Gå til innhold

Til andre menn der ute (ekskone, barn, samarbeid)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske det var ei som du som var moren til mitt barn :smilyblomst:

Utrolig at det skal være vanskelig å forstå at barnets beste er det viktigste.

Anonymkode: 637f7...c74

Takk! :rodme:

Skal sies at eksen min er utrolig takknemlig og bare skryter av samarbeidet vi har.
Gikk en liten stund hvor han følte seg som den mest uheldige mannen på denne jord, men så begynte kompisene/arbeidskompiser å fortelle om sine ekser og han snudde på flekken.:icon_lol: Det gikk rett og slett opp for han at han satt i en situasjon de fleste drømmer om.

Anonymkode: 19d82...89a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! :rodme:

Skal sies at eksen min er utrolig takknemlig og bare skryter av samarbeidet vi har.
Gikk en liten stund hvor han følte seg som den mest uheldige mannen på denne jord, men så begynte kompisene/arbeidskompiser å fortelle om sine ekser og han snudde på flekken.:icon_lol: Det gikk rett og slett opp for han at han satt i en situasjon de fleste drømmer om.

Du høres ut som en drøm :)

Tror vi er mange som føler at barnets mor har et behov for å kontrollere og bestemme lenge etter at det er slutt, og at det handler mer om en slags maktkamp mellom de voksne, enn om barnet, dessverre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en lignende situasjon som trådstarter, og det er ikke nødvendigvis så enkelt som du beskriver. Når jeg har forsøkt å være mindre tilgjengelig, og kun henvendt til vårt felles barn, så blir hun rasende (til tross for at det er over 2 år siden det ble slutt). Hun nekter å samarbeide, og stemningen er helt forferdelig. Det går jo selvfølgelig utover barnet. Og om man våger å si det, så blir hun om mulig enda verre.

Det er derfor du må gjøre det gradvis. Altså musesteg så hun ikke merker at det skjer omtrent. Og gå brått fra tilgjengelig til utilgjengelig er å be om bråk.

Anonymkode: 1edb6...449

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av respekt for din nåværende kjæreste ville jeg sagt fra på en pen og saklig måte at du ønsker kun høyst nødvendig kontakt med henne, og når du ringer ønsker du å snakke med barnet. Det er en typisk manneting å tro at eks er over dere, men de fleste ekser liker å kontrollere den gamle familien også, selv om det ikke er så synlig for dere. Dere trenger kun å ha kontakt ang barnet, ikke unødvendige oppdateringer om h*n sitter på pc eller om hva h*n spiste til kveldsmat. Slik kontakt byr på problemer, og da denne kontakten er høyst unødvendig er det også greit å kutte ut. 

Anonymkode: 36b5f...fbd

Blir ikke en slik robot-kontakt kunstig? 

Det går jo å utveksle høflige og hyggelige small talk fraser med naboer og andre så hvorfor ikke med mannen/kvinnen man har ligget med, hatt forhold med og fått barn med - ja, en samarbeidspartner for livet??!!!

Anonymkode: c1a8f...e61

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mythic skrev:

Hvorfor trenger man ikke ha kontakt etter at ungene er blitt voksne? Jeg lurer oppriktig på dette.

Jeg ble skilt for 20 år siden, og har fortsatt kontakt med far til ungene mine, selv om de er voksne. For oss er det helt naturlig, og har aldri skapt noe problem for nye partnere. Nå er det ikke akkurat sånn at vi har kontakt så veldig ofte, men inni blant snakkes vi om praktiske ting, som f.eks hva vi skal kjøpe i jule-eller bursdagsgaver, slik at vi ikke kjøper det samme. Vi snakker om hvem som kan hjelpe ungene med ditt og datt i forhold til praktiske ting de ønsker hjelp til. Han var i begravelsen til begge mine foreldre, og var til og med med og bar kisten da faren min døde - det er da bestefar til barna hans. Vi hjelper hverandre hvis det er behov for det. Hva er galt med det? 

Når man har barn sammen så er man knyttet sammen for livet. Det er helt naturlig at foreldrene alltid har kontakt.

Lev med det, dere misunnelige nye kjærester.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er derfor du må gjøre det gradvis. Altså musesteg så hun ikke merker at det skjer omtrent. Og gå brått fra tilgjengelig til utilgjengelig er å be om bråk.

Anonymkode: 1edb6...449

Barnas mor vil gjennomskue slikt med en gang og det er bare for barnas far og samarbeide! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man har barn sammen så er man knyttet sammen for livet. Det er helt naturlig at foreldrene alltid har kontakt.

Lev med det, dere misunnelige nye kjærester.

Ja, hvis du har et godt forhold til din eks så er dette helt greit. Men hvis dere ikke har et godt forhold så er det absolutt ingen grunn til å holde kontakten. Jeg har et godt forhold til min eks, fordi vi ikke blander oss i hverandres liv, men vi holder kontakten til et minimum. Man trenger ikke diskutere f.eks. julegaver når ungene er blitt voksne, da får de heller bytte hvis de nå skulle få dobbelt opp. Hvis man skal tenke slik, må de jo ha kontakt med svigers også i tilfelle de tenker å kjøpe det samme. Nei det er bare tull. Jeg skjønner ikke i hvilke situasjoner man MÅ ha kontakt med en eks man har et fryktelig dårlig forhold til. Når ungene er voksne greier de seg selv uten at foreldre blander seg.

Anonymkode: a128c...672

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

. Når ungene er voksne greier de seg selv uten at foreldre blander seg.

Er ikke helt enig i det- Har man hatt god kontakt med de som barn så vil den helt klart fortsette når de er voksne også..

Mine barn  liker veldig godt å "kaste ball" med mamma om alle livets utfordringer, de vet at de kan stole på meg, de vet at jeg alltid er der for de.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo to som samarbeider godt. Kan du ikke bare foreslå at dere tar en kaffe ved levering/henting, eventuelt ha et fast tidspunkt dere ringes en gang i uken, så tar dere all informasjon da. Si som sant er at det er bedre for deg, da er du sikker på å huske alt så "slipper hun å ringe så ofte og sende så mange meldinger". Bra for gutten også, å se dere snakker fint sammen og forteller om hva han har gjort og skal gjøre. Så kan gutten ringe hvis han vil, men da ønsker du jo å snakke med ham, og ikke "bruke opp" de samtalene på praktisk informasjon foreldrene imellom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett bort i fra "maktkampen" til noen sinnatagger her inne og enkelte manipulatorer, er det mange som gir gode råd og holder seg til tema. 

Hvis jeg fikk barn med eksen min og vi begge skulle gå videre, sier det seg selv at man ikke kontakter eksen sin daglig. Selvom man har fått barn sammen så kan man ha godt samarbeid og samhold uten at man daglig maser.

Anonymkode: fd0ff...802

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mange råd å komme med, som du ikke har fått før. Men jeg synes det er bra at du holder øynene dine åpne og tar ansvar. 

Anonymkode: fd0ff...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, xinnia skrev:

Er ikke helt enig i det- Har man hatt god kontakt med de som barn så vil den helt klart fortsette når de er voksne også..

Mine barn  liker veldig godt å "kaste ball" med mamma om alle livets utfordringer, de vet at de kan stole på meg, de vet at jeg alltid er der for de.. 

Nå mente ikke jeg at mor ikke skal ha kontakt med ungene sine etter at de er blitt voksne og motsatt. Men mor og far trenger ikke å ha kontakt etter at ungene er blitt voksne. Mor trenger ikke ringe til far fordi ungen trenger tannlegetime etc. Derfor ser jeg det ikke nødvendig at det er noe kontakt mellom foreldrene. Og da snakker jeg om foreldre som i utgangspunktet ikke har et godt samarbeid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror vi er mange som føler at barnets mor har et behov for å kontrollere og bestemme lenge etter at det er slutt, og at det handler mer om en slags maktkamp mellom de voksne, enn om barnet, dessverre. 

Drømmen er vel det å være sammen med barnets forelder? Eller tar jeg helt feil nå?

Anonymkode: dc15b...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det ofte slik man ikke setter barnets grunnleggende behov foran sine egne.

Liker å gå frem som et godt eksempel slik jeg får et barn som oppfører seg! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mythic skrev:

Hvorfor trenger man ikke ha kontakt etter at ungene er blitt voksne? Jeg lurer oppriktig på dette.

Jeg ble skilt for 20 år siden, og har fortsatt kontakt med far til ungene mine, selv om de er voksne. For oss er det helt naturlig, og har aldri skapt noe problem for nye partnere. Nå er det ikke akkurat sånn at vi har kontakt så veldig ofte, men inni blant snakkes vi om praktiske ting, som f.eks hva vi skal kjøpe i jule-eller bursdagsgaver, slik at vi ikke kjøper det samme. Vi snakker om hvem som kan hjelpe ungene med ditt og datt i forhold til praktiske ting de ønsker hjelp til. Han var i begravelsen til begge mine foreldre, og var til og med med og bar kisten da faren min døde - det er da bestefar til barna hans. Vi hjelper hverandre hvis det er behov for det. Hva er galt med det? 

Jeg ble skilt for 15 år siden, vi har også voksne barn, og jeg har fortsatt god kontakt med barnas far. Vi har kjent hverandre siden vi var 16, og foreldrene våre kjenner også hverandre godt. 

Jeg og eksen trives sammen selv om det er slutt mellom oss, og vi bruker gjerne tid sammen, og snakker om det meste. Vi samarbeider også om hvem av oss som skal hjelpe barna med ulike ting. Mannen min og eksen kommer også godt overens, og det har aldri vært noen konflikter mellom dem eller om min nye mann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Majott skrev:

Jeg ble skilt for 15 år siden, vi har også voksne barn, og jeg har fortsatt god kontakt med barnas far. Vi har kjent hverandre siden vi var 16, og foreldrene våre kjenner også hverandre godt.

Jeg og eksen trives sammen selv om det er slutt mellom oss, og vi bruker gjerne tid sammen, og snakker om det meste. Vi samarbeider også om hvem av oss som skal hjelpe barna med ulike ting. Mannen min og eksen kommer også godt overens, og det har aldri vært noen konflikter mellom dem eller om min nye mann.

Men dere snakkes vel ikke daglig?

Anonymkode: 2e591...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dere snakkes vel ikke daglig?

Anonymkode: 2e591...d4d

Snakker vel hver mnd eller så. Nå er barna voksne, så det trengs ikke samarbeid i så måte. Vi pratet oftere da vi hadde barn som måtte følges opp med skole osv. Kanskje hver uke da.

Endret av Majott
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Majott skrev:

Som jeg har skrevet før; dette gjelder jo om dere som kommer godt overens med eksen, det er langtfra alle som gjør det. Og det var det spørsmålet til TS handlet om. Hvis han og eksen hadde hatt et supert forhold så hadde han ikke reagert selv på at eksen ringer i hytt og pine. Dette er et problem for han. Og det kan bli et problem for hans nye kjæreste. Hvis denne kontakten ikke har vært noe problem i ditt forhold så kjenner du ikke til at det kan være et problem. 

Når da i tillegg mor hudfletter deg i annenhver telefonsamtale så er det faktisk ikke kjekt med telefonsamtaler fra mor. 

Jeg snakker også godt med han jeg var sammen med da jeg var 16, han er en av mine beste venner. Vi prater (chatter) titt og ofte, selv om vi ikke har barn sammen.... Noen beholder man vennskapet med, noen ikke. Beholder man ikke vennskapet ser jeg ingen grunn til å holde kontakten heller (utover viktige ting som har med hjemmeboende barn å gjøre)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg har skrevet før; dette gjelder jo om dere som kommer godt overens med eksen, det er langtfra alle som gjør det. Og det var det spørsmålet til TS handlet om. Hvis han og eksen hadde hatt et supert forhold så hadde han ikke reagert selv på at eksen ringer i hytt og pine. Dette er et problem for han. Og det kan bli et problem for hans nye kjæreste. Hvis denne kontakten ikke har vært noe problem i ditt forhold så kjenner du ikke til at det kan være et problem. 

Når da i tillegg mor hudfletter deg i annenhver telefonsamtale så er det faktisk ikke kjekt med telefonsamtaler fra mor. 

Jeg snakker også godt med han jeg var sammen med da jeg var 16, han er en av mine beste venner. Vi prater (chatter) titt og ofte, selv om vi ikke har barn sammen.... Noen beholder man vennskapet med, noen ikke. Beholder man ikke vennskapet ser jeg ingen grunn til å holde kontakten heller (utover viktige ting som har med hjemmeboende barn å gjøre)

Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig med mye kontakt med eks. Jeg vil vise til at det ikke alltid er det. Likevel ville jeg også reagert om min eks ringte hele tiden, f.eks flere ganger i uka.

Min eks er en av mine beste venner, og i og med at vi har barn sammen, så har vi også mye å snakke om. Ettersom vi har delt mange år sammen, så kjenner vi hverandre veldig godt. Vi prater mye utenom det som har med barna å gjøre, men vi snakker ikke sammen så veldig ofte. Kanskje 1-2 ganger pr mnd.

Er helt enig i at man ikke holder så god kontakt om man ikke beholder vennskapet. 

Nå svarte jeg til en annen her, som også har beholdt vennskap med sin eks, så mitt svar var ikke direkte relatert til startinnlegget. 

Endret av Majott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Mitt ønske er å få til et godt samarbeid uten å snakkes daglig og mindre kontrollbehov uten at det går ut over barnet. Takk for innputt rundt den situasjonen. 

Jeg har ikke et ønske om å ha et dypt vennskapsbånd med min ekskone. Vi har et barn sammen som vi begge ønsker det beste for, som ikke må forveksles med at jeg ikke bryr meg om henne som menneske - ellers ser jeg ikke poenget med kontakt på et dypere plan. Jeg håper hun får seg en bestevenn, en kjæreste og ønsker henne all lykke på sin privatfront og hjemmebane. Sistnevnte er et område jeg personlig ikke legger meg borti med mindre det omhandler fellesbarn, noe jeg ønsker motsatt. 

Hvis dette høres rart ut så er det egentlig noe jeg vurderer som det beste for ungen. At mor og far har det fint hver for seg på sin hjemmebane. Det var også grunnen til at vi skilte lag, pga det beste for ungen. 

Jeg tenker at et fast tidspunkt i uka hvor vi snakker om barnet er en god ambisjon. I tillegg skal jeg la være å svare på sms utover dette og foreslå andre tidspunkt når hun bruker ringetiden min med barnet på å snakke med meg om kveldsmat, ferier og småprat. 

Pratet med min nåværende i går, hun er glad for at emnet dukket opp men hun mener at det vil ordne seg over tid og ønsker å hjelpe meg til å oppnå godt samarbeid, være en god far og uten at ekskone regjerer livet mitt videre. 

Takk for meg!

Anonymkode: 3d65a...4eb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...