Gå til innhold

Healing


Anbefalte innlegg

En venn av meg har blitt arbeidsledig etter nedskjæringene i olje-industrien og vurderer å begynne med healing. Hvordan er egentlig regelverket her, hvor drøy kan man være før man risikerer straff? Er alt lovlig så lenge ingen kan bevise at du påstår at du kan kurere dødelige sykdommer? Hva er det vanlig å ta for en time? 500 kroner? 1000 kroner? Kan man si det er "gaver" slik at man slipper å skatte av dette?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skiller mellom autoriserte og ikke autoriserte, og hvilken type healing. Norsk healingforbund. En autorisert healer skal ta minst 500 kr timen. En som ikke er autorisert kan ta mindre. Jeg har selv betalt 300 og 400 kr hos to jeg har vært hos før de ble autoriserte. Etter autorisasjon måtte jeg betale 500 kr. Har også vært hos ei som skulle ha 600 kr, og jeg vet at hun tar 700 kr i dag. Og det er de som tar enda mer enn det. Spør heller Norsk Healingforbund

Anonymkode: 6d8ef...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å stille spørsmål til hva en slik autorisasjon innebærer? Ble litt nysgjerrig nå.

Anonymkode: 7f3fa...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra spørsmålene dine tviler jeg på at dette er en "venn" av deg.
Og du bør skamme deg som søker dette yrket bare fordi ingen kan bevise om du kan det eller ikke og ser på det som letttjente og lettlurte penger! For å tjene penger som healer så må du uansett ha en laaang kundebase med referanser før du kan forvente å få betalt for noe. Alle healere jobber gratis i mange år, og kun de som faktisk får gode resultater på kundene sine kan broadcaste seg som profesjonell healer andre vil betale for.  Selv folk som tror på healing er ikke dumme, så ingen betaler en krone for en som ikke er godt anerkjent i miljøet.

Anonymkode: 997c6...e7e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det lov å stille spørsmål til hva en slik autorisasjon innebærer? Ble litt nysgjerrig nå.

Anonymkode: 7f3fa...046

Det vet jeg ikke helt eksakt. Spør healingforbundet

Anonymkode: 6d8ef...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ut i fra spørsmålene dine tviler jeg på at dette er en "venn" av deg.
Og du bør skamme deg som søker dette yrket bare fordi ingen kan bevise om du kan det eller ikke og ser på det som letttjente og lettlurte penger! For å tjene penger som healer så må du uansett ha en laaang kundebase med referanser før du kan forvente å få betalt for noe. Alle healere jobber gratis i mange år, og kun de som faktisk får gode resultater på kundene sine kan broadcaste seg som profesjonell healer andre vil betale for.  Selv folk som tror på healing er ikke dumme, så ingen betaler en krone for en som ikke er godt anerkjent i miljøet.

Anonymkode: 997c6...e7e

Det er faktisk en venn av meg. Han har ingen "evner" men han har drevet nettbutikk og solgt "klistermerker" mot stråling og slike ting i flere år så han har en solid "kundebase". 

 

Anonymkode: e92db...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare ikke begynn å "heale" alvorlige sykdommer

Anonymkode: c2a2e...4e1

Neida, de fleste går jo til lege først og går ikke til healer før legen har "gitt opp". Hvis de ikke har vært til legen sender han dem selvfølgelig dit. Han er veldig opptatt av at han ikke skal "behandle" noe som senere viser seg å være kreft eller annen alvorlig sykdom. 

Anonymkode: e92db...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, de fleste går jo til lege først og går ikke til healer før legen har "gitt opp". Hvis de ikke har vært til legen sender han dem selvfølgelig dit. Han er veldig opptatt av at han ikke skal "behandle" noe som senere viser seg å være kreft eller annen alvorlig sykdom. 

Anonymkode: e92db...d2b

Men han skal lure kundene sine ved å la de tro han har disse evnene?...det er jo svindel og til spott for de som kanskje er seriøse og har evnene...ville ikke hjulpet han med råd nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Barenzrotta skrev:

Men han skal lure kundene sine ved å la de tro han har disse evnene?...det er jo svindel og til spott for de som kanskje er seriøse og har evnene...ville ikke hjulpet han med råd nei.

Det må jo være mye bedre at de går til han fremfor de mer useriøse aktørene som ikke har samme skrupler med å "behandle" lidelser som legen faktisk kan hjelpe dem med. Kan heller ikke se at klistermerkene han selger skader noen. Mener du han heller burde gå arbeidsledig? Markedet er jo ikke akkurat godt for olje-ingeniører for tiden.

Anonymkode: e92db...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må jo være mye bedre at de går til han fremfor de mer useriøse aktørene som ikke har samme skrupler med å "behandle" lidelser som legen faktisk kan hjelpe dem med. Kan heller ikke se at klistermerkene han selger skader noen. Mener du han heller burde gå arbeidsledig? Markedet er jo ikke akkurat godt for olje-ingeniører for tiden.

Anonymkode: e92db...d2b

Jeg tror nok ikke du vil få all så mange vennlige svar på et slikt spørsmål i et underforum som dette. Du har naturligvis helt rett i at det er meningsløst å anklage din venn for å lure og svindle mer enn hva andre såkalte healere kan anklages for. Din venn vil forsåvidt gjøre det med overlegg (ikke at jeg tror alle dagens healere "bare" er grovt uaktsomme), men det har jo ingen betydning for kundene. Det er litt av et kunstig skille mellom ordentlige og uordentlige healere, og jeg må si jeg foretrekker at folk som din venn skal operere i denne bransjen fremfor dagens gjeng. Han vil i hvert fall ikke medvirke til at noens plager forverres ved at de unnlater å søke medisinsk hjelp.

Autorisasjon fra dette healerforbundet gir rett til å registrere seg i et register for alternative behandlere, og da kan man få momsfritak. Det er ingen formelle krav til utdannelse e.l., og det ligger vel litt i bransjens natur, men man må ta et (meget kort) kurs og ha noen pasienter som kan gå god for en. Usikker på om slik godkjenning er et absolutt krav for registrering og dermed momsfritak, det får han nesten høre med forbundet eller med Brønnøysund om. Han får ha lykke til. Og en ørliten high five fra meg.

Anonymkode: 07805...dc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk en venn av meg. Han har ingen "evner" men han har drevet nettbutikk og solgt "klistermerker" mot stråling og slike ting i flere år så han har en solid "kundebase". 

 

Anonymkode: e92db...d2b

Jeg tok bare utgangspunkt i det du skrev. Han har ingen "evner". Men én solid kundebase....jeg vil kalle det som at han med overlegg vil svindle syke mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Barenzrotta skrev:

Jeg tok bare utgangspunkt i det du skrev. Han har ingen "evner". Men én solid kundebase....jeg vil kalle det som at han med overlegg vil svindle syke mennesker.

Svindel? Så lenge han ikke begynner med noe skattesnusk er jo dette helt lovlig virksomhet. 

Anonymkode: e92db...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må jo være mye bedre at de går til han fremfor de mer useriøse aktørene som ikke har samme skrupler med å "behandle" lidelser som legen faktisk kan hjelpe dem med. Kan heller ikke se at klistermerkene han selger skader noen. Mener du han heller burde gå arbeidsledig? Markedet er jo ikke akkurat godt for olje-ingeniører for tiden.

Anonymkode: e92db...d2b

Healing er rett og slett svindel og lureri

Anonymkode: c2a2e...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den ‎30‎.‎12‎.‎2015 at 23.37, Barenzrotta skrev:

Men han skal lure kundene sine ved å la de tro han har disse evnene?...det er jo svindel og til spott for de som kanskje er seriøse og har evnene...ville ikke hjulpet han med råd nei.

Ingen har disse evnene når de utsettes for kritisk testing så forskjellen på de moralske og umoralske healerne er jo bare om de selv tror på at de har evner....

På den andre siden er det ikke ren svindel. Mange som ender opp hos healer trenger noen som gidder å høre på dem, tar dem på alvor og faktisk forsøker noe på deres premisser. Blir som en slags psykolog, dette I kombinasjon med placebo kan gi god effect for dem som klarer tro på sånt.

Selv om jeg ikke har trua I det hele tatt vil jeg ikke si at det er ren svindel....Klart mest sympatisk dersom man selv tror på det, men de som er kyniske kan jo være gode skuespillere da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StripeyPanda
Den 30.12.2015 at 23.27, AnonymBruker skrev:

Neida, de fleste går jo til lege først og går ikke til healer før legen har "gitt opp". Hvis de ikke har vært til legen sender han dem selvfølgelig dit. Han er veldig opptatt av at han ikke skal "behandle" noe som senere viser seg å være kreft eller annen alvorlig sykdom. 

Anonymkode: e92db...d2b

Dette kan han ALDRI vite, for han er ikke lege. Han bør fortsette å selge klistermerker til dumme folk, og la heller healing være forbeholdt leger med base i vitenskap, fakta og sunn fornuft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.12.2015 at 23.27, AnonymBruker skrev:

Neida, de fleste går jo til lege først og går ikke til healer før legen har "gitt opp". Hvis de ikke har vært til legen sender han dem selvfølgelig dit. Han er veldig opptatt av at han ikke skal "behandle" noe som senere viser seg å være kreft eller annen alvorlig sykdom. 

Anonymkode: e92db...d2b

Slike mennesker som han som setter oss andre i dårlig lys....! :( 

 

Anonymkode: 771a4...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...