Gå til innhold

Flau over min egen tanteunge.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville sagt til min bror at neste gang irettesetter han barnet sitt ellers gidder du ikke dra på besøk når hun er der ellers begynner du å svare igjen og irettesette ungen sjøl.

Anonymkode: 7d3d4...833

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skygg banen når broren din kommer på besøk, pakk sekken og gå en laaaaang tur istede. Broren min på 30år (haha) er litt sånn mot meg enda, jeg drar et annet sted hver gang han kommer :) Du må rett og slett se slaget tapt og finne en annen løsning. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med broren din om det. Spør om hun har få venner eller sliter på skolen. Hvis hun er kjip mot andre barn må noen stoppe henne! 

Kanskje, hvis du kommer nærmere henne, at dere kan ha en fin samtale. Kanskje kan det være DIN gode gjerning og hindre at ett eneste barn blir mobbet? Jeg vet ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta igjen så ungen virkelig kjenner det - det hjelper! Med barn som er vant til å kunne ture frem som de vil må man ty til tøffere virkemidler for at de skal føle noe som helst, og for at de skal forstå hva en grense er og at den er overtrådd. Ser noen skriver her at man ikke skal ydmyke et barn, men jo, det kan man absolutt gjøre hvis det er det som skal til for at ungen greier å fremvise et snev av empati. Hvis ikke det heller funker trenger både ungen og de aktuelle foreldrene profesjonell hjelp. Hvis ungen er sånn mot dere, tenk da på hvordan hun er på skolen, i samspill med andre på sin egen alder.. :haar:

Anonymkode: de098...827

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Skjønner deg godt. Hadde også blitt flau over henne. Hadde svart henne igjen jeg med god samvittighet. F.eks "Hvis du ikke passer munnen din lille venn så kommer det til å vokse store ekle vorter ut av fjeset ditt og de kommer til å være der i evig tid" Må snakke til henne som man snakker til en baby, for når de oppfører seg som babyer så må de bli behandlet som babyer. 

Glad de jeg er onkel til kan oppføre seg. De er rolige og veldig snille. Den yngste er litt vill, men likevel snill og god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at foreldrene ikke reagerer på slikt. Gjør hun slik på skolen også? Det må da være vanskelig å få venner om man fornærmer dem hele tiden. Jeg kunne funnet på å sagt slike ting da jeg var barn - da jeg var 2-3... Men det ble IKKE godtatt av foreldrene mine, så det varte ikke så lenge :D

Anonymkode: b94f5...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Hummels skrev:

Skjønner deg godt. Hadde også blitt flau over henne. Hadde svart henne igjen jeg med god samvittighet. F.eks "Hvis du ikke passer munnen din lille venn så kommer det til å vokse store ekle vorter ut av fjeset ditt og de kommer til å være der i evig tid" Må snakke til henne som man snakker til en baby, for når de oppfører seg som babyer så må de bli behandlet som babyer. 

Glad de jeg er onkel til kan oppføre seg. De er rolige og veldig snille. Den yngste er litt vill, men likevel snill og god.

Ja du kommer nok til å bli en god far... Etter det jeg har lest fra deg om dine oppdragelsesmetoder blir jeg rett og slett bekymret. 

Stakkars barn!

Anonymkode: 6746f...4c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde ikke jeg latt gå umerket hen. Hadde det vært min niese hadde jeg sagt at "slik snakker du ikke" og deretter tatt en prat med foreldrene til barnet. Ikke bare ignorer det, kan fort gjøre vondt verre og som ditt tantebarn syns jeg at det blir endel av ditt ansvar å si ifra, spesielt når du ser ingenting blir gjort. 

Hadde også eventuelt prøvd å få litt mer alenetid med niesen hvor dere kan bygge en relasjon, et barn er aldri ondskapsfult eller slemt men blir formet av hvordan barnet blir oppdratt. Syns det er litt fælt og kalle små barn for bortskjemte drittunger, da det er heller foreldrene pekefingeren skal rettes mot! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er stedatteren min også.. Ikke til å holde ut lengre.. Ikke noe galt med barnet, men med foreldrene..

Anonymkode: ecf86...437

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det heter niese ikke tanteunge

Anonymkode: 72031...a4d

Det går for det samme. Og det er ikke det som er tema i tråden

 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er en jente på 22 år. 
Jeg ble tante når jeg var 15 år. Da var jeg mest opptatt av andre ting, og var egentlig ikke så interessert i å være med tantungen min. Jeg har egentlig aldri knytta noe særlig bånd til henne, fordi jeg ikke var interessert fra starten av. 

Nå i dag er hun 8 år og er kjempe frekk. Jeg blir rett og slett flau av å være tanten hennes. Rundt middagsbordet da hun er på besøk så kan hun si ting som "Hvorfor har du så stor nese? Det er skikkelig stygt", og "Se på den bollemagen din" "Hvorfor sitter du så rart og spiser så stygt?". Husker hele familien var samla og jeg hadde kjæresten på besøk. Da sa hun disse tingene og jeg hadde bare lyst å synke i jorda. Jeg blir så flau! Hvordan kan hun oppføre seg sånn? Skjønner ikke hvor hun har det ifra. 

Hun sa også til kjæresten min at jeg bare satt på pcen hjemme og at jeg er så sykt lat. Sannheten er at jeg egentlig har lite venner, og derfor sitter mye inne. Hvordan kan en 8åring være sånn? 

Anonymkode: 69ab1...26e

Ta en prat med foreldrene hennes. Med begge foreldrene, en eller evt flere ganger. Hvordan var foreldrene selv som barn? Kanskje hun har "arvet" det fra en av dem...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En åtteåring dikter ikke opp slike ting selv, dette har hun fra et sted, og da mistenker jeg foreldre, eldre søsken eller venner. Mest sannsynlig sitter foreldrene hennes og snakker dritt om deg hjemme mens hun hører på. 

 

Anonymkode: 6be7d...0c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja du kommer nok til å bli en god far... Etter det jeg har lest fra deg om dine oppdragelsesmetoder blir jeg rett og slett bekymret. 

Stakkars barn!

Anonymkode: 6746f...4c1

Selv om du lar dine barn være frekk mot voksne og mobbe andre barn så må du respektere at ikke alle godtar det. Pass på din egen oppdragelse. Ikke skap monsterunger for du ikke kan snakke til de. Eller du må snakke så fint til de å SPØRRE om de kan slutte.

Endret av Hummels
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En åtteåring dikter ikke opp slike ting selv, dette har hun fra et sted, og da mistenker jeg foreldre, eldre søsken eller venner. Mest sannsynlig sitter foreldrene hennes og snakker dritt om deg hjemme mens hun hører på. 

 

Anonymkode: 6be7d...0c0

Takk for svar alle! Broren min og mammaen til barnet er ikke sammen så vet ikke hvordan hun kommer på disse tingene. 

Jeg har prøvd å snakke til henne mange ganger, men det fungerer ikke. Min mor vil jo liksom være den beste bestemoren i verden, så hun er FOR snill. Sier jeg ifra med matbordet så er det som om min mor ler av meg. Litt sånn "Heh, nå ler vi dette bort og later som ingenting". 

Siden det nesten bare er jeg som prater til henne så liker hun ikke meg, og derfor er jeg den slemme, onde tanta som hun ikke har lyst å være med. Synd at det skal være sånn. 

TS

Anonymkode: 69ab1...26e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En åtteåring dikter ikke opp slike ting selv, dette har hun fra et sted, og da mistenker jeg foreldre, eldre søsken eller venner. Mest sannsynlig sitter foreldrene hennes og snakker dritt om deg hjemme mens hun hører på. 

 

Anonymkode: 6be7d...0c0

En åtteåring kan fint dikte opp slik selv. Det er fryktelig mange av dere her på forumet som undervurderer barn. 

Anonymkode: a24e0...9ba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Wednesday, January 13, 2016 at 15.57, AnonymBruker skrev:

For en simpel tankegang. 

Anonymkode: a24e0...9ba

Mener du simpel eller enkel? 

Anonymkode: 07b47...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rett og slett ut som ungen er en mobber. Hvis hun sier slikt til familien, da kan du bare tenke deg til hva hun kan si til andre på skolen f.eks. Her har virkelig foreldrene mye å gjøre når det kommer til oppdragelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 13.1.2016 at 15.18, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er en jente på 22 år. 
Jeg ble tante når jeg var 15 år. Da var jeg mest opptatt av andre ting, og var egentlig ikke så interessert i å være med tantungen min. Jeg har egentlig aldri knytta noe særlig bånd til henne, fordi jeg ikke var interessert fra starten av. 

Nå i dag er hun 8 år og er kjempe frekk. Jeg blir rett og slett flau av å være tanten hennes. Rundt middagsbordet da hun er på besøk så kan hun si ting som "Hvorfor har du så stor nese? Det er skikkelig stygt", og "Se på den bollemagen din" "Hvorfor sitter du så rart og spiser så stygt?". Husker hele familien var samla og jeg hadde kjæresten på besøk. Da sa hun disse tingene og jeg hadde bare lyst å synke i jorda. Jeg blir så flau! Hvordan kan hun oppføre seg sånn? Skjønner ikke hvor hun har det ifra. 

Hun sa også til kjæresten min at jeg bare satt på pcen hjemme og at jeg er så sykt lat. Sannheten er at jeg egentlig har lite venner, og derfor sitter mye inne. Hvordan kan en 8åring være sånn? 

Anonymkode: 69ab1...26e

Glemte å få med at det er MEG hun sier disse tingene til. Det virker som om hun har et hat for meg siden jeg er den eneste som sier ifra at hun ikke kan oppføre seg sånn. Blir så flau når jeg har besøk og hun sier det. De må jo tro jeg er verdens verste tante...

Ts

Anonymkode: 69ab1...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest summesumbi

Jeg tenker at dette kommer fra noe hun opplever at voksne sier. Og du skal ikke se bort fra at de har farget til et negativt bilde av deg. I tillegg til at hun merker at dere har en dårligere relasjon som gjør at hun vil få oppmerksomheten din. Ikke vær frekk mot barnet. Jeg bare synser her. Men er det ingen av de andre voksne som reagerer altså? Hvis du får inntrykk av at dette også foregår på skole hadde jeg vurdert å ta kontakt med klassekontakten eller noe i den duren. Håper dere får en bedre relasjon. Ingenting er som å ha ei god tante☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å få med at det er MEG hun sier disse tingene til. Det virker som om hun har et hat for meg siden jeg er den eneste som sier ifra at hun ikke kan oppføre seg sånn. Blir så flau når jeg har besøk og hun sier det. De må jo tro jeg er verdens verste tante...

Ts

Anonymkode: 69ab1...26e

Det tror jeg de fleste her har forstått.

Og jeg må nok dessverre si at meningene hennes kommer fra andre voksne i relasjonen rundt dere. Så jeg tror du må begynne med noen andre hvis det er noen som skal tas for dette. Hennes syn er kun farget av hva hun har hørt av andre. Broren din, moren din eller andre. 

Anonymkode: 6746f...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å få med at det er MEG hun sier disse tingene til. Det virker som om hun har et hat for meg siden jeg er den eneste som sier ifra at hun ikke kan oppføre seg sånn. Blir så flau når jeg har besøk og hun sier det. De må jo tro jeg er verdens verste tante...

Ts

Anonymkode: 69ab1...26e

Si til henne; "Det er godt det bare er deg som sier det. Ingen hører etter hva ett barn sier uansett. "

Anonymkode: 9b1f6...62f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...