Gå til innhold

Kjendis? Hvordan takle alles øyne rettet mot en.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en person med et kjent ansikt her hvor jeg befinner meg. Jeg går vel under kategorien kjent person som mange vet hvem er. 

Så, lurer jeg på om her er andre i samme situasjon? 

Spørsmålet er videre, hvordan takler dere at folk ser på deg? Hvordan takler du "alles" øyne rettet mot deg når du ankommer en plass? 

Anonymkode: 3cdd4...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en person med et kjent ansikt her hvor jeg befinner meg. Jeg går vel under kategorien kjent person som mange vet hvem er. 

Så, lurer jeg på om her er andre i samme situasjon? 

Spørsmålet er videre, hvordan takler dere at folk ser på deg? Hvordan takler du "alles" øyne rettet mot deg når du ankommer en plass? 

Anonymkode: 3cdd4...3bd

smil?

Anonymkode: e7dbe...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kanskje det, 

men heller kanskje bare ignorere at der er andre rundt meg ?

Blir litt ukomfortabel av å være et slags midtpunkt..

TS

Anonymkode: 3cdd4...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke annet enn å ignorere det. Se på verdenskjente kianu reeves som fremdeles tar t banen. Han blir nedstirret og filmet med alles telefoner, men tenker at det får være dems business hva de glor på og ikke hans. Du har vel også på et vis valgt å være et kjent fjes selv så dette burde du tenkt på før om du ikke liker at folk ser på deg. Eventuelt kan du jo gjøre som lene marlin gjorde før i tida, å gå med parykk og anderledes sminke. 

Anonymkode: eb409...51d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her:

Jeg har ikke akkurat valgt det.  Jeg får ignorere, ser ut til at det er det man må. Gi blaffen.

 

Anonymkode: 3cdd4...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, hvorfor er du et kjent ansikt da?  Selv toppidrettsutøvere kan velge å ligge lavt forhold til pr og media 

Anonymkode: eb409...51d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ånei, hvorfor er du et kjent ansikt da?  Selv toppidrettsutøvere kan velge å ligge lavt forhold til pr og media 

Anonymkode: eb409...51d

Ja, men en toppidrettsutøver vil fortsatt være kjent når han omgås andre mennesker, eller kommer i andres synsfelt.

Anonymkode: 3cdd4...3bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Mats skrev:

Er bare å smile det og se selvsikker ut. 

TS her

ja, tror på denne :)

Anonymkode: 3cdd4...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du kjent? Ikke si hvem du er, men bare hvilken kategori kjendis du er. Ble så nysgjerrig.. 

Anonymkode: 96715...6ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du kjent? Ikke si hvem du er, men bare hvilken kategori kjendis du er. Ble så nysgjerrig.. 

Anonymkode: 96715...6ab

TS her:

Spiller ikke så stor rolle! Kan si så mye som så at når store deler av byen kjenner deg/sett deg før/ husker ditt ansikt. Når du drar til en annen by og hilser på en random person, og får høre "jeg har sett deg før...". 

Folk har vel bare positivt å si om meg, men jeg har slitt litt med hvordan jeg skal fremstå, når du føler deg vurdert og "sett på" bare du skal plukke med noen epler i fruktavdelingen på butikken.

Dette har også gitt meg fordeler da, folk møter meg med respekt og er hyggelige! :) 

Anonymkode: 3cdd4...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidligere realitykjendis her. Jeg trivdes dårlig med det, ble mer usikker på meg selv. Plutselig hadde alle en formening om meg, og den formeningen ble basert på hva de hadde sett på tv og i media. Irl var folk alltid hyggelige mot meg, men på diverse forum ble det skrevet både det ene og det andre. Aller dårligst likte jeg når det ble helt stille hver gang jeg kom inn i et rom. Og når folk latet som om de ikke ante hvem jeg var, men likevel oppførte seg supermerkelig rundt meg. Og mobilkameraene var overalt, også de dagene jeg var trøtt, sliten eller nedfor. De samme spørsmålene ble stilt meg hver eneste dag, igjen basert på den tiden jeg var på tv. Det var slitsomt, og jeg gikk og gledet meg til jeg ble anonym igjen.

Vet ikke hvilke råd jeg kan gi deg, men har du noen bekjente som også er "kjendiser"? Kan være godt å dele erfaringer med folk som har opplevd det samme. For min del var det umulig å snakke med ikke-kjendiser ang slikt; de klarte ikke sette seg inn i hvordan jeg hadde det.

Anonymkode: 93a1d...ec9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg over, alt det må du forvente når du melder deg på et reality show. Og at folk oppfører seg som at de ikke visste hvem du var er jo også helt vanlig, du var en lowlife på reality tv og ikke dronning elisabeth så om du forventet at alle i rommet skulke stelle seg i kø for å ta på deg og si hvor mye de beundret deg så har du levd fjernt. En reality stjerne er ikke noe anderledes enn et vanlig menneske så seff behandler folk i rommet deg som et hvilket som helst annet menneske selvom de vet hvem du er. Ikke meningen å hetse eller noe men lurer på hva enkelte av dere faktisk tror og forventer.. 

Anonymkode: eb409...51d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her:

Spiller ikke så stor rolle! Kan si så mye som så at når store deler av byen kjenner deg/sett deg før/ husker ditt ansikt. Når du drar til en annen by og hilser på en random person, og får høre "jeg har sett deg før...". 

Folk har vel bare positivt å si om meg, men jeg har slitt litt med hvordan jeg skal fremstå, når du føler deg vurdert og "sett på" bare du skal plukke med noen epler i fruktavdelingen på butikken.

Dette har også gitt meg fordeler da, folk møter meg med respekt og er hyggelige! :) 

Anonymkode: 3cdd4...3bd

Jeg tror du er paranoid og innbilsk. Greit at folk vet hvem du er men at alle stirrer på deg når du skal handle frukt er nok bare i hodet ditt. Kari jaquesson, Atle Antonsen, og flere er kjendiser jeg ser jevnlig og de får gå helt fritt på gata /puben,  selvom vi f eks har sittet på bordet ved siden av Atle antonsen så er det mange som ikke registrerer han før noen utpeker at han sitter der. 

Anonymkode: eb409...51d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til deg over, alt det må du forvente når du melder deg på et reality show. Og at folk oppfører seg som at de ikke visste hvem du var er jo også helt vanlig, du var en lowlife på reality tv og ikke dronning elisabeth så om du forventet at alle i rommet skulke stelle seg i kø for å ta på deg og si hvor mye de beundret deg så har du levd fjernt. En reality stjerne er ikke noe anderledes enn et vanlig menneske så seff behandler folk i rommet deg som et hvilket som helst annet menneske selvom de vet hvem du er. Ikke meningen å hetse eller noe men lurer på hva enkelte av dere faktisk tror og forventer.. 

Anonymkode: eb409...51d

Jeg tror du misforsto det innlegget litt

Anonymkode: 8b2de...bbf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært i den situasjonen hadde jeg lagt mye energi i å stirre ufattelig rart på folk som stirret på meg. Men jeg hadde nok ikke tjent på det i lengden...

Anonymkode: 08c3d...fca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til deg over, alt det må du forvente når du melder deg på et reality show. Og at folk oppfører seg som at de ikke visste hvem du var er jo også helt vanlig, du var en lowlife på reality tv og ikke dronning elisabeth så om du forventet at alle i rommet skulke stelle seg i kø for å ta på deg og si hvor mye de beundret deg så har du levd fjernt. En reality stjerne er ikke noe anderledes enn et vanlig menneske så seff behandler folk i rommet deg som et hvilket som helst annet menneske selvom de vet hvem du er. Ikke meningen å hetse eller noe men lurer på hva enkelte av dere faktisk tror og forventer.. 

Anonymkode: eb409...51d

Jeg var ti år yngre enn hva jeg er nå, og rimelig naiv, ja. Tror du misforsto innlegget mitt, for jeg taklet jo dårlig at det ble stille hver gang jeg kom inn i et rom. Helst ville jeg være like anonym og "usynlig" som jeg var før jeg ble kjent. Og som jeg skrev i innlegget mitt: Folk behandlet meg IKKE normalt, de behandlet meg som en prinsesse. Og tro det eller ei; ikke alle ønsker å stikke seg ut eller få særbehandling. Jeg fikk daglige sms fra folk som plutselig ville være bestis med meg, men heldigvis skjønte jeg at alt det der bare var smisk. Det tok litt tid, men jeg ble anonym igjen etterhvert. Og den anonymiteten skal jeg aldri gi fra meg igjen.

Anonymkode: 93a1d...ec9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en Å-kjendis selv har jeg opplevd min lille del av problemstillingen. Jeg må ærlig talt innrømme at det er freaky og ekkelt, til tross for at det er til en viss grad selvforskyldt. Man ser for seg noe helt annet enn at folk skal faktisk være creepy rundt deg når du har vært på TV. Har du noen gang hatt en abnormalt forelsket tenåring som forfølger deg kjenner du til noe av samme følelsen. Det har noe med stemningen i et rom å gjøre. Du vet du blir sett på, og hvis du snur deg raskt ser du at alle kikker på deg - med fokus på kikker. Alle mennesker trenger rom til å være private. Når du plutselig ikke kan gå på kjøpesenteret og flippe i klær uten at noen skal hviske og tiske får du helt noia. Det har ikke med å være "innbilsk" i det hele tatt. Du merker det skjer noe rundt deg. Alle mennesker er automatisk var for hvordan andre mennesker oppfatter en. Vi er sosiale dyr som er satt opp slik. Når noen hvisker og kikker, peker og fniser blir du selvransakende. Har jeg gjort noe galt? Har jeg noe i håret? Det er dypt menneskelig. Du vet det ikke før du har opplevd det. 

Min løsning har vært å være ryddig på sosiale medier. Jeg liker ikke å vise ansiktet mitt og jeg prøver å ikke la meg være lett å spore. Heldigvis for meg har jeg sluppet billig unna. Jeg dras mellom å by på meg selv og å låse meg inne. Noen ganger får jeg lyst til å vise verden hvem jeg er og invitere inn, men da tar jeg meg selv litt i nakkeskinnet og biter det i meg. Jeg vet at kjendiseri bare går en vei. Verden får kanskje større kjennskap til meg, men jeg vet ikke mer om verden av det. Jeg foretrekker å skulle velge selv. 

Mitt tips til TS er å kjøpe seg hettegenser, caps, solbriller, stort skjerf og en stor paraply i tillegg til å gå med ørepropper når du vil være alene. Lås deg ute fra verden som alle andre normale mennesker og lat som ingenting mens du taster på mobilen eller leser bok/avis. Da slipper du unna, spesielt flesteparten av de som skal ha autograf (dette er kanskje mest aktuelt for de som er kjent på bakgrunn av et talent slik jeg er). De færreste gidder å bryte alle de barrierene for å nå frem, hvis de i det hele tatt får med seg hvem du er før det er for sent. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...