Gå til innhold

Mine rare tanker

evil eve

Anbefalte innlegg

Forresten, jeg må bare fortelle en historie:

Da pappa og fru var på besøk, hadde jeg bestemt at vi skulle ha fiskesuppe. Dagen før spurte jeg på den lokale butikken om de hadde fennikkel, det hadde de ikke, men kunne godt prøve å ta inn igjen (hadde hatt det før, men gikk ikke stort av det). Men så konkluderte de med at siden det var nå og ikke siden jeg skulle ha det, så kanskje det ikke var noen vits. Neste dag kjørte jeg til ytterligere 4 butikker, (jeg hadde regnet med at Smart club hadde hatt det) og ingen hadde. Så jeg kjørte til Moss da for å få tak i en liten fennikkel til kr 4,- og kom hjem en time etter pappa hadde kommet... (Og da jeg kom fram til Moss var jeg tom for spylervæske, da jeg skulle fylle på tryna jeg langflat på isen.)

Da jeg var i den lokale butikken i går, hadde de fått inn fennikkel. Jeg måtte bare kjøpe en. :legrine:

Derfor blir det fisk på meg og G i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei..

Har igrunn skjønt at du ikke har nett hjemme ennå.. ;) Syns det var kjipt selv når nettet vårt datt ut hjemme, dumme telenor som stengte nettet vårt fordi de ikke skjønte vi hadde betalt.. *Sukk* Men blei åpna over helga da det skjedde da..

Skal bynne å jobbe på ett privat sykehjem jeg, prøve ut det :) Blir interessant og lærerikt! Kan vel dra litt nytte av erfaringen med mormor.. ;)

Traff forresten din venninne G forrige helg på butikken, hadde med en liten en i trassaldern, så følte litt med henne hihi.. Opplever det på jobb nesten hver dag selv, så veit hvor morsomt det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg må bare fortelle en historie:

Da pappa og fru var på besøk, hadde jeg bestemt at vi skulle ha fiskesuppe. Dagen før spurte jeg på den lokale butikken om de hadde fennikkel, det hadde de ikke, men kunne godt prøve å ta inn igjen (hadde hatt det før, men gikk ikke stort av det). Men så konkluderte de med at siden det var nå og ikke siden jeg skulle ha det, så kanskje det ikke var noen vits. Neste dag kjørte jeg til ytterligere 4 butikker, (jeg hadde regnet med at Smart club hadde hatt det) og ingen hadde. Så jeg kjørte til Moss da for å få tak i en liten fennikkel til kr 4,- og kom hjem en time etter pappa hadde kommet... (Og da jeg kom fram til Moss var jeg tom for spylervæske, da jeg skulle fylle på tryna jeg langflat på isen.)

Da jeg var i den lokale butikken i går, hadde de fått inn fennikkel. Jeg måtte bare kjøpe en. :legrine:

Derfor blir det fisk på meg og G i kveld.

:klappe::roll::lol: Er det ikke bare typisk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem: grattis med ny jobb da e-eve!! Det er koselig å jobbe på sykehjem...jeg snakker av erfaring! ;)

Så lenge du ser forbi de litt 'tråkige' aspektene ved en pleiejobb så er det en god mulighet til å bli kjent med mennesker på en helt spesiell måte, eldre mennesker har et hav av erfaringer og livsvisdom å øse av...og etterhvert som du arbeider med dem over en periode så danner du relasjoner som du i ettertid ikke ville vært foruten på godt og vondt! Det er lærerikt...! Lykke til da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Madden :)

Gleder meg til å bynne i den nye jobben, men er bare helgejobb foreløbig.. Men men, kanskje det blir mer, eller at jeg får en fast jobb no annet sted i tillegg hadde jo vært greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisveis!

Da var helgen over og guttungen til G har vært grei å ha med å gjøre. Han er veldig skjønn og han var bare trassig da han skulle legge seg søndag kveld. Jeg var med over til Tbg søndag, så kom andre venninne G og venninne L med baby, hellandussen så liten. (Jeg kom på at jeg har to venninner G i Tbg, jeg kaller AG for G også.. Det er hun som har vært hos meg.)

Sambo kom hjem i dag tidlig kl 04.30, tror ikke jeg sovnet igjen etterpå, så må tidlig i seng i kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morn!

Den "låven" var stengt da vi kom i går, åpent til kl 17.00! Så da får det bli en lørdag jeg er hos mamma da. Det så fint ut der.

Sambo hadde bursdag i helgen, så fredag var vi ute og spiste etterfulgt av bytur. Lørdag var vi på fest, selv om vi helst hadde sett vi kunne tilbragt kvelden på sofan. Men det var koselig. Så nå har vi hatt nok festligheter for en stund. :) Søndag kom familie på pizza og kake.

Du får ha lykke til med travel uke og håper du trives på sykehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travel uke ja... DET kan jeg love deg det blir... Visste jo jeg skulle jobbe fem dager på sykehjemmet, tre opplæringsvakter og to vanlige vakter i helga.. Også visste jeg at jeg skulle jobbe på torsdag i barnehagen, for har vikariat der for ei som er sjukemeldt.. Og da tenkte jeg, wee, gjett om ikke jeg skal slappe av på FREDAG!!!! For da jobber ikke henne jeg har vikariat for.. Men der tok jeg feil gitt, jeg skal jobbe fredag også jeg.. SÅ jobber alle 7 dagene denne uka her ja... Så på søndags etter jeg er ferdig på jobb kl 14 så er jeg sikkert helt slakt...

Helgen som var ja... Fredag satt jeg og gjespa i sofaen og tenkte, nei vettu hva, jeg blir hjemme idag jeg.. Bare slapper av.. Men så ringte venninna mi og lurte på om jeg ikke hadde litt lyst til å komme til henne, og det frista jo litt mer enn å sitte hjemme aleine sånn egentlig, så da hoppa jeg i klær i løpet av sånn fem minutter og satt på inn til byen med kjære som skulle på jobb.. Raska med meg en vinflaske jeg fikk av stebror og forlovede til jul og nok galliano til to shotter hver..

Så dro vi hjem til venninne M og drakk ett par glass Martini Asti hver, også bynte vi på vinen vår, vi hadde en flaske hver.. MEN jeg tror ikke den vinen jeg hadde fått var heeelt god for å si det sånn.. For jeg drakk ikke hele flaska en gang, var nesten halve igjen da vi dro på byn, og jeg blei sååå dårlig.. Og jeg blir ikke dårlig av to glass asti, to glass hvitvin og to shotter galliano til vanlig nei... Så måtte jo bare krype til korset og ta taxi hjem og legge meg... Så man kan jo si at formen på lørdag var heller laber.. Og jeg skulle ha voerspiel hos meg.. :( Men så så det ut til at det ikke blei no av siden hun ene som skulle komme var dårlig.. Og så blei jeg bedt på Tjøme fest, og tenkte, tja, hvorfor ikke, kan jo sitte på hjem med noen som bor på Eik.. Men så skulle de visst komme allikevel de som skulle på voers hos meg, så blei hjemme.. Voerset var koselig, men byen var kjedelig som ett uvær.. De to jeg dro ut med var planta på Lauritz hele kvelden fordi de syns han ene vakta er fin.. *sukk* La oss bare si at Lauritz og jeg ikke er bestevenner..

Søndag blei en noenlunde kort dag, siden jeg skulle på jobb kl 7 på sykehjemmet på mandag.. Går helt greit der, trives jeg, litt uvant, men det går seg nok til.. Skal ha kveldsopplæring idag, så da kunne jeg sove litt lenger, nice :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha internett snart :sur: !

Kjipt å sitte etter jobb med det en skal.

Vært i Oslo i natt siden vi var der med jobb i går og jeg skulle på forelesning i dag tidlig. Så rakk en liten halvtime hos bror i går og sov hos pappa. Det er jo genialt at det går buss direkte fra pappa til Blindern!

Sambo drar av gårde på jobb en stund fra helgen, så da får jeg prøve å være flink til å lese og male vaskerommet. Har sagt jeg skal male vaskerommet i flere uker nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) Vært hos pappa ja din heldiggris :) Gleder meg til jeg får samla sammen litt penger og får reist oppover en tur...

Men først må jeg nesten komme meg gjennom denne arbeidsuka... Tre dager igjen, går så bra atte :) Neste uke er det tre arbeidsdager, og så på fredag kommer venninne R fra Disney på besøk, vi skal i bursdag til ei anna fra Disney i Sfj :) Blir bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgen over igjen.. Skal du jobbe hver dag fram til helgen eller?

Så trøtt som jeg var fredag er det lenge siden jeg har vært. Vi hadde et vennepar på middag, også spilte vi TP globetrotter (hvor jeg ikke kunne noenting :forvirret: ) og yatzi/10.000. Jeg ble så trøtt at jeg nesten sovnet der vi satt, og de dro ikke hjem før i to tiden. Det var veldig hyggelig, men er det mullig å være så trøtt da!

Lørdag var jeg en liten tur hos bror da vesla ble et år. Hun prater lite, men jammen skjønner hun at hun får gaver! M løsner bånd og tape, så får vesla gaven i fanget, tar den ut av papiret, holder den opp og sier "Ååååh".

I går gikk jeg tur sammen med ei venninne, det var deilig, har omtrent ikke timmet eller leet på meg siste året.. Jeg får begynne å gå tur og gjøre meg kjent i området hjemme også nå.

Hatt det hyggelig i bursdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Er denne uka jeg skal i bursdag!

Jippi tenkte jeg igår da jeg var ferdig på jobb, ENDELIG er "helvetesuka" mi ferdig.. Jobbe syv dager i strekk liksom, men så tenkte jeg ikke over at jeg skal jo jobbe mandag, tirsdag og onsdag i abrnehagen.. Hehe så blir jo ti dager i strekk før jeg har fri... Men men, overlever jeg :)

Hehe prinsessen ja, hun skjønner nok mer enn vi tror ;)

Imorgen har jo lillebror bursdag da, 21 og greier, yikes... Gammal han og joh... ;)

Jeg gikk fra Nes og hjem fra jobb på onsdag kveld, er et stykke det ja :) Men gikk greit, gikk med en kompis som også jobber borti gokk, jobber på to forskjellige sykehjem.. Var kjempekos gåtur da, selvom det var kaldt som rakkern...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg jobbet slik før jeg også, mandag til fredag og ekstra helg imellom er 12 dager det! Du får nok av det etter hvert, men det går en stund. ;)

I går ble jeg "tante" igjen, sambos bror ble pappa. Hellandussen, 5 timers gammel baby på armen er smått!

I dag drar sambo til Tromsø, men han blir nok ikke så lenge som vi trodde, så da får vel ikke jeg gjort alt jeg hadde planer om til han kommer hjem heller. Må lese innen forelesningen torsdag. Tror jeg må sove hos pappa, ellers må jeg dra kl 05.20 hjemmefra for å rekke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nååå.. Så søtt, fem timer gammel baby ja, hallan nutten da :)

Du får prøve å lese og få gjort unna masse av det du tenkte iallefall, selvom sambo kommer hjem tidligere enn dere hadde forventa :)

Gleder meg til imorgen etter kvart over fire :) DA er det relaxing for alle penga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fysj var oppe tidlig i dag, dro ikke til pappa i går da det ble sent før jeg var hjemme. Altså opp kl 04.45 for å ta 6-toget fra Fredrikstad. Og tror du ikke den :sinna: bildøra låste seg så det ikke gikk å lukke igjen (tåler ikke frost). I tillegg fikk jeg nesten ikke igjen verandadøra sikkert av samme grunn (den er hard å lukke fra før). Var rimelig oppgitt da, men fikk tint opp og jeg rakk toget! Jeg kunne jo kjørt til Råde eller Moss også og spart tid, men jeg turde ikke annet enn å stå i parkeringshus med den kranglete bilen, og det er det ikke ved de togstasjonene..

Så har vært en kjapp tur i Oslo i dag.

Jobbet sent og skal hjem å gjøre noe småtterier.

Endret av Mona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, ikke helt bra med den bilen din nei.. :(

Igår var jeg i Sfj og kjøpte gave til bror, spiste middag og dessert hos mamma :) Var skikkelig koselig det ja :)

Nå skal jeg en tur inn til byn og møte en kompis.. Og senere idag kommer venninna mi R fra Disney :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Er du ferdig med opplæring og inne på annenhver helg på sykehjemmet eller?

Du/dere må komme på besøk snart... Skal betale reisa di jeg, hente deg i Moss (jobbet ikke dere ulike helger?). Men ikke førstkommende helg, da skal jeg jobbe!

Men vet du hva, på lørdag drakk jeg 3 glass rødvin, tror du ikke jeg ble fyllesyk?!! Og forrige gang jeg drakk 2 glass, fikk jeg vondt i hodet. Må slutte å drikke rødvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Skal få kommet på besøk snart, men de tre neste helgene så jobber jeg... Ser litt mørkt ut for denne helgen egentlig.. Omgangssyke er no dritt.. Det gikk jo i opplæringstida mi, og har gått de tre siste ukene i banrehagen også... Men har levd i troen på at jeg slapp, men ser litt mørkt ut nå kjenner jeg... Har vært kvalm og utafor i nesten hele dag.. Krysser så klart fingrene for at det går over, men får se.. Så joda, skal jobbe "på egenhånd" heretter ja...

Jeg drakk både fredag og lørdag, og var ikke fyllesyk.. Men venninne R hadde zyrtec, så da tok vi det før vi la oss, og slapp veldig billig unna!

Sånn ellers så har jeg bestilt meg legetime hos den nye fastlegen min.. Må ha nye p piller... Fant resepten min og skulle kjøpe nye forrige uke, men neida... De har slutta å produsere mine p piller.. Så da må jeg ha nye.. Litt kjipt siden jeg igrunn har vært fornøyd med de jeg har brukt de siste snart åtte åra...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...