Gå til innhold

Fortell noe helt uinteressant!

AUF

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den originale var en blanding mellom Jazz, Blues og Gospel.

Writer/producer Robert Palmer defined rhythm & blues as "a catchall term referring to any music that was made by and for black Americans"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen jeg vil høre eksempler på det dere kaller RnB

Endret av Mynona-83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det erjo blues, ikke Rnb :klo:

Rhythm'n'Blues er den elektrifiserte bluesen. Det kan være vi skal trekke ud Jefferson og Leadbelly, men de andre er definitivt R'n'B. Det man kaller R'n'B idag, er like relevant som om man skulde kalde østerrisk rap for wienerklassisisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest odisi73

Blir helt i dansemood jeg nå :danser: skal jeg svinge vaskekosten på gulvet og danse så mannen får bakover sveis når han kommer :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikksjangere er jo uansett alltid i utvikling. Slik som rock fremstod på 50-tallet er ikke i nærheten av hva rock fremstår som i dag. Men det er likevel rock begge deler.

Synes forøvrig at Chuck Berry sangen hørtes mer ut som den hørte til i Rock'n'Roll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den tidlige fasen av Rock'n'roll, var det vel flydende overganger mellom Rock'n'roll, Rhythm'n'blues og Rockabilly. Den generelle tendensen var vel at negrene (jeg klarer ikke å legge vekk det ordet, dessverre) gjerne blev klassifisert som blues, fordi disse var forventet å udøve "negroid" musikk. Fra omtrent 1954-1960 var det nok gandske uklare skiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest EryMax

Ja, sykdom er noe dritt. Jeg fikk litt sjokk når legen sa det var en ny infeksjon. Å hva skal de gjøre når antibiotikaen ødelegger kroppen min liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fælt så mange som har blitt syke igjen da :sjenert:

Det er forsmedelig. Vi trenger sanatoriet mer end noen sinde.

Ja, sykdom er noe dritt. Jeg fikk litt sjokk når legen sa det var en ny infeksjon. Å hva skal de gjøre når antibiotikaen ødelegger kroppen min liksom?

Kirurgisk intervensjon, tenker jeg....

Ikke morsomt - men det er nok nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikksjangere er jo uansett alltid i utvikling. Slik som rock fremstod på 50-tallet er ikke i nærheten av hva rock fremstår som i dag. Men det er likevel rock begge deler.

Synes forøvrig at Chuck Berry sangen hørtes mer ut som den hørte til i Rock'n'Roll..

Det er helt sant men det meste som går under R&B nå er jo så langt fra det at man kan bli litt lei seg.

Nicki Minaj er da virkelig ikke R&B noen sted syntes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, Rofl.

Det er i bedste fald en dårlig og blek avskygning av soul/motown-stilen. Men fuldstendig sjelløst, og i mine ører faktisk verdiløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...