Gå til innhold

Skravletråd, september/oktober 2016

N.Tonks

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stakkars dere. Her er det bare kaffen jeg har savnet helt i begynnelsen, men etter et par uker fikk jeg avsmak på det, så nå er det ikke noe problem.

Men det er jo verd det, ikke sant? Heldigvis bare noen måneder det er snakk om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig kroppen er ganske fantastisk @HarlekinI starten da det ville vært forferdelig å kutte ned på kaffen, smakte det forferdelig, og det frister fortsatt ikke noe særlig. Og jeg hadde trodd jeg skulle savne rødvin noe voldsomt, men det er kanskje det siste jeg har lyst på. Så selv om jeg en gang i blant blir litt sugen på ting jeg ikke bør spise (som røkt blåkveite) har kroppen tilpasset seg ganske fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Jeg skal bli mamma til en liten gutt 😍💕😊 Alt er som det skal og ny termin er 1. september. Jeg har ikke ord!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hønselouisa skrev:

Den ene gangen jeg drista meg til å spise det, hadde pakken vært fryst og jeg putta et par skiver i ostesmørbrød som jeg stekte i ovnen. Tanken var at varmebehandling kanskje dreper eventuelle slemme bugs...

Spiser du bare den første dagen du åpner pakken, eller tar du et par dager til?

Ja, er det ikke innafor å spise det når det er varmebehandla da? Jeg har hvertfall trodd det, og spiser det på hjemmelaget pizza for å tilfredsstille savnet🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Bokdamen skrev:

Herregud! Jeg skal bli mamma til en liten gutt 😍💕😊 Alt er som det skal og ny termin er 1. september. Jeg har ikke ord!

Så herlig! Gratulerer med hyggelige nyheter, og ny termindato :laugh: (Skal oppdatere så snart jeg er på en pc!) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, hironakamura skrev:

Ja, er det ikke innafor å spise det når det er varmebehandla da? Jeg har hvertfall trodd det, og spiser det på hjemmelaget pizza for å tilfredsstille savnet🙈

Joda, på pizza og sånn er det nok trygt☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bokdamen skrev:

Gratulerer så mye med gutten som kommer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Bokdamen skrev:

Gratulerer så mye :kghjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva drikker dere av varme drikker? Jeg er til vanlig glad i kaffe, men nå må jeg jo begrense meg. Tenkte på Pukka-teer som er koffeinfrie, men de inneholder jo en del urter. Har lest på siden deres at teene skal være trygge i moderate mengder, men så leser jeg andre steder (ofte på forum) at man skal holde seg unna. Jeg tenker at en kopp om dagen må vel være innenfor? Hva gjør dere andre? Jeg har drukket en del solbærtoddy, men det er jo en del kalorier i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Harlekin skrev:

Hva drikker dere av varme drikker? Jeg er til vanlig glad i kaffe, men nå må jeg jo begrense meg. Tenkte på Pukka-teer som er koffeinfrie, men de inneholder jo en del urter. Har lest på siden deres at teene skal være trygge i moderate mengder, men så leser jeg andre steder (ofte på forum) at man skal holde seg unna. Jeg tenker at en kopp om dagen må vel være innenfor? Hva gjør dere andre? Jeg har drukket en del solbærtoddy, men det er jo en del kalorier i det.

Kakao! Det er himmelen noen morgener. Men jeg har aldri vært noen kaffeperson, så synes kakao er bedre gravid eller ei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Harlekin Jeg drikker mange grønne teer. Er så lite jeg får i meg at jeg ikke bryr meg om hva som står på fora. Drikker mest den sweet mint fra lipton, tror jeg det er. :fnise: Har masse pukka-te men orker ikke så mye av det. Er bare når jeg fryser på jobb at det blir en eller en halv kopp.

Ellers er kakao en nødløsning. Har en kakaomaskin på jobb, farlige greier! Men drikker lite av det også.

Har heldigvis aldri likt kaffe :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye @Bokdamen :hjerte: 

jeg har alltid elsket kaffe, og kunne drikke sikkert 8 kopper om dagen! heldigvis har jeg mistet litt lysten på det, og drikker kun 1 kopp om morgenen, og tar meg heller en kopp te om kvelden. har gått litt i kakao også :fnise: av mat spiser jeg nesten som før, men passer ekstra godt på å vaske grønnsakene ekstra nøye og at alt må være ferskt!

savner ikke alkohol da det var noe jeg drakk uhyre sjeldent før jeg ble gravid :) slutta å snuse dagen jeg fikk positiv test, og ikke savna snus noe i det hele tatt. men av alle rare ting i verden, får jeg av og til skikkelig lyst på en røyk!!! har selvfølgelig ikke tatt en, og det er over et år siden jeg sluttet og det har ikke fristet i mellomtiden, så hvorfor det skal friste nå aner jeg ikke! men kommer ikke til å ta meg en røyk og har heller ikke gjort det til nå! jeg skal sørge for å lille bolla i magen får den beste starten på livet som overhodet mulig! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha så merkelig "craving" å få nå @Boneli, også ett helt år etterpå! Kroppen er så rar altså :fnise:

Eneste jeg har sinnsykt lyst på etter jeg ble gravid er spekemat, brie og blåmuggost. Spiste det ikke ofte før, men nå vil jeg ha det absolutt hele tiden. Kommer til å kjøpe et helt fenalår når baby er ankommet! :sjenert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på tidlig UL+blodprøve (uke 11+6) for å sjekke etter trisomi 13. På skjermen fikk vi se et sprellende knøtt som både hoppet og sparket :) I følge legen så alt ut som det skulle være! Jeg har også tatt blodprøve som vi får svar på innen 1-2 uker. I følge legen var det veldig liten risiko for misdannelser etter det hun kunne se, men vi må vente på svar fra blodprøven for å få et så sikkert svar som mulig. Uansett våger jeg å komme med et lite "hurra"!

Etter svaret på blodprøven skal vi fortelle 6-åringen at hun skal bli storesøster, det gleder jeg meg til. Krysser fingrene for at alt fortsette å gå bra. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige nyheter @Harlekin! Krysser fingrene for at svaret kommer raskt og er positivt :), dette er jo et veldig godt steg på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :) Jeg blir med her jeg! Venter nr 2 i september.:hjerter_rundt:

Førstemann kom med hastekeisersnitt i uke 28 - krysser fingre og tær for at jeg klarer å gå lenger denne gangen! Har veldig lyst til å oppleve en vanlig fødsel! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...