AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #21 Del Skrevet 17. januar 2016 Prisgaranti har de hos Honda også - takk og lov, for både time- og delepris er langt over bl.a. Mercedes sine priser. Uforståelig nok. Anonymkode: e2e7f...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #22 Del Skrevet 18. januar 2016 Jeg blir og 18 om kort tid, og jeg har forbud mot å kjøpe Peugeot og andre franske/italienske biler av min mekanikerfar og familie. (De fleste mennene er mekanikere..) Tysk og japansk (kun Toyota..) er derimot helt innafor, men vi er spesielt glade i tyske. Vi bor slik at vi må ha en bil som kan dra godt selv på isføre opp lange bratte bakker, og da er det bare det som gjelder her. Jeg kjøpte en Astra for ett år siden og han "stortrives" når han skrur på den. Han sier den er veldig lettskrudd og enkel. Jeg elsker å kjøre i den og synes definitivt den er best i komfort, til tross for at den er eldre enn de andre bilene vi har Faren til ei venninne av meg kjøpte en Peugeot 208, dog en 2000-modell, og til tross for at han eier eget verksted der han fikser på bla. Peugeot har han nå solgt den, to måneder etter at hun fikk lappen. Tror han gikk lei av å fikse den. Anonymkode: 8fa38...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 18. januar 2016 #23 Del Skrevet 18. januar 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir og 18 om kort tid, og jeg har forbud mot å kjøpe Peugeot og andre franske/italienske biler av min mekanikerfar og familie. (De fleste mennene er mekanikere..) Tysk og japansk (kun Toyota..) er derimot helt innafor, men vi er spesielt glade i tyske. Vi bor slik at vi må ha en bil som kan dra godt selv på isføre opp lange bratte bakker, og da er det bare det som gjelder her. Jeg kjøpte en Astra for ett år siden og han "stortrives" når han skrur på den. Han sier den er veldig lettskrudd og enkel. Jeg elsker å kjøre i den og synes definitivt den er best i komfort, til tross for at den er eldre enn de andre bilene vi har Faren til ei venninne av meg kjøpte en Peugeot 208, dog en 2000-modell, og til tross for at han eier eget verksted der han fikser på bla. Peugeot har han nå solgt den, to måneder etter at hun fikk lappen. Tror han gikk lei av å fikse den. Anonymkode: 8fa38...0f0 Hvis din far stadig skrur på biler (privat), tyder det ikke på at de er særlig solide. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomann Skrevet 19. januar 2016 #24 Del Skrevet 19. januar 2016 Haha :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #25 Del Skrevet 20. januar 2016 Den 18.1.2016 at 0.07, Arabella skrev: Hvis din far stadig skrur på biler (privat), tyder det ikke på at de er særlig solide. Bilen min er 16år gammel, søstera mins er 18år, hans er 20år... Ville nok kalle de solide når eneste han bytter er slitedeler. I tillegg har han flere mopeder og veteranbiler han skrur på, men for all del - du leser det du vil lese. Anonymkode: 8fa38...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2016 #26 Del Skrevet 20. januar 2016 Den 18.1.2016 at 0.07, Arabella skrev: Hvis din far stadig skrur på biler (privat), tyder det ikke på at de er særlig solide. Kan i tillegg nevne at det har vært mindre feil med min, hans og hennes enn de nye bilene vi har. Anonymkode: 8fa38...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 20. januar 2016 #27 Del Skrevet 20. januar 2016 Har hatt et par franske bilmerker, og det er både det mest ubehagelige jeg har sittet i, og de som har vært mest tullefeil med. Eneste jeg har vært fornøyd med er Mercedes og Volvo. Der er det både gode kjøreegenskaper og komfort. God kvalitet, så selv om du må litt ned i alder for å komme i en prisklasse på rundt 150.000 så kan det ikke sammenlignes med en japse eller fransk bil i samme årsmodell. Billige i drift er de også! Mercedes har forresten ikke registerreim, de har kjede, så det er ikke fare for at det ryker. Men du må være nøye med oljeskiftene. Hvis du vil ha noe med "full pakke" så ikke gå for de billige merkene. Gå for kvalitet først som sist, så har du bil i mange år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 20. januar 2016 #28 Del Skrevet 20. januar 2016 Forresten så kan jeg jo legge til at slitasjedeler har lengre forventet levetid på disse merkene enn hva de har på f.eks Opel (som du i hvert fall ikke bør begi deg utpå!) og andre faste intervaller som omfatter større utskiftinger som dieselpartikkelfilter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 20. januar 2016 #29 Del Skrevet 20. januar 2016 Som med det meste andre er dette med bil også smak og behag. De aller fleste biler i dag er bygd mye over samme lesten og det er ikke lenger slik at noe er mer belastet med feil enn andre. Selv har jeg i dag min Peugeot nummer 8 og har alltid vært veldig fornøyd med de bilene jeg har hatt. jeg har også prøvd VW og Ford, men på grunn av særdeles dårlig service hos de lokale merkeverkstedene ble det Peugeot igjen nå når jeg kjøpte meg bil sist. Selv kunne jeg heller aldri kjørt Mercedes eller BMW da jeg har til gode å prøve en eneste av de som jeg syns har passet for meg (jeg er ganske liten....). Lykke til med bilkjøp! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå