Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt før påske


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lite nytt

I går kom sesong 4 på House of cards. Da jeg satte det på tenkte jeg: Hva i alle dager skal jeg gomle på nå?

Det er jo en vane å må ha noe å spise når man ser film, serier eller noe slikt. Jeg hadde fylt kaloriene mine for i går, 1450. Hva kan jeg spise?? Tankene kvernet. Jeg gikk fram og tilbake mellom kjøkkenet og stua. Tok litt nøtter, macadamia, hasselnøtter og paranøtter. Snadder. Har jo en plate med sjokolade i kjøleskapet, men den frista ikke.

Tenkte jo at nå var det gjort. Lørdag er det opp i kg igjen pga alle nøttene.

Vel, gikk på vekta igjen i dag, som vanlig. Og hva viste den? 65,1 kg!! Det er 400 g mindre enn i går. Det er ingen grunn til det. Vært på do eller noe i mellomtiden heller.

Eneste jeg har gjort, er å ligge under 90 g karbo den siste uka!

Nå spiser jeg knekkebrød (fiber balance) med italisensk salat og salami. Ikke så ille på lav moderat lavkarbo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Startvekt fra tidligere: --
Høyde: --- cm
 
Startvekt for denne tråden: 93,9
Mål før påsken: 8 kg
 
 

Januar 2016
08. januar (0):  93,9  
15. januar (1): 92.8 (1.1-kg)

22. januar (2): 92.1 kg (0,7-kg)
29. januar (3): 92 kg (0.1-kg)
 
Februar 2016
5. februar (4):91,6 kg (-kg)
12. februar (5): 
19. februar (6):90,6 kg (-1kg)
26. februar (7):90,1 -- kg (0,5-kg)
 
Mars 2016
4. mars (8): 89.5 kg (0,6kg)
11. mars (9): -- kg (-kg)
18. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: 4,5 kg  

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Beccy87 skrev:

Startvekt fra tidligere: 101kg (høygravid), 91,6kg (4 uker postpartum)
Høyde: 172 cm
 
Startvekt for denne tråden: 86,7kg
Mål før påsken: 78 kg
 
 

Januar 2016

01. januar (0):  86,7 kg
07. januar (0):  85,8 kg (-0,9 kg)
15. januar (1):  85,0 kg (-0,8 kg)

22. januar (2):  84,6 kg (-0,4 kg)
29. januar (3): 84,9 kg (+0,3 kg)
 
Februar 2016
5. februar (4): 84,3 kg (-0,6 kg)
12. februar (5):  83,4 kg (-0,9 kg)
19. februar (6):  84,0 kg (+0,6 kg)
26. februar (7): 82,5 kg (-1,5 kg)
 
Mars 2016
4. mars (8): 82,7 kg (+0,2 kg)
11. mars (9): -- kg (-kg)
18. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang: - 4 kg

 

Har utsatt å skrive her i hele dag.. :sjenert:

SÅ rart å lese hva jeg skrev forrige uke, da var jeg i ekstase over å ha sett 82-tallet på vekta. Var så fornøyd og motivert for veien videre. Så ble jeg syk i helgen og har ikke trent en eneste gang denne uken... 
Egentlig overasket over at økningen ikke er større, det kommer vel kanskje til syne ved neste ukes veiing? :( 

Føler meg langt nede nå, er lei, sååååå leeeeiii av å trene!
Jeg har trent nesten hver eneste dag siden jul og bare gått ned 4 kg.
Usle små 4 kg... 
:icon_frown:
Har ikke bikket under 80 en gang, 80 var jo delmålet mitt til jul... Æsj.. Blir skikkelig lei mei av hele greia. :sur:
Ryddet litt i skapet mitt i går og var dum nok til å prøve et par av de gamle buksene mine..
Er et godt stykke igjen ja, får de ikke over rumpa en gang.. 

Jeg måler meg med målebånd også, og det er det eneste som får meg til å holde det gående.
Har gått inn 7cm rundt midjen, 3 cm på det tykkeste på magen og over rumpa siden jul så det er i alle fall noe... Har 14 cm rundt midjen og 12 cm på det tykkeste rundt magen og 7 cm over rumpa igjen før jeg er tilbake til de målene jeg hadde før jeg ble gravid (altså forrige gang jeg var fornøyd med kroppen min...)
En lang vei igjen å gå...

Jeg innser nå at det skal mye til å nå dette før sommeren og det gjør meg vondt å tenke på. Vet ikke om jeg orker å fortsette.. Kanskje jeg bare skal droppe treningen en ukes tid til også starte på det nye programmet som planlagt.. 
En del av meg vil virkelig ikke trene, men samtidig så ORKER jeg ikke være tjukk lengre, det er så utrooooolig slitsomt å føle seg ukomfortabel i egen kropp dag ut og dag inn. Hvorfor må det gå så j*** sakte?! 
:grine:

10
  •  

Forstår veldig godt at du er lei. Jeg er også alltid veldig lei på slutten av tråden. Jeg tok meg rett og slett en pause sist uke. La bort vekten, da jeg har for vane å veie meg hver dag, og lot hjernen få litt ferie. Jeg prøvde å spise sunt, men gadd heller ikke få dårlig samvittighet for colaen jeg koste meg med på lørdag og bollen jeg spiste på en helt vanlig tirsdag. Det gjorde underverket for motivasjonen min iallfall, men tror det er viktig å bestemme seg på forhånd hvor lang pause en skal ta. Om det bare er en dag og to eller om du velger en hel uke så er det viktig at når den perioden er over, da er den over. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det @IglePigle sier er viktig. En dag skal vi jo spise normalt, det som er det nye normale altså.

Jeg har tenkt at når jeg kommer ned på 75 kilo skal jeg ha en uke pause. Men telle kalorier, men gå opp til vedlikeholdsbehovet. Venne med med denne matmengden rett og slett.

 

Og samme på 70 kilo, kanskje lengere periode da, får se hvordan motivasjonen er. Idag er motivasjonen laaaav. Men denne tråden holder meg på den smale sti. Og har vært og trent og greier. En flaske champis igår reduserer min motsand kraftig. :P

 

 

Edit: Jeg har gått ned en buksestørrelse. Var i byen med barn og kunne altså ikke gå i prøverommet først og i desperat behov for nye bukser og kapp ahl hadde salg, så slo til med to stykker - og våget meg på en størrelse mindre. Satt som ett skudd. Hadet gamlebuksa som holder på revne!

:hoppendeglad:

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt

Fy fader som jula ødela her (altså, jeg gjorde det jo selv da... men dere skjønner :P )

De rosa merkene er den faktiske vekten, de blå er estimert da jeg ikke har veid meg.

Den blå gjennomgående streken er trenden på vekta.

56db261d1246a_Skjermbilde2016-03-05kl.19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har prøvd ristede kikerter? Jeg testet det ut i helgen og ble veldig overrasket over hvor lenge en boks med kikerter holdt meg mett. Ikke så verst som snacks - kjekt å prøve noe nytt når jeg nå holder meg borte fra chipsen (som jeg elsker :rodmer: ) Tenker der er ganske mange forskjellige smaker som kan testes ut om man tester litt forskjellige krydder :) 

Jeg har også blitt ganske glad i mine nye blender som fører til mange smakfulle smoothies :) 

Hvordan går det med dere? Jeg har laget matplan for neste uke, og det er noe som funker for meg både ifht det å holde seg innenfor kcal-mål og med tanke på å få brukt opp det jeg har i huset av mat. Jeg liker ikke å kaste ting, så noen ganger kan det bli noen rare kombinasjoner :ler: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5.3.2016 at 19.32, Lite nytt skrev:

Fy fader som jula ødela her (altså, jeg gjorde det jo selv da... men dere skjønner :P )

De rosa merkene er den faktiske vekten, de blå er estimert da jeg ikke har veid meg.

Den blå gjennomgående streken er trenden på vekta.

56db261d1246a_Skjermbilde2016-03-05kl.19

Jula "ødelegger" alltid for meg også, men jeg vil unne meg den gode maten uansett :) Er veldig fornøyd med weightgrapher! Har brukt den periodisk i over 1 år og det er spennende å se hvordan grafen forandrer seg over tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sliter jeg! Jeg er SULTEN!

Sitter på jobb, og har spist stort sett alt jeg har med meg, og som skulle holdt til sent i ettermiddag.

Men jeg er sulten! Jeg er ett bunnløst hull i dag, tror jeg.

 

Lurer på om det ikke kan ha sammenheng med at det er "godtesyk" tiden i måneden...

Noen som har tips til hva jeg skal gjøre for å redde meg inn og klare å holde ut arbeidsdagen uten å løpe på butikken og handle masse mat?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
4 minutter siden, Susan Sto Helit skrev:

I dag sliter jeg! Jeg er SULTEN!

Sitter på jobb, og har spist stort sett alt jeg har med meg, og som skulle holdt til sent i ettermiddag.

Men jeg er sulten! Jeg er ett bunnløst hull i dag, tror jeg.

 

Lurer på om det ikke kan ha sammenheng med at det er "godtesyk" tiden i måneden...

Noen som har tips til hva jeg skal gjøre for å redde meg inn og klare å holde ut arbeidsdagen uten å løpe på butikken og handle masse mat?

Jeg får alltid "ulvehunger" de siste dagene før jeg får mensen. La merke til at det faktisk er et "symptom" man kan plotte inn i menskalenderen, så jeg er visst ikke alene :ler:

Har du forsøkt å drikke vann? Skikkelig kaldt vann? Eller te? Jeg ville i hvert fall skrevet en handleliste før jeg dro på butikken, om det ender med butikktur på vei hjem fra jobb :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Verdande skrev:

Jeg får alltid "ulvehunger" de siste dagene før jeg får mensen. La merke til at det faktisk er et "symptom" man kan plotte inn i menskalenderen, så jeg er visst ikke alene :ler:

Har du forsøkt å drikke vann? Skikkelig kaldt vann? Eller te? Jeg ville i hvert fall skrevet en handleliste før jeg dro på butikken, om det ender med butikktur på vei hjem fra jobb :fnise: 

Takk for svar!

Det er godt det er flere enn meg som opplever det samme!
Jeg pleier å ha høyere toleranse for å innvilge meg ett par sjokoladebiter på kvelden i denne fasen. Men da må jeg jo komme meg gjennom til kvelden uten de store utskeielsene.

Nå har jeg drukket litt vann, spist en muslibar og ting er bittelitt bedre. Har også laget meg en kopp te. Det er bare at det er litt for lenge til jeg skal gå hjem. (Og det er ikke så veldig langt til butikken hvis jeg skulle sneket meg til en liten tur dit... )

Handleliste på butikken har jeg vel alltid, og som regel er jeg mer fysen på noe jeg har hjemme, enn på noe jeg får kjøpt i den lokale butikken. (Så jeg kan lokke meg selv med belønning når jeg kommer hjem, om jeg ikke kjøper noe snacks.)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thorn
 
 
Startvekt fra tidligere: 89 komma noe
Høyde: 168 cm
 
Startvekt for denne tråden: -77.3-
Mål før påsken: 70 kg

 

Januar 2016
01. januar (0):  -77.3-
08. januar (1): 76.1 kg (-1.2 kg)

15. januar (2): 75.7 kg (-0.4 kg)
22. januar (3): 74.9 kg (-0.8 kg)
29. januar (4): 75.1 kg (+0.2 kg)
 
Februar 2016
05. februar (5): -- kg (-kg)
12. februar (6): 75.1 kg (-0.0 kg)
19. februar (7): 75.6 kg (+0.5 kg)
26. februar (8): 74.8 kg (-0.8 kg)
 
Mars 2016
04. mars (9): 75.0 kg (+0.2kg)
11. mars (10): -- kg (-kg)
18. mars (11): -- kg (-kg)

Ja, her går fortsatt opp og ned. Har lastet ned My Fitness Pal-appen, så skal registrere inntaket i en periode fremover. Tror jeg rett og slett må innse at jeg ikke lenger kan gå ned på det samme kaloriinntaket som jeg allerede har gått ned 15 kilo på... Appen ville ha meg på mellom 1200 og 1500 kalorier, mens jeg har lagt sånn ca på 1700-1800 utenom snacksen som inntas i helgene og ved spesielle anledninger. Det har altså gått helt fint å gå ned 15 kilo på det kostholdet, men nå funker det ikke lenger, og da må det tas grep. Er veldig innstilt på å klare de siste ti før sommerferien!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Thorn Kan sikkert være lurt! Både å telle en stund for å sjekke at man ikke lurer seg selv og kanskje gå ned i antall kalorier.

 

Du kan jo ev gjøre ny beregning på din nye vekt og aktivitesnivå, for jo lettere man er jo mindre kalorier behøves.

 

Jeg er 159 høy og veier nå 77,8 kg, trener tung styrke to ganger i uka, samt går alltid i hverdagen. Jeg har vedlikeholdsnivå på 1850 kalorier...og ligger derfor på 1100-1450 kalorier per dag. Jeg bruker myfitnesspal.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4.3.2016 at 7.48, Sharon90 skrev:

 

 

Har vært ei litt tøff helg. 

Barnebursdag, besøke en syk bestefar, guttungen på 1år har lungebetennelse og økonomien er stram og tida knapp. 

Så vært litt mye kaker i forbindelse med bursdagen vi hadde, deretter litt enkel middag i dag etter jobb; spagetti og kjøttdeig .... Og et par sjokoladebiter...

Men nå er det tomt, så håper resten av uka blir bra for oss .... Både mtp helsa til de små og gamle og matinntaket mitt og resultatene av det .... 

 

Var å gikk en god tur i bratt skog med bikkja i går da, en del løping og jogging og spurt, både på flat mark og i bakken. Skikkelig gøy. Tok meg ikke helt ut, men kjenner det i musklene i dag :)

Og slalom på fredag noen timer ... Det er positivt da :)

 

Håper alle får ei fin uke !

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse


 
Startvekt fra tidligere: 140 kg (03.08.2015)
Høyde: 175cm
 
Startvekt for denne tråden: 103.8
Mål før påsken: 101

 
Mars 2016
4. mars (8): 103.8 kg 
11. mars (9): -- kg (-kg)
18. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang:  kg

 

Selv om påsken er like rundt hjørnet, slenger jeg meg med de siste ukene 😊

Jeg har siden starten på august gått ned nesten 40 kilo. Føler meg virkelig som et nytt menneske! Men har ennå en vei å gå før jeg når målet. 

Det som er min store motivasjon er å få på bunaden på 17.mai. Derfor har jeg satt inn høygiret, og bruker de siste månedene godt for å være sikker på at bunaden passer 😊

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jente*25 skrev:

 

Jeg har siden starten på august gått ned nesten 40 kilo. Føler meg virkelig som et nytt menneske! Men har ennå en vei å gå før jeg når målet. 

Det som er min store motivasjon er å få på bunaden på 17.mai. Derfor har jeg satt inn høygiret, og bruker de siste månedene godt for å være sikker på at bunaden passer 😊

 

40 kilo ned - for en bragd! :pls:Håper du klarer nå målet ditt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, jente*25 skrev:


 
Startvekt fra tidligere: 140 kg (03.08.2015)
Høyde: 175cm
 
Startvekt for denne tråden: 103.8
Mål før påsken: 101

 
Mars 2016
4. mars (8): 103.8 kg 
11. mars (9): -- kg (-kg)
18. mars (10): -- kg (-kg)

Total vektnedgang:  kg

 

Selv om påsken er like rundt hjørnet, slenger jeg meg med de siste ukene 😊

Jeg har siden starten på august gått ned nesten 40 kilo. Føler meg virkelig som et nytt menneske! Men har ennå en vei å gå før jeg når målet. 

Det som er min store motivasjon er å få på bunaden på 17.mai. Derfor har jeg satt inn høygiret, og bruker de siste månedene godt for å være sikker på at bunaden passer 😊

 

Aldrig för sent! :blomst:

Dessuten, 40 kilo, du er langt forran de fleste av oss!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg driver med selv-sabotering for tiden. Er så sint på meg selv. Jeg er så nærme en 40 kg vektnedgang, men istedenfor å trene og stramme opp kostholdet for å nå det målet, har jeg de siste ukene sittet i sofaen og spist masse dritt. Jeg tror jeg har gått på en mental smell, rett og slett. Jeg er sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lite nytt
Den 6.3.2016 at 21.08, Elysian skrev:

Noen av dere som har prøvd ristede kikerter? Jeg testet det ut i helgen og ble veldig overrasket over hvor lenge en boks med kikerter holdt meg mett. Ikke så verst som snacks - kjekt å prøve noe nytt når jeg nå holder meg borte fra chipsen (som jeg elsker :rodmer: ) Tenker der er ganske mange forskjellige smaker som kan testes ut om man tester litt forskjellige krydder :) 

Jeg har også blitt ganske glad i mine nye blender som fører til mange smakfulle smoothies :) 

Hvordan går det med dere? Jeg har laget matplan for neste uke, og det er noe som funker for meg både ifht det å holde seg innenfor kcal-mål og med tanke på å få brukt opp det jeg har i huset av mat. Jeg liker ikke å kaste ting, så noen ganger kan det bli noen rare kombinasjoner :ler: 

Jeg har prøvd å lage det ja, men de ble ikke så spør som jeg hadde forestilt meg. Hvordan gjorde du det @Elysian?

Har kjøpt inn ny boks og skal teste på nytt :)
På lørdag hadde jeg en pose med bacongull, ikke mindre enn 700 kcal i en pose :fnise:

Smoothie er snadder, men må være måteholden på det på lavkarbo. Lagde til ungen her tidligere i uken og tok med en liten kopp. Det er jo sååå godt.

 

Jeg har lagt inn planen for middag hele uka allerede inn i myfitnetsspal, så har i grunnen temmelig god kontroll. Prøver å kaste lite her og, men sannelig ikke lett å lage f.eks ris til et barn og en voksen. Lager 100 g ris, men det er for mye. Neste gang lages det 80 g. Det var ikke engang godt med ris i går! Og vi hadde bali kyllinggryte. Rart asså.

En bivirkning av lavkarbo er jo ingen oppblåshet og ingen søtsug. De nøttene gjør virkelig susen hos meg! Har bestilt mere nøtter vra vitacost.com, såååå mye billigere der. Macadamianøtter, 70 g, koster jo f**** meg 54 kr kiwi her (ingen andre har dem).

I går, uten å tenke meg opp, tok jeg buksa av og på uten å åpne den først!

 

Vekta viste nytt tall i dag, 64,9 kg :bolledeig:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger visst denne tråden for å holde meg selv i øra. Veier nå 92, men føler jeg ikke er så sugen på mat som jeg var for en måned siden. Har falt ut av denne tråden, men må være med på neste igjen 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lite nytt skrev:

Jeg har prøvd å lage det ja, men de ble ikke så spør som jeg hadde forestilt meg. Hvordan gjorde du det @Elysian?

Har kjøpt inn ny boks og skal teste på nytt :)
På lørdag hadde jeg en pose med bacongull, ikke mindre enn 700 kcal i en pose :fnise:

Smoothie er snadder, men må være måteholden på det på lavkarbo. Lagde til ungen her tidligere i uken og tok med en liten kopp. Det er jo sååå godt.

 

Jeg har lagt inn planen for middag hele uka allerede inn i myfitnetsspal, så har i grunnen temmelig god kontroll. Prøver å kaste lite her og, men sannelig ikke lett å lage f.eks ris til et barn og en voksen. Lager 100 g ris, men det er for mye. Neste gang lages det 80 g. Det var ikke engang godt med ris i går! Og vi hadde bali kyllinggryte. Rart asså.

En bivirkning av lavkarbo er jo ingen oppblåshet og ingen søtsug. De nøttene gjør virkelig susen hos meg! Har bestilt mere nøtter vra vitacost.com, såååå mye billigere der. Macadamianøtter, 70 g, koster jo f**** meg 54 kr kiwi her (ingen andre har dem).

I går, uten å tenke meg opp, tok jeg buksa av og på uten å åpne den først!

 

Vekta viste nytt tall i dag, 64,9 kg :bolledeig:

 

 

Jeg brukte denne oppskriften. Stekte de ca 30 minutt i ovnen og syns at de ble sprøere når de kjølnet :) Jeg merker også at ris er ikke like godt lenger. Jeg liker bedre risnudler, men det som smaker best er egentlig grønnsaker, syns jeg. Grønnsaker har kommet for å bli, for min del :) Lurer på om jeg skulle teste ut blomkålsmos eller blomkåls-"ris" 

 

Gratulerer med buksa! :):) Det der er den beste følelsen! :danser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...