Gå til innhold

Hva foregår i svigerfars hode?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Den 14 Jan 2016 at 10.11, AnonymBruker skrev:

Når du er snart 30 har du ikke deltidsjobb og går på høgskole, da er du fullt arbeid eller er ansatt for å skrive doktorgrad. Om du har vært sammen med sønnen lenge kan det vel godt være at det virker som om dere er avhengige av hjelp for å få ting til å gå rundt siden du enda ikke er ferdig på skole.

Er sønnen ferdig på skolen?

Det mange voksne ikke ser ut til å ta innover seg ser at når man ikke står på egne ben så må man faktisk forvente å bli behandlet mer som et barn enn de som står helt og holdent på egne ben. Når man må ha mamma og pappa til å hjelpe med penger og annet så må man forvente å få instrukser fra de voksne om hvordan ting bør gjøres. Dette er ikke instrukser, men gjerne oppdragelse fordi de er lei av å hjelpe.

Slett han fra facebook, fokuser på dere selv, grei dere selv. Da ordner ting seg selv av seg selv over tid.

Anonymkode: de858...5cd

Hva slags svar er dette? Det er jo helt uvesentlig om man jobber fulltid eller deltid, og om man studerer eller ikke. Så lenge man klarer seg fint selv, noe TS skriver at hun gjør så står man jo faktisk på egne ben! 

Dessuten er det mange som må ta mer utdanning og/eller ønsker å utdanne seg til noe annet i disse dager, særlig med tanke på den økende arbeidsløsheten og de økonomiske utfordringene i Norge. 

Du får holde de bedritne meningene for deg selv i fremtiden. 

Anonymkode: fc0ba...390

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Sunflower-Delight skrev:

Det virker på meg som om du ts har reflekt godt nok over alt dette, og at dere også allerede har tatt det dere mener er rette valg for egen familie. Da er det heller ikke lenger så nødvendig med hva andre tenker eller mener innpå her, det som er viktigst er hva som er best for dere.

Er glad du forstår :)

Takk <3

TS

Anonymkode: c1825...8d1

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja..

Jeg ser at det irriterer mannen, så noe måtte jeg gjøre.

TS

Hva er det svigerfar maser om i disse meldingene? kanskje han savner sin sønn og barnebarn?

Skrevet

Hvordan skal ekteskapsinngåelsen foregå, skal svigerfar strykes fra gjestelisten? Eller hele din kommende manns familie?

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Kontormus skrev:

Hvordan skal ekteskapsinngåelsen foregå, skal svigerfar strykes fra gjestelisten? Eller hele din kommende manns familie?

Ja, hvorfor ikke? Om familien til en av partene oppfører seg dårlig så har de heller ikke noe i bryllupet å gjøre. Eller man innfører en klausul om at alle gjester på begge sider av familien forventes å oppføre seg, eller så blir de kastet ut. 

Svigerfaren har jo oppført seg drøyt, i tillegg med en dårlig skjult trussel om at "meg kødder du ikke med". Nå er jeg mann da, men om kommende svigerfar hadde sagt noe sånt, så hadde han risikert et par heftige knyttnever midt i planeten. 

• Liker 1
Gjest Sunflower-Delight
Skrevet
3 minutter siden, Kontormus skrev:

Hvor mange gjester som kommer eller ikke er ikke så viktig. Finnes mange som "eloper" eller som gifter seg kun de to. ;) Et ekteskap handler om to mennesker som inngår noen løfter til hverandre, de sier ikke noe ala; "Og jeg lover å elske dine foreldre og familie, og å alltid la de bestemme over vårt liv til døden skiller oss ad." Hvem de inviterer i brylluppet er opp til dem, og en vil da helst invitere mennesker som en vet vil glede seg i sammen med dem og som de mener står dem nærmest. Grunnen til at jeg understreker dette er fordi ikke all familie vil alltid stå en person nærmest i relasjon, for noen så kan en venn være mye nærmere båndsmessig enn det en eller flere fra den biologiske familien er.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvorfor ikke? Om familien til en av partene oppfører seg dårlig så har de heller ikke noe i bryllupet å gjøre. Eller man innfører en klausul om at alle gjester på begge sider av familien forventes å oppføre seg, eller så blir de kastet ut. 

Svigerfaren har jo oppført seg drøyt, i tillegg med en dårlig skjult trussel om at "meg kødder du ikke med". Nå er jeg mann da, men om kommende svigerfar hadde sagt noe sånt, så hadde han risikert et par heftige knyttnever midt i planeten. 

Nå er man alltid to om å gifte seg, så én av partene kan ikke bare bestemme den enes familie ikke er velkommen. Men nå ville ikke TS forholde seg til dem, og med det tenker jeg at mennesker som ikke eksisterer heller ikke får noen invitasjon.

MEN, vi hører om hva svigerfar sa, men ingenting om hva TS har servert svigerfar i utvekslingen av anklager og det, akkurat det får meg til å tenke at det er to sider av denne saken.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, Sunflower-Delight skrev:

Hvor mange gjester som kommer eller ikke er ikke så viktig. Finnes mange som "eloper" eller som gifter seg kun de to. ;) Et ekteskap handler om to mennesker som inngår noen løfter til hverandre, de sier ikke noe ala; "Og jeg lover å elske dine foreldre og familie, og å alltid la de bestemme over vårt liv til døden skiller oss ad." Hvem de inviterer i brylluppet er opp til dem, og en vil da helst invitere mennesker som en vet vil glede seg i sammen med dem og som de mener står dem nærmest. Grunnen til at jeg understreker dette er fordi ikke all familie vil alltid stå en person nærmest i relasjon, for noen så kan en venn være mye nærmere båndsmessig enn det en eller flere fra den biologiske familien er.

Hvis den personen en gifter seg med er i konflikt med ens familie, skal vedkommende være veldig viktig. Veldig viktig. Og riktignok er ikke alle like nærme sine nære slektninger, men med utgangspunkt i at det er normalen.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Kontormus skrev:

Nå er man alltid to om å gifte seg, så én av partene kan ikke bare bestemme den enes familie ikke er velkommen. Men nå ville ikke TS forholde seg til dem, og med det tenker jeg at mennesker som ikke eksisterer heller ikke får noen invitasjon.

MEN, vi hører om hva svigerfar sa, men ingenting om hva TS har servert svigerfar i utvekslingen av anklager og det, akkurat det får meg til å tenke at det er to sider av denne saken.

Neida, vi vet selvsagt ikke den andre siden, men nå må man jo forholde seg til åpningsinnlegget. Dessuten skriver jo TS om en del graverende ting, som at han ønsker å være på Facebook fordi han ønsker å snoke i hennes liv, samt at svigerfamilien spionerer på henne. Dette er alene ting som bør få bjellene til å ringe for de fleste greie mennesker.

Nei, man kan ikke tvinge partneren til å ikke invitere et eller flere familiemedlemmer fra sin egen familie, evt. hele familien, men så kan man jo ta et valg om at man ikke ønsker å gifte seg under de gjeldende forutsetningene. Dersom dama insisterer på å ta med bøller i bryllupet, enten de er familie eller ei, så godtar jeg rett og slett ikke å gifte meg i dette selskapet. Så da får hun velge da, mellom å enten ikke invitere familiemedlemmene det er snakk om, ha et lite privat bryllup med bare oss to og forloverne eller godta at vi ikke gifter oss hvis hun ikke kan akseptere disse betingelsene. Jeg er kompromissløs når det gjelder bøller, og jeg godtar ikke å bøye meg eller strekke meg på noe som helst vis ovenfor folk som oppfører seg dårlig. 

Og om hun tilter på grunnlag av betingelsene og ønsker å slå opp, så får det heller være da. Det blir jo vondt hvis det skjer, men det er bedre å være tro mot sine egne verdier og godta smerte. Til syvende og sist er smerte midlertidig, men ære varer evig. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, vi vet selvsagt ikke den andre siden, men nå må man jo forholde seg til åpningsinnlegget. Dessuten skriver jo TS om en del graverende ting, som at han ønsker å være på Facebook fordi han ønsker å snoke i hennes liv, samt at svigerfamilien spionerer på henne. Dette er alene ting som bør få bjellene til å ringe for de fleste greie mennesker.

Nei, man kan ikke tvinge partneren til å ikke invitere et eller flere familiemedlemmer fra sin egen familie, evt. hele familien, men så kan man jo ta et valg om at man ikke ønsker å gifte seg under de gjeldende forutsetningene. Dersom dama insisterer på å ta med bøller i bryllupet, enten de er familie eller ei, så godtar jeg rett og slett ikke å gifte meg i dette selskapet. Så da får hun velge da, mellom å enten ikke invitere familiemedlemmene det er snakk om, ha et lite privat bryllup med bare oss to og forloverne eller godta at vi ikke gifter oss hvis hun ikke kan akseptere disse betingelsene. Jeg er kompromissløs når det gjelder bøller, og jeg godtar ikke å bøye meg eller strekke meg på noe som helst vis ovenfor folk som oppfører seg dårlig. 

Og om hun tilter på grunnlag av betingelsene og ønsker å slå opp, så får det heller være da. Det blir jo vondt hvis det skjer, men det er bedre å være tro mot sine egne verdier og godta smerte. Til syvende og sist er smerte midlertidig, men ære varer evig. 

Kanskje han ikke vil slette henne fordi hun bor sammen med hans sønn, og er mor til hans barnebarn? Og at Facebook dukket opp i diskusjonen får meg til å ane at denne krangelen ikke var av det mest saklige slaget.

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, Kontormus skrev:

23 minutter siden, Kontormus skrev:

Kanskje han ikke vil slette henne fordi hun bor sammen med hans sønn, og er mor til hans barnebarn? Og at Facebook dukket opp i diskusjonen får meg til å ane at denne krangelen ikke var av det mest saklige slaget.

Saklig eller ikke, svigerfar har sagt hva han har sagt (bla. en trussel) og familien har gjort hva de har gjort (spionert på henne). Om disse reaksjonene har oppstått på grunnlag av en bagatell så er det jo ennå større grunn til å ikke invitere disse menneskene i bryllupet da de i så fall ikke er helt i vater. Vanlige oppegående mennesker reagerer ikke med trusler og stalking om det bare er en bagatellmessig krangel som er grunnen.

TS må selvsagt gjøre hva hun syntes er best, men jeg vet hva jeg ville gjort, og det innebærer å ikke gifte meg i selskap med slike folk. Jeg kommer aldri til å bøye med for bøllete oppførsel og trusler. 

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saklig eller ikke, svigerfar har sagt hva han har sagt (bla. en trussel) og familien har gjort hva de har gjort (spionert på henne). Om disse reaksjonene har oppstått på grunnlag av en bagatell så er det jo ennå større grunn til å ikke invitere disse menneskene i bryllupet da de i så fall ikke er helt i vater. Vanlige oppegående mennesker reagerer ikke med trusler og stalking om det bare er en bagatellmessig krangel som er grunnen.

TS må selvsagt gjøre hva hun syntes er best, men jeg vet hva jeg ville gjort, og det innebærer å ikke gifte meg i selskap med slike folk. Jeg kommer aldri til å bøye med for bøllete oppførsel og trusler. 

Nei, men hvor mange bøller snakker vi om her? Og jeg skjønner ikke helt hvorfor noen skulle "stalke" henne fordi de ikke ønsker å slette fra FB. Voksen mennesker gjør liksom ikke slikt...

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Kontormus skrev:

Hvorfor må TS ha kommet med "skitt" til svigerfar? Enkelte mennesker er drittsekker selvom de er familie.

Anonymkode: 2fb3d...f52

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må TS ha kommet med "skitt" til svigerfar? Enkelte mennesker er drittsekker selvom de er familie.

Anonymkode: 2fb3d...f52

Tja, kanskje fordi TS ikke vil fortelle oss hva hun sa til sin svigerfar...?

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kontrollerer ingen ved å holde meg unna..

Er jeg et stort problem for noen, forsvinner jeg:)

TS

Basert på at du fortsetter å skulle fortelle "sannheten" til din samboer, kontrollerer du han indirekte jo. Det er på ingen måte rettferdig. Din samboer får ta sine diskusjoner med sine foreldre uten at du skal blande deg. Når flere familiemedlemmer tar avstand fra deg, er det kanskje på tide å se deg selv i speilet.

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Kontormus skrev:

Nei, men hvor mange bøller snakker vi om her? Og jeg skjønner ikke helt hvorfor noen skulle "stalke" henne fordi de ikke ønsker å slette fra FB. Voksen mennesker gjør liksom ikke slikt...

Nei, det forstår man kanskje ikke, men jeg forholder meg til det TS skriver da det er meningsløst å spekulere i andre grunner slik du og Jolene gjør her. 

Men jeg gidder ikke å diskutere dette lenger, forholder du deg ikke til åpningsinnlegget blir ikke den videre diskusjonen fruktbar. Å spekulere og gjette på hva TS har gjort eller ikke gjort er bare tull. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det forstår man kanskje ikke, men jeg forholder meg til det TS skriver da det er meningsløst å spekulere i andre grunner slik du og Jolene gjør her. 

Men jeg gidder ikke å diskutere dette lenger, forholder du deg ikke til åpningsinnlegget blir ikke den videre diskusjonen fruktbar. Å spekulere og gjette på hva TS har gjort eller ikke gjort er bare tull. 

Når TS til tross gjentatte oppfordringer ikke forteller hva hun selv har sagt, tenker jeg at hun prøver å unngå at hun står i dårlig lys selv. Og det er ikke spekulasjoner.

• Liker 1
Skrevet

Ts virker både smule paranoid, veldig dominerende og egoistisk I oppførselen.   Verden er ikke  til for at TS skal føle seg bra til enhver tid. Skulle tatt seg ut, "jeg vil baaaaare omgåes folk som elsker meg jeg ".  Nei,  voks opp, TS kan da ikke bestemme alt I hytt og pine. 

Anonymkode: e2408...542

• Liker 2
Skrevet

Kanskje svigerfar begynner å bli dement? Forandrer personlighet da. 

Skrevet

Jøss. Mange merkelige svar.

Skjønner deg godt jeg, TS. Finner meg ikke i å bli behandla dårlig jeg heller, og både sier fra og evt holder meg unna detsom det er det som skal til. 

Jeg hadde møtt svigerfamilien i selskaper (invitert de i bursdag til barnet feks), og men ellers ikke sosialisert med dem. Hvorfor skulle jeg det? 

Hadde for øvrig både blokkert og sletter fra facebook.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...