Gå til innhold

Girene hviner og fjerde er vanskelig å få inn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bilen min hviner når den er i gir, og blir stille når jeg trykker inn klutsjen. Det er en 15 år gammel Honda eller Hyundai (sånn H på fremme) og jeg vet ikke om jeg tørr å gå på verksted - girkasser er sikkert dyre?

Anonymkode: e9e07...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Girkassen er nok i ferd med å ta kvelden. Bilen er og i ferd med å bli trafikkfarlig, parker den for godt eller kom deg på verksted. 

Anonymkode: 1adee...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn var min bil også, den havarerte på veien i går og måtte taues. Det var girkassa.

Anonymkode: c03a0...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur den bilen, uansett merke skal settes stille og ikke brukes før den er reparert!! Kan være trafikkfarlig om det blir en bråstopp i lager som skjærer seg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uling i girkassa er vel fort slitt lager.. på en slik gammel bil er det nok ikke lønnsomt å reparere. Kun om du får tak i en billig overhalt girkasse.

Selv ville jeg ha kjørt bilen frem til dette ble reparert eller du fikk tak i ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bilen min hviner når den er i gir, og blir stille når jeg trykker inn klutsjen. Det er en 15 år gammel Honda eller Hyundai (sånn H på fremme) og jeg vet ikke om jeg tørr å gå på verksted - girkasser er sikkert dyre?

Anonymkode: e9e07...cea

Du må vel vite om du har en Honda eller en Hyundai...:fnise:

Anonymkode: e2bd8...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var ute nå, står altså Honda bak på bilen. :)

Hvor får man tak i overhalte girkasser da? Er det noe Honda har?

Anonymkode: e9e07...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke engang vet MERKET på bilen sin, tror jeg nok at det beste i dette tilfellet er å begynne å ta bussen.

Anonymkode: 48e96...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skift olje først. Mulig det fikser noe av problemet, girkassa er uansett slitt men mulig du holder den i drift noen år til. Kvalitstsolje!!

Hviningen tyder å for stor avstand mellom tannhjul og slitte lager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Commander! Skal se på det, kanskje jeg får ordnet time på verksted ila januar. Bilen er jo i bruk hele tiden, hehe.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man ikke engang vet MERKET på bilen sin, tror jeg nok at det beste i dette tilfellet er å begynne å ta bussen.

Anonymkode: 48e96...3e1

For et flott bidrag! Konstruktivt, vennlig, viktig å legge merke til. Håper at det ikke sier for mye om deg som person? Det må være lov å bry seg om andre ting, og jeg visste i det minste at det stå "H" på bilen. Mange på jobben min bryr seg enda mindre, og har det helt fint med seg selv.

Anonymkode: e9e07...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...