Gå til innhold

Hva foregår i svigerfars hode?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 13.1.2016 at 22.13, Faria skrev:

Unnskyld, men sånn som du legger det fram er det nok du som er problemet

Hvordan får du det til å gå ihop?

Anonymkode: 1bbcc...e10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva ligger bak når han sier at dere trenger hjelp fra hele familien? Og kaller deg en utgiftspost.. Har samboeren din lånt mye penger av familien sin som du ikke vet om?

Anonymkode: 7cd06...63f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er to sider av denne saken her. Har du vært avvisende før denne konflikten? Kanskje uten at du vet det selv? Tolket ting han har sagt feil, og prøvd å holde mannen din unna? Jeg blir veldig skeptisk når jeg hører om damer (eller menn) som ber partneren velge mellom seg selv og familien han kommer fra. Broren vår har vi ikke kontakt med lengre pga at kona hans ba han velge. Og der har aldri vært noe vondt sagt mot henne, men alt ble tolket i verste mening uansett hva en sa, for hun hadde allerede bestemt seg for hva hun synes om hans familie. Så nå sitter de der med 3 barn... 2 stk vi aldri har møtt. Tredjemann fikk vi vite om via noen bekjente. I begynnelsen kom han til oss i skjul, men så ble det oppdaget, og da ble det hardt mot hardt.

Anonymkode: e40dd...c3f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Jeg og samboeren min har begge 100% stillinger. Vi har også vårt eget hus som vi har bygget nytt.

Barnet vårt er ei jente, for de av dem her som påstår det motsatte;)

Jeg er usikker på om jeg skal slette svigerfar eller ikke. Det er jo ikke jeg som har laget denne konflikten, så hvorfor ikke la svigerfar få gjøre det selv ang facebook..

På en annen side hadde det vært tilfredsstillende å fått vist hvor fantastisk vi har det sammen uten han. Noe han ser på nettet.  Jeg har for to år siden gitt han redusert tilgang, etter å ha funnet ut at han driver med stalking (bruker alt han finner ut av til noe negativt).

I mitt svar til svigerfar har jeg gjort det klinkende klart at dem som ikke liker/aksepterer meg, heller ikke skal forvente noen ting av meg. For da trekker jeg meg unna og fokuserer på mitt liv. Å please andre som ser ned på meg, kommer jeg ikke til å gjøre nå lengre.

Har også hatt en prat med samboeren min om at jeg vil vite hvor han står hen opp i dette. Og at jeg ikke kan gifte meg med en mann som sitter der og ikke sier noe. Som ikke eier ryggrad eller ære. Og som ikke er stolt av kona si.  Jeg sa også at om han ikke sier meninga si til sin familie snart, så vil de tro at det fortsatt er greit å tråkke på meg. Og et slikt liv er jeg bedre foruten.

Tror dette ble en vekker for mannen, men han må nå vise meg hvor mye jeg faktisk betyr for han. At vi faktisk ikke kan finne oss i den slags kontrollerende familieliv. Vi må vise hans foreldre hvem som faktisk bestemmer. 

Jeg har sagt til svigerfar at her er det jeg og mannen som bestemmer, og at vi er ressurssterke nok til å greie oss selv. Vi trenger ikke å underkaste oss svigerfar for å greie oss, noe han tydeligvis går og drømmer om.

Samboeren min er litt usikker opp i det hele, men jeg stiller så spørsmålet: "Har vi det bra sammen nå?"  "Hadde vi det bra sammen før når vi før hadde kontakt med din familie?"

Han innser da sannheten. Og jeg ber da han om at vi må ta det valget som føles rett for oss, og ikke for andre. Samme hvor egoistisk noen vil mene at vi er, så er det viktigste for oss at vi har det bra. Og at vi har mennesker rundt oss som er glade i oss, og løfter oss opp.

Vi mangler ingenting, og barnet vårt er et bevis på at vi gjør noe riktig. 

Bråkmakere luker vi bort, og livet er bare hærlig :)

Anonymkode: c1825...8d1

Nå kjenner jeg ingen av dere, så jeg kan bare svare ut fra det jeg tolker her, og du slår meg som temmelig kontrollerende og dominerende du også. Samboeren din ønsker sikkert å ha et godt forhold til både sin nærmeste familie og deg, men du får han til "å innse sannheten" med måten du stiller han ledende spørsmål på. Vel og merke - din sannhet. Har du i det hele tatt vurdert din egen rolle oppe i dette, og prøvd å ha en vennskapelig og hyggelig tone med svigerfamilien din, eller er du mest opptatt av å ha rett og få ting på din måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfar sender meldinger til din mann og du klikker i vinkel og setter skapet på plass, sett deg i speilet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ligger bak når han sier at dere trenger hjelp fra hele familien? Og kaller deg en utgiftspost.. Har samboeren din lånt mye penger av familien sin som du ikke vet om?

Anonymkode: 7cd06...63f

Han mener at vi trenger dem for å klare oss, noe som ikke er sant..  Svigerfar har lite med venner, og har derfor et behov for underholdning fra oss. Han mener at fritiden vår skal vies til han.

Dette er noe han sier for å få oss til å tro at vi ikke er selvstendige.

Min samboer tjener mer enn sin far, og har aldri måttet låne penger av noen. Jeg på min side betaler halvparten av det jeg skal, og for mine egne ting.

TS

Anonymkode: c1825...8d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 13.1.2016 at 21.44, AnonymBruker skrev:

Han har mislikt meg fra dag en av, og kalt meg en utgiftspost (selv om jeg jobbet deltid og studerte på høgskole).

Og nå etter mange år, har jeg og samboeren min trukket oss unna og fokusert på vårt familieliv, med toåringen vår.                                       Han plager ofte samboeren min med masse meldinger på mobilen, som stort dreier seg om sinte meldinger og press.

Til slutt fikk jeg nok og ba han om å  holde fred. Noe han absolutt ikke ville akseptere.

Diskusjonen tok helt av, og han var frekk nok til å mene at jeg og samboeren min er avhengig av hjelp fra hele familien (Noe vi ikke er!!).           Så kom han igjen med en rekke instrukser, og presterte å kalle meg for en umoden jentunge (jeg er snart 30)..

Til slutt fikk jeg nok, å satte han på plass. Og da ba han meg om å slette han fra facebook vennelisten min.        Jeg sa da at dette skulle han selv få gjøre, slik datteren hans også gjorde mot meg. Men da svarte han at dette ville han ikke, for han ville følge med meg på facebook. Hele tiden..     Han skal også ha sagt at "med meg leker du ikke med".

Så, selv om jeg til slutt ba han om å la meg være i fred, akter han å spionere aktivt på meg via facebook.

Både han og enkelte andre familiemedlemmer er også innom jobben min og handler, selv om de bor en halvtime unna med egne lokale butikker.

Hvorfor gjør de dette når de misliker meg så sterkt?      Hvorfor stalker svigerfar på meg?

 

Anonymkode: c1825...8d1

Blokker han på facebook og andre sosiale medier

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfaren din virker ikke som den mest sympatiske eller hyggelige typen, og jeg er enig i at man ikke skal finne seg i alt fra dem som oppfører seg sånn. Likevel er det at du ikke ser din egen rolle i dette her oppsiktsvekkende for meg.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ananas. skrev:

Svigerfaren din virker ikke som den mest sympatiske eller hyggelige typen, og jeg er enig i at man ikke skal finne seg i alt fra dem som oppfører seg sånn. Likevel er det at du ikke ser din egen rolle i dette her oppsiktsvekkende for meg.. 

Enig. Her tror jeg du må se deg i speilet TS. Tror ikke du er uforskyldt i denne konflikten du heller....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du mener han er problemet, hvorfor gidder du å bruke tid på han, svare på meldinger og diskutere? La alt fra han forbli ubesvart og ikke gidd å bruke energi, så skal du se det blir litt fredeligere når han skjønner at han ikke kommer noen vei.. ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mythic skrev:

Nå kjenner jeg ingen av dere, så jeg kan bare svare ut fra det jeg tolker her, og du slår meg som temmelig kontrollerende og dominerende du også. Samboeren din ønsker sikkert å ha et godt forhold til både sin nærmeste familie og deg, men du får han til "å innse sannheten" med måten du stiller han ledende spørsmål på. Vel og merke - din sannhet. Har du i det hele tatt vurdert din egen rolle oppe i dette, og prøvd å ha en vennskapelig og hyggelig tone med svigerfamilien din, eller er du mest opptatt av å ha rett og få ting på din måte?

Ja, har sluttet å svare han etter at jeg satte han på plass :)  Om han vil lage noe mer bråk nå, tar mannen min seg av han. Jeg for min del kommer til å melde meg helt ut familieproblemene i hans familie. 

Samboeren min får absolutt lov til å treffe sine familiemedlemmer. Men jeg har personlig ingen utbytte av å møtte på de av dem som ser ned på meg.

Jeg valgte ta tyren med horna, da samboeren så seg lei av alle meldingene som faren terroriserte han med.

TS

Anonymkode: c1825...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ananas. skrev:

Svigerfaren din virker ikke som den mest sympatiske eller hyggelige typen, og jeg er enig i at man ikke skal finne seg i alt fra dem som oppfører seg sånn. Likevel er det at du ikke ser din egen rolle i dette her oppsiktsvekkende for meg.. 

Jeg har bare ansvaret for barnet mitt og mannen..

Resten får sørge for seg selv.  Da vi har mer enn nok med det livet vi har :)

De setter ikke pris på meg likevel, så da gjør jeg det enkelt for dem og holder meg unna.

 

TS

Anonymkode: c1825...8d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Apis skrev:

Svigerfar sender meldinger til din mann og du klikker i vinkel og setter skapet på plass, sett deg i speilet?

Ja..

Jeg ser at det irriterer mannen, så noe måtte jeg gjøre.

TS

Anonymkode: c1825...8d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eeh, skrev du her et sted at dere skulle gifte dere? Hvordan kan du stille et slikt ultimat til din samboer at han må velge familie eller deg? Er det ikke det du gjør?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kontormus skrev:

Eeh, skrev du her et sted at dere skulle gifte dere? Hvordan kan du stille et slikt ultimat til din samboer at han må velge familie eller deg? Er det ikke det du gjør?

Jeg vil ha en mann som kan sette på plass de av dem som tråkker på meg. Hans familie, hans ansvar En normal mann støtter sin kone.

Jeg nekter ikke han å omgås sine familiemedlemmer. For det er godt nok for meg at jeg slipper å forholde meg til dem:).   Vil bare være med mennesker som får meg til å føle meg bra.

TS

Anonymkode: c1825...8d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virker kontrollerende jeg TS. Ikke rart at familien til din samboer reagerer, hadde gjort det samme selv dersom noen i min familie hadde blitt kontrollert av sin partner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha en mann som kan sette på plass de av dem som tråkker på meg. Hans familie, hans ansvar En normal mann støtter sin kone.

Jeg nekter ikke han å omgås sine familiemedlemmer. For det er godt nok for meg at jeg slipper å forholde meg til dem:).   Vil bare være med mennesker som får meg til å føle meg bra.

TS

Anonymkode: c1825...8d1

Når en gifter seg med noen mener jeg at en er forpliktet til å utvise en viss raushet overfor de som er nærmest partneren. Tenk så trist det må være for involverte barn at mor ikke kan være i samme rom som besteforeldre. For når du sier du ikke vil forholde deg til dem, mener du at du skal late som de ikke finnes?

Jeg får en følelse av at svigerfar har tatt imot mye dritt fra deg også under det du refererer til "parkering" eller "satt på plass" og det er vel ikke veien å gå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Det virker på meg som om du ts har reflektert godt nok over alt dette, og at dere også allerede har tatt det dere mener er rette valg for egen familie. Da er det heller ikke lenger så nødvendig med hva andre tenker eller mener innpå her, det som er viktigst er hva som er best for dere.

Endret av Sunflower-Delight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jolene skrev:

Synes du virker kontrollerende jeg TS. Ikke rart at familien til din samboer reagerer, hadde gjort det samme selv dersom noen i min familie hadde blitt kontrollert av sin partner.

Jeg kontrollerer ingen ved å holde meg unna..

Er jeg et stort problem for noen, forsvinner jeg:)

TS

Anonymkode: c1825...8d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kontormus skrev:

Når en gifter seg med noen mener jeg at en er forpliktet til å utvise en viss raushet overfor de som er nærmest partneren. Tenk så trist det må være for involverte barn at mor ikke kan være i samme rom som besteforeldre. For når du sier du ikke vil forholde deg til dem, mener du at du skal late som de ikke finnes?

Jeg får en følelse av at svigerfar har tatt imot mye dritt fra deg også under det du refererer til "parkering" eller "satt på plass" og det er vel ikke veien å gå.

Det er mannen jeg gifter meg med, ikke hele hans familie..

TS

 

Anonymkode: c1825...8d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...