AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #21 Skrevet 20. desember 2015 25 minutter siden, WubWub skrev: Nå har jeg ikke tinder selv eller brukt det før men utifra det jeg har hørt så tviler jeg på at menn generelt har like stor pågang som deg En mann må være superkjendis om han skal ha like mye pågang som en normal dame. Anonymkode: 8c39a...cb6 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #22 Skrevet 20. desember 2015 1 time siden, Castielz skrev: Er ikke grusom, bare ærlig. Mer ufin, enkelte ting kan du holde for deg selv. Anonymkode: deebb...5ee
Gjest Løvemunn Skrevet 20. desember 2015 #23 Skrevet 20. desember 2015 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, giiid så stress det er å ha ubegrenset valgfrihet. Det blir som når milliardærer klager på at det er stress å være rik. Anonymkode: 8c39a...cb6 Joda, jeg skjønner hva du mener. Men nå skrev jeg det pga trådens tema, som jo er ulikheter i interesse fra det annet kjønn på Tinder. Ingen grunn til å bli sur nå, jeg er en av the good guys (girls) som svarer på både "Hei!" og matcher med menn som ikke nødvendigvis ser ut som Fabio. (Og for ordens skyld, det er ikke sånn at fordi at man er pen og oppegående så får man alltid de en vil.)
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #24 Skrevet 20. desember 2015 Ganske innlysende at begge profiler var falske/uoppnåelig for en gjennomsnittlig mann/kvinne, ikke sjokkerende at mannfolka sveipa til høyre i god tro om å få en date med den smellvakre jenta. Undersøkelsen viser at kvinnene var mer realistisk. Anonymkode: f3d75...97a 2
Gjest Aucaman Skrevet 20. desember 2015 #25 Skrevet 20. desember 2015 40 minutter siden, Løvemunn skrev: Er det slik at de fleste av dere mannlige Tinder-brukere som frekventerer kg opplever det samme som Brian? Lite match og lite eller ingen kontakt med damene dere matcher med? Sveipet alle til høyre i ca. ett år, attraktive som uattraktive, og endte opp på en strike rate på ca. 0,7%, om man ser bort fra de fake profilene og de som sveipet feil vei. Rundt en femtedel av de igjen svarte på meldingen. Vil tro jeg befinner meg mellom 2 og 6 på skalaen for de fleste irl.
Gjest PseudonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #26 Skrevet 20. desember 2015 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ganske innlysende at begge profiler var falske/uoppnåelig for en gjennomsnittlig mann/kvinne, ikke sjokkerende at mannfolka sveipa til høyre i god tro om å få en date med den smellvakre jenta. Undersøkelsen viser at kvinnene var mer realistisk. Anonymkode: f3d75...97a Tror du virkelig på den konklusjonen selv?
WubWub Skrevet 20. desember 2015 #27 Skrevet 20. desember 2015 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ganske innlysende at begge profiler var falske/uoppnåelig for en gjennomsnittlig mann/kvinne, ikke sjokkerende at mannfolka sveipa til høyre i god tro om å få en date med den smellvakre jenta. Undersøkelsen viser at kvinnene var mer realistisk. Anonymkode: f3d75...97a Nei undersøkelsen viser ikke det nei. Det er din egne konklusjon/fortolkning, som forøvrig ikke har rot i virkeligheten. Resultatet ville vært det samme om man tok en gjennomsnitts mann og en gjennomsnitts dame. 1
Charlene87 Skrevet 20. desember 2015 #28 Skrevet 20. desember 2015 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvorfor er damer på en sex-app da? Hvis de ikke vil ha tilbud om sex? Veldig spesiell og selvmotsigende påstand. Typisk kvinnfolk. Anonymkode: 8c39a...cb6 http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/article1636458.ece Ikke alle damer vet at det er en sex app. var der en gang for å finne meg forhold, men tydligvis så var ikke mange av de manfolka der ute etter det. så da er det ikke vits for meg å være der
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #29 Skrevet 20. desember 2015 36 minutter siden, WubWub skrev: Nei undersøkelsen viser ikke det nei. Det er din egne konklusjon/fortolkning, som forøvrig ikke har rot i virkeligheten. Resultatet ville vært det samme om man tok en gjennomsnitts mann og en gjennomsnitts dame. Selvsagt ville det vært det samme resultatet. Gjennomsnittsmannen ville fått få matcher og gjennomsnittskvinnen ville blitt matchet i fleng av avskum som tror de har sjans på henne. Anonymkode: f3d75...97a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #30 Skrevet 20. desember 2015 39 minutter siden, PseudonymBruker skrev: Tror du virkelig på den konklusjonen selv? Ja. Du ser fenomenet på byen også, menn i den nedre sjikten som prøver seg på damer de absolutt ikke har sjans på. Anonymkode: f3d75...97a 1
WubWub Skrevet 20. desember 2015 #31 Skrevet 20. desember 2015 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt ville det vært det samme resultatet. Gjennomsnittsmannen ville fått få matcher og gjennomsnittskvinnen ville blitt matchet i fleng av avskum som tror de har sjans på henne. Anonymkode: f3d75...97a De fleste mennesker er gjennomsnittlige , så med det kan vi konkludere med at de fleste denne gjennomsnitts damen ville blitt matchet med også ville vært menn som var gjennomsnittlige. Hvorfor skulle man ikke tro man har sjangs hvis begge tilhører snittet? Burde være en grei match det om man er i samme "liga". Det eneste som høres ut som avskum her er menneskesynet ditt og mannehatet. Virker som du innbiller deg at damer har mer verdi enn menn. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #32 Skrevet 20. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så hvorfor er damer på en sex-app da? Hvis de ikke vil ha tilbud om sex? Veldig spesiell og selvmotsigende påstand. Typisk kvinnfolk. Anonymkode: 8c39a...cb6 Ehm.. du er klar over at tinder ikke er en sex-app? Anonymkode: d748a...8eb
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #33 Skrevet 20. desember 2015 25 minutter siden, Charlene87 skrev: http://www.klikk.no/kvinneguiden/kommentarer/article1636458.ece Ikke alle damer vet at det er en sex app. var der en gang for å finne meg forhold, men tydligvis så var ikke mange av de manfolka der ute etter det. så da er det ikke vits for meg å være der I likhet med hun dama i artikkelen har du gått rett på de kjekkeste rundbrennerne. De aller fleste menn på tinder er ute etter et forhold. Anonymkode: 8c39a...cb6 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #34 Skrevet 20. desember 2015 1 minutt siden, WubWub skrev: De fleste mennesker er gjennomsnittlige , så med det kan vi konkludere med at de fleste denne gjennomsnitts damen ville blitt matchet med også ville vært menn som var gjennomsnittlige. Hvorfor skulle man ikke tro man har sjangs hvis begge tilhører snittet? Burde være en grei match det om man er i samme "liga". Det eneste som høres ut som avskum her er menneskesynet ditt og mannehatet. Virker som du innbiller deg at damer har mer verdi enn menn. Menneskesyn og mannehat? Åh, come on. Rangerer ikke kjønn, jeg tar det for hva det er, vi er forskjellige. Menn er mer "på" (det ligger i deres lynne) og kvinner er jevnt over mer tilbakeholden, både på byen og på Tinder. Med unntak, selvfølgelig. Undersøkelsen er langt fra sjokkerende, da kvinner er litt mer selektive i deres høyresveip på Tinder, mens mannen har litt mer takhøyde på hele greia. Trenger vel ikke å utbrodere mer med eksempler satt på spissen, vil jo nødig bli kalt mannehater. Anonymkode: f3d75...97a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #35 Skrevet 20. desember 2015 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ehm.. du er klar over at tinder ikke er en sex-app? Anonymkode: d748a...8eb Joda, men jeg måtte bare kommentere på at hun dama brukte det som en sex-app, for så å klage på at hun fikk tilbud om sex. Anonymkode: 8c39a...cb6
WubWub Skrevet 20. desember 2015 #36 Skrevet 20. desember 2015 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menneskesyn og mannehat? Åh, come on. Rangerer ikke kjønn, jeg tar det for hva det er, vi er forskjellige. Menn er mer "på" (det ligger i deres lynne) og kvinner er jevnt over mer tilbakeholden, både på byen og på Tinder. Med unntak, selvfølgelig. Undersøkelsen er langt fra sjokkerende, da kvinner er litt mer selektive i deres høyresveip på Tinder, mens mannen har litt mer takhøyde på hele greia. Trenger vel ikke å utbrodere mer med eksempler satt på spissen, vil jo nødig bli kalt mannehater. Anonymkode: f3d75...97a Du svarte ikke på hvorfor en gjennomsnittlig mann er avskum om han tror han har sjangs på ei gjennomsnittlig dame. 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #37 Skrevet 20. desember 2015 3 minutter siden, WubWub skrev: Du svarte ikke på hvorfor en gjennomsnittlig mann er avskum om han tror han har sjangs på ei gjennomsnittlig dame. Skal rette meg selv: 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt ville det vært det samme resultatet. Gjennomsnittsmannen ville fått få matcher og gjennomsnittskvinnen ville blitt matchet i fleng av avskum menn under gjennomsnittet som tror de har sjans på henne, i tillegg til de gjennomsnittlige menn som for øvrig høyresveiper hyppig. Anonymkode: f3d75...97a Anonymkode: f3d75...97a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #38 Skrevet 20. desember 2015 En ting jeg ikke skjønner er hvorfor folk er så ivrige etter å få barn, når alle disse barna senere skal ut og skaffe seg partnere, og mange ikke lykkes på partnermarkedet... Mer og mer mennesker, hvor mange ikke får seg partnere... Anonymkode: e6527...831
Livan Skrevet 21. desember 2015 #39 Skrevet 21. desember 2015 (endret) Dette eksperimentet var i grunnen helt unødvendig da alle som har undersøkt saken vet hvorfor det er slik: 1) Det er flere menn enn kvinner på Tinder (så vel som de fleste andre sjekkesteder). Det fødes da også fler menn enn kvinner. 2) Menn høyresveiper MYE mer enn kvinner (noen har som strategi og høyresveipe alle og deretter sortere). Menn er også i snitt mindre kritiske enn kvinner, særlig om det bare gjelder sex (som flertallet av Tinder brukerne betrakter det som). Menn går som regel mange hakk nedover så vel som oppover på skalaen. 3) Kvinner venstresveiper MYE mer enn menn (noen venstresveiper alle unntatt dem de virkelig kunne tenkt seg å være intime med, som betyr niere og tiere på skalaen. Kvinner går nesten eksklusivt bare oppover. Dette medfører at: Flertallet tinder-menn kjemper om en liten andel av kvinnene (1 til 5 på skalaen). Og et lite mindretall menn (niere og tiere) - som regel sex-avhengige playere - velger og vraker blant kvinner som er fra 5 til 10 på skalaen. Det er forsket på dette med hvem som ligger med hvem og man har funnet at det er ujevnt fordelt i det kvinner i snitt har flere sexpartnere enn menn. Dette er faktisk mulig med tanke på at en liten prosent menn har ekstremt mye sex veldig mange forskjellige kvinner (men det motsatte er sjeldent tilfelle). Alt dette er lett å forstå om man setter seg inn i kjønnsforskjeller. Selv om vi er likeverdige og likestilte, betyr det ikke at vi er like. Kuren er: Menn må bli mer selektive og kritiske. Kvinner må bli mer inklusive og kritiske (til den lille prosenten de går for). Men det vil nok snø i helvete før dette skjer. I dagliglivet vil problemstillingen jevne seg mer ut så klart, da mange andre faktorer gjør seg gjeldende, men på Tinder blir det karikert. Endret 21. desember 2015 av Livan 1
Frk.K Skrevet 21. desember 2015 #40 Skrevet 21. desember 2015 Tråden er ryddet for hets og svar til dette. Frk.K, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå