AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #1 Del Skrevet 11. januar 2016 Hei dere! Jeg er ei jente som snart fyller 18år, og jeg tenker å kjøpe meg ny bil til sommeren, eller eventuelt etter første vinteren med førerkort. Jeg er en meget trygg sjåfør og tilpasser selvsagt alltid hastigheten etter forholdene. Ingen råkjører dette, nei Grunnen til at jeg vil kjøpe ny bil, er fordi min 98-modell Polo er sliten og synger litt på siste verset.. Har kikket på finn.no i et halvt år nå, og har falt pladask for noen Peugeot-bilder. Har da sett på en Peugeot 208 Allure og Active. De bilene jeg har sett for meg ligger i prisklassen 130.000kr-150.000kr. Nå kjøper ikke jeg dyr bil fordi den er pen å se på, men jeg er ute etter en sikker bil som er behagelig å kjøre. Derfor ønsker jeg ikke negative kommentarer på det, takk. Jeg er fullt klar over at dette er utrolig dyre biler, spesielt for meg som er så ung. Da kan dere heller spare tiden deres Så, spørsmålet mitt er; Er Peugeot en drittbil? Jeg har hørt at enkelte har sagt at dette er en bil som ofte har alvorlige feil, og at det er en bil som er vanskelig å skru på.. Nå er ikke jeg noen bilekspert, så derfor spør jeg dere. Eventuelt om dere anbefaler andre bilmerker Anonymkode: 69eee...f13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 11. januar 2016 #2 Del Skrevet 11. januar 2016 (endret) Dette hørte man ofte før i tiden, men hvilke nye biler er lette å skru på nå for tiden. Ser du under panseret på min bil Audi A6, så er det ikke mye man får skrudd på. Mekker folk på biler lengre, vi må ha våres på verksted om noe er galt, eneste man ser og skjønner er hvor olje og spyleveske skal. Før i tiden så sa man dette om Peugeot og Citroeng, men da mekka jo alle gutta på bilene sine. Tror faktisk ikke jeg kjenner noen som kjører Peugeot, når jeg tenker meg om. Endret 11. januar 2016 av morhjertegod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2016 #3 Del Skrevet 11. januar 2016 Har to venner som har Peugot og de sliter alltid med bilen om vinteren. Er alltid noe som ryker når temperaturen går under -5. Anonymkode: 845a2...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 11. januar 2016 #4 Del Skrevet 11. januar 2016 Aldri hørt noe bra om Peugeot. Men hvorfor NY bil, har du regnet på hva det koster deg i verditap? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #5 Del Skrevet 12. januar 2016 Ja! Kjøp en nyere brukt japansk bil for problemfritt bilhold. Kjøp Peugeot, Mini og annet vræl om du har tid og penger til å henge på verksted. Anonymkode: e2e7f...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreamerspalace Skrevet 12. januar 2016 #6 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg har en Peugeot 207. VELDIG fornøyd, og jeg har aldri hatt noen problemer med den! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #7 Del Skrevet 12. januar 2016 Vi har hatt to nyinnkjøpte Peugeoter. Den første var grei, den siste var noe dritt og det samme var Peugeotverkstedet. Kjøpet ble hevet etter mye trøbbel. Anonymkode: 98ad9...95e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2016 #8 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg har en gammel Peugeot (2002-modell), og den er i hvert fall håpløs. Den har blant annet en innbilt feil som kun oppstår når det er kalt, dette gjør at bilen går i "nødmodus" i hytt og pine om vinteren. Ganske plagsomt å kjøre når den nekter å gå over 3500 omdreininger, det er dessuten stress å få den til å nullstille seg igjen (man må starte og stoppe bilen flere ganger, noen ganger må jeg også låse dørene opp og igjen). Anonymkode: f2a57...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 13. januar 2016 #9 Del Skrevet 13. januar 2016 det er alltid en peugeot som står på veikanten på motorveien som skal hentes av redningsbil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 13. januar 2016 #10 Del Skrevet 13. januar 2016 2 minutter siden, makkapakka skrev: det er alltid en peugeot som står på veikanten på motorveien som skal hentes av redningsbil Står det alltid en Peugeot som skal hentes, eller er den bilen som står og skal hentes alltid en Peugeot? Ikke helt det samme. TS, jeg er fornøyd med Peugeot, og jeg har hatt noen stykker opp i gjennom årene. Har absolutt ikke hatt flere problem enn venner som har andre merker. Dessuten er kjørekomforten kjempegod! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #11 Del Skrevet 13. januar 2016 Alle jeg kjenner som har hatt Peugeot har hatt biltrøbbel, spesielt om vinteren. Levetiden er også som oftest kortere enn for biler av flere andre merker. Peugeot er heller ikke noen "utrolig dyr bil", det er jevnt over billige drittbiler og du kan få noe mye bedre for pengene dine. Anonymkode: 80b79...b25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. januar 2016 #12 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg har det nå ettersom jeg måtte ha en rimelig bikkjebil. Men kunne aldri tenkt meg det som en personbil. Siden jeg har arbeidsbil har den en del finurligheter mtp feilmeldinger og alikevel fungere. Den mener f.eks at ABS og ESP ikke fungerer når det er kaldere enn -15, det skrur seg derimot av etter en 10-15 minutter når motorn endelig blir varm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 13. januar 2016 #13 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Den 11. januar 2016 at 21.53, AnonymBruker skrev: Hei dere! Jeg er ei jente som snart fyller 18år, og jeg tenker å kjøpe meg ny bil til sommeren, eller eventuelt etter første vinteren med førerkort. Jeg er en meget trygg sjåfør og tilpasser selvsagt alltid hastigheten etter forholdene. Ingen råkjører dette, nei Grunnen til at jeg vil kjøpe ny bil, er fordi min 98-modell Polo er sliten og synger litt på siste verset.. Har kikket på finn.no i et halvt år nå, og har falt pladask for noen Peugeot-bilder. Har da sett på en Peugeot 208 Allure og Active. De bilene jeg har sett for meg ligger i prisklassen 130.000kr-150.000kr. Nå kjøper ikke jeg dyr bil fordi den er pen å se på, men jeg er ute etter en sikker bil som er behagelig å kjøre. Derfor ønsker jeg ikke negative kommentarer på det, takk. Jeg er fullt klar over at dette er utrolig dyre biler, spesielt for meg som er så ung. Da kan dere heller spare tiden deres Så, spørsmålet mitt er; Er Peugeot en drittbil? Jeg har hørt at enkelte har sagt at dette er en bil som ofte har alvorlige feil, og at det er en bil som er vanskelig å skru på.. Nå er ikke jeg noen bilekspert, så derfor spør jeg dere. Eventuelt om dere anbefaler andre bilmerker Anonymkode: 69eee...f13 I gamle dager hadde peugeot ett noe frynsete rykte, men selv på 80-90 tallet var kvaliteten i par med annet. En bil som 208 er en moderne bil bygd på fellesplattform og med standardkomponenter hele veien. Den kan være tyngre å skru på, men det er strengt tatt kun viktig hvis du har tenkt å skru selv. Hvis du skal sjekke noe, måtte det bli ryktet til merkeverkstedet i nærheten. Bilen må ha service, og nye biler bør man ta hos merkeverksted til de har blitt 4-5 år. (Forskejllen er at merkeverksted gjør en del tekniske firmwareoppdateringer som del av service, andre ikke gjør. Oppdateringer som skjer etter 3-4 år er som oftes så ubetydelige at de ikke er interesante, eller så alvorlige at de blir tatt inn i tilbakekallingsprosesser.) 99% av alle problemer med moderne biler, skyldes dårlig merkeverksted, der de slurver eller ikke er proaktive for merket de jobber med. Så hvis merkeverkstedet er kjent for å skrive regning med gaffel, ikke gir god service, eller er kjent for svindel, ( de 3 grunnene til at jeg ikke har VW her jeg bor) så bør du se etter noe annet. Det samme om du kjenner andre som har kjøpt bil på samme sted og ofte har problemer. Endret 13. januar 2016 av Druid 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 13. januar 2016 #14 Del Skrevet 13. januar 2016 14 minutter siden, Druid skrev: ... Så hvis merkeverkstedet er kjent for å skrive regning med gaffel, ikke gir god service, eller er kjent for svindel, ( de 3 grunnene til at jeg ikke har VW her jeg bor) så bør du se etter noe annet. Det samme om du kjenner andre som har kjøpt bil på samme sted og ofte har problemer. Litt morsomt at du skriver dette, det er nemlig grunnen til at jeg aldri skal ha Honda her heg bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 13. januar 2016 #15 Del Skrevet 13. januar 2016 Men jeg ville ikek kjøpt ny. Heller peilet meg inn på tre år gamle biler solgt fra forhandlere. Min har gått i leasing og er så strøken en arbeidsbil kan være, alle service er fulgt opp og bilen er gått over før en ble solgt. I tillegg er det 2 år igjen på garanti! Peugeot er også en av bilene hvor de fleste delen kan krysses og mikses med andre biler. Min peugeot expert f.eks er klin lik en del toyoater og slitedeler og noen større deler kan fint kjøpes billigere hos toyota og brukes på min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 13. januar 2016 #16 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) corrected Endret 13. januar 2016 av Druid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 13. januar 2016 #17 Del Skrevet 13. januar 2016 Den 12.1.2016 at 19.50, dreamerspalace skrev: Jeg har en Peugeot 207. VELDIG fornøyd, og jeg har aldri hatt noen problemer med den! Samme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. januar 2016 #18 Del Skrevet 13. januar 2016 Ikke for å være altfor frekk, men hvordan kan du være en "trygg sjåfør" når du enda ikke har fylt 18 og ikke har fått lappen? Så til svar på spørsmålet ditt. Jeg har hatt 2 Peugeoter og aldri hatt særlig problemer med noen av dem. Den jeg har nå (en 208) kom riktignok med noen rare lyder i sommer som verken NAF, merkeverksted eller jeg fant ut av. Min forrige hadde null problemer, men den var noe herk å skifte lyspærer i... Akkurat det tror jeg nok gjelder for flere andre nyere biler. Har også hørt at Peugeot er vanskelig å skru på, men for det første kjenner jeg min begrensning så jeg "mekker" ikke selv og for det annet så er alle biler nå til dags forvokste datamaskiner så de er rett og slett ikke laget for garasjemekking. Jeg har aldri hatt problemer med mine på vinters tid. En annen sak er at jeg synes ikke de ligger spesielt godt på veien når det er snø og litt sporete, men det er nok fordi jeg i mange år kjørte en svært tung "traktor" av en bil, og de små Peugeotene er temmelig lette. Begge har generelt vært veldig gode å kjøre og hatt god sittekomfort. Noe hjulstøy kommer inn riktignok, men der kan det like gjerne være dekkenes skyld. Jeg er veldig enig i det Druid sier om å vurdere merkeverkstedets rykte også. Det er faktisk en av grunnene til at jeg har Peugeot, for her er de kjent for å være veldig serviceinnstilte, men slik er det ikke nødvendigvis alle steder. (Har hørt rykter om at folk kommer temmelig langveis fra for å bruke verkstedet her, men vet ikke om det stemmer ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2016 #19 Del Skrevet 13. januar 2016 42 minutter siden, Cata skrev: Ikke for å være altfor frekk, men hvordan kan du være en "trygg sjåfør" når du enda ikke har fylt 18 og ikke har fått lappen? Så til svar på spørsmålet ditt. Jeg har hatt 2 Peugeoter og aldri hatt særlig problemer med noen av dem. Den jeg har nå (en 208) kom riktignok med noen rare lyder i sommer som verken NAF, merkeverksted eller jeg fant ut av. Min forrige hadde null problemer, men den var noe herk å skifte lyspærer i... Akkurat det tror jeg nok gjelder for flere andre nyere biler. Har også hørt at Peugeot er vanskelig å skru på, men for det første kjenner jeg min begrensning så jeg "mekker" ikke selv og for det annet så er alle biler nå til dags forvokste datamaskiner så de er rett og slett ikke laget for garasjemekking. Jeg har aldri hatt problemer med mine på vinters tid. En annen sak er at jeg synes ikke de ligger spesielt godt på veien når det er snø og litt sporete, men det er nok fordi jeg i mange år kjørte en svært tung "traktor" av en bil, og de små Peugeotene er temmelig lette. Begge har generelt vært veldig gode å kjøre og hatt god sittekomfort. Noe hjulstøy kommer inn riktignok, men der kan det like gjerne være dekkenes skyld. Jeg er veldig enig i det Druid sier om å vurdere merkeverkstedets rykte også. Det er faktisk en av grunnene til at jeg har Peugeot, for her er de kjent for å være veldig serviceinnstilte, men slik er det ikke nødvendigvis alle steder. (Har hørt rykter om at folk kommer temmelig langveis fra for å bruke verkstedet her, men vet ikke om det stemmer ) Skjønner hva du mener. Jeg har kjørt bil hver dag siden jeg fylte 16år - uansett hvor vi skal, kjører jeg, og jeg teoriboken er godt brukt. Jeg er trygg på trafikkreglene, tar alltid egne avgjørelser og ser hele trafikkbildet. Jeg er litt over middels interessert i kjøring, trafikksikkerhet, osv. Kanskje ikke overraskende at jeg også vil bli trafikklærer. Alle jeg øvelsekjører med meg blir svært overrasket over kjøringen min. Mange har sagt til meg at jeg er en meget trygg sjåfør, og de skulle tro jeg hadde hatt lappen i flere år. Skjønner at du er skeptisk, det hadde jeg vært også Takk for utfyllende svar! TS Anonymkode: 69eee...f13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jomann Skrevet 17. januar 2016 #20 Del Skrevet 17. januar 2016 Jeg har en 108 og det er en meget bra bil sett i forhold til prisen. Nå har det vært rundt -20 på morgenen de siste dagene og kulde er ikke et problem. Forhandleren (BOS) er hyggelig også. En annen ting som ikke nevnes her er kostnaden ved service. Peugeot er rimelige og de har prisgaranti, så du kan få skriftlig tilbud på service hos "Mulla Kebab og bilverksted" og få utført servicen hos Peugeot til samme pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå