Gå til innhold

Stygge barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har liksom alltid hørt mødrene til svært stygge barn omtale avkommet som noe av det vakreste på denne jord, til tross for at alle andre kan se at de ikke er i nærheten av å kvalifisere til noe pent eller vakkert.

Er det slik at en mister fullstendig gangsynet når det gjelder ens barns utseende?

Håper virkelig at jeg klarer å se det dersom mine fremtidige (?) barn er helt grelle... Vil vel sikkert være like glad i det, men at jeg liksom heller kan tenke som så at "pen er han ikke, men et hjerte av gull det har han"... Og håper selvsagt også at barnet mitt fremfor alt blir en ok unge, sier ikke at utseende spiller så stor rolle, men er jo hyggelig om de ser ut som folk da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør du meg, så er det ikke tvil om at enkelte barn er både søtere/penere og mer sympatiske enn andre, sånn er det jo med voksne også! :roll:

Men heldigvis syns de fleste foreldre at sine egne barn er nydelige, og sånn må det nesten være... Det betyr ikke at de har skylapper, og ikke kan objektivt se at andre barn kan være penere, men at i deres hjerter, er deres egne barn NYDELIGE! :wink:

Skrevet

Ja, alle er vi forskjellige!! :-)

Men jeg kan ikke skjønne at man i det hele tatt skal snakke om barn som pene eller stygge...??!! :roll:

Det ville aldri falt meg inn å sagt ( i noen forbindelse!) at et barn var stygt eller mindre pent! Ikke sier jeg til noen heller at jeg selvfølgelig synes mine barn er pene, skjønne,nydelige m.m. Ikke nødvendigvis andre synes det samme som meg - og det bryr meg lite om de gjøre det eller ei... :wink:

De eneste gangene jeg sier til noen at barna deres er peneeller vakre er til nyfødte! Da sier jeg det uansett om de er det eller ei! Det er hyggelig å høre selvom du kanskje ikke selv ser at "skrukketrollet" :wink: er vakkert dagen etter fødsel... :wink: :-)

Det indre er det som er viktig - ikke det ytre!

Derimot kan jeg godt kommentere barns oppførsel! :-?

Gjest Madam Felle
Skrevet

Syns bare dette er et forkastelig innlegg, og du er virkelig IKKE klar for å få barn. :wink:

Skrevet

Jeg synes det er bra at alle foreldre synes sine egne barn er ufattelig pene og de peneste i verden, og jeg tror faktisk de synes det også. Noe annet ville være trist.

Gjest Anonymous
Skrevet
Har liksom alltid hørt mødrene til svært stygge barn omtale avkommet som noe av det vakreste på denne jord, til tross for at alle andre kan se at de ikke er i nærheten av å kvalifisere til noe pent eller vakkert.

Er det slik at en mister fullstendig gangsynet når det gjelder ens barns utseende?

Håper virkelig at jeg klarer å se det dersom mine fremtidige (?) barn er helt grelle... Vil vel sikkert være like glad i det, men at jeg liksom heller kan tenke som så at "pen er han ikke, men et hjerte av gull det har han"... Og håper selvsagt også at barnet mitt fremfor alt blir en ok unge, sier ikke at utseende spiller så stor rolle, men er jo hyggelig om de ser ut som folk da :)

hvordan ser svært stygge barn ut da? Er det din definisjon?

Skrevet

Håper virkelig at jeg klarer å se det dersom mine fremtidige (?) barn er helt grelle...

Hvorfor det?

Så du kan fortelle de det, eller forklare andre at du vet det?

Gjest Mrs. Potter
Skrevet
Syns bare dette er et forkastelig innlegg' date=' og du er virkelig IKKE klar for å få barn. :wink:[/quote']

:Nikke:

Skrevet

Jeg sier meg enig i Madam Felle og Mrs Potter her....

Det skreeeek inni meg da jeg leste innlegget ditt...Trist :-(

Skrevet

JA, det tror jeg. Men er det ikke bare fint at en mor synes barnet sitt er vakkert, da? Så kan alle vi andre mene hva vi vil...

Skrevet

Vil vel sikkert være like glad i det, men at jeg liksom heller kan tenke som så at "pen er han ikke, men et hjerte av gull det har han"...

Vil vel sikkert være like glad i det?? Som om det er noe spørsmål liksom? Du er ikke mere glad i barna dine fordi de er pene.

Jeg sitter egentlig bare med en tanke....hva er det du vilm ed innleggene dine? Først kommerd et idiotiske innlegget om at du ikke vil amme fordi du er redd for å få hengepupper også kommer dette.....som om du er redd for at barna dine skal bli stygge?

What's the point?

Skrevet

Jeg beklager nesten, men bare nesten, å måtte si dette, Frysepulver, men det som gjør et menneske stygt eller pent er ikke bare utseende, men også personligheten.

Selvfølgelig er mitt barn det peneste barnet i verden, har ikke du lest historien om myrsnipa?

Jeg tror nesten du bør avstå fra å i det hele tatt få barn. Slik du uttrykker deg på KG er jeg i tvil om du vil egne deg som mor, og den risikoen er kanskje ikke verd å ta!

Gjest Anonymous
Skrevet

Selvfølgelig finnes det mindre pene barn,det er ikke alle som er like heldige.

Sånn er det bare.

Min førstefødte var absolutt ikke pen.

Skrevet

Merkelige greier dette her. Jeg så en BBC dokumentar for en stund siden og da viste det seg at mødre hadde større tålmodighet og viste større affeksjon mot de barna som var "søtere". Og hvis dere ser rundt om i verden generelt er det jo pene mennekser som blir favorisert i jobbsammenheng bla. Veldig trist, men veldig sant. Men skjønner ikke hva Frysepulver vil med dette. Skal hun fortelle dette til sine egen barn at de ikke er videre pene? Hva med å markere seg som en av den som ikke godtar at mennekser dømmes utifra utseende? Hva med å bygge opp selvtilitten til barn fra de er små, så de slipper å stille spørsmål om sitt eget utseende i utganspunktet. Det ser slike som deg Frysepulver som gjør det vanskeligere å være barn og ungdom!

Skrevet

jeg er sjokkert!!! håper inderlig ikke du skal ha barn trådstarter, for da synes jeg (uansett utseendet) allerede synd på barnet!!! :evil:

dersom du får ett barn som i dine øyne er stygt, hva vil du da SI til dette barnet når det kommer i tenårene og sier til deg at det føler seg stygt og mindre verd?

Hva skal du SVARE da?

at "jamen, du har jo ett hjerte av gull da vennen, selv om du ikke har utseendet med deg!"

hva TROR du det vil gjøre med ett barn? å VITE at til og med ikke sin egen MOR synes en er noe å se på???

HÅper INDERLIG du får endret synet ditt på hva som er vakkert og ikke før du får barn!!

det er ikke bare utseendet som gjør ett menneske (barn som voksen) vakkert, det er utstråling og personlighet. Og dersom du lærer barnet ditt til å vite at det ikke er pent, så kommer det heller ikke til å være det, fordi det VET med seg selv at det ikke har noen sjans.

jeg blir rystet over tankemåten din!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan sette seg selv så høyt at de går rundt og bedømmer hvem som er pene/stygge. Hva f*** tror de at de er!

Godta folk som de er! Liker man ikke folketypen så hold dere unna..

Skrevet

Lurer på hvordan du ser ut selv siden du er så engstelig for å få stygge barn. "Håper ihvertfall de ser ut som folk"? Litt av noen tanker du har. :roll:

Skrevet

Når det gjelder babyer kan jeg være enig med trådstarter, for da syns jeg faktisk at INGENBARN er pene. De ser jo ut som små fugleunger hele bunten!!!

Men utover det, er det horibelt å si at et barn er stygg, mindre pen eller hva det måtte forpakkes inn i.

Skrevet

Utrolig hvor forskjellig man kan se; jeg synes alle babyer er vakre! Kanskje litt rare og skrukkete med en gang, men uansetter er de nydelige. :ler2:

Skrevet

:o Selvfølgelig er ikke alle like søte/pene, uansett om man er barn eller voksen. Men å tenke slik, det mener jeg er på grensen til sykt... Jeg sier bare; HELDIGVIS syns de fleste foreldre at sine barn er de vakreste i verden, selv om de kanskje ikke er det for andre mennesker...

Jeg vet blant annet at jeg ikke er verdens vakreste kvinne, men det viktigste for meg, er at jeg er den vakreste for min kjære...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...