AnonymBruker Skrevet 6. januar 2016 #21 Del Skrevet 6. januar 2016 2 timer siden, Amarone skrev: Takk for svar! Vi har ikke planlagt å være der begge to samtidig. Så spørsmålet var egentlig om vi burde bruke seks dager istedet for tre - fordi vi kan. Jeg har ikke finlest personalreglementet, men tror ikke det står noe om at fri for begge foreldre er misbruk av ordningen, men det er skal jeg dobbeltsjekke. Uansett ser vi mer for oss eventuelle ekstradager er korte dager, ikke at vi er der hele tiden. :-) Vi har byttet barnehage en gang(altså to tilvenninger), og begge har arbeidsgiver som betaler. Jeg ser det som en selvfølge at foreldre som får betalt tar fri for å gi barnet en myk overgang. Jeg ser det og igrunnen som en selvfølge at man bruker ulønnet fri om det er mulig og man ikke sliter hardt med økonomien. Det er en ganske sårbar tid for barna. Første dag er det anbefalt at begge foreldre er med, men man må ikke. Det er ingen regler om maks tre dager dersom begge foreldre får velferdspermisjon. Anonymkode: c0589...65a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå