Gå til innhold

Banke på å klage på nabo eller rett til styret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvilket underforum denne bør ligge på men siden det nevnes naboer i stikkordene her ble det her, selvom jeg ikke har noe sosialt forhold til naboen. 

Har fått ny nabo i en ellers stille og rolig oppgang. På to uker har han hatt fest ca 6 ganger. Det holder på fra 21-09 og gjerne full guffe på dagen når han våkner i 14 tiden også. Jeg er hjemme med kronisk sykdom og plages mye av så mye lyd vegg i vegg når jeg trenger ro og søvn store deler av døgnet. Har aldri hørt lyder fra den leiligheten før, og at det var så godt isolert her var grunnen til at jeg flyttet hit for 2 år siden, så han må være ekstraordinært høylydt. Fest til langt utpå morgenkvisten fra lille julaften til første juledag, og nyttårsaften var heller intet unntak. Jeg har aldri sett eller snakket med denne nye naboen. Banket på der kl 8 i dag morges når festen fortsatt pågikk vegg i vegg med mitt soverom men ingen lukket opp. Andre naboer prøvde også å banke på. Bør jeg bare klage direkte til styret nå, eller bør jeg være grei å advare vedkommende først, og henge lapp på døra eller banke på nå når det ikke er fest der å si at han må dempe den høye musikken hans før jeg rapporterer til styret?  Om jeg hadde hilst på han før så ville jeg nok følt for å gi han en sjanse, er jo ikke sikkert han vet hvor høyt han spiller, men siden jeg ikke har noe forhold til han overhodet så gir jeg egentlig faen og bare vil ha han vekk. Typ utenlandsk ungdom som ikke bryr seg og har fått sin første egne leilighet, i en blokk med mest stille familier og pleietrengende syke det vet jeg da helsetjenesten ofte er her både for meg og andre beboere. 

Anonymkode: 8d635...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og alle disse besøkende han har innom ringer selvfølgelig nesten alltid på feil ringeklokke og på min klokke nede i porten.... Sukk... 

Anonymkode: 8d635...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv til styret. Noen lider av eneboligsyndromet, og må oppdras når de flytter inn i blokk. 

Anonymkode: eb781...f40

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den type festing er jo Way Over, hadde ikke nøyd meg med styret- men ringt rett til politiet! 
Det er ikke lov å forstyrre ro og orden- og dette gjør han jo virkelig. 

 

Dette kan du ikke finne deg i! 

Anonymkode: c56e2...062

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den type festing er jo Way Over, hadde ikke nøyd meg med styret- men ringt rett til politiet! 
Det er ikke lov å forstyrre ro og orden- og dette gjør han jo virkelig. 

 

Dette kan du ikke finne deg i! 

Anonymkode: c56e2...062

 

Det er ikke sånn brutal høy musikk man kan høre på gata, men siden jeg bor vegg i vegg med han er det jo veldig merkbart for meg - og de som bor vegg i vegg med han på andre siden. Ute i oppgangen hører man det såvidt, pga god isolasjon og branndører. Usikker på om det er nok ordensforstyrrelse til å kontakte politiet da det hovedsaklig er oss naboene det plager og ikke hele blokken..? 

Anonymkode: 8d635...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere Husordensregler du kan kopiere og legge i en konvolutt pent foran døra?

Anonymkode: b9c6b...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carly-Chardonnay

Fester fra kl 21 - 09 :overrasket: Har han ikke jobb? Dette må være en ung person tenker jeg, ingen voksne oppegående mennesker hadde orka det kjøret der. Hva med å henge en lapp på døra? Og kontakte styret i tillegg. SÅ glad det er stille og rolig her jeg bor, hadde blitt gæren av sånne naboer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har det kan du markere der det står fra hvilket tidspunkt det skal være ro og orden

Anonymkode: b9c6b...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forsøkt å banke på en gang til når det ikke var fest og naboen var hjemme. Da kan han få en mulighet til å gi ett godt inntrykk om forklaringen er at han ikke har forstått hvor mye dette forstyrrer. Jeg hadde derimot ikke ventet i flere dager for å vente på å få prata med han. Har du prøvd ett par ganger uten at han åpner synes jeg du har gjort et godt forsøk så du med enda bedre samvittighet kan gå til styret :) 

dette må være ufattelig plagsomt, og jeg hadde nok ringt politiet neste gang faktisk. Der jeg bor sa politiet til oss en gang at vi kunne ringe dem om naboer hadde høylytt fest om natten, selv om det bare var plagsomt for oss som bodde i samme blokk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er ikke sånn brutal høy musikk man kan høre på gata, men siden jeg bor vegg i vegg med han er det jo veldig merkbart for meg - og de som bor vegg i vegg med han på andre siden. Ute i oppgangen hører man det såvidt, pga god isolasjon og branndører. Usikker på om det er nok ordensforstyrrelse til å kontakte politiet da det hovedsaklig er oss naboene det plager og ikke hele blokken..? 

Anonymkode: 8d635...730

Jo du kan det- om det forstyrrer nattesøvnen din.

vår nabo festa på en onsdag og da jeg ringte politiet kl 05.30 spurte de hvorfor jeg ikke hadde ringt før...

Anonymkode: c56e2...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...