AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #41 Skrevet 19. desember 2015 Stemødreprobleme eskalerte vel da fedrene begynte å kreve 50% omsorg. Vet ikke hvor lurt det var når man ser her på kg..... Hører ikke så ofte at stefedre klager slik.. Anonymkode: f4651...8aa 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #42 Skrevet 19. desember 2015 Og jo - man bør forvente at samarbeidet mellom to ekser bør gå bra. Har de vært voksne nok til å få unger, får de jaggu være voksne når det er slutt også. Ja.. man kan jo også se det på denne måten: har de vært voksne nok til å få ungen, får de jaggu klare å holde sammen også... Alt er ikke svart/hvitt skjønner du. Anonymkode: f4651...8aa
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #43 Skrevet 20. desember 2015 Den 19. desember 2015 at 11.50, Nanne70 skrev: Så "disse stemødrene" tvinger seg på fraskilte menn med barn og får dem til å bli forelsket i seg mot deres vilje? Jeg er helt enig i at barn skal holdes så skadesløse som overhodet mulig ved et samlivsbrudd, men når det gjelder det å inngå et nytt forhold, så er da begge parter like "skyldige". Skylder ikke på steforeldrene. Det er foreldrene sin oppgave å verne om hjemmet til barna, ikke nye damer/menn. Anonymkode: 23e71...820
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #44 Skrevet 20. desember 2015 Den 18. desember 2015 at 2.44, AnonymBruker skrev: Kanskje det beste hadde vært om disse stemødrene finner noen som er barnløse, så kan vi aleneforeldre holde oss single til barna er voksne? Barna skal ikke ta flere konsekvenser av bruddet enn nødvendig, og de kan ikke velge om det skal flytte fremmende mennesker inn i deres hjem. Synes det er beint frem ufordragelig å gi barna sine steforeldre. Steforeldre vil aldri blir like glad i barnet som foelderen og familien ellers, så hvorfor skal dette mennesket inn i barnets hjem? Vil understreke at særboere er noe helt annet. Men å prioritere eget kjærlighetsliv over barnets gode hjem er riv ruskende galt. Anonymkode: 23e71...820 Dummeste jeg har hørt. Men det er jo også denne holdningen om at barna er Guder som gjør at så mange sliter med steforeldrerollen. Barna er en del av familien, ikke universets sentrum. Barn kan elske sine steforeldre, hvis disse får lov til å ta plass i livet, oppdragelsen og verdibyggingen hos barnet. Alle mennesker er like viktige. Barn som lærer dette, blir gode mennesker, ikke narsissistiske, bortskjemte bloggere som "møter veggen" når noe kreves av dem. Anonymkode: a3187...166 3
Petra75 Skrevet 20. desember 2015 #45 Skrevet 20. desember 2015 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dummeste jeg har hørt. Men det er jo også denne holdningen om at barna er Guder som gjør at så mange sliter med steforeldrerollen. Barna er en del av familien, ikke universets sentrum. Barn kan elske sine steforeldre, hvis disse får lov til å ta plass i livet, oppdragelsen og verdibyggingen hos barnet. Alle mennesker er like viktige. Barn som lærer dette, blir gode mennesker, ikke narsissistiske, bortskjemte bloggere som "møter veggen" når noe kreves av dem. Anonymkode: a3187...166 Veldig enig i dette. Hvis ungene blir oppdratt med et snev av empati og vanlig folkeskikk (altså da å tenke på andre, og ta hensyn) så tror jeg ting ville ha gått mye bedre. Da ville de ha ønsket at foreldrene skulle ha det bra også Jeg har inntrykk av at mange foreldre har så dårlig samvittighet for skilsmissen at de går til det ekstreme for å bøte på det ovenfor barna. Med det resultat at barna styrer husholdningen. 1
Petra75 Skrevet 20. desember 2015 #46 Skrevet 20. desember 2015 Den 17. desember 2015 at 23.17, O.G. skrev: Skjønner frustrasjonen deres godt, men det jeg alltid lurer på når jeg har venninner som klager på det her er: De vet jo at det som oftest blir sånn, så hvorfor er de så utrolig overrasket når det skjer med dem også? Det er jo mange stefamilier som fungerer veldig bra - de fleste vil jeg påstå. De fleste tror vel at ting skal fungere slik for dem også, hvis ikke hadde de ikke gått inn i det?
Gjest O.G. Skrevet 20. desember 2015 #47 Skrevet 20. desember 2015 3 timer siden, Petra75 skrev: Det er jo mange stefamilier som fungerer veldig bra - de fleste vil jeg påstå. De fleste tror vel at ting skal fungere slik for dem også, hvis ikke hadde de ikke gått inn i det? Jo, det hadde de, av frykt for å være alene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå