Gå til innhold

Offisielt førstegangsprøvere


Heldiggris

Anbefalte innlegg

Hurra. Har drukket en hel flaske alkoholfri vin i kveld. Det var ikke godt skal jeg si deg :P ikke når man er glad i å ta seg et glass ordentlig god vin ihvertfall, men det blir en vanesak. Gjorde også et poeng ut av å spørre mannen om å få smake på ølen hans hver gang han åpnet en ny type. Stakk bare så vidt tunga borti, men for alt de vet så drakk jeg ganske mye av hans øl flere ganger. Hehe. Kjempedigg å komme hjem og ikke være beruset i det heletatt og vite at morgendagen blir fin også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 DPO

:)

våknet helt uten bakrus i dag. Herlig!

har trent lite siden november og skal prøve å få kroppen i gang igjen framover og trappe opp med styrketrening her hjemme, skiturer og løpig ute når gatene er godt nok skrapet for snø. 

Dagene rundt el turte jeg ikke trene i det heletatt. Var så redd for å ødelegge for noe. Prøvde vel egentlig å holde neg mest mulig i ro.

ideelt sett vil jeg være i god form sånn treningsmessig når et svangerskap starter, for å klare å trene så lenge som mulig og fordi formen kommer til å gå nedover ift styrke og kondisjon uansett, og da vil jeg jo heller gå fra god tiø medium form enn fra dårlig til ræva form :fnise:

hvis jeg nå skulle være så heldig å treffe med denne pp1 så har jeg dårlig tid på å komme tilbake til vanlig god form. Så idag var det rett på med treningsklærne og jeg skal starte med systematisk treningsprogram for å komme meg opp i form raskt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Må hilse på, jeg har lest her før uten å være registrert. Fått meg egen dagbok nå. :) Jeg har en fra før og prøver på nr 2. Heier masse på deg! 

 

...og jeg var "gal" nok til å drikke vin på to jobbsammenhenger etter EL. Ikke mye, 2 glass hver av kveldene, og trøsten min var at egget har ikke festa seg og jeg SKAL leve normalt (sunt, og normalt) frem til positiv test. Jeg ble helt tussete av å leve som gravid halvparten av tiden med førstemann for da klaffet det ikke før etter over et år.

 

Lykke til med ventetiden til IKM/testing! Det er nervepirrende. :) Du er like bak meg i løypa, jeg venter IKM onsdag og er også PP1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Havrekjeksen skrev:

Hei! Må hilse på, jeg har lest her før uten å være registrert. Fått meg egen dagbok nå. :) Jeg har en fra før og prøver på nr 2. Heier masse på deg! 

 

...og jeg var "gal" nok til å drikke vin på to jobbsammenhenger etter EL. Ikke mye, 2 glass hver av kveldene, og trøsten min var at egget har ikke festa seg og jeg SKAL leve normalt (sunt, og normalt) frem til positiv test. Jeg ble helt tussete av å leve som gravid halvparten av tiden med førstemann for da klaffet det ikke før etter over et år.

 

Lykke til med ventetiden til IKM/testing! Det er nervepirrende. :) Du er like bak meg i løypa, jeg venter IKM onsdag og er også PP1.

Så hyggelig. Jeg er litt sliten etter jobb for jeg begynte nesten å gråte fordi det var så hyggelig :laugh:

sykt spennende med ikm på onsdag! Heia heia! Det høres ut som du tenker på en aunn måte. Skal sjekke dagboka di. Artig å være ca på samme sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO idag

innbilte meg alle slags symptomer i morges. Følte at jeg hadde ømme bryst, og hadde smerter og ubehag over hele kroppen spesielt i rygg og mage. Var også unormalt trøtt. Innså etter en stund at det var mandag og at jeg var støl fra trening :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 DPO

det snegler seg fram!

bruker å få litt kviser rett før mensen, (blitt værre etter jeg sluttet med prevansjon) men denne gangen har jeg begynt å få utbrudd allerede. På rygg og rundt kjevepartiet ved ørene. Kjennes også ut som det er en real kvise på vei i panna. Det var da svært da! 

Dessuten er jeg bare så innmari trøtt! Men tviler på at det har med noe som helst å gjøre. Har alltid vært et dovendyr :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Si ikke det! :) Da jeg var gravid, var trøttheten det sterkeste tidlige symptomet. Du vet sånn trøtt-sliten man blir av å være kraftig forkjøla eller influensa? Jeg følte meg sånn, uten tett nese/sår hals, bare totalt utslitt, og tappet for energi. Jeg antar det koster litt krefter å bygge folk.

 

Men 5 DPO er kanskje litt tidlig? Men det kan jo hende du har hatt EL en dag tidligere og at egget festet seg fortere. Blir spennende å følge deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg kjenner veldig godt igjen det problemet med kviser etter at jeg sluttet på p-piller. Kjæresten kaller meg for fjortis. Kjevepartiet og rygg, check! Lykke til frem mot IKM. Ventetiden føles laang :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO

synes jeg kjenner noe nede i lyskeområdet hele tiden. Hjelper ikke på at jeg dro på meg en strekk i de nedre magemusklene på den ene siden da jeg trente med slynge i forrige uke :sprettoy:

har kommet så langt DPO at jeg har begynt å grue meg til å få tante rød istedenfor ikm. Omtrent sånn at jeg sjekket da jeg var på do isted. Sykt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO

hatt så hektisk og gøy dag på jobben idag at jeg nesten ikke har tenkt på eller lett etter symptomer. Nå som jeg er hjemme synes jeg at jeg har nesten menssmerter. Nesten. Det er litt anderledes. I tillegg så tenkte jeg at dæven hvor trøtt jeg er, i morges. Jeg husker at jeg tenkte at jeg var så trøtt og sliten at det føltes tungt i brystet å puste.

1 uke til ikm. Føles mye mer enn en uke siden el!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal på jentetur med noen venninner i februar. Hvis det blir klaff på første forsøk så kan jeg jo ikke drikke og kose meg på turen, men da føles det absolutt verdt det. Er som nevnt tidligere skikkelig glad i en god vin til et godt måltid og heller ikke fremmed for en god kald øl ;) så litt kjipt selvsagt.

derimot hvis det ikke klaffer nå, så er jeg ca 7 dpo når vi reiser. Ser for meg at jeg kommer til å bli ganske sur hvis det ikke blir noe i pp2 og jeg har drukket brus hele turen. I tillegg blir jeg nødt til å røpe meg til venninnene mye tidligere enn jeg ønsket. 

Snakket med mannen om det og vi har 3 valg

  • prøve, og ikke drikke alkohol
  • prøve, men ta sjansen på noen glass
  • hoppe over prøvingen i februar

hvis det blir slik at vi hopper over i februar, så fant vi ut at vi like gjerne hopper over mars også. Ut ifra mine beregninger ville pp2 i mars betydd termin julaften, og det er ikke noe trenger å gå inn for å prøve etter min mening. Spesielt siden vi på papiret har normal sjans for å bli gravid. 

Så da blir det eventuelt pp2 i begynnelsen av april :ohmy:

håper håper håper det klaffer NÅ! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 DPO

ingen som helst symptomer.

Har egentlig inmari lyst på et glass rødvin nå for å ta helg! Men jeg bestemte meg denne pp for å holde meg unna alkohol, så vi får se om jeg holder meg like knallhardt hvis jeg kommer til pp5 osv. 

Kjøpte meg badevekt idag. Har ikke veid meg siden bryllupsreisen (det sto badevekt på hotellrommet) også tenkte jeg det var kjekt å ha helt fra starten av når man blir gravid. Slik at jeg kan følge med på vekt hjemme også i tillegg til hos legen. Hadde gått opp 5 kilo siden bryllupet, men det er ikke så rart mtp lite trening og det faktum at jeg var tynnere en noensinne da jeg giftet meg pga stress og hektisk periode på flere hold. Men gravid eller ikke så kunne jeg tenkt meg å ihvertfall ikke gå opp noe mer de neste par månedene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig så føler jeg meg bare litt sånn kvalm på en litt sånn svimmel måte og har en spesiell følelse nede i magen. Ikke vondt bare ubehag på en måte. Synes også det er noe i brystene. Har kjent veldig etter siden el og har ikke kjent noe nytt før nå. Skal sove på det og se hvordan det er i mårra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei 😊 spennende å følge med deg! Kjenner meg mye igjen i "symptomene" man synes at man kjenner! Det er så vanskelig det der.. Jeg er også 8 dpo, altså 9 dpo nå over midnatt da 😆 er vår første mnd med prøving, så tviler på at jeg er blitt gravid på første mnd. Selv om jeg synes å ha kjent "symptomer" i en uke!! Blir gal av ventingen! Tenker jo ikke på annet! ;o krysser fingrene for at TA IKKE skal dukke opp til oss begge! Jeg har 28 dagers sykluse, så er ikke lenge til nå! 

Endret av Jeey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Jeey skrev:

Hei 😊 spennende å følge med deg! Kjenner meg mye igjen i "symptomene" man synes at man kjenner! Det er så vanskelig det der.. Jeg er også 8 dpo, altså 9 dpo nå over midnatt da 😆 er vår første mnd med prøving, så tviler på at jeg er blitt gravid på første mnd. Selv om jeg synes å ha kjent "symptomer" i en uke!! Blir gal av ventingen! Tenker jo ikke på annet! ;o krysser fingrene for at TA IKKE skal dukke opp til oss begge! Jeg har 28 dagers sykluse, så er ikke lenge til nå! 

Hei! Vi er jo helt synkrone 😀 Begynner å komme til den fryktelig spennende tiden endelig. Jeg føler det har gått veldig sakte denne pp1. Jeg prøver også å innstille meg på at det er liten sannsynlighet for å få det til på første forsøk, men det er vanskeligere nå som man har kommet så langt at ikm er så nær. 

Når har du tenkt å ta test?

jeg har jo som nevnt tidligere, tenkt å vente å se om tante rød kommer til avtalt tid før jeg tester 😆

du må oppdatere på hvordan det går! Er det ditt første barn dere prøver på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jeey skrev:

Svar knappen funket ikke,så ser ut som at jeg svarer meg selv 😂

jeg har for det meste lest her på kg så måtte bare skrive til deg, når jeg så det var lik sykluse 😀  jeg pleier å få brunt utflod (spotting) en hel uke før mensen, har ikke fått det enda, så håper dette er et tegn på at TA ikke kommer! Jeg tørr ikke å håpe for mye! 

Vi har ikke noe barn fra før, så er veldig spennende første gangen 😊  jeg tenkte å vente 2 dager over tante rød, hvis den ikke kommer! 

Jeg har lest litt om livmortappen, at den er lukket og hard, som tidlig symptom før TR. Jeg har kjent litt på den i noen dager nå, men den er åpen, kjennes det ut som :/ så da mistet jeg håpet enda mer.

Har du noe sympromer? 😀 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Jeey skrev:
12 timer siden, Jeey skrev:

Svar knappen funket ikke,så ser ut som at jeg svarer meg selv 😂

jeg har for det meste lest her på kg så måtte bare skrive til deg, når jeg så det var lik sykluse 😀  jeg pleier å få brunt utflod (spotting) en hel uke før mensen, har ikke fått det enda, så håper dette er et tegn på at TA ikke kommer! Jeg tørr ikke å håpe for mye! 

Vi har ikke noe barn fra før, så er veldig spennende første gangen 😊  jeg tenkte å vente 2 dager over tante rød, hvis den ikke kommer! 

Jeg har lest litt om livmortappen, at den er lukket og hard, som tidlig symptom før TR. Jeg har kjent litt på den i noen dager nå, men den er åpen, kjennes det ut som :/ så da mistet jeg håpet enda mer.

Har du noe sympromer? 😀 

 

Wow, så avansert. 😄 Jeg synes liksom jeg har symptomer men jeg kan jo kanskje innbille meg det. Det første er jo denne følelsen nede i magen som er sånn blanding av mild forstoppelse, bare på feil sted og svake menssmerter. Klarer ikke å huske om jeg bruker å ha sånn utenom når jeg får mensen. 

Det som er mest uvanlig er at jeg har fått kviser her og der hvor jeg ikke pleier å få. Jeg får litt ekstra kviser i uka før TR men alltid på samme sted. Ved kjeven ved ørene og på ryggen. Nå begynte jeg å få kviser enda tidligere og mer. Og på nye steder. En ved munnviken, en i panna, en midt på kinnet og i går en midt på halsen under haka.

kjente litt ømme bryst og kvalme i går, men det er borte idag egentlig. 

Ellers så blir jeg litt lett irritert på mannen da. Så det kan jo tyde på pms 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Heldiggris skrev:

Wow, så avansert. 😄 Jeg synes liksom jeg har symptomer men jeg kan jo kanskje innbille meg det. Det første er jo denne følelsen nede i magen som er sånn blanding av mild forstoppelse, bare på feil sted og svake menssmerter. Klarer ikke å huske om jeg bruker å ha sånn utenom når jeg får mensen. 

Det som er mest uvanlig er at jeg har fått kviser her og der hvor jeg ikke pleier å få. Jeg får litt ekstra kviser i uka før TR men alltid på samme sted. Ved kjeven ved ørene og på ryggen. Nå begynte jeg å få kviser enda tidligere og mer. Og på nye steder. En ved munnviken, en i panna, en midt på kinnet og i går en midt på halsen under haka.

kjente litt ømme bryst og kvalme i går, men det er borte idag egentlig. 

Ellers så blir jeg litt lett irritert på mannen da. Så det kan jo tyde på pms 😳

Kan jo være symptomer å 😊 men er lett å innbille seg det, når man vil så gjerne kjenne noen symptomer 😆

Jeg har hatt ømme bryster i 3 dager, og kjent noen stikninger neders i magen! Har også vært veldig følsom, og tar lett til tårene ;o  

hehe er som regel de som får gjennomgå litt av hormonene våre 😂 

du må oppdatere vidre, hvis det er noe forandringer, og om TR kommer eller ikke 😀 er så spennende og ekstra morsomt når vi står helt likt på dagene 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 DPO

sover egentlig litt dårlig om nettene og våkner ofte for tiden. Merker at jeg er sliten idag. Sovna som en stein nå midt på dagen og skulle tro jeg ikke hadde sovet på flere dager. Var bare helt ferdig. 

Var ute og løp idag og formen var helt ok. endelig kvitt den strekken i magemuskelen også. 

Jeg har en venninne som er veldig glad i å løpe og hun løp hver dag før jobb og hadde meldt seg på Oslo Marathon(som hun gjør hvert år) så ble hun gravid. Hun fortsatte å løpe og lyttet til kroppen. Det endte med at hun klarte å fullføre halvmarathon 5 mnd gravid. Etter det tok hun pause. Så jeg har tenkt å tenke på henne hvis det frister å flytte inn i joggebukser og ligge i ro og klage på noen som helst tidspunkt. 

Jeg synes jo tiden i selve prøveperioden går helt brutalt tregt. Kan ikke tenke meg at et svangerskap kan gå noe raskere. Jeg mener, nedtelling mot alle ukene og milepæler som trimester, ultralyder, dato for tidlig fødsel osv osv.. Jeg har et helt annet synspunkt nå enn før jeg kom inn i denne pp.

før tenkte jeg. Å herregud, når folk får vite at de er gravide så er det jo bare 7-8 mnd igjen!! Og det er så mye de skal ordne! Bil, barnerom, nav, babyklær, vogn, fødebag +++  jeg så for meg at det føltes travelt å være gravid. Sikkert fordi jeg sammenligner det med bryllupsplanleggingen. Vi planla jo i et år, men det ble uansett kjempestressende og tiden fløy. 

Hvis det blir klaff denne pp1 så skal vi prøve å holde ut til påske med å fortelle besteforeldrene om det. Det er jo helt sykt lenge til. Skjønner ikke at det skal være mulig å holde ut isåfall. 

Beklager hvis dette ble random og uleselig, jeg bare rabler ned mye av det jeg tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å ta temp på meg selv for 4 dager siden, fordi jeg leste her en plass at noen drev og gjorde det. Jeg forstår det slik at jeg burde tatt temp hver dag denne pp for at det skulle vært nyttig, men men.

tempen de tre første dagene (6-8 dpo) var ca 0,1-0,2 mer enn den vanlige tempen jeg mener jeg har. Idag var den 0,6 mer. Vet ikke hva det betyr... Får fortsette å ta temp sånn at jeg kan se om det er noe mønster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...