg ikke akkurat stinn av penger bare så det er sagt.

Så lenge bsrnet får det det har krav på pluss kan feks drive med en aktivitet på fritiden, så får den vel dekket sine krav?

Dessuten kan jo far ha mer samvær mrd barnet, desto mindre bidrag. Dette kan de fint bli enige om.

Min eks var jo såpass hjernedød at han skrev i brev til NAV at han ikke aktet å betale ett rødt øre for barna sine all den tid han ikke hadde samvær. Heldigvis var barna såpass store at det gikk å forklare de dette og de kunne selv bekrefte for NAV at drt var null samvær.

Eksrn unnlot å betale og pådro seg bidragsgjeld på ett sekd-6- siffrert beløp og betaler nå på gjeld til en på snart 23. Hvor dum er det mulig å bli?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, KG deltager skrev:

Det er da vesentlig forskjell på fri skole og enkel barnetrygd og de gigantsummene enkelte alenemødre uten jobb og utdanning får..

Så de stønader du selv har nytt godt av teller ikke? Neivel, men da bør du ikke komme med uttalelser som  "betale for andres avkom", for du er da vitterlig betalt for du også selv om det er noe alle får.

Og gigantsummer? Ha ha, den var god! Her er en liten rapport på nesten 100 sider, les og lær!

https://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/rapp_200312/rapp_200312.pdf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Snublefella skrev:

me

1.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kontormus skrev:

Så de stønader du selv har nytt godt av teller ikke? Neivel, men da bør du ikke komme med uttalelser som  "betale for andres avkom", for du er da vitterlig betalt for du også selv om det er noe alle får.

Og gigantsummer? Ha ha, den var god! Her er en liten rapport på nesten 100 sider, les og lær!

https://www.ssb.no/a/publikasjoner/pdf/rapp_200312/rapp_200312.pdf

Mange "alene"mødre uten utdannelse baserer sin inntekt på å føde barn..og livnærer seg selv på dette. Dermt er vesentlig forskjell på dette og at alle barn blir sendt på bygdas skole... Jeg vet at du innerst inne ser den..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...