Gå til innhold

Øker Ruter billettprisene hvert jævla år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dritt lei overprisede billetter. Til slutt så er det jo halve husleien! Gidder snart ikke ha billett.

Anonymkode: ad949...bb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dritt lei overprisede billetter. Til slutt så er det jo halve husleien! Gidder snart ikke ha billett.

Anonymkode: ad949...bb9

Prisene øker hvert år, også på sporveisbilletter. Årskortet øker med 1,4%, det er ikke så ille. Men miljøpartiet(!) skal jo satse mindre på kollektivt enn forgjengerne, så vi får se hvordan det blir fremover. Opp til deg om du "gidder ha billett", så lenge du ikke sniker. Om du vil bruke tilbudet eller ikke er din egen sak.

Anonymkode: fc028...f9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prisene øker hvert år, også på sporveisbilletter. Årskortet øker med 1,4%, det er ikke så ille. Men miljøpartiet(!) skal jo satse mindre på kollektivt enn forgjengerne, så vi får se hvordan det blir fremover. Opp til deg om du "gidder ha billett", så lenge du ikke sniker. Om du vil bruke tilbudet eller ikke er din egen sak.

Anonymkode: fc028...f9a

Bryr det deg om folk sniker?

Anonymkode: ad949...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Bryr det deg om folk sniker?

Anonymkode: ad949...bb9

Ja, i høyeste grad. Snikerne bidrar til høyere priser for alle andre. Du må forøvrig ha en vanvittig lav husleie, bor du i busskuret?

Anonymkode: fc028...f9a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snikerne bidrar til høyere priser for alle andre.

Nei, det er ingen sammenheng mellom billettpriser og antallet snikere. 

Anonymkode: acb30...353

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som har økt? Annet enn årskort som nevnes her?

Anonymkode: 1c37a...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ingen sammenheng mellom billettpriser og antallet snikere. 

Anonymkode: acb30...353

Selvsagt er det det. Hvis alle betalte fikk man høyere inntekter og kunne hatt lavere priser. Snikere er snyltere som burde vært fysisk sperret ute fra stasjonene som de får til i de fleste andre land.

Anonymkode: fc028...f9a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, i høyeste grad. Snikerne bidrar til høyere priser for alle andre. Du må forøvrig ha en vanvittig lav husleie, bor du i busskuret?

Anonymkode: fc028...f9a

Her er det sure svar som vanlig. Nei, jeg mener ikke at billettene har en pris tilsvarende halve husleien. Men billettprisene kommer til og øke så mye at tilslutt er det tilsvarende en husleie. Og hvorfor øker de prisene? Nei, hvordan bidrar de til høyere priser? Er det så mange som sniker? Jeg har for det meste betalt. Men kjenner og noen som mener de sparer på å bli tatt 0-2 ganger i året..

Anonymkode: ad949...bb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ingen sammenheng mellom billettpriser og antallet snikere. 

Anonymkode: acb30...353

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad du ikke bor i Trondheim! Der holder atb på med ulovlige endringer og vanvittige prisøkninger samtidig som de snart sørger for at det aldri går busser..  :kjefte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Her er det sure svar som vanlig. Nei, jeg mener ikke at billettene har en pris tilsvarende halve husleien. Men billettprisene kommer til og øke så mye at tilslutt er det tilsvarende en husleie. Og hvorfor øker de prisene? Nei, hvordan bidrar de til høyere priser? Er det så mange som sniker? Jeg har for det meste betalt. Men kjenner og noen som mener de sparer på å bli tatt 0-2 ganger i året..

Anonymkode: ad949...bb9

Tviler på at prisene på ruterkort vil 10-20-dobles uten at husleiene øker i samme periode gitt. "Sure svar" kan kanskje ha noe med måten du skriver på i innlegget ditt? Hvert jævla år, gidder ikke betale etc.

Anonymkode: fc028...f9a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er det det. Hvis alle betalte fikk man høyere inntekter og kunne hatt lavere priser. Snikere er snyltere som burde vært fysisk sperret ute fra stasjonene som de får til i de fleste andre land.

Anonymkode: fc028...f9a

Les litt om temaet, det er ingen direkte sammenheng mellom billettprisene og antallet som sniker. Jeg vet det høres merkelig ut når det er det budskapet man får servert, men det stemmer altså ikke. 

Anonymkode: acb30...353

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kjenner og noen som mener de sparer på å bli tatt 0-2 ganger i året..

Selvfølgelig sparer man på å snike. Problemet for de fleste er at de har en mental sperre, blir nervøse osv. Men at man tjener på det i lengden er jo innlysende.

Jeg sniker ikke der jeg vet det ofte er kontroller, som t-baner i sentrum på dagtid og enkelte bussruter. Men der jeg vet sjansen for å bli tatt er lav sniker jeg over en lav sko. Nå hender det jo også at jeg tar meg råd til et månedskort eller ukeskort innimellom, men det er kun når jeg vet at jeg skal reise på kontrollutsatte strekninger.

Anonymkode: acb30...353

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Les litt om temaet, det er ingen direkte sammenheng mellom billettprisene og antallet som sniker. Jeg vet det høres merkelig ut når det er det budskapet man får servert, men det stemmer altså ikke. 

Anonymkode: acb30...353

Nå er det heldigvis ikke så mange som sniker, men hvis alle skulle slutte å "gidde" å kjøpe billett så ville vi merket det på lommeboka. Kunne godt tenkt meg å slippe den utgiften jeg også, men det er en tjeneste som koster, og brukerne må selvsagt betale.

Anonymkode: fc028...f9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det heldigvis ikke så mange som sniker, men hvis alle skulle slutte å "gidde" å kjøpe billett så ville vi merket det på lommeboka. Kunne godt tenkt meg å slippe den utgiften jeg også, men det er en tjeneste som koster, og brukerne må selvsagt betale.

Anonymkode: fc028...f9a

Men det kommer ikke til å skje, så det blir latterlig argumentasjon fra din side.

Prosenten snikere er på rundt 10 % og det tallet har vært stabilt i tredve år nå.

Anonymkode: acb30...353

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, jabx skrev:

Hvorfor ikke?

Fordi Ruter justerer sine priser etter inflasjon, ikke etter hvor mange snikere som kartlegges.

Anonymkode: acb30...353

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det kommer ikke til å skje, så det blir latterlig argumentasjon fra din side.

Prosenten snikere er på rundt 10 % og det tallet har vært stabilt i tredve år nå.

Anonymkode: acb30...353

Så da er det fritt frem for deg å snike? Og hvor er din argumentasjon for at billettprisene snart blir på nivå med husleien?

Anonymkode: fc028...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis alle betalte fikk man høyere inntekter og kunne hatt lavere priser.

Niks, det stemmer ikke. I de årene Ruter (tidl. Oslo Sporveier) har eksisterte har prisene reflektert prisnivå generelt og har aldri blitt opp- eller nedjustert i henhold til overskuddet.

Det Ruter ønsker å bruke økt overskudd på er flere busser og økt rutetilbud. Men prisene på billetter har aldri og vil aldri reflektere hvor mye eller lite Ruter tjener på driften.

Anonymkode: acb30...353

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva avgjør hva tjenesten koster? Og tjeneste og tjeneste. De utfører for det meste god jobb, men, jammen er de flinke til å komme litt for sent slik at jeg mister videre trafikk akkurat. Flere ganger opplever jeg også at trikken ikke dukker opp, selv om det står på reiseplanlegger, og må ringe og si at jeg kommer for sent på jobb.. 

Tilbake til prisdiskuasjonen; er det sjefene som bare vil ha mer penger og sier "nå øker vi prisene enda mer"?

 

Anonymkode: ad949...bb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

men hva avgjør hva tjenesten koster? Og tjeneste og tjeneste. De utfører for det meste god jobb, men, jammen er de flinke til å komme litt for sent slik at jeg mister videre trafikk akkurat. Flere ganger opplever jeg også at trikken ikke dukker opp, selv om det står på reiseplanlegger, og må ringe og si at jeg kommer for sent på jobb.. 

Tilbake til prisdiskuasjonen; er det sjefene som bare vil ha mer penger og sier "nå øker vi prisene enda mer"?

 

Anonymkode: ad949...bb9

Dette opplever vi jo alle, trikken er feks avhengig av trafikken rundt. Det er nok at en nisse har parkert ut i skinnegangen så blir det full stans. Og tekniske problemer får man jo alltid iblant. Det betyr ikke at man kan slutte å betale for billettene. 1,4% er ingen urimelig stor økning. Mener å huske det var større økning i fjor.

Anonymkode: fc028...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...