Holly Hobbie Skrevet 8. oktober 2004 #41 Skrevet 8. oktober 2004 Den ene broren min slik du beskriver, Jens - ser bilder av ham naa og synes han var rett og slett vakker! Store, brune oyne, en liten knappenese og nesten hvitt haar! Han er kjekk fremdeles (er naa 21), men broren hans, som var soet, men ikke like pen, er minst like kjekk naa! Jeg vet at mamma var klar over dette da de var smaa, men selvsagt var hun (og pappa) like glad i dem begge, og sa selvsagt aldri noe til dem! Jeg tror ikke foreldre er helt blinde naar det gjelder utseendet til sine barn. Men jeg tror ikke det har noe aa si for hvor glad de er i dem.
aline Skrevet 8. oktober 2004 #42 Skrevet 8. oktober 2004 hvis det så er slik at man er mindre pen dersom man som barn/baby har utslett, mangler hår, har litt annerledes proposjoner en.... (en hva?) da må det være skrekkelig mange stygge barn/babyer dere møter hver dag? og selv med sine "rariteter", SER dere ikke sjarmen? ser dere ikke livet og det "andre" i barna? det er jo det som gjør dem vakre. som mysan sier, de er jo små mirakler. små, nydelige mirakler som fungerer og som skal vokse og bli flotte mennesker dersom de har foreldre som oppdrar dem til å bli det. både vakker og flott har nemlig (for min del) med flere kvaliteter å gjøre en KUN "skallet".
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #43 Skrevet 8. oktober 2004 Greit nok at man kanskje synes at et barn er mindre pent, men er det pent og si det ? Bør man ikke holde det for seg selv? Jeg har aldri hørt om noen som synes barnet sitt er stygt. I så fall skulle jeg gjerne ha slått noe hardt i huet på dem..Dem har ikke fortjent barnet mener jeg da...
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #44 Skrevet 8. oktober 2004 Hva slags utsagn er dette da? Hva er i det hele tatt poenget med å ta opp noe så dumt? Foreldre mister ikke gangsynet når det gjelder sine barns utseende. Ethvert normalt menneske ville aldri synes, eller klage over at ens barn er stygt, iallefall kan jeg ikke forestille meg at noen kan tenke slik. Jeg blir rystet over å lese slike rett og slett dumme innlegg. Hva er poenget? Det skulle jeg gjerne likt å visst. Ha dette i bakhodet til du selv får barn....
Lala Skrevet 8. oktober 2004 #45 Skrevet 8. oktober 2004 Hva som er pent, er jo subjektivt da. Det er ikke noe standard definisjon på hvordan er "pen" person ser ut. Som Mysan skrev så blir gjerne folk "penere" når man blir kjent med de. Ergo er det helheten som teller. Nesa kan være skjev og ørene passende Dumbo, likevel kan vedkommende være den nydeligste personen i hele verden. Jeg syns det høres fælt ut at du håper at du ser om barnet ditt er "grellt" eller ikke? HVORFOR i alle dager håper du det??? For at når folk skal se bilder av barnet, så kan du si "H*n er ikke så pen da, jeg vet det. Er jo heldigvis blitt ikke blind som så mange andre blir, så jeg ser det selv altså."???? Kan jo begynne å lure... Syns det høres ut som du ikke er klar til å få barn jeg... Jeg har forøvrig til gode å se et "grellt" barn.
Holly Hobbie Skrevet 8. oktober 2004 #46 Skrevet 8. oktober 2004 Hallo, man trenger ikke ta helt av her vel!! Noen barn er penere enn andre, men ingen barn er da stygge! Det er det vel greit aa si, saann helt generelt (og ikke til et barn eller barns foreldre!). Naar man sier "pen", betyr det vel bare at man er proporsjonelt "riktig" i forhold til en standard - en helt objektiv sak. Selvsagt er alle barn soete/sjarmerende paa sin maate! Og det er ikke alltid de "peneste" er de mest sjarmerende! Men det er vel lov aa si noen er penere enn andre paa et generelt grunnlag? Foroevrig tror jeg 99.99 prosent av alle foreldre er like glade i barnet sitt enten det har supermodell-potensiale eller ikke! Hilsen en som ikke var verdens peneste barn, men som ikke er saa verst i dag!
~Viva~ Skrevet 8. oktober 2004 #47 Skrevet 8. oktober 2004 The brain sees what the heart wants it to feel (var det riktig? Fra shallow hal). Det er vel sånn at de man elsker over alt på denne jord i egne øyne ser vakrere ut enn noen andre. Har ikke barn, men det samme får igjen med en kjæreste: Jeg vet jo at han ikke er noen Brad Pitt, men han er likevel den vakreste mannen jeg noen gang har sett. Jeg håper og tror at jeg kommer til å synes det samme om mine barn, selv om jeg sikkert også klarer å bedømme om de har potensiale til å bli supermodeller eller ikke.
Gjest happyending Skrevet 8. oktober 2004 #48 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har ikke barn selv, men det er med barn som med menn, dem man får følelser for blir automatisk penere.. Og jeg vet med mitt at om jeg engang får barn så kommer jeg til å elske det barnet uansett om det er et stygt barn.. Men å si at alle barn er pene, det er å lyve, det er ikke sant i det hele tatt.. Et barn med vannhode eller hareskår er ikke et pent barn.. Ei heller en tjukk unge med rødt hår og fregner ( når barnet vokser litt til).. Men det er _min_ mening.. Men får jeg et slikt barn, så vil jeg selvfølgelig elske barnet mitt og lære dem respekt for at andre mennesker er annerledes enn en selv.. Slik er det bare.. Men selvom man respekterer andre mennesker og slikt så betyr ikke det at man ikke kan tenke såpass rasjonelt at man kan se forskjell på om noen er pene eller ikke, voksen som barn... Vi er da vitterlig utstyrt med forskjellig smak av en grunn..
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2004 #49 Skrevet 9. oktober 2004 Sant som du sier Happy Ending - jo gladere du er i noen jo penere blir de. min forhenværende var litt rund, hadde rar hårfrisyre, gikk mye i jobbrelatert tøy på fritiden, sokker i sandalene osv. Likevel var han helt herlig; morsom, omsorgsfull og alt det der. Venninnene mine himlet kraftig med øynene når jeg høylydt proklamerte at "X er seriøst den kjekkeste mannen i verden, mye kjekkere enn Y"!!! Y er da en nærmest fotomodellpen kar jeg hadde noe på gang med før han. X og jeg er over, men jeg føler vel fortsatt litt for han og jeg synes fortsatt han er noe av det vakreste i verden, til tross for alle sine "lyter". Videre tror jeg også at jeg da vil føle det samme ovenfor mine evt. fremtidige barn, men lurte altså kun på om det var tilfelle at alle gjør det (noe som ble motbevist her inne, ettersom flere "tilstod" at f.eks. "nr. 2 er ikke så pen" osv.)
Aida Skrevet 9. oktober 2004 #50 Skrevet 9. oktober 2004 Jeg synes ikke akkurat at dette er et viktig poeng å henge seg opp i... (gadd ikke lese hele tråden)
Gjest Anonymous Skrevet 9. oktober 2004 #51 Skrevet 9. oktober 2004 Hvorfor sier du dette? Liten vits i å kommentere noe som helst når man synes tråden i seg selv er uvesentlig..
Silfen Skrevet 10. oktober 2004 #52 Skrevet 10. oktober 2004 Selvsagt er ikke alle barn pene. Mine barn er helt gjennomsnittlige. Verken strålende vakre eller stygge. Det må da gå an å se slikt selv om man er en forelder? Men selv om jeg ser at de ikke er billedpene, er de jo alikevel de fineste for meg. Fordi de er mine. Fatter ikke hva dere skriker om her.
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2004 #53 Skrevet 10. oktober 2004 Så det er bare "skallet" du vurderer som gjennomsnittelig? Hvis det kun er konkrete fysiske mål som gjør barnet pent? Hva med utstråling, sjarm? Jeg hadde aldri kunnet karakterisere mine fremtidige (forhåpentligvis) barn som " helt gjennomsnittelige" på noe som helst måte. Frir meg fra den tankegangen!
Silfen Skrevet 10. oktober 2004 #54 Skrevet 10. oktober 2004 Selvsagt ville du ikke det, "gjest". Selvsagt snakker jeg om skallet, noe annet kom heller ikke frem i hovedinnlegget. Eller har du for vane å svare på ting det ikke spørres om? Patetisk...
Gjest Phair Skrevet 10. oktober 2004 #55 Skrevet 10. oktober 2004 Selvsagt ville du ikke det, "gjest". Selvsagt snakker jeg om skallet, noe annet kom heller ikke frem i hovedinnlegget. Eller har du for vane å svare på ting det ikke spørres om? Patetisk... Er ikke KG et åpent debattforum?
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2004 #56 Skrevet 10. oktober 2004 Å vurdere det ytre på sine barn kun som et "skall"..jaja. Sjarm og utstråling er etter min oppfatning like mye en del at menneskets ytre. Jeg spør når jeg aner uråd ja..hehe.
Gjest Embla s Skrevet 10. oktober 2004 #57 Skrevet 10. oktober 2004 Selvfølgelig er noen barn/babyer mer billedskjønne og glansbilde-vakrere enn andre. Det tror jeg også foreldre ser. Men jeg tror også de aller, aller fleste foreldre syns at akkurat sitt lille barn er vidunderlig, herlig og et lite mirakel uavhengig av "skjønnhetskriterier". Og jeg tror de fleste foreldre blir forgapt i barnet sitt og beskriver det som vakkert, søtt og skjønt vel så mye pga overveldelsen og kjærligheten de føler som pga det faktum at barnet ER søt/pen. Og er det ikke slik da, at mennesker vi elsker er vakre? I såfall er det vel ikke så rart om foreldre omtaler sitt barn som vakker, selv om det ikke lever opp til glansbilde/såpereklame imaget av "det perfekte, vakre barnet" ?
Gjest Embla s Skrevet 10. oktober 2004 #58 Skrevet 10. oktober 2004 Håper virkelig at jeg klarer å se det dersom mine fremtidige (?) barn er helt grelle... Vil vel sikkert være like glad i det, men at jeg liksom heller kan tenke som så at "pen er han ikke, men et hjerte av gull det har han"... Og håper selvsagt også at barnet mitt fremfor alt blir en ok unge, sier ikke at utseende spiller så stor rolle, men er jo hyggelig om de ser ut som folk da Frysepulver: Hvorfor håper du at du som mor skal være obs på at barnet ditt ikke er spesielt pent/søtt? Er det fordi du skal fortelle barnet ditt det? Og hva om du heller ikke syns barnet ditt har et hjerte av gull engang - hva skal du tenke da? "Jaja, ikke er han pen å se på og ikke har han et hjerte av gull heller..." ? Det er jo betryggende å høre at du tenker at du helt sikkert vil bli like glad i barnet ditt selv om det ser "grellt" ut da..
Mette Skrevet 11. oktober 2004 #59 Skrevet 11. oktober 2004 Tråden er ryddet litt. Remyline Moderator
Silfen Skrevet 11. oktober 2004 #60 Skrevet 11. oktober 2004 Ser at den er ryddet til fordel for brukerne moddene liker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå