Gå til innhold

Tror du det denne kvinnen beskriver er sant?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det tror jeg på. Såklart sikkert ikke alle som snakker sant men tror helt klart at slike opplevelser er ekte i mange tilfeller og at siden vår forståelse er såpass innskrenket blir det bortforklart med psykatriske diagnoser .

Anonymkode: 899c2...d07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg tror på henne? Hun påstår selv at det er Jesus Selv som har åpenbart dette for henne, så la oss se hva Guds Ord sier om hennes påstander.

-          Jeg vendte meg og så på Jesus. Han var full av herlighet og kraft, og hvilken fred som fløt fra ham! Han tok min hånd og sa, "Jeg elsker deg. Frykt ikke, for jeg er med deg!" ||

«For ikke noe menneske kan se Meg og leve» (2. Mos 33:20).
Okei, så ingen kan se Gud i Hans herlighet å leve.

-         Et dypt mørke senket seg over oss, (..). Langs sidene i denne tunellen var det levende skikkelser innhyllet i veggene. Disse skikkelsene som hadde en mørk grå farge, beveget seg og skrek til oss da vi passerte. Jeg visste, (..)de var onde. Skikkelsene kunne bevege seg, men hang fremdeles fast i veggene. Det (..), og de hylte til oss med de mest grufulle skrik.
(..) "Herre, hvem er disse?" spurte jeg, mens jeg holdt godt fast i hånden til Jesus.
Han sa: "Disse er onde ånder som er klare til å bli spydd ut over jorden, når Satan gir dem ordre til det."||||

Ingen steder sier Bibelen at «helvete» har slike… skikkelser, eller at det er en tunell, eller at det er onde ånder der som er klare til å bli spydd ut.. De falne englene og Satan selv vil bli kastet i «helvete», så Satan har absolutt ingen makt til å få noen ut derfra. Derimot sier Bibelen at «helvete» er en ildsjø. Dette helvete finnes heller ikke den dag i dag, for «Slik skal det være ved denne tidens ende.: Menneskesønnen skal … kaste dem i ildovnen.» (Matt 13,40-42). «De drog opp på jordens høyslette og omringet de helliges leir og den elskede staden. Og ild falt ned fra Gud fra himmelen og fortærte dem.» Åp 20,9.

 

-        -  Jesus sa til meg: "Vi skal snart gå inn i det venstre benet i helvete.||
Jeg oppfordrer alle til å prøve å finne hvor i Bibelen det står at helvete har to bein. Da må man lete i en evighet..

-       -Det er et grufullt sted med plager, gjennomtrengende pine og evig sorg. Din sjel vil alltid leve. Sjelen lever for evig! Det er ditt virkelige jeg, og din sjel vil gå enten til helvete eller himmelen! ||||
Dette mennesket sier samme løgnen som ble fortalt til mennesket fra begynnelsen av da Satan sa til Eva «dere skal slett ikke dø.» (1Mos 3:2). Lever sjelen for evig? Den kan jo ikke det når det står skrevet at de ugudelige vil bli tilintetgjort. «Men overtrederne skal ødelegges»(Sal 37:38). «For de som gjør ondt, skal utryddes»(Sal 37:9). Finnes enda flere tekster i Bibelen som motsier at sjelen lever evig.

 

Orket ikke lese alt, men ut ifra overskriftene (for eksempel «cellene i helvete») så ser jeg at det er enda fler ubibelske påstander her. Ser også ut som at hun tror at dyrets merke er et fysisk/visuelt merke enten i hånden eller pannen, noe som heller ikke stemmer.

Og det hun skriver om Herrens gjenkomst.. «Høyt oppe i himlene. så jeg et enormt legeme, det var Kristi legeme. Legemet lå på ryggen på en seng, og blod dryppet ned på jorden. Jeg visste at dette var vår Herres slaktede legeme». I alle dager, det står da uttrykkelig klart i åpenbaringen at «Se, Han kommer med skyene(..)»(Åp 1:7). Står ingenting om at Han ligger på en seng og blør fra himmelen..

Ut ifra de store ubibelske påstandene hennes, så er det for meg helt klart at dette er en falsk «profet». Tror jeg på det hun skriver? Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror på det. Kan være nyttig lesning og få noen og enhver til å drive litt selvransakelse - jeg selv ikke minst. Jeg tror jeg hadde godt av en liten svoveltale.

Anonymkode: c7012...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er kristen, og tror ikke på dette. Får man se himmelen blir man der for evig. Man får ingen "smakebit" verken av himmel eller helvete slik det beskrives. 

Anonymkode: 8938e...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎09‎.‎01‎.‎2016 at 18.41, AnonymBruker skrev:

http://www.divinerevelations.info/documents/a_divine_revelation_of_hell/a_divine_revelation_of_hell_norwegian.htm tror du på det hun og andre som påstår de har være i himmelen eller helvete snakker sant?

Anonymkode: 88403...20e

Vet jo ikke om akkurat denne damen, men mange har helt reelle opplevelser som denne... Det betyr ikke annet enn at vi ikke har full kontroll på hjernen vår..mange har denne typen opplevelser enten det er rosa elefanter etter kreativ soppbruk eller det er åpenbaringer om religiøse skikkelser etter massesuggesjon eller selv fremkalt psykose, men det betyr jo ikke at jesus lå oppi der og dryppet, betyr bare at hun så det. Jeg har personlig selv sett mange gjenstander sveve  noen meter over vannet fra ute I båt. Jeg var hverken ruset eller annet er bare kommunikasjonen mellom øyet og hjernen som ikke tok høyde for lysbrytning I vann og luft;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/9/2016 at 20.11, AnonymBruker skrev:

Ja det tror jeg på. Såklart sikkert ikke alle som snakker sant men tror helt klart at slike opplevelser er ekte i mange tilfeller og at siden vår forståelse er såpass innskrenket blir det bortforklart med psykatriske diagnoser .

Anonymkode: 899c2...d07

At du mangler forståelse betyr ikke at alle andre også gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...