Gå til innhold

Føler man seg noen gang ferdig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått to nydelige barn og er ferdig, men tankene mine leker stadig med et barn nr. 3. Er dette vanlig? Å aldri føle seg ferdig med antall barn? Hvis partner hadde ønsket tre barn, noe han ikke gjør, så hadde jeg samtidig fått panikk, for ser jo ikke for meg hverdagen med tre barn, sånn egentlig.

Anonymkode: 381bf...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen vil alltid ha flere. Andre tar til takke med to eller færre. 

Anonymkode: cf221...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om partner ikke ønsker et til barn, men du er i tvil ville jeg kanskje hørt om et slags kompromiss, om å beholde om vi ble gravid med et uhell. Men da er det jo selvsagt ikke lov å slurve med prevensjonen fordiom:P Spesielt siden du ikke ser for deg en hverdag med tre barn heller.

Anonymkode: 2ecdb...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo bare svare for meg selv, men jeg følte meg ikke ferdig før vi hadde fått fire barn. Da var jeg ferdig, dvs, jeg kunne se på en baby og tenke "Å, den var søt" helt uten å ha lyst på den selv ;) 

Anonymkode: 40c37...3a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte som TS. Har to flotte barn og har lyst på en til... Men når den tanken er fullendt, tårner alle problemene seg opp. Penger, bolig, bil, tid nok til de jeg allerede har. Det var veldig travelt å jobbe 100% da jeghadde bare én. Følte at hverdagen ble slukt av levering i bhg, jobb, henting i bhg, middag, fantorangen og kveldsstell. Og nå er straks permisjonen ferdig for min baby nr 2... :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg helt ferdig nå etter barn nr 1. Barnet har blitt skolebarn nå, og jeg (vi) er veldig fornøyde med at barnets selvstendighet øker hele tiden. Hver sin smak sier nå jeg. Man må følge sine egne begrensninger/ønsker.

Anonymkode: 8df00...754

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg ferdig nå med tre barn, men det har mer med min alder å gjøre, enn at jeg ikke vil ha flere. Så hadde jeg vært fem år yngre tror jeg nok vi hadde hatt fire :o (mannen min vil gjerne ha flere). Men tre er ikke så stor forskjell fra to syns jeg da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig varierende. Jeg er gravid med mitt tredje barn, og vet at jeg ønsker meg flere. Stopper kanskje på 5 :fnise: Imens andre er strålende fornøyd med ett eller to barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nok aldri ferdig er jeg redd.

Er gravid med nr. 3 nå, og det hender jeg tenker på nr. 4. Må bare ta meg i nakken og slutte å romantisere tanken om mange barn, for ofte er det jo et slit. Men samtidig elsker jeg ungene våre og skulle gjerne hatt mange av dem, så lenge jeg ikke tenker på all rutinejobben som til tider kan ta alle krefter. Heldigvis merker jeg at det blir bedre jo større de blir. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg tre barn og følte meg ferdig da tredjemann kom. Det er en helt annen følelse enn etter å ha fått de andre to, hvor jeg kjente at det manglet noe og hvor jeg ganske raskt etter fødsel begynte å planlegge når vi skulle få nestemann. For min del er det nå en god følelse av at vi er ferdige med svangerskap og babyer, skal se de vi har vokse opp og ikke trenge å starte på nytt med babytid og mer uselvstendighet. Jeg føler familien er helt komplett. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 og føler meg ikke ferdig. Vil ha en til men er student nå og vil være det en del år til, er og over 30 nå, så om vi rekker en til er usikkert. 

Anonymkode: 7ffe4...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min fikk sin første for litt siden, og mamma konstaterte nå i jula, etter å ha fått dullet og kost seg med sitt første barnebarn, at hun hadde lyst på et barn til selv nå. :P Fire barn var tydeligvis ikke nok likevel. :fnise:

Anonymkode: 91840...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agnesb

Åh samme her. Det tenkte jeg fra lillebror (2mnd) var 3 dager! at jeg godt kunne hatt enda en. Samboer vil ikke, så jeg kommer aldri til å mase/presse han til det. 2 er helt greit :)
Men tror nok ikke man føler seg helt ferdig noengang jeg. Ikke abre ifht barn.. Man blir vel aldri «helt fornøyd» uansett?
Med hus, familie, jobb, osv? jeg er ihvertfall sånn. Higer alltid etter noe mer....... 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra den dagen nr 3 kom til verden har jeg vært ferdig, og slik kjennes det fortsatt over 15 år etterpå :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 var det riktige for meg (oss). Da følte jeg at det var nok. 

Anonymkode: 4f6fa...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.1.2016 at 14.19, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått to nydelige barn og er ferdig, men tankene mine leker stadig med et barn nr. 3. Er dette vanlig? Å aldri føle seg ferdig med antall barn? Hvis partner hadde ønsket tre barn, noe han ikke gjør, så hadde jeg samtidig fått panikk, for ser jo ikke for meg hverdagen med tre barn, sånn egentlig.

Anonymkode: 381bf...f57

Jeg tenkte det etter sistemann...Men få år etter så var tanken helt borte.

Jeg er helt, helt ferdig. Det kunne ikke ramle meg inn å styre med amming, barneseter, helsestasjon, lekser etc etc :) 

Dessuten: Små barn, små problemer. Store barn store problemer.

Man vet hva man har og ikke hva som kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har alltid ønsket meg 3 barn, men mannen har blånektet og sagt at etter nr 2 var det bom stopp. Egentlig kunne han tenkt seg bare 1, men ser fordelene med å ha et søsken å vokse opp sammen med. Så når nr 2 var kommet, visste jeg at det var det, utrolig heldige er vi som har fått 2 friske barn. Samtidig har den lille lengselen etter nr 3 alltid vært der...

Minste ble 4 i august, og plutselig helt ut av det blå foreslo mannen at vi kanskje skulle satse på nr 3? :blink: Jeg ble mildt sagt sjokket, men her er vi, i prøveperiode 2!!!!!! 

Anonymkode: a8597...8ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett barn og føler meg ferdig. Men jeg holder døren åpen for evt en nr 2. Men det blir ikke med det første. Tre barn eller fler er helt uaktuelt! Mannskap ha overskudd og tid til å følge skikkelig opp. Dessuten ønsker jeg å kunne ha muligheten til å hjelpe til økonomisk om det trengs. Å få barn er et stort ansvar, og ikke noe man bare får fordi det er "såå koselig med mange barn", er nå min mening. Men hver sin smak og prioriteringer.

Anonymkode: 3edb7...677

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agnesb
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid ønsket meg 3 barn, men mannen har blånektet og sagt at etter nr 2 var det bom stopp. Egentlig kunne han tenkt seg bare 1, men ser fordelene med å ha et søsken å vokse opp sammen med. Så når nr 2 var kommet, visste jeg at det var det, utrolig heldige er vi som har fått 2 friske barn. Samtidig har den lille lengselen etter nr 3 alltid vært der...

Minste ble 4 i august, og plutselig helt ut av det blå foreslo mannen at vi kanskje skulle satse på nr 3? :blink: Jeg ble mildt sagt sjokket, men her er vi, i prøveperiode 2!!!!!! 

Anonymkode: a8597...8ea

 åh nå begynte jeg og grine da.......... hormonell ja... gratulerer så koselig <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid ønsket to barn, har fått to barn, og er fint ferdig! :) Tenker selvsagt over hvordan det ville vært å ha tre barn, baby på nytt osv, men aldri på en slik måte at jeg faktisk kunne tenke meg å gjennomføre det. Mannen er også helt enig.

Anonymkode: 0c8d1...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...