Hadena Skrevet 3. januar 2016 #1 Del Skrevet 3. januar 2016 Hei dere! Vi skal til tyskland nå neste uke (woho!!) og jeg har så utrolig lyst til å finne en sjarmerende bruktbutikk med masse fint i! Vi kjører fra Hirtshals og stopper enten i Kiel eller Hamburg. Er det noen som vet om noe? Har også planer om å kjøpe stoff til gardiner til hele huset. Kan også godt kjøre innom garnbutikker eller andre koselige steder. Er det noen som har vært i noe som minner om det jeg er på leting etter? Er så utrolig vanskelig å google seg frem, og i hvertfall lete seg fysisk frem, til et slikt sted. Hjelp meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 3. januar 2016 #2 Del Skrevet 3. januar 2016 4 timer siden, Hadena skrev: Hei dere! Vi skal til tyskland nå neste uke (woho!!) og jeg har så utrolig lyst til å finne en sjarmerende bruktbutikk med masse fint i! Vi kjører fra Hirtshals og stopper enten i Kiel eller Hamburg. Er det noen som vet om noe? Har også planer om å kjøpe stoff til gardiner til hele huset. Kan også godt kjøre innom garnbutikker eller andre koselige steder. Er det noen som har vært i noe som minner om det jeg er på leting etter? Er så utrolig vanskelig å google seg frem, og i hvertfall lete seg fysisk frem, til et slikt sted. Hjelp meg Hei! Denne butikken har filialer i såvel Kiel som Hamburg. De har et relativt godt utvalg i stoffer og noe garn - kanskje du finner noe passende? https://www.idee-shop.com/shop/ I tillegg kan du jo prøve å søke på "Stoffladen Kiel" hhv. "Stoffladen Hamburg" eller "Wolladen" i de respektive byene. Du får opp kart på Google som viser hvor butikkene ligger, samt adresse, så har du navi i bilen, så finner du nok frem Jeg bor selv i Berlin, så jeg har bare kjennskap til butikkene der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svea Andrea Skrevet 24. januar 2018 #3 Del Skrevet 24. januar 2018 På 3.1.2016 den 6.47, Lafemmemauvaise skrev: Hei! Denne butikken har filialer i såvel Kiel som Hamburg. De har et relativt godt utvalg i stoffer og noe garn - kanskje du finner noe passende? https://www.idee-shop.com/shop/ I tillegg kan du jo prøve å søke på "Stoffladen Kiel" hhv. "Stoffladen Hamburg" eller "Wolladen" i de respektive byene. Du får opp kart på Google som viser hvor butikkene ligger, samt adresse, så har du navi i bilen, så finner du nok frem Jeg bor selv i Berlin, så jeg har bare kjennskap til butikkene der. Hei 😀. Kan du anbefale garnbutikker i Berlin ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 24. januar 2018 #4 Del Skrevet 24. januar 2018 1 time siden, Svea Andrea skrev: Hei 😀. Kan du anbefale garnbutikker i Berlin ? Det finnes etterhvert en god del, så det avhenger litt av hva du er på jakt etter. Men her er noen "all-roundere": 1. "La Laine" i Kantstrasse i nærheten av Savignyplatz. Fører bl.a. merker som Lana Grossa, Lang Yarns, Sandnes Garn. Veldig hyggelige og imøtekommende damer som hjelper til med det meste. 2. "Die Wollnerin" i Gleditschstr. 45 i bydelen Schöneberg. Har bl.a. Lang Yarns, Rowan, og enkelte "små-merker". I tillegg farger hun som eier butikken endel ull selv. 3. "Fadeninsel" i Oranienstr. 23 i Kreuzberg. Fører bl.a. Lana Grossa, Klinta-wolle (ull fra Estland (?) som ikke er ulikt Rauma Finull), og andre merker. 4. "Wollen Berlin" i Gärtnerstr. 32 i Friedrichshain. Har bl.a. Sandnes Garn, Istex, og BC Garn. Hvis du søker opp "Wolladen Berlin" i Google Maps, får du dette:https://www.google.de/search?rlz=1C5CHFA_enDE707DE707&q=wolladen+berlin&npsic=0&rflfq=1&rlha=0&rllag=52485250,13324229,2616&tbm=lcl&ved=0ahUKEwjMpen2qPHYAhUE6RQKHSmnBuMQjGoIXg&tbs=lrf:!2m1!1e2!2m1!1e3!3sIAE,lf:1,lf_ui:10&rldoc=1#rlfi=hd:;si:;mv:!1m3!1d109529.80904900502!2d13.43162615!3d52.488246849999996!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i478!2i541!4f13.1;tbs:lrf:!2m1!1e2!2m1!1e3!3sIAE,lf:1,lf_ui:10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2018 #5 Del Skrevet 24. januar 2018 Ang garn, noen som kjenner til adlibris sitt? Anonymkode: 11a21...7cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svea Andrea Skrevet 25. januar 2018 #6 Del Skrevet 25. januar 2018 Har bestilt en del adlibris sitt, baby merino og alpakka . Kan ikke si mye om kvaliteten for har ikke brukt så mye eller vasket plaggene ennå. Men alpakka (har strikket en jakke ) klør/stikker noe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svea Andrea Skrevet 25. januar 2018 #7 Del Skrevet 25. januar 2018 11 timer siden, Lafemmemauvaise skrev: Det finnes etterhvert en god del, så det avhenger litt av hva du er på jakt etter. Men her er noen "all-roundere": 1. "La Laine" i Kantstrasse i nærheten av Savignyplatz. Fører bl.a. merker som Lana Grossa, Lang Yarns, Sandnes Garn. Veldig hyggelige og imøtekommende damer som hjelper til med det meste. 2. "Die Wollnerin" i Gleditschstr. 45 i bydelen Schöneberg. Har bl.a. Lang Yarns, Rowan, og enkelte "små-merker". I tillegg farger hun som eier butikken endel ull selv. 3. "Fadeninsel" i Oranienstr. 23 i Kreuzberg. Fører bl.a. Lana Grossa, Klinta-wolle (ull fra Estland (?) som ikke er ulikt Rauma Finull), og andre merker. 4. "Wollen Berlin" i Gärtnerstr. 32 i Friedrichshain. Har bl.a. Sandnes Garn, Istex, og BC Garn. Hvis du søker opp "Wolladen Berlin" i Google Maps, får du dette:https://www.google.de/search?rlz=1C5CHFA_enDE707DE707&q=wolladen+berlin&npsic=0&rflfq=1&rlha=0&rllag=52485250,13324229,2616&tbm=lcl&ved=0ahUKEwjMpen2qPHYAhUE6RQKHSmnBuMQjGoIXg&tbs=lrf:!2m1!1e2!2m1!1e3!3sIAE,lf:1,lf_ui:10&rldoc=1#rlfi=hd:;si:;mv:!1m3!1d109529.80904900502!2d13.43162615!3d52.488246849999996!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i478!2i541!4f13.1;tbs:lrf:!2m1!1e2!2m1!1e3!3sIAE,lf:1,lf_ui:10 Tusen takk for svar ! Jeg vil gjerne å "bli kjent " med nye garn merker og har lyst på et flott mohairgarn .Gleder meg til å besøke Berlin og kjøpe noe spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 25. januar 2018 #8 Del Skrevet 25. januar 2018 2 timer siden, Svea Andrea skrev: Tusen takk for svar ! Jeg vil gjerne å "bli kjent " med nye garn merker og har lyst på et flott mohairgarn .Gleder meg til å besøke Berlin og kjøpe noe spennende Takk takk Jeg har brukt Lana Grossa sitt mohair-garn, og er veldig fornøyd (brukte det sammen med Royal Alpaca fra Lang Yarn i en jakke). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svea Andrea Skrevet 27. januar 2018 #9 Del Skrevet 27. januar 2018 Har du brukt Viking sin Kid Mohair noen gang ? Vet du om det klør?... Jeg har lyst på "ren" mohair genser ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 27. januar 2018 #10 Del Skrevet 27. januar 2018 6 timer siden, Svea Andrea skrev: Har du brukt Viking sin Kid Mohair noen gang ? Vet du om det klør?... Jeg har lyst på "ren" mohair genser ... Nei, dessverre Kjenner ikke til det garnet. Dessuten er jeg visstnok ingen god målestokk for garn som klør, siden jeg kan iføre meg en striesekk uten at det klør Du kan jo kanskje strikke et skjerf/en hals i Vikings Kid Mohair - da får du i alle fall en viss pekepinn på hvorvidt du tåler garnet eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå