Gå til innhold

Hva foregår i svigerfars hode?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Kontormus skrev:

Når TS til tross gjentatte oppfordringer ikke forteller hva hun selv har sagt, tenker jeg at hun prøver å unngå at hun står i dårlig lys selv. Og det er ikke spekulasjoner.

Tenker det samme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, kisskissbangbang skrev:

Jøss. Mange merkelige svar.

Skjønner deg godt jeg, TS. Finner meg ikke i å bli behandla dårlig jeg heller, og både sier fra og evt holder meg unna detsom det er det som skal til. 

Jeg hadde møtt svigerfamilien i selskaper (invitert de i bursdag til barnet feks), og men ellers ikke sosialisert med dem. Hvorfor skulle jeg det? 

Hadde for øvrig både blokkert og sletter fra facebook.

Jeg har slettet bilder av svigerfar nå, rett og slett fordi jeg ikke klarer å se på fjeset hans mer..  Det lyste forakt ut av alle meldingene han sendte meg i forrige helg. Og jeg har bedt han om å la meg være i fred..

Vet ikke helt hvordan det blir nå i framtiden, men jeg kan bare ikke finne meg i å bli behandlet så dårlig. Jeg føler at de fremdeles vil prøve å krype under huden på meg. Selv om jeg ikke ønsker å ha noe med dem å gjøre..

Vet ikke helt hva de vil meg når de behandler meg slik. Forstår de ikke at jeg trekker meg unna da?

TS

Anonymkode: c1825...8d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slettet bilder av svigerfar nå, rett og slett fordi jeg ikke klarer å se på fjeset hans mer..  Det lyste forakt ut av alle meldingene han sendte meg i forrige helg. Og jeg har bedt han om å la meg være i fred..

Vet ikke helt hvordan det blir nå i framtiden, men jeg kan bare ikke finne meg i å bli behandlet så dårlig. Jeg føler at de fremdeles vil prøve å krype under huden på meg. Selv om jeg ikke ønsker å ha noe med dem å gjøre..

Vet ikke helt hva de vil meg når de behandler meg slik. Forstår de ikke at jeg trekker meg unna da?

TS

Anonymkode: c1825...8d1

Hva er det som er temaet i disse meldingene din svigerfamilie sender?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Apis skrev:

Hva er det som er temaet i disse meldingene din svigerfamilie sender?

I den første meldingen til han skrev jeg at "nå må det se til å bli fred på *hans bostedsnavn*".

Dette gjorde jeg fordi han i følge min mann, drev å sendte plagsomme meldinger til han. Jeg så at dette plaget han, og ble forbannet selv.

Kan desverre ikke røpe for mye av hva konflikten går ut på, i frykt for at det kan bli gjenkjennbart.

Det hele startet etter at jeg motvillig valgte å dra med på en middag som svigerfar inviterte oss til like etter jul. Det gikk jo ganske bra for seg, men så lagde min manns søster ei scene. Vi fikk derfor skylden for å ha ødelagt middagen..  Svigerfars datter er en prinsesse, som tar så stor plass at det ikke er plass til oss andre..

Jeg har derfor fått nok, også på grunn av disse meldingene fra svigerfar.  Jeg tar avstand fra alt av drama og familieproblemer som de liker å holde ved like.

TS

Anonymkode: c1825...8d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Sunflower-Delight skrev:

Det virker på meg som om du ts har reflektert godt nok over alt dette, og at dere også allerede har tatt det dere mener er rette valg for egen familie. Da er det heller ikke lenger så nødvendig med hva andre tenker eller mener innpå her, det som er viktigst er hva som er best for dere.

Du synes ikke det er viktig å ha et godt forhold til familien til ektefellen din? Familien til barnet ditt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight
1 time siden, Mythic skrev:

Du synes ikke det er viktig å ha et godt forhold til familien til ektefellen din? Familien til barnet ditt? 


Hvis ektefellen kommer fra en dysfunksjonell familie da synes ikke jeg det, nei. Kommer noen fra en familie der en blir brutt ned og behandlet dårlig, da er det mye bedre å ikke ha noe kontakt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sunflower-Delight skrev:


Hvis ektefellen kommer fra en dysfunksjonell familie da synes ikke jeg det, nei. Kommer noen fra en familie der en blir brutt ned og behandlet dårlig, da er det mye bedre å ikke ha noe kontakt.

 

Det er jeg enig i, men så langt har ikke TS kommet med noe konkret som gir meg inntrykk av at dette er tilfellet her. Dermed tillater jeg meg å tenke at det fortsatt er to sider av en sak her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I den første meldingen til han skrev jeg at "nå må det se til å bli fred på *hans bostedsnavn*".

Dette gjorde jeg fordi han i følge min mann, drev å sendte plagsomme meldinger til han. Jeg så at dette plaget han, og ble forbannet selv.

Kan desverre ikke røpe for mye av hva konflikten går ut på, i frykt for at det kan bli gjenkjennbart.

Det hele startet etter at jeg motvillig valgte å dra med på en middag som svigerfar inviterte oss til like etter jul. Det gikk jo ganske bra for seg, men så lagde min manns søster ei scene. Vi fikk derfor skylden for å ha ødelagt middagen..  Svigerfars datter er en prinsesse, som tar så stor plass at det ikke er plass til oss andre..

Jeg har derfor fått nok, også på grunn av disse meldingene fra svigerfar.  Jeg tar avstand fra alt av drama og familieproblemer som de liker å holde ved like.

TS

Anonymkode: c1825...8d1

Slette bilder er amatørmessig når det gjelder å opprettholde familiefreden, nei å utstyre svigerfar med Hitler bart og djevelhorn i Photoshop, for så å publisere på facebook, er et undervurdert virkemiddel i husfredens ånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke jeg... er det ikke bare å gi faen da?

Gå i middager, invitere i bursdager, drite i kommunikasjon over sms og oppføre seg som folk?

Gudene skal vite at man kommer lengst med å bare dra på seg ei maske når Det trengs og heve seg over driten.

Svar høflig, saklig og ferdig med det.

Da må svigersvina krangle med seg selv.. 

Hatt ett slikt svigerfamilie-forhold selv og det var det som funket best.. 

Ikke svare på uhøfligheter, heve seg over drittsnakk, vende det andre kinnet til, bare rett og slett vise at man ikke er interessert i det nivået med kommunikasjon. 

Og jo, det er faktisk lett... lettere enn å krige, og bruke energi på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Svigerfar driver å legge ut sitater på facebook, nesten hver dag.

Mye av det handler f.eks om at "den som spenner ben for andre, detter selv på ræva".

"Personlogheten er meg, og oppførselen kommer an på deg".

"Besteforeldre er livsviktig for barnebarn"

Samt en artikkel som handler om dårlige mødre, som saboterer samvær for barn.

Jeg og han står fremdeles oppført som venner på facebook. Og jeg lurer på om han gjør alt dette forde han vet at jeg kan se dette?

Jeg føler i allefall at alt han har lagt ut er dedikert til meg:P

Hva bør jeg gjøre?

Og hva gjør mann med en svigerfar som tror han har fullstendig overtaket på oss?

Han ser ned på oss som personer, og respekterer ikke fritiden vår.

Når familiemedlemmer oppsøker meg på jobben, så overser jeg dem glatt. Spesielt visse personer som har vært falske og baksnakket meg.

 

TS

Anonymkode: c1825...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slett han som venn og blokker han, så kan han sitte der for seg selv og skrive teite statuser.

Anonymkode: e40dd...c3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...