Gå til innhold

Er gummistøvler pent?


Gjest GreenSky

Anbefalte innlegg

Jeg har høye, rød gummistøvler med snøring. Bruker de kun når det regner. De er de eneste jeg har funnet som passer rundt leggene mine. De ble kjøpt med tanke på at vi skulle være en del ute dette halvåret på skolen + at det er praktisk å ha når man er i barnehagen under praksisen og når man får jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hvite, høye gummistøvler med fór inni,...og de fikk jeg fordi jeg skulle bruke de på fisketur, og det er det eneste de kommer til å bli brukt til også,...

Gummistøvler og skjørt er slik jeg ler av nå, og som brukerne ler av når det er av moten og de ser bilder av seg selv,....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som bor på Vestlandet er støvler en nødvendighet. Nå i høst har det regnet ca. 75 % av dagene. Jeg sykler til jobb hver dag - uansett vær - og da nytter det ikke å ha sko på bena hvis man vil være tørrskodd. Så for meg er ikke støvler mote - det er et must.

Bruker dessuten støvler når jeg jobber i hagen på våte dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra gummistøvler. ikke pene å se på og vonde å gå med. jeg har ikke engang støvler når jeg tenker over det :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syns gummistøvlar er ganske praktisk og nokon er jo kjempestilige!! Har leenge sett etter litt finare gummistøvlar enn enkle grønne, og endelig kom det på moten!:)

Nokon som har gummistøvlar frå Noa noa? Er desse gode på foten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg bruker ALDRI gummistøvler (eneste når jeg kipper de på meg for å gå med søppel eller hente post. Uansett vær, fordi det er enkelt). Har aldri behov, går sjeldent tur i regnet, og styrer unna vanndammer.

Syns gummistøvler er stygt, de er tette og klamme og gjør deg svett på tærne, og som sagt, ser ikke behovet.

Hvis de lager gummistøvler som ser bra ut, (og som på en eller annen måte "puster") ser jeg ikke noe galt i å gå med det, og er de designet slik at de ser bra ut til skjørt, så hvorfor ikke bruke de til skjørt? (helst hvis det regner da, selvfølgelig..)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg HATER å bli våt, og har alltid hatt en godt utsyrt garderboe mhp regntøy og gummistøvler....

Har høye, grønne som jeg tidl. bare har brukt i hagen, men i år drister jeg meg kanskje til å gå med dem "offentlig", kanskje til og med til skjørt. Synes ikke det er direkte pent, mer nostaligsk søtt.....?

Har også lave, grå type skolett, som jeg bruker til langbukser når det er skikkelig vått. De er ganske tøffe til piratbukser eller skjørt, har brukt dem til slikt før det ble "moderne" med gummistøvler.

Men de er jo ikke akkurat pustende, så de brukes KUN når det regner.

Har forresten 2 set med regnbukse og jakke, type fritid, en regnkåpe som går ned på låra, og en vanntett Fjellreven jakke som kan brukes til "alt".

Og om noen lurer: JA, jeg bor i Bergen.

Sa jeg at husstanden har mer enn 10 paraplyer.....? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så noen røde gummistøvler med snøring på i en butikk her om dagen. Ufrivillig dukket dey opp i hodet mitt på en halvfeit mann med sort latexbody og gul sydvest på hodet samt en gul badeand i hånden.

Så nei, jeg synes ikke det er helt det store :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ennå ikke gjort meg opp en mening om det er pent eller ikke.

Jeg har i hvertfall ikke gått til innkjøp av noen.

Og har egentlig ikke så veldig lyst heller :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatet gummistøvler, og nå eier jeg ikke et eneste par. Men, jeg skjønner jo at det er kjekt når det regner og i sølevær. Og, støvlene er litt finere nå enn da jeg var liten. Forhåpentligvis mer behagelige også.

Ser flere av dere spør om det virkelig er noen som bruker det når det ikke regner. Og JA, det er det! På Blindern kryr det av gummistøvler i alle farger og i alle varianter uansett sol eller regn. Det er tydeligvis veldig moderne i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke Ugg/Emu eller gummi-støvler er så veldig fine, men det er tydeligvis populært akkurat som ponchoen :roll:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke' date= hvorfor gå med gummistøvler til skjørt? Synes det ser snålt ut. Ubehagelige å gå med er de også, har jeg hørt.

Det er stygt, har alltid vært stygt og vil alltid være stygt, uansett hvor mye de prøver å modernisere de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Folk er veldig lette å lede' date=' synes jeg... :roll:[/quote']

Enig med deg i det og jeg kommer ALDRI til å kjøpe slike nye og stygge gummistøvler i alle regnbuens farger. Fysj! Flesteparten sier de er vonde å gå i også, så egentlig rart at de er så populære som de er.

Moteskaperne finner stadig opp nye og merkelige ting som selger penger som varme hvetebrød :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så noen røde gummistøvler med snøring på i en butikk her om dagen. Ufrivillig dukket dey opp i hodet mitt på en halvfeit mann med sort latexbody og gul sydvest på hodet samt en gul badeand i hånden.

Så nei, jeg synes ikke det er helt det store :D

Har du vurdert å få sjekka det hodet ditt litt nærmere? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nokon som har gummistøvlar frå Noa noa? Er desse gode på foten?

Jeg kjøpte et par rosa fra Noa Noa i fjor etter å ha hatt lyst på fine støvler i årevis. Jeg ble dritsur da 'alle' begynte å gå i støvler. Kan ikke fordra å gå i moteting.

Men til spørsmålet ditt: de jeg har får jeg faktisk blemmer av under hælen om jeg går for lenge i dem. Det kan være at jeg bare trenger å legge i en ekstra såle, for den som er der nå føles litt tynn ut og det er akkurat som om jeg kjenner noe under sålen som gnager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Anonymous

Vet ikke om gummistøvler er direkte pent, men svært så praktisk. Hater å bli våt på føttene og hvorfor skal jeg bli vår når det finnes gummistøvler?

Jeg er glad for at det er blitt litt moteriktig. Utvalget i år er bedre enn noen gang og jeg liker de nye designene og fargene. Det gjør at jeg kan gå i støvler til forskjellige antrekk uten at det ser rart ut.

Kjøpt både mørk røde og sorte Ilse Jacobsen støvler og er nå på jakt etter noen høye i rødt og gult.

Skjønner meg ikke på dere som ”hater” og misliker en så fornuftig og praktisk fottøy.

Gry

Tønsberg

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...