Gå til innhold

Drømme om døden - hva betyr det?


Anbefalte innlegg

Jeg har 6-7 ganger i året ett mareritt om at jeg blir jaget av en mann som skal knivdrepe meg.

I drømmen så ser jeg ansiktet helt tydelig og det er ikke en person jeg kan huske å ha sett noe sted.

Jeg smerter unna flere ganger rett før han skal til å hugge kniven i ryggen min. Til slutt når jeg ikke kommer meg unna og kniven et på vei så våkner jeg med skikkelig hjertebank. Kjennes faktisk ut som at hjertet skal hoppe ut når som helst.

Har også drømt at jeg ligger ca 10 cm under vannskorpa veldig nær land. Jeg kan se barn og voksne som leker i vannet rundt meg, men er helt paralysert og klarer ikke å gi tegn på at jeg trenger hjelp. Rett før jeg skal trekke pusten og drukne så våkner jeg helt utslitt.

Jeg trur ingen vil drepe meg, føler iallefall ingen frykt for det til daglig.

Noen her som kan litt om drømmetydning og som kan forklare litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du har noen hemmeligheter/personer/situasjoner du helst ikke ønsker skal komme nær deg.

Anonymkode: 2ae2f...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk noen av de andre tråder ang død og forfølgelse, så finner du nok noen likhetstrekk du kan bruke i din situasjon. Ligger de ikke på denne siden så den forrige. Du sier lite om hva som skjer rundt drømmene dine så du kan bruke dem.

Anonymkode: 2ae2f...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan tyde drømmer av en enkelt årsak : Ingen vet engang HVA drømmer er.

Det er derfor meget elementært at ingen kan tyde noe vi ikke vet hva er i utgangspunktet. Det eneste vi har er teser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer reflekterer følelsene dine - uttrykt i symboler. Dere to som ikke tror drømmer betyr noe bør bruke litt tid på å skrive ned drømmer og oppsøke tolking av symbolene på nett. Mine drømmesymboler peker ofte på helt konkrete ting jeg har opplevd. Dette er ikke symboler jeg sjøl ville være i stand til å skjønne hva betyr, men når jeg slår dem opp så stemmer det presis med opplevelser og følelser jeg har hatt de foregående dagene.

Drømmesymboler som kommer igjen og igjen viser til ubearbeidede følelser. Hjernen vil at du skal gjøre noe med dem! Å bli stukket i ryggen tyder vanligvis på at du har opplevd å bli sveket, at noen har brutt et løfte til deg eller lignende. Det virker ikke som at det egentlig har noe med døden å gjøre. Symbolet er tydeligvis det å "bli knivstukket i ryggen". Noen du er skuffa over?

Anonymkode: e75f4...d76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som hun over meg skriver: drømmer betyr alltid noe! Søk opp litt på drømmesymboler osv. Lær deg litt om hva de forskjellige symbolene betyr.. du kan lære mye spennende om deg selv av drømmene dine :) 

 

Jeg personlig tenker også på at dette også kan være minner fra tidligere liv. (i og med at du ser ansiktet så tydelig og at du drømmer dette relativt ofte.) Jeg vet ikke hvor åpen du er for slike ting, men drømmer er ikke alltid bare drømmer. :) 

Anonymkode: bc628...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har ligget i en stilling eller inntil en vegg hvor du ikke får nok oksygen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres også ut som du sliter med noe fra fortiden. Leste om en psykolog som fikset sånne drømmer ved å be pasientene ordne opp med byrder de har fra fortiden. Han lette veldig dypt og fant problemet. Er det noe som er usagt til noen som kan irritere eller oppta tankene dine en del?

Jeg hadde en del mareritt som gikk igjen og igjen, men etter at jeg lot problemet med den personen gå, ble marerittene til vanlig drømmer. Fortsatt de samme personene og de samme stedene, det er litt skummelt, men ikke i nærheten av hva det var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cheshirecat skrev:

Huff, du har nok ikke lenge igjen. RIP på forskudd. ❤️

Smakløst!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bare noen tullinger som kaster spells på deg, ikke noe å bekymre seg for. 

Anonymkode: 97b4b...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmer om døden, enten egen død eller nære kan ofte være en kommunikasjon fra ditt ubevisste om at du skal forlate noe. Det du skal forlate er gjerne noe du har tenkt på over lengre tid. Det er en slags byrde, som ditt ubevisste nå ber deg om å ta et endelig farvel med.  Barna som leker over vannskorpa er de som viser deg at dersom du klarer å bryte gjennom isen- så venter det deg noe mer levende og noe bedre. Bare du vet hva dette kan være!  Hva ønsker du å legge bak deg? Hva representerer de lekende barna?? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...