AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #41 Skrevet 21. desember 2015 7 timer siden, Livan skrev: Dette eksperimentet var i grunnen helt unødvendig da alle som har undersøkt saken vet hvorfor det er slik: Joda, alle MENN vet nok at det er slik og hvorfor. Men det er svært mange kvinner som ikke vet om dette og heller ikke klarer å forstå det. Mange kvinner tror at menn har det like enkelt som de selv har det, og klarer ikke å relatere når menn sier at de ikke klarer å møte ei jente. Typisk kvinneråd når en mann sier at han ikke klarer å møte ei dame er: "Men herregud bare gå på Tinder da, så har du fem dater i løpet av en time" eller "Bare ta deg en tur på byen da, så treffer du garantert noen". Anonymkode: 8c39a...cb6 1
Gjest Minesveiper Skrevet 21. desember 2015 #42 Skrevet 21. desember 2015 (endret) Den 21.12.2015 at 3.05, Livan skrev: 3) Kvinner venstresveiper MYE mer enn menn (noen venstresveiper alle unntatt dem de virkelig kunne tenkt seg å være intime med, som betyr niere og tiere på skalaen. Kvinner går nesten eksklusivt bare oppover. Men var ikke fyren i testen en 9'er eller 10'er? For meg er det fremdeles ganske overraskende at han bare fikk 27% matchrate. Man vet i fra statistikk fra slike apper at de kjekkeste mennene får langt flere meldinger enn gjennomsnitsmennene, men jeg hadde sett for meg en høyere matchrate altså, i alle fall opp mot 40%. De skulle kjørt eksperimentet flere ganger, og gjerne med ulike menn av samme attraktivitet bare for å se om det jevnet seg ut rundt 27%. Endret 23. desember 2015 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #43 Skrevet 21. desember 2015 1 minutt siden, Minesveiper skrev: Men var ikke fyren i testen en 9'er eller 10'er? For meg er det fremdeles ganske overraskende at han bare fikk 27% matchrate. Man vet i fra statistikk fra slike apper at de kjekkeste mennene får langt flere meldinger enn gjennomsnitsmennene, men jeg hadde sett for meg en høyere matchrate altså, i alle fall opp mot 40%. De skulle kjørt eksprimentet flere ganger, og gjerne med ulike menn av samme attraktivitet bare for å se om det gjevnet seg ut rundt 27%. En gjennomsnittsmann har vel kanskje maks 5 % matchrate (sannsynligvis mye mindre), så ikke noe overraskende der. Kvinner er så kresne at de lager svært mange rare regler for seg selv (Å nei, han er på en sykkel på det ene bildet! NEXT! Å nei, han har brunt hår! NEXT!) Anonymkode: 8c39a...cb6 2
Gjest Minesveiper Skrevet 21. desember 2015 #44 Skrevet 21. desember 2015 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En gjennomsnittsmann har vel kanskje maks 5 % matchrate (sannsynligvis mye mindre), så ikke noe overraskende der. Kvinner er så kresne at de lager svært mange rare regler for seg selv (Å nei, han er på en sykkel på det ene bildet! NEXT! Å nei, han har brunt hår! NEXT!) Anonymkode: 8c39a...cb6 Jeg synes det er synd, for det betyr at tinder og nettdating så og si er ubrukelig for den normale mann. Eneste måten å komme noen vei på er i så fall å kjøre et "numbers game" der man bare må skrive til så mange som mulig.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #45 Skrevet 21. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En gjennomsnittsmann har vel kanskje maks 5 % matchrate (sannsynligvis mye mindre), så ikke noe overraskende der. Kvinner er så kresne at de lager svært mange rare regler for seg selv (Å nei, han er på en sykkel på det ene bildet! NEXT! Å nei, han har brunt hår! NEXT!) Anonymkode: 8c39a...cb6 Jeg er kvinne og måtte le av det siste du skrev der. Det er faktisk sant at vi gjør det. Er det en feil skjorte eller om han har en kompis med bleket hår på et av bildene så er det no-go. Men jeg innbiller jo meg selv at jeg er åpen for mange mennesketyper når jeg ser etter en mann, sannheten er nok en annen 😜 Anonymkode: 0da03...66c 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #46 Skrevet 21. desember 2015 2 timer siden, Minesveiper skrev: Jeg synes det er synd, for det betyr at tinder og nettdating så og si er ubrukelig for den normale mann. Eneste måten å komme noen vei på er i så fall å kjøre et "numbers game" der man bare må skrive til så mange som mulig. Ikke ubrukelig, men gjennomsnittlige menn som kanskje er litt utrent kan ikke regne med å få match med veltrente , flotte, unge jenter. Sånn er det bare. Og så spørs det hva man er ute etter. Er det bare for å sveipe så kan jo man bare trykke like på alt. Men er man ute etter noe seriøst så har man kanskje tekst i tillegg og har andre kriterier når man sveiper til høyre. Alle på Tinder er ikke et potensielt kjæresteemne for enhver person, det er jo derfor det er så spesielt når man møter en man virkelig liker og det er gjensidig. Det er sjeldent og det skal det også være 😊 Anonymkode: 0da03...66c
Gjest Minesveiper Skrevet 21. desember 2015 #47 Skrevet 21. desember 2015 (endret) 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke ubrukelig, men gjennomsnittlige menn som kanskje er litt utrent kan ikke regne med å få match med veltrente , flotte, unge jenter. Sånn er det bare. Og så spørs det hva man er ute etter. Er det bare for å sveipe så kan jo man bare trykke like på alt. Men er man ute etter noe seriøst så har man kanskje tekst i tillegg og har andre kriterier når man sveiper til høyre. Alle på Tinder er ikke et potensielt kjæresteemne for enhver person, det er jo derfor det er så spesielt når man møter en man virkelig liker og det er gjensidig. Det er sjeldent og det skal det også være 😊 Anonymkode: 0da03...66c Jeg forstår at konkurransen er hard, men i testen som ble vist her så trykket man bare like på 1000 tilfeldig utvalgte. Det var ikke 1000 flotte veltrente damer han trykket like på. Det betyr at man ikke kan regne med å få match med så veldig mange i det hele tatt. Til det siste du skrev så er jeg av den oppfatning at man ikke vet om man virkelig liker noen før man har vært litt med dem. Hvis man ikke får muligheten til å treffe noen, så synes jeg det er synd. Dersom en normal mann hadde vært kresen på tinder og kun trykket like på de han virkelig likte, så hadde han måtte regnet med å ikke få noen matcher i det hele tatt. Det er en grunn til at mennene her inne som har prøvd tinder har klaget så mye. Dette er ikke den første tråden om dette emnet, men som sagt, veldig overrasket over at en kjekk mann fikk så få matches også. Endret 21. desember 2015 av Minesveiper
Livan Skrevet 21. desember 2015 #48 Skrevet 21. desember 2015 8 timer siden, Minesveiper skrev: Jeg synes det er synd, for det betyr at tinder og nettdating så og si er ubrukelig for den normale mann. Eneste måten å komme noen vei på er i så fall å kjøre et "numbers game" der man bare må skrive til så mange som mulig. Og voila - problemstillingen forsterkes! Menn blir enda mindr ekritiske, og som kvinene bombarderes av kåte, desperate hunder, blir de enda mer selektive og kritiske. Jeg blamer ikke jentene for fem øre - det er deres biologiske lodd å være forsiktig. Husk, en kvinne som har sex med mange menn er en "taper" (for hun klarer ikke holde stand og være kresen som sine søstre) - mens en mann som har sex med mange kvinner er en "vinner" (for han har klart det på tross av) - iboende i mannen er å spre sin sperm, iboende i kvinnen å passe på for graviditet og sikre en dugendes far. På tinder blir dette et problem når det omsettes til hva de har å forholde seg til - bilde av en form og noen setninger. På basis av dette skal de sile. er det rart de henger seg opp i feil farge på sykkelen, og lignende desperate forsøk på å skille? De tolker og overtolker og leter (som de uansett gjør og finner de ikke fem feil, har man passert den testen - men så er det utseende - og aldri har gutter med utseende hatt en større fordel enn tinder (in real life må de konkurrere med de øvrig attraksjonstriggerne for jenter: makt, rikdom, kjendis status og personlighet). Men som testen viste er ikke en gang det nok. Fløtepusen i testen fikk mye høyere match enn menn flest, men ikke på langt nær det samme som kvinnen (som også fikk mye høyere enn snittet). Drit i å klage menn, lær dere å ikke være despo, vær selv litt mer selektiv og ha en viss standard, og bruk de avenuene som måtte finnes - enten off- eller online. Etter hvert som en mann lærer seg å øke sin attraksjonsfaktor, viser han at han er verdt bryet. Man kan ikke legge seg ned og sutre, det er ikke slik "kampen for tilværelsen" foredles. Hvis noen virkelig sliter med å skaffe dame, lær dere å verdsette den du har og sørg for at hun ikke vil ha andre enn deg. Mannens jobb er å holde på damen - heldigvis har hun høyere terskel for å splitte opp, det skjer først når ting er gått galt og hun bestemmer seg inni seg og jobber så med å komme over ham for så å slippe bomben når hun endelig er klar til å dra. Som regel kommer det som sjokk på den stakkars tosken som ante fred og ingen fare. De fleste av oss har vel been there & done that? Lær av det. Bli mann. Husk, de fleste kvinnene på tinder får seg ikke kjæreste fordi det er 90 stykker som kjemper om 10. I virkelighetens verden endres kravene (de er like selektive, men har mer å vurder eut fra og det er lettere for en ok kar å vise at han er noe annet enn fordommene hun ahr mot hans manglende evne til å projisere seg selv som attraktiv der (skulle hatt en homsepatrulje for tinder profiler). Men nå raller jeg. Har mistet poenget 1
Livan Skrevet 21. desember 2015 #49 Skrevet 21. desember 2015 8 timer siden, Minesveiper skrev: Men var ikke fyren i testen en 9'er eller 10'er? For meg er det fremdeles ganske overraskende at han bare fikk 27% matchrate. Man vet i fra statistikk fra slike apper at de kjekkeste mennene får langt flere meldinger enn gjennomsnitsmennene, men jeg hadde sett for meg en høyere matchrate altså, i alle fall opp mot 40%. De skulle kjørt eksprimentet flere ganger, og gjerne med ulike menn av samme attraktivitet bare for å se om det gjevnet seg ut rundt 27%. Var han ikke en halvfemi fløtepus da? Vel, mulig han var hott for tenåringsjentene. Men litt vel glatt kanskje? Nåvel, hva vet mine hetrofile fordommer. Han fikk uansett mer likes enn A4 mannen. Det er like synd i de stygge damene forresten, som det er i gjennomsnitts mannen på tinder. En treer får seg kanskje en ukritisk femmer som velger nedover (men kun for et ligg), så disse damene får like upålitelig match som de hotteste, siden de fleste sistnevnte blir like brukt av av de hotteste typene. Men så forekommer noen ganger kjærligheten selv i kaldeste techno land og kanskje to 9-10ere finner lykken så vel som noen 1-2ere. Alle andre må ikke glemme at det fantes et liv før tinder også og folk klarte åpenbart å formere seg tilbørlig. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #50 Skrevet 21. desember 2015 Også har vi meg da, en ung kvinne, kanskje en 5-6 på ansiktet og 20 kg ekstra som ikke disser. Sveiper til høyre alle som ser oppegående ut, med litt utdanning gjerne. Ikke så kresen på utseende, fordi skjønnhet kommer innenfra. Også får jeg match med kanskje 2/10. Og hvem skriver noe? Hei en gang i blant. Får svar på halvparten av mine samtalestartere. Jada jada, jeg er tykk. Men gu så morsom og kul og smart og fint smil øyne og ansikt. Men dere menn, selv dere under gjennomsnittet liker meg ikke. Bitter? Neida, ikke før dere blir det. Anonymkode: a8f86...d96 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #51 Skrevet 21. desember 2015 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Også har vi meg da, en ung kvinne, kanskje en 5-6 på ansiktet og 20 kg ekstra som ikke disser. Sveiper til høyre alle som ser oppegående ut, med litt utdanning gjerne. Ikke så kresen på utseende, fordi skjønnhet kommer innenfra. Også får jeg match med kanskje 2/10. Og hvem skriver noe? Hei en gang i blant. Får svar på halvparten av mine samtalestartere. Jada jada, jeg er tykk. Men gu så morsom og kul og smart og fint smil øyne og ansikt. Men dere menn, selv dere under gjennomsnittet liker meg ikke. Bitter? Neida, ikke før dere blir det. Anonymkode: a8f86...d96 Beklager, men menn kan ikke noe for hva de er tiltrukket av. Det er det samme som at kvinner generelt ikke blir tiltrukket av lave menn. Det suger, men slik er det. Gi ikke opp! De kuleste damene jeg har møtt har hatt noen kg ekstra på seg. Du må bare velge noen andre arenaer enn nettdating, og samtidig være flink til å ta initiativ. Nettdating er som window shopping. Man vet hele tiden at det finnes noe bedre der, så man gir ikke mennesker en sjanse. Anonymkode: d5ac7...33b
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #52 Skrevet 21. desember 2015 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Også har vi meg da, en ung kvinne, kanskje en 5-6 på ansiktet og 20 kg ekstra som ikke disser. Sveiper til høyre alle som ser oppegående ut, med litt utdanning gjerne. Ikke så kresen på utseende, fordi skjønnhet kommer innenfra. Også får jeg match med kanskje 2/10. Og hvem skriver noe? Hei en gang i blant. Får svar på halvparten av mine samtalestartere. Jada jada, jeg er tykk. Men gu så morsom og kul og smart og fint smil øyne og ansikt. Men dere menn, selv dere under gjennomsnittet liker meg ikke. Bitter? Neida, ikke før dere blir det. Anonymkode: a8f86...d96 Du får med andre ord like mye matcher som de aller kjekkeste mennene. Det sier litt. Anonymkode: 8c39a...cb6 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #53 Skrevet 21. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Også har vi meg da, en ung kvinne, kanskje en 5-6 på ansiktet og 20 kg ekstra som ikke disser. Sveiper til høyre alle som ser oppegående ut, med litt utdanning gjerne. Ikke så kresen på utseende, fordi skjønnhet kommer innenfra. Også får jeg match med kanskje 2/10. Og hvem skriver noe? Hei en gang i blant. Får svar på halvparten av mine samtalestartere. Jada jada, jeg er tykk. Men gu så morsom og kul og smart og fint smil øyne og ansikt. Men dere menn, selv dere under gjennomsnittet liker meg ikke. Bitter? Neida, ikke før dere blir det. Anonymkode: a8f86...d96 Jeg er gjennomsnittlig og synes du høres ut som at du er langt over mitt nivå. Så ville ikke sett noen grunn til å ta kontakt. Anonymkode: abf95...a2a
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #54 Skrevet 21. desember 2015 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er gjennomsnittlig og synes du høres ut som at du er langt over mitt nivå. Så ville ikke sett noen grunn til å ta kontakt. Anonymkode: abf95...a2a Fordi jeg er over ditt nivå? Anonymkode: a8f86...d96
Kenta Skrevet 22. desember 2015 #55 Skrevet 22. desember 2015 Den 20. desember 2015 at 19.40, Minesveiper skrev: Jeg er overasket over at en så kjekk mann bare hadde 27% matchrate. Kanskje hvis han hadde byttet ut noen av bildene i bar overkropp med normale bilder så hadde kanskje flere tatt han seriøst? Lurer på matchraten til en gjennomsnittlig mann er når en kjekk mann bare får 27%. Han likte 1000 damer og fikk 269 matcher, men vet vi at de 731 han ikke fikk match med i det hele tatt fikk ham opp? Kan være at den reelle matchraten er langt høyere. Mulig dette blir forklart i videoen, men har ikke mulighet til å se den med lyd akkurat nå 😊
Gjest Minesveiper Skrevet 22. desember 2015 #56 Skrevet 22. desember 2015 (endret) Den 21.12.2015 at 20.07, Livan skrev: Drit i å klage menn, lær dere å ikke være despo, vær selv litt mer selektiv og ha en viss standard, og bruk de avenuene som måtte finnes - enten off- eller online. Etter hvert som en mann lærer seg å øke sin attraksjonsfaktor, viser han at han er verdt bryet. Man kan ikke legge seg ned og sutre, det er ikke slik "kampen for tilværelsen" foredles. Hvis noen virkelig sliter med å skaffe dame, lær dere å verdsette den du har og sørg for at hun ikke vil ha andre enn deg. Mannens jobb er å holde på damen - heldigvis har hun høyere terskel for å splitte opp, det skjer først når ting er gått galt og hun bestemmer seg inni seg og jobber så med å komme over ham for så å slippe bomben når hun endelig er klar til å dra. Som regel kommer det som sjokk på den stakkars tosken som ante fred og ingen fare. De fleste av oss har vel been there & done that? Lær av det. Bli mann. Husk, de fleste kvinnene på tinder får seg ikke kjæreste fordi det er 90 stykker som kjemper om 10. I virkelighetens verden endres kravene (de er like selektive, men har mer å vurder eut fra og det er lettere for en ok kar å vise at han er noe annet enn fordommene hun ahr mot hans manglende evne til å projisere seg selv som attraktiv der (skulle hatt en homsepatrulje for tinder profiler). Men nå raller jeg. Har mistet poenget Jeg er helt enig, man burde lære seg å sjekke irl og ikke bare på nett. Tenker at nettdating og tinder har vært en grei løsning for de som sliter med det sosiale, men det er ikke lenger med mindre man har utseende med seg. Den 21.12.2015 at 20.12, Livan skrev: Var han ikke en halvfemi fløtepus da? Vel, mulig han var hott for tenåringsjentene. Men litt vel glatt kanskje? Nåvel, hva vet mine hetrofile fordommer. Han fikk uansett mer likes enn A4 mannen. Det er like synd i de stygge damene forresten, som det er i gjennomsnitts mannen på tinder. En treer får seg kanskje en ukritisk femmer som velger nedover (men kun for et ligg), så disse damene får like upålitelig match som de hotteste, siden de fleste sistnevnte blir like brukt av av de hotteste typene. Men så forekommer noen ganger kjærligheten selv i kaldeste techno land og kanskje to 9-10ere finner lykken så vel som noen 1-2ere. Alle andre må ikke glemme at det fantes et liv før tinder også og folk klarte åpenbart å formere seg tilbørlig. Vet at damene har sine utfordringer også, men men. Jeg har aldri vært helt fan av nettdating og tinder. Jeg gikk heller ut for å møte damer, noe jeg ikke angrer på nå. Når de mest populære bare får 27% matchrate er det virkelig et dårlig "verktøy" for å komme i kontakt med damer. Endret 27. desember 2015 av Minesveiper
Okapi Skrevet 23. desember 2015 #57 Skrevet 23. desember 2015 Den 12/21/2015 at 13.55, AnonymBruker skrev: Ikke ubrukelig, men gjennomsnittlige menn som kanskje er litt utrent kan ikke regne med å få match med veltrente , flotte, unge jenter. Sånn er det bare. Og så spørs det hva man er ute etter. Er det bare for å sveipe så kan jo man bare trykke like på alt. Men er man ute etter noe seriøst så har man kanskje tekst i tillegg og har andre kriterier når man sveiper til høyre. Alle på Tinder er ikke et potensielt kjæresteemne for enhver person, det er jo derfor det er så spesielt når man møter en man virkelig liker og det er gjensidig. Det er sjeldent og det skal det også være 😊 Anonymkode: 0da03...66c Problemet er ikke at utrente gjennomsnittsmenn ikke kan få match med og være potensielle kjæresteemner for veltrente, flotte unge jenter, men at de ikke engang kan det med og for utrente gjennomsnittkvinner. Det er en vanskelig skjevhet der. Av og til merker jeg at jeg vil skyve meg selv inn som eksempel her, men jeg vet jo egentlig at jeg sliter med å finne meg noen mest fordi jeg er halvsprø, og får forsåvidt matches iblant fordi jeg har en, eh, visuell gimmick som veier opp for at jeg egentlig ikke er spesielt kjekk. På den annen side har jeg venner som sliter her. De er helt normalt utseende menn, noen også veltrente, men de er vel kanskje ikke iøyenefallende nok. Vet et par av dem har prøvd seg på ymse nettdating, men de får absolutt ingen respons, selv ikke fra kvinner definitivt i deres egen liga. I virkeligheten blir nok ting litt annerledes, men det er noe sannhet i at skal du lykkes med nettdating som mann, må du virkelig skille deg ut.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #58 Skrevet 23. desember 2015 Menn lager ris til egen bak her tror jeg. Ved å ukritisk sveipe alt mulig til høyre blir nok mange kvinner overveldet av antall macther og strammer nok fort inn kriteriene for høyresveiping. Menn generelt hadde nok tjent på at alle kun sveipet til høyre de de virkelig likte. Anonymkode: 35b25...612
Gjest PetterPanne Skrevet 23. desember 2015 #59 Skrevet 23. desember 2015 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn lager ris til egen bak her tror jeg. Ved å ukritisk sveipe alt mulig til høyre blir nok mange kvinner overveldet av antall macther og strammer nok fort inn kriteriene for høyresveiping. Menn generelt hadde nok tjent på at alle kun sveipet til høyre de de virkelig likte. Anonymkode: 35b25...612 Enig. Ikke la egoet til middels og under middels kvinner bli større. Ikke la de tro at de er mer attraktive enn de egentlig er, og må senke kravene litt for å få en mann. Kanskje til og med begynne ta initiativ. Da ville det skapt mer balanse i datingmarkedet.
Okapi Skrevet 23. desember 2015 #60 Skrevet 23. desember 2015 Det funker ikke sånn. Gruppeadferden er så dominerende at en mann som slutter å ukritisk høyresveipe bare havner enda lengre utenfor. Det går bare an å gjøre noe med dette ved at alle endrer adferd samtidig, og det skjer bare ikke. Mulig man må inn med noen andre restriksjoner et eller annet sted for å veie opp for dette, men er litt usikker på hva det skulle vært.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå