Gå til innhold

Spørsmål om skilt på teoritentamen.no

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette skiltet betyr at veien er enveiskjørt, og at man skal kjøre i samme retning som pilen, sant? 

Hvordan kan svaret være det dere ser under? Det er jo ikke lov til å svinge til venstre? Eller har jeg misforstått noe her? 

teoritentamen.JPG.a54c9556f566d79837741d

Anonymkode: 910e2...e9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du misforstår. Du er allerede i gata med det skiltet (enveiskjøring). Når det da ikke er noen andre skilt i enden av gata kan du svinge både til høyre og venstre. Skal du til venstre legger du deg da i venstre fil.

Endret av Rosalie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Rosalie skrev:

Du misforstår. Du er allerede i gata med det skiltet (enveiskjøring). Når det da ikke er noen andre skilt i enden av gata kan du svinge både til høyre og venstre. Skal du til venstre legger du deg da i venstre fil.

Aha... da, så. Nå kom akkurat det samme spørsmålet, bare med bilde av gaten og en bedre formulering, så da skjønte jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for å svare på det du opprinnelig spør om, og antakelsen din om at du må kjøre i pilens retning.

Dette trenger du altså ikke å gjøre - du har i utgangspunktet fint lov til å svinge til venstre, selv om pilen peker mot høyre.

Anonymkode: efd56...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.1.2016 at 19.47, AnonymBruker skrev:

Men for å svare på det du opprinnelig spør om, og antakelsen din om at du må kjøre i pilens retning.

Dette trenger du altså ikke å gjøre - du har i utgangspunktet fint lov til å svinge til venstre, selv om pilen peker mot høyre.

Anonymkode: efd56...c56

Selvfølgelig må man kjøre i den retningen pilen peker i :P

Rosalie svarte på det jeg lurte på. Skiltet betyr at gaten er enveiskjørt, og det står i gaten jeg allerede kjører i - ikke i gaten jeg skal inn i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...