Gå til innhold

Stygge barn

Fremhevede innlegg

Skrevet
Tråden er ryddet litt. Remyline Moderator

WHAT?!

Hvorfor ble svaret mitt til gjesten sensurert bort?! :hakaslepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest sexysadie
Skrevet

Forfatter av hovedinnlegg kan umulig være helt god i hodet.

Det hjelper da ikke hvor pene barna er hvis de ikke er kjekke og greie.

:hoho:

Skrevet

Jeg tror forøvrig det er sånn at mor er programmert til å synes at sin lille er vakker og skjønnest i verden. Dette trenger nemlig babyen for å overleve. De skriker og bråker og krever deg så til de grader, at hadde man ikke syntes de var nydelige så hadde man kastet dem i søpla.

Ellers har jeg en konklusjon som gjelder både barn og voksne: Det hjelper ikke å se ut som et glansbilde hvis du har en "grell" personlighet. Usympatiske mennesker blir stygge i mine øyne, og sympatiske mennesker blir penere og penere etter som man blir kjent med dem.

Gjest Anonymous
Skrevet

Og den konklusjonen har du kommet fram til helt selv mysan?

du er jammen klok......Det er jo ingen som noe gang har kommet fram til noe sånt....

Skrevet
Og den konklusjonen har du kommet fram til helt selv mysan?

du er jammen klok......Det er jo ingen som noe gang har kommet fram til noe sånt....

ja helt selv tror jeg.... eller kanskje jeg har hørt det noe sted.

Det jeg mente her var igrunnen at veldig ofte (min erfaring) så er det sånn at de som anses som pene også ofte anser seg selv som pene, og de er kjappere til å snakke stygt om andres utseende. Dette gjenspeiler for meg en grell personlighet, og disse menneskene bør der altså holde sin munn lukket og forseglet - i og med at de dermed kan anses som stygge.

Skrevet
Forfatter av hovedinnlegg kan umulig være helt god i hodet.

Det hjelper da ikke hvor pene barna er hvis de ikke er kjekke og greie.

:hoho:

Hvis du hadde lest hva jeg skriver istedenfor å komme med dine helt egne tolkninger uten rot i virkeligheten vil du (med hjelp eller forstørrelsesglass) lett kunne se at jeg IKKE mener at pene er mer verdt, snarere påpekte jeg at jeg OGSÅ synes personlighet er mer viktig!

Mitt spørsmål var om det alltid er slik at foreldre, kanskje spesielt mødre mener ens egne barn alltid er pene, altså ikke en påstand om at de "penere barna" dermed er "bedre".

Begynner å tvile på kvaliteten blant den norske befolkningen når så mange innlegg åpenbart kan misforståes så lett... :roll:

Gjest sexysadie
Skrevet

Begynner å tvile på kvaliteten blant den norske befolkningen når så mange innlegg åpenbart kan misforståes så lett... :roll:

Du må bli dyktigere til å uttrykke deg skriftlig min venn. :wink:

Skrevet

Dette er sitater sakset fra mine innlegg. Hva er det du ikke skjønner? Hvor har jeg uttrykt meg uklart? Vet det er latterlig å bevege seg ned på et slikt nivå; men jeg gikk faktisk ut med toppkarakter i norsk...

Og håper selvsagt også at barnet mitt fremfor alt blir en ok unge

Ville selvsagt aldri informert ungen om at "nå skal du høre her lille venn, du er jævlig stygg"...

Bare lurte på om det var slik at alle mødre automatisk mente at ens egne barn var verdens peneste, men ut i fra svarene å dømme virker det jo ikke slik.

i likhet med mange andre her legger jeg også mer vekt på barnets oppførsel. Det gjelder forresten voksne også. Jeg går mye heller for å bli kjent med en som er morsom, intelligent og kan snakke godt for seg samt oppfører seg bra fremfor en som ser ut som en Barbie eller Kendukke.

Min forhenværende var litt rund, hadde rar hårfrisyre, gikk mye i jobbrelatert tøy på fritiden, sokker i sandalene osv. Likevel var han helt herlig; morsom, omsorgsfull og alt det der.

Venninnene mine himlet kraftig med øynene når jeg høylydt proklamerte at "X er seriøst den kjekkeste mannen i verden, mye kjekkere enn Y"!!! Y er da en nærmest fotomodellpen kar jeg hadde noe på gang med før han.

X og jeg er over, men jeg føler vel fortsatt litt for han og jeg synes fortsatt han er noe av det vakreste i verden, til tross for alle sine "lyter".

Videre tror jeg også at jeg da vil føle det samme ovenfor mine evt. fremtidige barn, men lurte altså kun på om det var tilfelle at alle gjør det (noe som ble motbevist her inne, ettersom flere "tilstod" at f.eks. "nr. 2 er ikke så pen" osv.)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns selvfølgelig at mitt eget barn er vakkert. Men, med en gang etter fødselen og i ca. 3 uker etter det så tenkte jeg "ja, ja- han er ikke det peneste barnet jeg har sett men..." (ikke at jeg syns han var stygg!) og jeg klarer enda å se at andre barn er penere enn mitt barn, men so what?

Gjest Embla s
Skrevet

Frysepulver: Ja, jeg tror mødre klarer (i den grad de gidder/interesserer seg for det) å vurdere om barnet sitt er et "objektivt sett" vakkert barn eller om det har trekk som er "objektivt sett" mindre "riktige" i forhold til klassisk skjønnhet.

Men: De aller fleste mødre elsker barna sine og ser p de som fantastiske, flotte og vakre uansett objektive skjønnhetskriterier. Da går det mer på at mødre vurderer barna sine ut fra andre kriterier og i lys av at de elsker vedkommende. (Du kan jo relatere til dyreunger. Rare, pjuskete og "ikke helt perfekte" kattunger eller hundevalper beskrives jo ikke som stygge, de er søte, vakre og fine på sin måte, hvis du skjønner hva jeg mener.).

De fleste mødre er vel klar over sitt barns sterke og svake sider (mer og mindre) og er også klar over hvilke trekk ved barnet som er "heldig" rent fysisk. Men mødre flest har vel en tendens til å vektlegge det som er bra med barna sine, og bra er det :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Det går vel mer på det at en person man elsker blir vakker og ofte er det nettopp barnet sitt man elsker høyest her på jorden.

Definisjon av hva som er stygt og pent varierer jo også (heldigvis) fra mennesker til menneske. F eks synes jeg rødt hår er grusomt, men jeg vet jo at andre synes det er det varkreste som finnes.

Litt på kanten, men det er jo utrolig mange stygge voksne mennesker som lever i parforhold og jeg regner jo da med de er vakre for partneren sin.

Skrevet

Hei hei!

Er rimelig sjokkert! :o Hvordan kan man egentlig stadfeste at noen barn er penere eller styggere enn andre?! :evil: Hva gjør det for dem da? :-x Dette er jo helt subjektivt, akkurat som en synes en mann er attraktiv eller ikke! Det er jo dette som får folk til å dømme etter utseende i første omgang, hvorfor lære dette bort til barna? Barna er jo uskyldige fra starten av, og de trenger ihvertfall ikke høre dette! Alle er vi vakre på hver vår måte, men viktigst av alt er jo faktisk personligheten til et menneske, og det jo også det som er viktig å lære bort barna.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Hei hei!

Er rimelig sjokkert!  :o  Hvordan kan man egentlig stadfeste at noen barn er penere eller styggere enn andre?! :evil:  Hva gjør det for dem da? :-x  Dette er jo helt subjektivt, akkurat som en synes en mann er attraktiv eller ikke! Det er jo dette som får folk til å dømme etter utseende i første omgang, hvorfor lære dette bort til barna? Barna er jo uskyldige fra starten av, og de trenger ihvertfall ikke høre dette! Alle er vi vakre på hver vår måte, men viktigst av alt er jo faktisk personligheten til et menneske, og det jo også det som er viktig å lære bort barna.  

spørsmålet mitt gjeldt om foreldre evner å se det på egne barn, altså deres mening om avkommets utseende. Har aldri sagt at de skal si til barna sine at de er stygge

Gjest Fighter
Skrevet

Håper virkelig at jeg klarer å se det dersom mine fremtidige (?) barn er helt grelle...  Og håper selvsagt også at barnet mitt fremfor alt blir en ok unge, sier ikke at utseende spiller så stor rolle, men er jo hyggelig om de ser ut som folk da :)

Det var vel dett folk reagerte på.

Skrevet

Da min sønn ble født var han den styggeste babyen i verden. Han var rett og slett kjempestygg. I dag er han verdens vakreste, men som nyfødt, seksten dager på overtid, rød, tørr og sprukken, fire kilo og 56 cm med et gigantisk hode i forhold til den lange og tynne kroppen.....

Vel, vakker var han ikke :wink:

Uskyldig var han, liten og nyfødt var han, hjelpeløs var han..... Men vakker..... *riste på hodet*

Skrevet

Ei venninne av meg fortalte at moren hennes en gang hadde sagt: "Føler du deg ikke litt dum når du går sammen med/ved siden av henne?", etter at hun kom hjem med ei ny, kjempepen klassevenninne.... De gikk på videregående, så det er ikke snakk om små barn, men allikevel holdt jeg på å gå i bakken da hun fortalte meg det! :o

Skrevet
Ei venninne av meg fortalte at moren hennes en gang hadde sagt: "Føler du deg ikke litt dum når du går sammen med/ved siden av henne?", etter at hun kom hjem med ei ny, kjempepen klassevenninne.... De gikk på videregående, så det er ikke snakk om små barn, men allikevel holdt jeg på å gå i bakken da hun fortalte meg det! :o

Denne moren må ha vært utrolig tankeløs og full av egne komplekser.

Skrevet

Men hva er vitsen med å kunne se om barna er grelle eller ikke? Altså; pointet var?! For å liste dem opp? For å kunne karakterisere barna bedre?!

Gjest sexysadie
Skrevet

Hva skjer hvis forfatter av hovedinnlegg får stygge og mindre intelligente barn?

Skrevet
Hva skjer hvis forfatter av hovedinnlegg får stygge og mindre intelligente barn?

Da får jeg jo det da... Verre er det ikke. Jeg vil jo være like glad i det uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...