Giacomo_P Skrevet 9. april 2012 #70041 Del Skrevet 9. april 2012 Du kan kaste deg i Oslofjorden, men en dårlig og drastisk løsning. Det holder nå, Ery. Jeg lar meg ikke fornærme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 9. april 2012 #70042 Del Skrevet 9. april 2012 Nå ble det litt for mye negativitet her for min del. Tror jeg går og vasker litt gulv, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. april 2012 #70043 Del Skrevet 9. april 2012 Fantastisk tips. Det har jeg lyst til å prøve. Men hva bruker man den til? Kan brukes til alt mulig ser det ut til; "Granskuddsirup er gylden i fargen og har en overraskende smak. Fordi den lages av de lysegrønne, syrlige skuddene smaker den ikke granbar, slik mange forventer. Anvendelsen ser ikke ut til å ha noen begrensninger. Den brukes til utrolig mange forskjellige matretter, og den er gjest på flere menyer- vanlige og på barmeny. Hva den brukes til??? Ja, hør nå bare: Dessert – for eksempel til sorbet. Som garnityr til torsk og mølje, lutefisk og rakfisk. Den nyåpnede restauranten på Sundbytunet på Jessheim glaserer laks med granskuddsirup. Granskuddsirupen brukes til storfekjøtt og vilt, som garnityr, til glasering eller i sausene. Legg noen striper over gravet eller røkt fisk ( altså som garnityr), gravet kjøtt, og spekemat. Granskuddsirupen kan dryppes over salater som dressing. Med spekeskinkestrimler i slaten, har du et helt lite måltid – med flatbrød til. Grønnsaker, gjerne rotgrønnsaker får det lille ekstra med glasering i granskuddsirup. Prøv granskuddsirup til pannekaker med eller uten friske bær med krem til! God til dessert, for eksempel til karamellpudding. Kan brukes som smakstilsetning i hjemmelaget iskrem. – og det er mye mer – dette er virkelig en sirup som du kan leke deg med!!" Granskuddsirup 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 9. april 2012 #70044 Del Skrevet 9. april 2012 Fantastisk, Rumle! Nå fikk jeg lyst til å gå og finde et grantre. Hadde det bare ikke vært så håbløst dårlig vær. Hvor lenge tror du en sånn sirup holder seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 9. april 2012 #70045 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg husker vi lagde granskuddte på barneskolen en gang Og en av lærerene mine sa de pleide å tygge hele korn som "tyggis" når de var små, så det måtte vi og prøve (på eget initiativ). Det var masse kornåkre rundt skolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 9. april 2012 #70046 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg fikk også høre det om granskudd da jeg gikk i skolen. Men jeg blev ikke overveldet av smaken den gangen. Kanskje jeg må prøve igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. april 2012 #70047 Del Skrevet 9. april 2012 Fantastisk, Rumle! Nå fikk jeg lyst til å gå og finde et grantre. Hadde det bare ikke vært så håbløst dårlig vær. Hvor lenge tror du en sånn sirup holder seg? Hmmm det er jeg ikke sikker på! Men, det burde sikkert holde en stund? Aner dog ikke ... Uansett, du må vente til ca. mai-juni! For det må være de fine, nye, lysegrønne årsskuddene Se, hun her skriver at "Holdbarheten på denne er veldig bra, men etter en stund vil den sannsynligvis sukre seg. Da kan du varme den opp, så blir sirupen flytende igjen." Hvis du ser på linken til hennes oppskrift ser den helt annerledes ut enn den forrige, ikke gjennomsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 9. april 2012 #70048 Del Skrevet 9. april 2012 Husker ikke så mye av smaken... Men husker jeg lagde te av bringebærblader når jeg var yngre! Det var namnam, særlig med litt honning i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rofl Skrevet 9. april 2012 #70049 Del Skrevet 9. april 2012 Ooo jeg fikk lyst på det der også nå! Giacomo. Har du lagd is før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 9. april 2012 #70050 Del Skrevet 9. april 2012 Det har jeg, men husker ikke helt hvordan jeg gjorde det...var på skolen, storkjøkken.. Men har oppskrift en plass :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 9. april 2012 #70051 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg antager at granskuddsirup holder lenge, da. Bringebærblader som te høres veldig interessant ud. Jeg har en stor og lang bringebærhekk, så dette må prøves. Nei, jeg har aldrig lavet is, Rofl. Er det vanskelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rofl Skrevet 9. april 2012 #70052 Del Skrevet 9. april 2012 Giddalaus i dag jeg. Blir nok noe lazy til middag som pai tipper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 9. april 2012 #70053 Del Skrevet 9. april 2012 Man skal aldrig undervurdere en pai!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. april 2012 #70054 Del Skrevet 9. april 2012 Husker ikke så mye av smaken... Men husker jeg lagde te av bringebærblader når jeg var yngre! Det var namnam, særlig med litt honning i! Så gøy, det vil jeg prøve i sommer! Bare bruke ferske blader altså? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 9. april 2012 #70055 Del Skrevet 9. april 2012 Jeg tørket noen og, og det smakte like godt Men men jeg syntes ferske ble best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 9. april 2012 #70056 Del Skrevet 9. april 2012 Ok gleder meg til å prøve det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruN Skrevet 9. april 2012 #70057 Del Skrevet 9. april 2012 Rofl, glemmer du meg i Draw? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rofl Skrevet 9. april 2012 #70058 Del Skrevet 9. april 2012 Ikke så vanskelig å lage is med ismaskin eller for hånd. Tar litt tid men ellers ikke noe problem. Det å finne god smak og mix er vel det største problemet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rofl Skrevet 9. april 2012 #70059 Del Skrevet 9. april 2012 Nono. Glemt hele draw Meg inn nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 9. april 2012 #70060 Del Skrevet 9. april 2012 Ok gleder meg til å prøve det! Har du mye bringebær i haven, Rumle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg