Gå til innhold

Omgang med andre mennesker gir meg ingenting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Cuntzilla skrev:

For det første: Få deg noen mer interessante venner. Livet er for kort til å tvinge deg selv til å tilbringe for mye tid med folk som ikke gir deg noe. Kvalitet over kvantitet, heng med de du faktisk har det gøy med, ikke de hvor du føler det er pliktbesøk. Og ikke være redd for å ha mye alenetid, du trenger ikke drive og ringe eller møte alle vennene dine hele tiden, kvalitetsvenner er der selv om man ikke har sett dem på tre måneder eller sendt meningsløse SMSer og snaps i hytt og gevær. 

For det andre: Lær deg å bli mer interessant selv, få evnen til å flytte smalltalk over til noe som engasjerer både deg og andre, så vil du også ha det morsommere de gangene du må sosialisere med andre enn de få utvalgte og etterhvert kanskje finne ut at mennesker faktisk er interessante. Skjær gjennom det overfladiske snakket med noe ærligere eller med mer dybde, så vil du også se at andre åpner seg og har flere lag. Du må gi litt selv for å få :) Ikke vær overdrevent høflig og "smalltalkete" i situasjoner med nye mennesker. Du tjener like mye på å tvinge frem latter som du gjør på å fake en orgasme. 

Og kanskje folk som du egentlig kunne hatt det gøy tenker du er like interessant som et kneippbrød der du sitter og ikke viser noe personlighet eller gir noe av deg selv, imens de kjedelige menneskene du later som du liker inviterer deg på nytt middagsbesøk som du føler du må gå på. Vær deg selv litt mer kompromissløst, så tiltrekker du deg de du faktisk vil være med.

Mye interessant her. Jeg er nok i andres øyne like interessant som et kneippbrød. Men jeg føler at jeg ikke bare kan skjære gjennom det overfladiske sånn uten videre, det må jo isåfall gjøres rundt noen man har kommet litt innpå i første omgang. Og det gjøres gjerne med smalltalk, og det er jeg veldig dårlig på. Jeg trenger mer tid for å åpne meg, og får gjerne ikke den tiden fordi det dukker opp noen andre man klikker bedre med. Jeg er ikke verken rar eller sær, men har litt spesiell humor kanskje. Eller mangel på humor hva vet jeg. 

Anonymkode: ed63e...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror TS er deprimert men ikke har skjønt det selv ennå. 

Anonymkode: 14090...956

Jeg har vært innom tanken. 

TS

Anonymkode: ed63e...362

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobb går greit, jeg trenger ikke noe spesiell tilrettelegging.

Ja, jeg føler meg generelt likegyldig til alt og alle. Bortsett fra hunden min, han gir meg utrolig mye glede. Han er også det eneste jeg kommer på som engasjerer meg. Pluss det å reise. Jeg vet ikke hva som får meg interessert nok, kommer ikke på noe i farta. Alene går det mye i tv/serier, bøker, rydding, hunden. 

Anonymkode: ed63e...362

Likegyldighet er gjerne et tegn på depresjon. Har du vært i kontakt med legen din?
(Jeg hater det når folk drar fram diagnoser om alt mulig, men jeg kjenner meg igjen fra da jeg selv var deprimert for noen år tilbake).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mythic skrev:

Likegyldighet er gjerne et tegn på depresjon. Har du vært i kontakt med legen din?
(Jeg hater det når folk drar fram diagnoser om alt mulig, men jeg kjenner meg igjen fra da jeg selv var deprimert for noen år tilbake).

Nei, det har jeg ikke. Hva slags hjelp fikk du når du var deprimert?

Anonymkode: ed63e...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har jeg ikke. Hva slags hjelp fikk du når du var deprimert?

Anonymkode: ed63e...362

Jeg gikk først til samtaler hos fastlegen min. Han tok en MADRS-test på meg, og der ble resultatet moderat depresjon. Da henviste han meg til psykolog som jeg gikk hos en gang i uka en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mythic skrev:

Herregud, folk er blitt aldeles skjøre, og tåler ingenting lenger. "Pauser på jobb for å unngå å bli så sliten". Alle blir slitne av jobb, det er liksom meningen at man skal yte noe. Og hva med de som ikke er introverte og får tilrettelegging, skal de ta den ekstra arbeidsbyrden det medfører å ha så "slitne" kolleger? Ærlig talt.

TS: Føler du deg generelt sett likegyldig til alt og alle? Engasjerer du deg i noe? Hva får deg interessert nok til å føle at det er givende med andre mennesker? Hva bruker du alenetiden din til?

Det trenger ikke å bli ekstra arbeidsbyrde for de andre. Jeg mente om Ts kunne trekke seg tilbake fra den sosiale biten av arbeidet og gjøre arbeidsoppgaver som hun kan gjøre alene, i perioder. Jeg mente ikke pause som fritid, men å trekke seg bort fra det sosiale og selvfølgelig samtidig utføre arbeidsoppgaver. Jeg beklager at jeg lagde misforståelse.

Anonymkode: 2f111...144

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg igjen. Men jeg er deprimert. Er du deprimert kanskje? Hvis ikke så kan det være en ide å treffe andre folk, få en ny krets som er mer givende og har like lidenskaper og interesser som deg selv.

Anonymkode: 74297...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Går du på hormonprevensjon? Det er utrolig vanlig å "miste gnisten" av det. Les litt rundt om det på nettet, så kanskje du kjenner deg igjen.  Å slutte føles som å komme ut av en mørk tåke :)

Anonymkode: d81a7...662

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
Den Sunday, January 03, 2016 at 8.23, AnonymBruker skrev:

Kanskje Ts har en eller annen personlighets forstyrrelse. Mener ikke å være frekk,  men er spesielt å ikke ha den minste interesse,  glede eller viktigst følelser overfor andre og deres liv.  

Anonymkode: 0f7f5...dc7

Vær så snill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
Den Sunday, January 03, 2016 at 22.12, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært innom tanken. 

TS

Anonymkode: ed63e...362

Noen tar dette personlig og truende. Vær klar over det. De takler ikke helt at andre ikke finner interesse i andre,og innrømmer det.

Ok,du kan kanskje være deprimert. Men det kan være at du er i feil miljø. Det kan være at folk rundt deg ikke er interessante nok. Du kan være en mer uvanlig personlighetstype UTEN at det er noen feil eller diagnose! Ta en personlighetstest. Finner noen på nettet. Iblant kan de være til nytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...