MariUng Skrevet 12. januar 2016 Forfatter #61 Skrevet 12. januar 2016 Til dere som ville ha oppdatering(evt til de som leser dette senere og vurderer silikon), nå er operasjonen ferdig og vellykket og jeg er på dag 1 etter operasjonen nå😊 Forberedelser: måtte holde meg unna alkohol i fem dager, snus og røyk i 2 uker(?) før og etter, og en liste med piller i to uker(blant annet ibux). Kvelden før vasket jeg kropp og hår med hibiscrub, fjerna piercing, neglelakk osv og vasket igjen morgningen på operasjonsdagen. Fletta håret for å ikke få floker av å ligge stille så mye. Måtte faste 6 timer før operasjonen og ikke drikke vann senere enn 2 timer før. Fikk noen piller jeg skulle ta kvelden før og morgningen på operasjonsdagen. Etter operasjonen: Jeg var tydeligvis ganske sta og ville ikke høre etter beskjeder under narkoserusen etter at jeg hadde våknet(dette husker ikke jeg), så kom ikke så godt overens med den ene anestesilegen som passet på meg hehe. Men resten av personalet var veldig hyggelige, og jeg var der i ca 1-1,5 time før jeg fikk dra hjem. Kan ikke bruke overarmene eller brystmusklene ettersom det gjør veldig vondt(og implantene kan rotere seg om jeg rører på det for mye). Er uvant å ikke bruke de, så får litt vondt om jeg glemmer det litt av, også hoster og nyser for tiden🙄 Men hadde forventa generelt verre smerter. Trenger hjelp til å sette meg opp og legge meg ned og bli matet osv, men nå på dag 1 etter op. kan jeg hvertfall drikke forsiktig på egenhånd! Blir litt kvalm og svimmel av noen av pillene, og ganske rastløs på natta, men har klart meg overraskende fint! Om operasjonen: Jeg skulle egentlig ta 330g i høyre og 295g i venstre(pga tidligere forskjell), men han sa det kunne bli mer risikabelt og kanskje ikke se så bra ut siden de implantene jeg måtte ha da var veldig brede i forhold til min brystkasse. Så vi ble enige om at vi prøvde, men om det ikke ble bra, skulle han ta et hakk mindre, så jeg endte opp med 295g i høyre og 255g i venstre! Jeg tok dråpeformet under muskelen og ble operert av Nils Lykke på Aleris Nobel på Ryen(tidligere teres nobel). Jeg fikk se de ordentlig første gang i dag(dag 1 etter op), og de ser veldig fine ut! Var redd for at brystvortene skulle utvide seg veldig, men de har perfekt størrelse i forhold til puppen. De er veldig harde og struttende nå, men det blir nok veldig fint når de får mer heng og blir mykere etterhvert. Hadde 75AA/70A og regner med at det blir en 75B/70C. Er veldig glad for at han tok et hakk mindre enn planlagt, da det hadde vært risikofyllt pga manglende plass med større implanter og at det kanskje ville blitt litt skjeivt og rart i forhold til bredden på brystkassa. Jeg vil jo at det skal se naturlig ut Ting å tenke på senere: Jeg skal gå med sportsbhen i 6 uker, deretter kan jeg kjøpe en vanlig bh(med eller uten spiler vurderes av kirurgen). Push up må ventes med i 6 måneder. Jeg kan gradvis begynne å trene etter 4(?)-6 uker og brysttrening etter 12 uker. Kan fint amme barn og skal ikke være fare for at silikonen kan sprekke i bilkræsj e.l. Mammografi går også fint, bare lurt å si ifra om silikonen på forhånd. Arret skal være skjermet for sol og uv-stråling i 6 måneder, som da dekkes med teip eller sterk sunblock. Kan jobbe forsiktig etter en uke, men kan ikke løfte tunge ting på en stund. Om klinikken(Aleris Nobel, Ryen): Jeg synes de har vært svært imøtekommende og hyggelige! Har fått bruker på deres egen oppfølgningsnettside, noe som gjør det enkelt å få med seg nødvendig informasjon og jeg føler meg også godt tatt vare på. Fikk infoskriv i posten før operasjonen, og infoskriv om rutiner osv på vei hjem fra operasjonen. Ble ringt av legen i kvelden på operasjonsdagen, i dag(dag 1 post op) og skal på kontroll torsdag(dag 3) og om 6 måneder igjen. Operasjonen kostet 38500kr(billigere med runde implanter), i tillegg til medisiner(og nye bher og kjoler hihi). De har også garantiordninger. På konsultasjonstimen får du forresten info om dine bryster(mye jeg ikke var klar over!) også får du se 3D animasjon av hvordan det KAN se ut med de forskjellige implantene. Jeg er svært fornøyd med klinikken jeg har valgt, men anbefales så klart å sammenligne med andre klinikker med tanke på sikkerhet, garantiordninger, oppfølgning og resultat osv. Jeg er så glad nå for at det gikk fint og for at jeg endelig har "normale" pupper(tenker i forhold til gjennomsnittsstørrelse). Nå skal jeg kjøpe masse fine kjoler og bher, gud som jeg gleder meg😃 2
wintergirl Skrevet 12. januar 2016 #62 Skrevet 12. januar 2016 (endret) Gratulerer med et vellykket resultat Endret 12. januar 2016 av wintergirl
MariUng Skrevet 14. januar 2016 Forfatter #63 Skrevet 14. januar 2016 Den 12. januar 2016 at 17.04, wintergirl skrev: Gratulerer med et vellykket resultat Tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #64 Skrevet 14. januar 2016 Den 31.12.2015 at 13.06, MariUng skrev: Hvor gammel er du? Gjennomsnittet rundt er jo typ 75-80, så 65 viser jo at du er relativt tynn 24. Gjennomsnittet vil jeg tro er 70, fordi det er mange som går rundt med for store BH'er. Jeg ble ganske forundret selv da jeg fant ut at jeg var 65. Har alltid trodd at jeg var 70. Det er altså mulig å ha 65 rundt og fortsatt være overvekig. Anonymkode: c04bb...219 1
scrabble Skrevet 14. januar 2016 #65 Skrevet 14. januar 2016 Jeg tok dråpeformede for 2 dager siden. 295 og 330, som du ser i tillegg, til flate - var den ene flatere enn den andre Kirurgen ville ikke legge runde på meg. Kravet mitt var at det måtte se naturlig ut, og jeg hadde bare to "lommer" som man tydelig så at den ene var flatere enn den andre. Jeg er ganske tynn og brukte 70A i alle år. Under muskel og dråpe var det jeg fikk anbefalt, og la 1
jabx Skrevet 28. mars 2016 #66 Skrevet 28. mars 2016 Den 30.12.2015 at 15.19, wintergirl skrev: Ser ikke helt hva som er så ille med et lite innlegg egentlig. Hvorfor noen skal være så i mot det, som om det skulle være noe skikkelig umoralsk. Faktisk så har også jeg planer om et lite innlegg en dag Brystene mine har blitt mindre med årene og ikke pokker om jeg legger ekstra på meg bare for å få større pupper! No, no Ha et godt nytt år foresten Det er ikke nødvendigvis noe galt med innlegg, men det er fryktelig frustrerende når kvinner med allerede perfekte pupper begynner med slikt. De synes kanskje selv at de har små pupper, men så er de likevel helt perfekte. Og det er synd og skam å forandre på noe perfekt, selv om resultatet ser bra ut.
wintergirl Skrevet 28. mars 2016 #67 Skrevet 28. mars 2016 3 minutter siden, jabx skrev: Det er ikke nødvendigvis noe galt med innlegg, men det er fryktelig frustrerende når kvinner med allerede perfekte pupper begynner med slikt. De synes kanskje selv at de har små pupper, men så er de likevel helt perfekte. Og det er synd og skam å forandre på noe perfekt, selv om resultatet ser bra ut. Tror ikke damer alltid syns de har så fine pupper. Selvkritiske vesener som vi er Vi ssetter større krav til oss selv enn det menn gjør
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå