Teriyaki Skrevet 1. august 2016 #261 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Normalvektige skal ligge på mellom 2000 og 2500 kcal for å holde vekta, så vil tro du vil gå gradvis ned i vekt ved å legge deg på 2000 kcal. Jeg har bare spist 800 kcal hittil i dag, men skal spise litt mer når jeg kommer hjem. :p Edit: Antall kcal kommer så klart an på aktivitetsnivå også da. Endret 1. august 2016 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 1. august 2016 #262 Del Skrevet 1. august 2016 I dag skal jeg være flink og ikke spise noe jeg ikke har godt av, Er skikkelig sugen på noe nå, men I will be strong! Jeg heier på deg! Husk at Rom ikke ble bygget på en dag og at selv om man skulle trå feil en gang eller fire, trenger man ikke gi opp helt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjott Skrevet 1. august 2016 #263 Del Skrevet 1. august 2016 (endret) Nå er jeg normalvektig, men har lavt stoffskifte. Om jeg spiser mer enn 2000 kalorier uten å trene 3-4 ganger i uka legger jeg sakte men sikkert på meg. Og jeg har en sykdom som gjør at jeg forbrenner mindre enn normalt - så jeg kan ikke tro at normalt friske mennesker skal kunne forbli kraftig overvektige eller gå fra normal til svært overvektig ved å spise helt normalt og bevege seg over tid. Men spise normalt og bevege seg krever endel mer enn man tenker, men det er jo heller ikke slanking. Men, det betyr(iallefall for sånne som meg som er veldig glad i sjokolade og tenker på det døgnet rundt, kødder ikke) at jeg må aktivt si nei ca 99% av gangene jeg har lyst på ting jeg vet er lett å skli ut på for meg. For jeg har jo ALLTID lyst på sjokolade. Det jeg synes er greit med Lifesum og andre apper er ikke at det er "så lett", men at man får se hvor alle de eventuelle unødvendige ekstrakaloriene er - og hvor man eventuelt kan bytte ut matvarer. Men jeg tror også dørstokkmila er ekstra høy når en sliter med vonde følelser - nettopp fordi en føler seg utilpass og dust på trening og fordi vonde følelser = få lyst til å sabotere seg selv. Det er jo det samme som for de som nekter seg selv mat, går litt på samme greie. Og så er det jo helt ærlig talt dritslitsomt å trene skikkelig - og hvertfall slitsomt når det føles langt igjen til progresjonen en ønsker på øvelsene en ønsker gjennomføre/antall km jogget eller antall km gått i skauen. Slanking er jo "enkelt" men jævlig, mens livsstilsendring krever at en tar valg mange ganger om dagen hver eneste dag. Men uansett så er jo en ting sikkert: det som iallefall ikke virker er å sette ambisiøse mål langt frem i tid. Type "30 kilo før jul" - og det omvendte "jeg skal kutte ut blablabla trallalala og begynne med dittogdatt når sommerferien er over - da gjerne ambisiøs hyppighet". Nei, ikke når sommerferien er over. Tudei, lissom. Overkommelig hyppighet som funker i hverdagen. Og kort tid frem: "Imorra skal jeg på trening kl X uansett samma faen." Dvs: Ut på tur aldri sur med et mål om å bli fjellgeit, 1 vanlig porsjon middag hvor en kun har lagd den maten familien skal spise(aka umulig å spise flere porsjoner), og drite i "rugsprø med kjipt pålegg". Rugsprø gjør folk deprimerte, seriøst Nesten alle jeg jobber med eter rugsprø, bortsett fra hun som KUN spiser honningmelon og eggehviten fra kokte egg(hun sier jo ingenting, men jeg skjønner jo tegninga når hun sitter der med lavkarbobrødet og eter 5 hviter fra hele egg og kaster resten). Helvete heller, ET NÅ ORDENTLIG Endret 1. august 2016 av Fjott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 1. august 2016 #264 Del Skrevet 1. august 2016 Ikke sur når man drar på tur? Jeg er ofte dritsur når jeg drar ut, men det snur etter hvert da. Tur, fjell, skog, ååååååh!!! Jeg skjønner ikke greia med rugsprø. Hjemmelaga knekkebrød derimot. Mums! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 1. august 2016 #265 Del Skrevet 1. august 2016 Jeg synes rugsprø er godt jeg.. Men jeg har ikke kjipt pålegg da, med mindre jeg har glemt å handle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 1. august 2016 #266 Del Skrevet 1. august 2016 4 timer siden, missdior skrev: Nei, jeg vet jo det, men allikevel, man tenker jo på det. Har nettopp kjøpt meg ny turjakke. Den eneste de hadde i min størrelse var dritstygg,. Så stygg at jeg nesten ikke vil bruke den. Får være en slags straff frem til jeg passer inn i ei finere jakke. Jo men det er jo dette jeg mener. Du trenger ikke å straffe deg sjøl. Det er greit og bra og lurt og flott å ha mål om å veie akkurat passe mye, men det hjelper ikke å hate seg selv på veien dit. Spesielt ikke når den veien er ganske lang. Jeg er tjukkas sjøl, så dette er jo henta fra min erfaring, jeg klarer ikke å ha det dritt med meg sjøl bare fordi jeg ikke veier det jeg burde. Jada, jeg trener og jeg slanker meg og jeg får dårlig samvitighet av å spise sjokolade, men jeg kan ikke hate meg sjøl og hele tida fokusere på hvor ekkel jeg er. Jeg har masse av de samme tankene som deg ofte, og veit veldig godt hvor dritt det føles, og hvor lyst man får til å straffe seg sjøl på ulike måter, men jeg prøver å minne meg sjøl på at jeg skal leve her og nå også. Og spesielt etter at jeg ble mor, T trenger en mamma som har det sånn nogenlunde ok med seg sjøl, ikke minst med tanke på hans kommende selvbilde. Jeg er selv vokst opp med mamma som har slanka seg "alltid", og det blir man påvirka av. Vekta mi nå er vel egentlig en slags bivirkning av tenåringsopprøret mitt.. . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 3. august 2016 #267 Del Skrevet 3. august 2016 Jeg henger meg på de andre, fornuftige damene her, jeg altså! Man kommer ingen vei med å hate seg selv på vei ned. Begyn å følge Fiffi Von Tassel på Instagram, hun driver en kroppspositivisme-greie for tiden som er kjempeknall! Og en god påminnelse om at det å hate seg selv og kroppen sin ikke fører til noe som helst. Jeg er i gang med å komme i form for meg selv og ungene. Mine store laster har vært sjokolade, kjeks og søte bakverk. Kunne fort gå en 200 grams sjokolade om dagen, alene. Var innom butikken nesten hver dag og kjøpte et eller annet usunt, og drakk gjerne brus i tillegg. Følte jeg meg crap, så dro jeg innom og kjøpte noe godt, så jeg kunne føle meg bedre litte grann. Følte at jeg måtte ha sjokolade eller skolebolle eller noe for å komme meg gjennom kjipe dager. Men resultatet var bare at jeg følte meg enda kjipere etterpå. Men man må finne det som funker for en. Og eliminere det usunne en etter en. Å ta alt på en gang går bare ikke. I hvert fall ikke for meg! Nå har jeg en snopedag i uka, kuttet gradvis ned til det. Da er det fredags- eller lørdagskos, med alt digget jeg bare orker. Og der jeg før kunne spise 200 gram sjokolade alene, pluss chips, pluss annet snop, blir det nå rester av den ene sjokoladeplaten vi delte. Jeg er fortsatt ikke perfekt, har vi snop i huset, så forsvinner det litt og litt. Men ikke i så ekstreme mengder som jeg har "klart" tidligere. Og jeg merker det veldig godt på humøret. Det er mye mer stabilt. Og jeg er mindre sliten. Det å ha et jevnt blodsukker har mye mer å si for allmenntilstanden enn jeg hadde trodd! (altså, man vet det jo, men det er noe med å innse det allikevel. Gir det mening?) Du er pen, søt og bra, og du fortjener å føle deg sånn også! Og så må jeg melde meg inn i rugsprø-fanklubben, altså Jeg fant ut at brød ikke egentlig metter noe særlig for meg, og når det da kalorimessig går to knekkebrød på en brødskive, og jeg blir mettere av både rugsprø og de surdeigsknekkebrøene enn av brødskive, så er nok det mye av grunnen til at vekten min nå går nedover Jeg er veldig glad i cottage cheese, og da blir ikke rugsprøen så kjedelig! Har enten skinke eller speilegg på, eller litt syltetøy om jeg har lyst på noe søtt. Eller så steker jeg meg en omelett, med litt paprika, cottage cheese og skinke på. Prøver å bli flinkere til å drikke vann (husker jeg det, så legger jeg camelbak-flaska i kjøleskapet om kvelden, kaldt vann smaker så mye bedre! ) For meg er også motivasjonen viktig. Nå går jeg ned og kommer i form for meg selv, for min egen helse og for barnas skyld. Om jeg blir slankere av det, er det bare en bonus. Men jeg har en del diabetes og hjertesykdommer i familien, og jeg ser at det ikke er noe jeg selv vil ende med. Jeg har ikke vært på "riktig sted" mentalt tidligere, men nå sitter det, og da er det også enklere. De første månedene var tøffest for meg. Jeg begynte i slutten av desember, og det er først nå i sommer det skikkelige suget etter søtt har begynt å gi seg. Nå er det ikke lenger en kamp for å gå forbi ferske bakverk, og velger jeg å unne meg noe, så er det faktisk ikke verdens undergang det heller. Men jeg har begynt å se på kaloriinnholdet og vurdere om jeg synes det er "verdt" det. Og så unner jeg meg noe som er skikkelgi godt om jeg først skal ha noe. For det å spise en halvtørr berlinerbolle er virkelig ikke verdt det kalorimessig, synes jeg, men en helt fersk skolebolle kan være det (og så fikk jeg meg et sjokk da jeg fant ut hva rundstykker gir av kalorier ) Men jeg teller ikke, for det å telle og veie fungerer ikke for meg. Da blir jeg fort litt vel opphengt. Men å ha en viss oversikt over hva ting inneholder synes jeg er greit. Fitbiten har hjulpet meg veldig, og vektnedgangstrådene på Kosthold Det er motiverende å se at ting går nedover, og også å se at jeg ikke er den eneste som går litt opp og ned hele veien. Og så er det fint å være flere, og ikke minst, flere som er oppe i tresifrede tall, men som allikevel er på vei et sted. Og det å ha en fast veiedag synes jeg også er kjekt, selv om jeg følger med litt innimellom hele uka. Vekta vår står alltid på samme sted, og jeg veier meg om morgenen, i bare trusa, etter å ha tisset (hva er vel litt TMI? ) Dette ble fryktelig langt, og jeg håper ikke du synes jeg er belærende eller nedlatende, for det er virkelig ikke min mening med det. Jeg bare ønsker deg alt godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 3. august 2016 Forfatter #268 Del Skrevet 3. august 2016 Den 1.8.2016 at 19.13, Severus skrev: I kill you gratis lykke til med sykkeltur takk! gikk bra. går bra hver dag, har bare mest lyst til å dø når jeg kommer hjem Den 1.8.2016 at 19.44, Favole skrev: Jeg bare googla BMR, basalbehov/forbrenning ol., husker ikke hvilken jeg brukte. Ville nok lagt meg rundt 2000 ja. da prøver jeg det!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 3. august 2016 Forfatter #269 Del Skrevet 3. august 2016 Den 1.8.2016 at 20.13, Teriyaki skrev: Normalvektige skal ligge på mellom 2000 og 2500 kcal for å holde vekta, så vil tro du vil gå gradvis ned i vekt ved å legge deg på 2000 kcal. Jeg har bare spist 800 kcal hittil i dag, men skal spise litt mer når jeg kommer hjem. :p Edit: Antall kcal kommer så klart an på aktivitetsnivå også da. Ja, jeg har vært flink og holdt meg like under 2000! Du må spise mer da, kom igjen Den 1.8.2016 at 20.30, Nori skrev: I dag skal jeg være flink og ikke spise noe jeg ikke har godt av, Er skikkelig sugen på noe nå, men I will be strong! Jeg heier på deg! Husk at Rom ikke ble bygget på en dag og at selv om man skulle trå feil en gang eller fire, trenger man ikke gi opp helt! Ja, det er riktig innstilling!!! Jeg sutter på lakerol om det blir mye sug. Det funker :D Den 1.8.2016 at 21.08, Fjott skrev: SNIP Jeg hadde svart deg på nesten hvert eneste punkt, også trykka jeg tilbake også forsvant alt. Så her kommer kortversjonen: Rugsprø er digg! Jeg har lasta ned lifesum, og det er ganske gøy. Jeg sykler t/r jobb hver dag, det er tungt, men det blir vel bedre etterhvert håper jeg. I går gikk jeg ikke av sykkelen i den siste bakken heller. Ekkelt når det rant svette av anklene mine, men ja. Her er en skjermdump av gårdagens mat og trening med lifesum: kan bli bedre på å drikke altså. to glass vann i går og ett glass eplejuice. Den 1.8.2016 at 21.17, Favole skrev: Ikke sur når man drar på tur? Jeg er ofte dritsur når jeg drar ut, men det snur etter hvert da. Tur, fjell, skog, ååååååh!!! Jeg skjønner ikke greia med rugsprø. Hjemmelaga knekkebrød derimot. Mums! jeg er også drittsur når vi drar ut, men blir jo glad av endorfinene :D gleder meg til helga, da skal vi på fjelltur Rugsprø er jo digg! Den 1.8.2016 at 21.42, Nori skrev: Jeg synes rugsprø er godt jeg.. Men jeg har ikke kjipt pålegg da, med mindre jeg har glemt å handle. jeg og, elsker rugsprø! pleier å lasse på med tomat, paprika, alfaspirer, agurk osv :D Den 1.8.2016 at 23.18, Porcelain skrev: Jo men det er jo dette jeg mener. Du trenger ikke å straffe deg sjøl. Det er greit og bra og lurt og flott å ha mål om å veie akkurat passe mye, men det hjelper ikke å hate seg selv på veien dit. Spesielt ikke når den veien er ganske lang. Jeg er tjukkas sjøl, så dette er jo henta fra min erfaring, jeg klarer ikke å ha det dritt med meg sjøl bare fordi jeg ikke veier det jeg burde. Jada, jeg trener og jeg slanker meg og jeg får dårlig samvitighet av å spise sjokolade, men jeg kan ikke hate meg sjøl og hele tida fokusere på hvor ekkel jeg er. Jeg har masse av de samme tankene som deg ofte, og veit veldig godt hvor dritt det føles, og hvor lyst man får til å straffe seg sjøl på ulike måter, men jeg prøver å minne meg sjøl på at jeg skal leve her og nå også. Og spesielt etter at jeg ble mor, T trenger en mamma som har det sånn nogenlunde ok med seg sjøl, ikke minst med tanke på hans kommende selvbilde. Jeg er selv vokst opp med mamma som har slanka seg "alltid", og det blir man påvirka av. Vekta mi nå er vel egentlig en slags bivirkning av tenåringsopprøret mitt.. . jeg syns det er fint å tenke på at jeg må gå med denne støgge jakka inntil jeg er blitt mindre og passer ei finere jakke det er kanskje ikke positivt og fint, men det er en motivator det også! jeg har det veldig greit med meg sjøl sammen med andre, for da kan jeg spøke det bort. alene kan man ikke det.. åh,, ja, jeg er også påvirket av oppvekst. med en far som alltid fulgte med på hvor mye jeg spiste, og gjerne kommenterte det negativt, så sluttet jeg å spise når han var hjemme. fulgte med på vaktplanen hans og spiste når han var på jobb. hadde eget lager med oppskjært brød og nugatti under senga, og spiste meg dårlig hver kveld når jeg visste at han ikke var hjemme. det henger i ! 8 timer siden, Verdande skrev: Du er pen, søt og bra, og du fortjener å føle deg sånn også! Og så må jeg melde meg inn i rugsprø-fanklubben, altså Jeg fant ut at brød ikke egentlig metter noe særlig for meg, og når det da kalorimessig går to knekkebrød på en brødskive, og jeg blir mettere av både rugsprø og de surdeigsknekkebrøene enn av brødskive, så er nok det mye av grunnen til at vekten min nå går nedover Jeg er veldig glad i cottage cheese, og da blir ikke rugsprøen så kjedelig! Har enten skinke eller speilegg på, eller litt syltetøy om jeg har lyst på noe søtt. Eller så steker jeg meg en omelett, med litt paprika, cottage cheese og skinke på. Prøver å bli flinkere til å drikke vann (husker jeg det, så legger jeg camelbak-flaska i kjøleskapet om kvelden, kaldt vann smaker så mye bedre! ) For meg er også motivasjonen viktig. Nå går jeg ned og kommer i form for meg selv, for min egen helse og for barnas skyld. Om jeg blir slankere av det, er det bare en bonus. Men jeg har en del diabetes og hjertesykdommer i familien, og jeg ser at det ikke er noe jeg selv vil ende med. Jeg har ikke vært på "riktig sted" mentalt tidligere, men nå sitter det, og da er det også enklere. De første månedene var tøffest for meg. Jeg begynte i slutten av desember, og det er først nå i sommer det skikkelige suget etter søtt har begynt å gi seg. Nå er det ikke lenger en kamp for å gå forbi ferske bakverk, og velger jeg å unne meg noe, så er det faktisk ikke verdens undergang det heller. Men jeg har begynt å se på kaloriinnholdet og vurdere om jeg synes det er "verdt" det. Og så unner jeg meg noe som er skikkelgi godt om jeg først skal ha noe. For det å spise en halvtørr berlinerbolle er virkelig ikke verdt det kalorimessig, synes jeg, men en helt fersk skolebolle kan være det (og så fikk jeg meg et sjokk da jeg fant ut hva rundstykker gir av kalorier ) Men jeg teller ikke, for det å telle og veie fungerer ikke for meg. Da blir jeg fort litt vel opphengt. Men å ha en viss oversikt over hva ting inneholder synes jeg er greit. Fitbiten har hjulpet meg veldig, og vektnedgangstrådene på Kosthold Det er motiverende å se at ting går nedover, og også å se at jeg ikke er den eneste som går litt opp og ned hele veien. Og så er det fint å være flere, og ikke minst, flere som er oppe i tresifrede tall, men som allikevel er på vei et sted. Og det å ha en fast veiedag synes jeg også er kjekt, selv om jeg følger med litt innimellom hele uka. Vekta vår står alltid på samme sted, og jeg veier meg om morgenen, i bare trusa, etter å ha tisset (hva er vel litt TMI? ) Dette ble fryktelig langt, og jeg håper ikke du synes jeg er belærende eller nedlatende, for det er virkelig ikke min mening med det. Jeg bare ønsker deg alt godt! Jeg vet ikke om jeg kan følge noen som heter fiffi Skam anyone? Skal sjekke henne ut da. Så flink du er! Det er jo kjempebra. Og ungene er vel verdens beste motivasjon. Det er min store motivasjon også. Og Londontur (påspandert, tenk!) når jeg kommer ned på tosifra. Jeg sliter med sånne snopedager, for det går som regel stokk over stein. Tror jeg skal måle opp en gitt sum kalorier, også helle spise det. Også kanskje istedenfor unne meg en porsjon to av taco? Det tror jeg er lurere, iallefall for min del Blodsukker ja, har aldri tenkt på det. Det er liksom noe andre sliter med, men jeg er sikkert dritsur når jeg ikke har spist på lenge! Så snill du er <3 veldig hyggelig å lese sånt i litt teite tider, sånn som nå. Jeg ønsker meg fitbit, men det har jeg ikke råd til akkurat nå. Fikk uansett telefon i dag om at jeg ikke fikk den jobben jeg var på intervju for. Enda et setback, hadde mest lyst til å spise sjokolade da, men gikk heller en ekstra runde på jobb og trente litt Jeg veier meg hver dag jeg, enda så det er. Gøy å se. og du, jeg veier NAKEN!!! trusa kan jo gi 39 gram for mye vettøøøø. det var veldig langt, men jeg setter pris på hvert ord du har skrevet. blir så glad når internettvennene mine (som P kaller det) skriver til meg, og hjelper meg. Det betyr så myE! TAKK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 3. august 2016 Forfatter #270 Del Skrevet 3. august 2016 Jeg har gått ned 2,5 kg siden mandag! Sikkert mest vann, men still. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjott Skrevet 3. august 2016 #271 Del Skrevet 3. august 2016 Kult! 👏 Jeg ville bare legge til angående rugsprø(jeg liker det faktisk med cottage cheese og honning 😝) at @Verdande sendte en snap av frokost, og den var langt mer fornuftig enn det jeg siktet til med kollegaer. Hun hadde jo et par egg og noe cottage cheese greier til også, det er jo fornuftig lissom. Det jeg freser mot er den "jeg blir mett på to rugsprø med tynt lag magerost asså". Neeeei. Men jeg kan virkelig anbefale å lage sjæl, det blir SÅ godt 😍 Trines matblogg har mange gode oppskrifter. Yum!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amantheia Skrevet 3. august 2016 #272 Del Skrevet 3. august 2016 Syns du er skikkelig flink til å stå på! Merkar eg slit veldig med kosthald sjølv, så er litt fint å lese her på alle dei fine tipsa du får. No har eg ca 2 år på meg til å gå ned 20 kg (vil ned til 70 før bryllupet), og eg merkar det er veldig vanskeleg å halde seg unna sjokolade og godis, spesielt sia eg blir sulten nesten rett etter eg har spist. Må få meg jobb no, sånn at eg har råd til kosthaldsrettleiing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verdande Skrevet 4. august 2016 #273 Del Skrevet 4. august 2016 Nå har du ødelagt Fiffi for meg, jeg hadde helt glemt bort det der! Det høres ut som om du har en kjempegod plan! Heia deg! 12 timer siden, Fjott skrev: Kult! 👏 Jeg ville bare legge til angående rugsprø(jeg liker det faktisk med cottage cheese og honning 😝) at @Verdande sendte en snap av frokost, og den var langt mer fornuftig enn det jeg siktet til med kollegaer. Hun hadde jo et par egg og noe cottage cheese greier til også, det er jo fornuftig lissom. Det jeg freser mot er den "jeg blir mett på to rugsprø med tynt lag magerost asså". Neeeei. Men jeg kan virkelig anbefale å lage sjæl, det blir SÅ godt 😍 Trines matblogg har mange gode oppskrifter. Yum!!! Tænk ju Haha, kjenner typen, dét blir triste rugsprø ja Rugsprø selv, eller knekkebrød? Jeg får helt mark av masse frø, men det er kanskje ikke nødvendig å ha halve kornåkeren på knekkebrødet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjott Skrevet 4. august 2016 #274 Del Skrevet 4. august 2016 2 timer siden, Verdande skrev: Nå har du ødelagt Fiffi for meg, jeg hadde helt glemt bort det der! Det høres ut som om du har en kjempegod plan! Heia deg! Tænk ju Haha, kjenner typen, dét blir triste rugsprø ja Rugsprø selv, eller knekkebrød? Jeg får helt mark av masse frø, men det er kanskje ikke nødvendig å ha halve kornåkeren på knekkebrødet? Neida, en av oppskriftene består mest av rugmel og noe greier(farris og faktisk), det er supergodt! Dessverre for meg får jeg sykt vondt i magen av veldig grove ting med mye rug. Men nammis er det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 4. august 2016 Forfatter #275 Del Skrevet 4. august 2016 600 gram ned siden i går! hei hvor det går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missdior Skrevet 8. august 2016 Forfatter #276 Del Skrevet 8. august 2016 totalt ned 3,4 kg iløpet av forrige uke. bare å fortsette helt likt, for dette funker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 8. august 2016 #277 Del Skrevet 8. august 2016 Veldig bra! Grattis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 8. august 2016 #278 Del Skrevet 8. august 2016 Godt jobba, dama! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nori Skrevet 9. august 2016 #279 Del Skrevet 9. august 2016 Flinka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amantheia Skrevet 9. august 2016 #280 Del Skrevet 9. august 2016 Kjempebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå