aline Skrevet 8. oktober 2004 #21 Skrevet 8. oktober 2004 tror vi har veldig forskjellig oppfatning og bruk av ordet vakkert. tilsiktet de som ikke ser det vakre i barn, nyfødte og ellers.
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #22 Skrevet 8. oktober 2004 Hmmm, da vil jeg anbefale en tur til optikern Angelica
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2004 #23 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg er en av de som synes at alle babyer er helt knusbedårende, skrukkete eller ikke. Har enda ikke sett en stygg baby, jeg blir bare helt matt inni meg av så nydelige de er. Uansett hvordan barnet ditt ser ut når det er født så vil du synes at det er det peneste og beste og mest intelligente barnet som noen gang er blitt født. Iallfall gjorde jeg det. Fokuser på det som er bra ved barnet istedet for å fokusere ensidig på utseendet.
Angelica Skrevet 8. oktober 2004 #25 Skrevet 8. oktober 2004 Ikke noe galt med synet mitt, så den turen til optikeren tror jeg er litt bortkasta. :o
Gjest Pjusk Skrevet 8. oktober 2004 #26 Skrevet 8. oktober 2004 Frysepulver, jeg er målløs!!! Så utrolig tåpelig innlegg! Får håpe du får ønsket ditt oppfylt da; At du ser om barnet ditt er "grellt" eller ikke... Jeg kjenner forresten voksne mennesker (deriblant min mor som var et heeeelt normal pent barn - jeg har sett bilder) som som barn overhørte voksne (deriblant sine egne foreldre) kommentere utseendet deres: "Ja, hva skal det bli av henne med det fjeset?" "Rødt hår, oppstoppernese og fregner - stakkars..... Men broren er nå veldig pen!" osv. Og jeg kan love deg at det disse overhørte som barn, glemmer de aldri!!!
Gjest gjest1 Skrevet 8. oktober 2004 #27 Skrevet 8. oktober 2004 Syns bare dette er et forkastelig innlegg, og du er virkelig IKKE klar for å få barn. Jeg må si meg enig med deg, Madam Felle, når man ser dette innlegget i sammenheng med tråden hennes om amming og slappere bryster. Dette er for meg rett og slett skremmende! hva slags kvinnelig forbilde skal dette barnet vokse opp med?
Samantha Skrevet 8. oktober 2004 #28 Skrevet 8. oktober 2004 Syns folk overreagerar litt her altså... For det første trur eg ikkje Frysepulver nokon sinne ville sagt til ungane sine/andre ungar at dei er stygge, "grelle" o.l. Det er rett og slett berre et morsomt spørsmål, som eg sjølv har lurt på maaange gangar. Ser mødre det om ungane sine ikkje er spesielt pene? Eg trur ikkje dei gjer det. Har til og med merka folk som har tanteungar som er mindre vakre, som syns dei er veeerdens finaste ungar. Og det er bra at det er sånn!! Håpar eg syns mine ungar er flottast i verden uansett kva andre syns, når eg ein gong blir mor :-)
Gjest happyending Skrevet 8. oktober 2004 #29 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg syns de alle nyfødte, bortsett fra de som blir født med misdannelser, er nydelige jeg, men det er nok ikke fordi de har så bra utseende, mer pga følelsen man får for en baby.. Omsorgsfølelsen og sånn.. Det er først når babyen blir større man kan se om dette her blir et pent barn eller ikke, men what`s the point liksom, verden hadde jo vært usannsynlig kjedelig om alle menneskene var veldig vakre..
aline Skrevet 8. oktober 2004 #30 Skrevet 8. oktober 2004 jeg ser ikke humoren i å håpe på at man klarer å se om barna sine er stygge jeg!! og dersom man faktisk SYNES barna sine er stygge, så ser jeg heller ikke humoren i det. jeg skjønner heller ikke hvordan man kan kalle BARN stygge (bortsett fra oppførsel), selv før jeg ble videre begeistret for barn, så så jeg ikke på barn som stygge. barn skjønner mer en vi liker, synes man ikke ungen sin er noe å se på, så vil barnet føle det på ett tidspunkt! uansett om man sier det verbalt eller ikke.
Gjest Pjusk Skrevet 8. oktober 2004 #31 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg syns de alle nyfødte, bortsett fra de som blir født med misdannelser, er nydelige jeg, men det er nok ikke fordi de har så bra utseende, mer pga følelsen man får for en baby.. Omsorgsfølelsen og sånn..
Gjest gjest1 Skrevet 8. oktober 2004 #32 Skrevet 8. oktober 2004 Man ser om barna sine er vakre eller ikke, men man har kanskje lett for å se dem som vakrere enn de egentlig er, fordi man kjenner personligheten deres og er glad i dem. Er det ikke sånn som nittenåringen min kom og spurte meg om for et par år siden, mens han gikk på ungdomskolen fremdeles: Du mamma, har du lagt merke til at folk som du egentlig i utgangspunktet ikke syntes var noe pene, blir penere og penere når du blir kjent med dem fordi du oppdager at de er innmari ålreite som personer? Min første var et vakkert barn, og mange synes han er vakker fremdeles. Nummer to var aldri pen (ligner på mamman sin han ), men han har alltid vært "yndlingen" min, hvis jeg kan tillate meg å foretrekke ett av barna. Det var fordi han var sterkere knyttet til meg enn de andre to. Nummer tre, Liten, var ikke pen som baby (jeg så ikke det da, men jeg ser det når jeg ser på bildene i dag), mens jeg nå synes hun er verdens vakreste sekstenåring. Alle tre hadde det til felles som nyfødte at de var så vakre at jeg kunne ligge og stirre på dem i timevis.... de var vakre rett og slett fordi de var så små, så yndige, med sine små perfekte fingre, sine små lyserøde totelotter, sine runde kinn, bittesmå ører.... osv.... De var mirakler alle tre - verdens vakreste mirakler
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2004 #33 Skrevet 8. oktober 2004 Ville selvsagt aldri informert ungen om at "nå skal du høre her lille venn, du er jævlig stygg"... Bare lurte på om det var slik at alle mødre automatisk mente at ens egne barn var verdens peneste, men ut i fra svarene å dømme virker det jo ikke slik. Jeg sier også til alle mødre at deres barn er skjønne/søte osv., men i likhet med mange andre her legger jeg også mer vekt på barnets oppførsel. Det gjelder forresten voksne også. Jeg går mye heller for å bli kjent med en som er morsom, intelligent og kan snakke godt for seg samt oppfører seg bra fremfor en som ser ut som en Barbie eller Kendukke. Er virkelig ikke så overflatisk som det kanskje virker, hverken når det gjelder dette med amming eller barn utseende. Jeg lurer på ting og følgelig spør jeg. Når det gjelder begge temaer (de begge har jo virkelig satt sinnene i kok ) er dette noe jeg stiller spørsmålstegn ved og som har vært diskutert blant venner og slikt også.
Gjest gjest1 Skrevet 8. oktober 2004 #34 Skrevet 8. oktober 2004 Det kan nok hende at sinner settes i kok her inne. Det kommer muligens av at man ikke ser verken ansiktsuttrykk eller hører tonefall i skrevne ord. Ergo er det lett å mistolke signalene du sender via et sånt innlegg. NOE kan du også skylde på din egen formulering. Slik som: Jeg håper jeg klarer å se det hvis ungen min er skikkelig grell. Sånt sier man ikke, uansett. Jeg synes faktisk at vi alle burde bestrebe oss litt på å distansere oss fra det med utseendet som en viktig faktor. Utseende har kun med arv å gjøre, og ingen ting med mennesket som bor innenfor. Det er så himla urettferdig at fantastiske mennesker skal overses fordi de ikke har et "pent" skall. Det er jo det yttersiden vår er; et SKALL. Ikke sant? Ikke at vi skal slutte å pynte oss og holde oss rene og pene i tøyet, men at vi ikke ekskluderer folk eller se rett forbi dem i ulike sammenhenger fordi de ikke fatter øyeblikkets interesse..
Gjest Pjusk Skrevet 8. oktober 2004 #35 Skrevet 8. oktober 2004 Ååååh, jeg er så enig med deg, Mysan!!!
Gjest Trixiebell Skrevet 8. oktober 2004 #36 Skrevet 8. oktober 2004 Det finnes da virkelig stygge barn! Har vært litt inne på gravidnettsteder, hvor mange har bilder av barna sine som avatar, og har mange ganger tenkt, att uff da, det var ikke ett pent barn. Dere som mener noe annet må være blinde. Tror generellt nybakte mødre lever i en liten såpebobleverden, og det er liten vits i å diskutere med dem. En meget hissig rase det der..
Gjest Madam Felle Skrevet 8. oktober 2004 #37 Skrevet 8. oktober 2004 Det finnes da virkelig stygge barn! Har vært litt inne på gravidnettsteder' date=' hvor mange har bilder av barna sine som avatar, og har mange ganger tenkt, att uff da, det var ikke ett pent barn. Dere som mener noe annet må være blinde. Tror generellt nybakte mødre lever i en liten såpebobleverden, og det er liten vits i å diskutere med dem. En meget hissig rase det der..[/quote'] Hva pokkeren forventer du da? Ar foreldrene IKKE skal mene at barna sine er søte? Vil du og andre som ser på barna som stygge, få det bedre med dere selv?
Jens Skrevet 8. oktober 2004 #38 Skrevet 8. oktober 2004 Som svar til tårdstarter, så tror jeg att, ja, mange mødre blir litt blinde på sine barn. Mener ikke att noen barn er stygge, men det finnes perfekte barn, og det finnes mindre pene barn.
Gjest Pjusk Skrevet 8. oktober 2004 #39 Skrevet 8. oktober 2004 Jens, hva er et perfekt barn? Er det et vakkert barn?
Jens Skrevet 8. oktober 2004 #40 Skrevet 8. oktober 2004 I mine øyne er ett perfekt barn(nå snakker vi utseende messig)ett barn som har ett ansikt hvor ører øyne nese og munn står perfekt i forhold til hverandre. Liten nese, små ører, ikke skjeler, ikke utslett eller skrukken hud, litt sånn dukkebarn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå