Gå til innhold

Offisielt førstegangsprøvere


Heldiggris

Anbefalte innlegg

Hei

litt om meg.

28 år gammel og har vært gift i 197 dager med mannen i mitt liv på 31. Han har jobbet i fast jobb i 3 1/2 år nå og jeg i 1 1/2 og eid leilighet sammen i 2 1/2 år, så vi føler vi har alt veldig klart for å ta steget inn i foreldrerollen.

Etter 7 år med p-plaster sluttet jeg ved en tilfeldighet for 2 1/2 år siden på grunn av at jeg ikke hadde fulgt med i timen og var plutselig tom for både plaster og resept, og etter å ha hoppet over en mnd skulle jeg vente på tante rød for å starte på igjen men ventet da forgjeves i ca 3 mnd om jeg ikke husker feil og ble da nysgjerrig og ville prøve å se hvordan syklusene mine var uten p-plaster en stund. Ca 7 mnd etter, med hopping i svingen var syklusen på plass på 28-29 dager og siden jeg visste at barn snart skulle bli et tema så bestemte jeg meg for å ikke starte på noe prevansjon igjen. Så ble vi forlovet og brukte hopp-av-isvingen fram mot bryllupet for å slippe å kjøpe enda en brudekjole (en var dyrt nok) men tenkte at 'skjer det så skjer det'. Ingenting skjedde! Etter bryllupet begynte moroa. Litt ekstra sex ble det også men vi bestemte oss for å ikke prøve (men vi gjorde jo det). Etter 6 mnd med moro uten hell skal vi nå PRØVE på ordentlig. 

Jeg tror ikke jeg kommer til å bruke el-test men jeg har brukt en app i det siste som sier meg når TR kommer og når jeg har EL, så må jeg bare lure mannen i seng til riktig tid (det går ikke hvis han lukter lunta av at vi MÅ) har heller ikke handlet inn noe billige graviditetstester og tror ikke jeg skal gjøre det. Så redd for å jinxe meg selv med å teste for tidlig . Ja det er teit men sånn er det. Får gå å kjøpe en test hvis Tanta ikke kommer til avtalt tid tenker jeg.

startet PP1 nå 06.01 med TR og skal visst ha EL den 21.01 

jeg startet på sånn folsyre eller hva det heter den 06.01 og har begynt å spise sunnere. Ellers kommer jeg til å leve normalt. Håper på å få trent en del utover våren endten som prøver eller (krysser fingrene) som gravid da dette er høydepunktet for meg på våren hvert vår når asfalten blir bar, og spent på hvordan det vil bli nå i år. 

Jippi - gleder meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har to vennepar som venter barn og to vennepar som skal begynne behandling ift prøverør nå i januar, så jeg regner med alt fokus blir på dem framover og det blir lettere for oss å prøve i all hemmelighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på GU hos privat gynekolog for 2 år siden som også var spesialist på barnløshet og selv om det ikke var derfor jeg var der så sjekket hun om jeg hadde mange egg og at alt så greit ut osv.. Og hun var veldig positiv.. Derfor er jeg veldig instilt på at det ikke skal være noe problem for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Masse lykke til, ikke glem å nyte hverandre mens man prøver. Spennende tid fremover, krysser fingrene for dere. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten legge til at også mannen var og sjekket sin kvalitet for 3 mnd siden og fikk vite at hans sæd var helt ok, og at ikke det skulle være noe i veien for å kunne befrukte et egg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tider:)

Hvis du klarer det, er det nok lurt å vente til tr er forsinket med å teste ja. Hvis man tar en tidlig test og den er negativ blir i hvert fall jeg helt tullerrusk. Da er det bedre å bare vente på tr og dermed rive av plasteret fort, på en måte.

Artig å høre at det er flere som må holde el hemmelig og lure mannen så godt man kan:P Har vært mye lurerier her i gården også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med prøvingen! Jeg har en baby på 6 mnd, men driver å snoker litt på slike tråder. Tiden du har i vente er så magisk! Gleder meg allerede til å starte på nr 2, men må nok vente et par år til alt er mer på plass (utålmodig!) :tongue:

Hva skal du gjøre forskjellig nå som dere mer offisielt prøver? :)  Bare følge nærmere med på syklus? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, babyblå88 skrev:

Lykke til med prøvingen! Jeg har en baby på 6 mnd, men driver å snoker litt på slike tråder. Tiden du har i vente er så magisk! Gleder meg allerede til å starte på nr 2, men må nok vente et par år til alt er mer på plass (utålmodig!) :tongue:

Hva skal du gjøre forskjellig nå som dere mer offisielt prøver? :)  Bare følge nærmere med på syklus? 

Å så hyggelig :)

Jeg kommer til å gå inn for at vi SKAL ha sex (kaller en spade for en spade her) annenhver dag før el og prøve å treffe akkurat den dagen som appen sier jeg har el. Og kanskje en uke etter. For å "gidde" dette så må jeg nesten prøve å toppe min egen form også i prøveperioden. Spise sundt, trene og prøve å ikke bare hoppe i joggebuksa og legge meg på sofaen etter jobb. 

 

Tidligere tenkte jeg ikke over når jeg hadde el og når jeg så tilbake så skjønte jeg at vi sikkert hadde hatt masse sex men tilfeldigvis ikke i det heletatt rundt el :P

kommer også til å ikke drikke alkohol etter el og ligge i ro etter sex :s og fortsette å ta folat da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er ikke bare bare å få mannen til sengs. Han blir ganske psyka ut. Jeg har ikke sagt til han når el er i frykt av at han da skal føle for mye press akkurat da. Men da merker jeg at han mistenker at det er el hver gang jeg foreslår sex, og han blir litt satt ut. Så nå føler jeg at jeg ikke kan ta initiativ og heller la han få styre showet. Får håpe han får veldig lyst annen hver dag framover og akkurat på el da :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er så søt. Han har tenkt mye på dette med baby merker jeg. Når jeg snakker med han om praktiske ting ift baby i leiligheten vår så har han allerede tenkt ut hvordan vi skal gjøre det ift babyrom og endringer. Aww :) han har tilogmed tatt mål for å sette opp en vegg. Hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er det mest sannsynlig el. I følge appen er det på torsdag. Jeg er så spent, og klarer nesten ikke å tenke på annet. Drømmer om at jeg er gravid, har baby, eller prøver å unnfange om natten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag leste jeg i en annen dagbok her inne om el-slim. Jeg er imponert over hvor mye dere andre prøvere vet btw! Jeg er jo helt clueless. Altså, jeg vet hvordan babyer lages altså :fnise: men dere vet jo så mye om tegn osv. For ikke å snakke om alle forkortelsene som brukes. 

Så nå prøver jeg å tenke etter om jeg noen gang har sjans til å avgjøre om noe er el-slim eller ikke. Jeg tenker nei, så jeg tror jeg gir opp med en gang. 

Håper forresten veldig på å få hatt litt sex i kveld. :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror el er idag eller i morgen, og jeg fikk ikke mannen til sengs i går. Han var kjempestresset pga noe på jobben. Jeg blir frustrert av det, men det gjør ikke saken noe bedre å si "herregud! Det er viktig at vi har sex NÅ!" For mannen tåler press dårlig i slike situasjoner, så idag MÅ vi ihvertfall, og jeg er litt deppa fordi jeg tenker at vi bare kan skylde oss selv når det sikkert ikke blir noe denne måneden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt kniping/murring i magen idag på jobb, så jeg tror kanskje el er idag :icon_frown: vet ikke om det er for sent å få til noe idag, siden det ikke ble noe i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Idag er det enda mer ubehag i magen. Slik den bruker å være den dagen tante rød kommer på besøk. Kanskje idag er el likevel. Eller kanskje jeg bare er dårlig i magen :fnise: vi hadde heldigvis sex i går og jeg er veldig fristet til å kalle dette 1 dpo. Kan ikke tiden hå litt fortere?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel bare forholde meg til at el var i går så da starter jeg nedtellingen til TR(tanterød slik jeg har forstått det) eller ikm(ikke kommende mens) forhåpentligvis.

1 DPO!

IKM 04. Februar

:laugh:

ellers så skal jeg og mannen på middag til noen venner i morgen og jeg skal for første gang lure meg til alkoholfri drikke uten at de andre merker det. Nervøs! Heller over alkoholfri vin i skrukorkflaske. Blir flaut hvis det blir oppdaget fordi da kommer de automatisk til å hoppe i taket og tro at vi er gravide og da må vi roe dem ned og fortelle at vi bare prøver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 DPO

Begynner å kjenne meg mer og mer igjen i flere andre dagbøker nå. Kjenner etter symptomer og går og innbiller meg at dette skal bli full klaff, selv om jeg prøver å psyke meg selv ned med å si at det sikkert ikke går. Tenker på hvor lenge jeg klarer å holde meg før jeg tester noe. Hadde jo bestemt meg for å vente på IKM så jeg må være sterk. Dagene går sykt sakte og jeg skjønner ikke hvordan man kan holde ut å ha slike måneder måned etter måned. 

Mannen har bursdag i februar og jeg drømmer om positiv test og å klare å holde på hemmeligheten slik at jeg kan overraske han på bursdagen hans. 

Nei nå må jeg slutte å drømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du i den spennende delen av perioden. Det kan jo hende det ble klaff! 20 - 25 % sjanse skal det i utgangspunktet være hver gang. Hehe, du kan si at du måtte prøvesmake vinen før du dro, derfor er den åpnet, og at den smakte så fantastisk at du ikke vil dele med noen? Første del av den hvite løgnen har jeg testet. Heldigvis var det ingen som ba om å få smake, så jeg slapp å spille gjerrig. Lykke til med symptomjakt, og med nedpsyking hvis den tar for mye av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...