Gå til innhold

Til andre menn der ute (ekskone, barn, samarbeid)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Majott skrev:

Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig med mye kontakt med eks. Jeg vil vise til at det ikke alltid er det. Likevel ville jeg også reagert om min eks ringte hele tiden, f.eks flere ganger i uka.

Min eks er en av mine beste venner, og i og med at vi har barn sammen, så har vi også mye å snakke om. Ettersom vi har delt mange år sammen, så kjenner vi hverandre veldig godt. Vi prater mye utenom det som har med barna å gjøre, men vi snakker ikke sammen så veldig ofte. Kanskje 1-2 ganger pr mnd.

Er helt enig i at man ikke holder så god kontakt om man ikke beholder vennskapet. 

Nå svarte jeg til en annen her, som også har beholdt vennskap med sin eks, så mitt svar var ikke direkte relatert til startinnlegget. 

Sånn jeg ser det så er det i en viss grad relevant, du forteller jo at det er vanlig at hvis man er gode venner så blir det også en jevn kontakt, og at det ikke må bety at du prøver å få eksen din tilbake igjen. Det gavner barna som er et produkt av fortiden. Man må snakke sammen og finne ut av hva den andre tenker og så komme frem til en løsning som gavner begge.

Ts er hovedsakelig bekymret over at nye dama vil se på det som en negativ ting at de 2 snakker sammen, og spesielt da er det godt å også lese at det ikke trenger å bli en større greie ut av det.
Når du finner deg noen med barn fra før og som klarer å mestre "livet før" på en god måte vil jeg si at det taler i hans favør. Da vet jeg at jeg kan stole på mannen så lenge jeg oppfører meg pent jeg og.

Anonymkode: 19d82...89a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei TS. Kan bare snakke fra personlig ståsted. Jeg har ikke noe problem om han jeg etablerer meg med er en person som har barn fra før. Men det er uhyre viktig å se at relasjonene er ryddige og ikke byr på bråk (far og mor som bråker om makt-issues, en barnemor/far som utnytter sin posisjon, at barnet blir brukt som kommunikasjonsmiddel, ekser her og der i alle situasjoner osv). Alle disse feilene er typiske nok til at jeg hadde rygga. Men siden problemene er typiske nok til å nevnes så er de jo nesten også noe man forventer, og da tror jeg du har gjort veldig rett i at kommunikasjon er nøkkelen til suksess og jeg er imponert over hvordan du tar tak i dette som ditt ansvarsområde. Lykketil:)

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, xinnia skrev:

Er ikke helt enig i det- Har man hatt god kontakt med de som barn så vil den helt klart fortsette når de er voksne også..

Mine barn  liker veldig godt å "kaste ball" med mamma om alle livets utfordringer, de vet at de kan stole på meg, de vet at jeg alltid er der for de.. 

Absolutt. Kontakten og å "sparre"/"kaste ball" er ALLTID der! 

😄

Anonymkode: c1a8f...e61

Skrevet
Den Wednesday, January 06, 2016 at 18.36, Mythic skrev:

De har til og med gitt meg en liten julegave i alle de 20 årene vi har vært skilt, og jeg gir noe til dem. Veldig koselig :)

Haha, jeg er gift på 14. året og har fått julegave fra svigerforeldrene mine 1 gang.

AnonymBruker
Skrevet

Eksen til min mann ringte ofte (ikke venner på fb). Når barnet var hos han eller hos mor, så ble han oppringt av all verdens grunner. 

I dag er kontakt kun gjennom sms, da kanskej 2-4 sms i måneden angående eventuelle endringer i samværet. Utover det har de ingen kontakt, men samarbeidet fungerer likevel fint. 

At hun har så mye kontakt med deg er sykelig, og jeg anbefaler deg å kutte henne av på flere områder. Om mulig, si ifra om at det ikke er ok med kommentarer fra fb, eller slett henne som venn. Om hun ringer, be om å få snakke med barnet,  og at det kun er da du tar mobilen. 

Du har en ny, og det er hun du skal kommunisere med på daglig basis. Selvsagt barnet også, men jeg har en følelse av at mor bruker barnet for å snakke med deg... 

Anonymkode: e96f2...f4b

AnonymBruker
Skrevet
Den 6.1.2016 at 17.40, AnonymBruker skrev:

Jeg bare svarte vedkommende som mente dette ikke var noe problem. Ja ungene vil være der hele livet, men mor og far trenger ikke ha kontakt etter at ungene er blitt voksne. 

Anonymkode: a128c...672

Hvorfor ikke? En dag blir de besteforeldre. De vil se sitt barnebarn.  Da kommer begge på sykehuset og ser barnebarnet. Det blir bryllup og barnedåper og bursdager. Å nei du. De slutter ikke ha kontakt selv om barnet er blitt 18. Man er foreldre samnmen HELE livet. Kan ikke sjalu og bitre NYEDAMER godta det så ikke bli sammen med en som har barn og eksdame fra før. Problemet løst. Det finnes da tusenvis av menn uten barn der ute. 

Anonymkode: cf4ae...68f

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? En dag blir de besteforeldre. De vil se sitt barnebarn.  Da kommer begge på sykehuset og ser barnebarnet. Det blir bryllup og barnedåper og bursdager. Å nei du. De slutter ikke ha kontakt selv om barnet er blitt 18. Man er foreldre samnmen HELE livet. Kan ikke sjalu og bitre NYEDAMER godta det så ikke bli sammen med en som har barn og eksdame fra før. Problemet løst. Det finnes da tusenvis av menn uten barn der ute. 

Ja, hvis sjalu og bitre EKSER kan godta at den ene parten har fått en ny familie, så :rolleyes:

Anonymkode: d2ec0...833

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke problemer med å forstå at vi kommer til å møtes i bursdager etc, men vi trenger likevel ikke ha noe med eksen å gjøre. Eksen trenger ikke kontakte min samboer for alt mulig når ungene er voksne. Da er all kontakt gjennom bursdager etc. Og det er ikke meg som ny dame som tenker slik. Min samboer mener akkurat det samme som meg, han vil helst ikke ha kontakt med eksen i det hele tatt. Og jeg hadde de fire første månedene et godt forhold til hans eks. Men så plutselig fant hun ut at hun skulle ha kontroll over livet vårt og da tok det vennskapet slutt. Jeg er selv en eks, men oppfører meg ikke slik som min samboers eks. 

Anonymkode: a128c...672

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...