Gå til innhold

Illy venter på bolla

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så herlig! Altså, at du snart er i andre timester, IKKE at du sliter med den kvalmen! 

Men har du klart å være på jobb da, eller har du vært sykmeldt hele perioden? 

Får håpe det får over snart altså 🤞🏼

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, Illy skrev:

Veldig merkelig! Og uforståelig, men fryktelig godt! :hjerte:

11+1 i dag, ja :) Det er akkurat det jeg sier til meg selv, én uke igjen nå så spretter jeg rundt som om jeg aldri skulle vært kvalm :fnise: På én måte går det fort, og på en annen måte ulidelig sakte. Jeg er veldig slapp og trøtt, de kvalmestillende medisinene har det som bivirning også, så jeg har sovet bort en del av 1. trimester, syns jeg. Gleder meg til tiden går fortere, og det begynner å skje spennende ting, som mer mage og kanskje litt bevegelser til jul!

Det må være en voldsom påkjenning med ekstrem kvalme, så det er ikke rart du er trøtt og slapp. Håper du tar det med ro med god samvittighet, og at det gir seg snart❤️ Jeg bladde litt i min egen dagbok for å minne meg selv på hvor heldig jeg er, og der kom jeg over noen innlegg hvor vi snakker om hvor mye vi gleder oss til å kunne google kvalmevennlig mat og gravidvondter - og tenk, nå er vi her! 30 små uker (som jo er ingenting i ivf-land), og du har en perfekt liten knert i armene😍 For et år siden gikk det i Pergo og mulige prøverørsplaner liksom.. 

Skrevet
22 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Så herlig! Altså, at du snart er i andre timester, IKKE at du sliter med den kvalmen! 

Men har du klart å være på jobb da, eller har du vært sykmeldt hele perioden? 

Får håpe det får over snart altså 🤞🏼

Ja, alt bortsett fra den kvalmebiten er veldig fint ❤️

Jeg er 100 % sykemeldt. Vi får som regel ikke gradert sykemelding eller tilrettelegging på min arbeidsplass, da vi er bare to stykker på jobb om gangen. Det er vanskelig å få inn vikar til redusert stilling, og hvis jeg fungerer 50 %, blir det 150 % på kollegaen min. Men de siste ukene hadde jeg nok ikke klart det med tilrettelegging/redusert tid heller 😕 Det er litt som å ha omgangssyke som ikke går over 😖 Men en meningsfull omgangssyke!

22 timer siden, LoveTrain skrev:

Det må være en voldsom påkjenning med ekstrem kvalme, så det er ikke rart du er trøtt og slapp. Håper du tar det med ro med god samvittighet, og at det gir seg snart❤️ Jeg bladde litt i min egen dagbok for å minne meg selv på hvor heldig jeg er, og der kom jeg over noen innlegg hvor vi snakker om hvor mye vi gleder oss til å kunne google kvalmevennlig mat og gravidvondter - og tenk, nå er vi her! 30 små uker (som jo er ingenting i ivf-land), og du har en perfekt liten knert i armene😍 For et år siden gikk det i Pergo og mulige prøverørsplaner liksom.. 

Jeg føler meg faktisk så dårlig at jeg har god samvittighet for å være hjemme fra jobb og ikke gjøre noe fornuftig i huset heller. Jeg får lett dårlig samvittighet, så akkurat det er egentlig ganske greit!

Når du sier det, så husker jeg godt at vi snakket om det, ja og hvor mye vi gledet oss (og angsten for at det aldri ville skje)! Og jeg koser meg veldig med den googlingen nå ❤️ Det er en helt utrolig følelse at det endelig har gått!! Jeg syns også jeg er veldig heldig som har det så bra psykisk, til tross for at jeg sliter fysisk. Jeg kjenner utrolig glede over bønna, morsfølelse, tror jeg, etter  siste ultralyd, og beskjed om at dette mest sannsynlig går bra, og det er er så godt! Det er jo ikke uvanlig å slite med mye vonde tanker i graviditeten, og kanskje man er litt ekstra utsatt for det når veien har vært lang og tung.

Skrevet

Det er godt å lese at du holder motet oppe og at du føler at det går bra psykisk. :):) Og fortsett med å ha den gode samvittigheten ovenfor jobben din. Kroppen din er jo opptatt med viktigere ting akkurat nå. :klem:

I dag er det tirsdag, så da antar jeg at du har fått et nytt dyr i appen og kan krysse av for ei ny uke? Har du flere ultralyder på tapeten framover, eller er OUL neste? 

Skrevet
2 timer siden, Snotra skrev:

Det er godt å lese at du holder motet oppe og at du føler at det går bra psykisk. :):) Og fortsett med å ha den gode samvittigheten ovenfor jobben din. Kroppen din er jo opptatt med viktigere ting akkurat nå. :klem:

I dag er det tirsdag, så da antar jeg at du har fått et nytt dyr i appen og kan krysse av for ei ny uke? Har du flere ultralyder på tapeten framover, eller er OUL neste? 

Takk, Snotra! 12+0 i dag, veldig rart å ha kommet så langt, altså.

Mirakelet har blitt et lite marsvin :hjerte: Jeg skal faktisk på UL i morgen, jeg bestilte en selv for å se at alt er greit i uke 12 også :sjenert: I dag har jeg hatt litt rosa på papiret, så timingen var bra, selv om ikke det var planlagt akkurat. Det blir godt med en bekreftelse på at oppkast og vektnedgang ikke påvirker fosteret også, selv om jeg vet at det ikke skal gjøre det.

Skrevet
2 timer siden, Snotra skrev:

Hvordan har det gått i dag? :hjerte: :)

Det gikk veldig fint! Nå var det en liten minibaby, som var helt turbo, sprellet og snurret rundt. Den hadde ikke tid til å bli undersøkt så det ut som, men alt var bra og normalt :hjerte: Vi fikk også høre hjertelyden for første gang, kom noen tårer da! Bilkjøring er noe av det verste jeg vet om dagen, men det var verdt turen og spyposene!

Skrevet
33 minutter siden, Illy skrev:

Det gikk veldig fint! Nå var det en liten minibaby, som var helt turbo, sprellet og snurret rundt. Den hadde ikke tid til å bli undersøkt så det ut som, men alt var bra og normalt :hjerte: Vi fikk også høre hjertelyden for første gang, kom noen tårer da! Bilkjøring er noe av det verste jeg vet om dagen, men det var verdt turen og spyposene!

❤️😭 Kom visst tårer her også for dine 12 uker og sprellende lille marsvin! Tenker det gir en god motivasjon når formen er så dårlig. Fremdeles helt krise der altså? På tross av 12+1 :( Håper du får god oppfølging og evt påfyll av væske og næring hvis du trenger det. 

Tenk at nå nærmer det seg spennende uker med bobling i magen, og ikke minst OUL👏💕 Har du forresten fått innkalling til sistnevnte?

Skrevet
16 timer siden, LoveTrain skrev:

❤️😭 Kom visst tårer her også for dine 12 uker og sprellende lille marsvin! Tenker det gir en god motivasjon når formen er så dårlig. Fremdeles helt krise der altså? På tross av 12+1 :( Håper du får god oppfølging og evt påfyll av væske og næring hvis du trenger det. 

Tenk at nå nærmer det seg spennende uker med bobling i magen, og ikke minst OUL👏💕 Har du forresten fått innkalling til sistnevnte?

Åh, takk ❤️ Jeg mener å huske at din lille gutt også var skikkelig aktiv på TUL?

Jeg kan komme til den nærmeste legevakten og få påfyll av væske og elektrolytter når jeg trenger det :) Jeg får i meg mer næring nå enn før, kaster egentlig ikke opp mindre, men jeg begynner å bli smart og kan lure i meg mat. F.eks. er det et triks å spise næringsrik mat veldig seint, og så legge seg. Så 23 er ny middagstid her i huset :fnise: Og så tror jeg at jeg har noen bedre perioder nå, men jeg tør nesten ikke skrive det. Hver gang jeg sier det til mannen, står jeg med hodet i do fem minutter seinere.

Jeg gleder meg veldig til å kjenne bobling!! 😃 Morkaken er plassert bak, kanskje det kan korte ned ventetiden litt? Jeg har ikke fått innkalling til OUL, det er kanskje legen som skal ordne det? Jeg har ikke hatt noen offisiell svangerskapskontroll med helsekort og sånt enda, selv om jeg har vært en del hos legen i det siste.

Skrevet

Det er håp for bedring nå, høres det ut som! Håper det for all del varer og blir enda bedre. De dumme appene har jo snakket om denne forjettede bedringen i flere uker allerede :fnise: Håper du holder deg til planen og er frisk som en fisk innen 16+1 - helst i god tid før :) 

Skrevet

Uæææ, graviddagbok og greier:nordvesta:

Hvordan er formen nå? Håper virkelig det begynner å komme seg snart, slik at du kan farte rundt og strutte med magen🙈

Skrevet

Jeg tok sjansen på graviddagbok siden jeg er sånn cirka i 2. trimester. Akkurat hvor den grensa går, skjønner jeg ikke, det står jo forskjellig over alt. Men nå er jeg ferdig med over 33,3 % i hvert fall!

Formen er fortsatt laber, men jeg kjenner en slags bedring, selv om den er vag. Jeg får i meg mer mat i hvertfall, har gått opp i vekt den siste uka (300 g., men det er noe!), og prøvene jeg tar hos legen er bedre 😃 Jeg har en plan om at den dagen jeg kan ta buss/bil til byen uten å spy, skal jeg kjøpe meg en vinterkjole som passer til struttende mage, som kompensasjon for alle ukene med joggebukse og bustete hår!

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Illy skrev:

Jeg tok sjansen på graviddagbok siden jeg er sånn cirka i 2. trimester. Akkurat hvor den grensa går, skjønner jeg ikke, det står jo forskjellig over alt. Men nå er jeg ferdig med over 33,3 % i hvert fall!

Formen er fortsatt laber, men jeg kjenner en slags bedring, selv om den er vag. Jeg får i meg mer mat i hvertfall, har gått opp i vekt den siste uka (300 g., men det er noe!), og prøvene jeg tar hos legen er bedre 😃 Jeg har en plan om at den dagen jeg kan ta buss/bil til byen uten å spy, skal jeg kjøpe meg en vinterkjole som passer til struttende mage, som kompensasjon for alle ukene med joggebukse og bustete hår!

God plan :) 

Skrevet
2 timer siden, Illy skrev:

Jeg forholdt meg også til 33,3%😜 

Hurra for 300g!! Jeg tror jeg nådde startvekten min rundt uke 19, men så hadde jeg bare normal kvalme i første trimester. Babyene vokser jo fint uansett ;) og plutselig peker vekten oppover litt fortere enn hjernen er komfortabel med:fnise:

Skal du ha svangerskapskontroll hos lege eller jordmor? Åh du har så mye gøy i vente nå!! Bare formen kommer seg litt slik at du får kjøpt den vinterkjolen :) Hvordan er det med mannens jobb fremover, blir han hjemme mot jul og sånt?

Skrevet
2 timer siden, Illy skrev:

Jeg har sett både uke 12, 13 og 14, så gudene vet hva som er rett :klo: men med over 1/3 vil jeg si at vi definisjonsmessig sett er på rett side av grensa :fnise: 

300 g er uendelig mye mer enn null, vi får ta det som et godt tegn! Det hørtes ut som en god plan å feire med kjole :nigo: jeg har i utgangspunktet et kjolekjøpeproblem, og derfor har jeg egentlig mer enn nok kjoler fra forrige svangerskap. Meeen jeg har røket på et par stykker på nettshopping likevel :plystre: Sånn går det når man har alt for mye tid på sofaen og i senga ;) 

Skrevet
4 timer siden, LoveTrain skrev:

Jeg forholdt meg også til 33,3%😜 

Hurra for 300g!! Jeg tror jeg nådde startvekten min rundt uke 19, men så hadde jeg bare normal kvalme i første trimester. Babyene vokser jo fint uansett ;) og plutselig peker vekten oppover litt fortere enn hjernen er komfortabel med:fnise:

Skal du ha svangerskapskontroll hos lege eller jordmor? Åh du har så mye gøy i vente nå!! Bare formen kommer seg litt slik at du får kjøpt den vinterkjolen :) Hvordan er det med mannens jobb fremover, blir han hjemme mot jul og sånt?

Bra, du er enig, da kaller jeg det 2. trimester nå 😃

Jeg har ikke gått ned så veldig mye, heldigvis, men var litt for tynn i utgangspunktet. Heldigvis får babyene det de skal ha selv om mor spyr, ja 😊 Og det kommer nok til å snu tidsnok! Jeg føler meg litt som en vandrende mage allerede, men folk rundt kan nok like gjerne tro at jeg har spist for mye kål og blitt oppblåst.

Jeg hadde den første hos legen, men tror jeg tar resten hos jordmor. Jeg er så mye hos legen nå uansett, selv om jeg ikke håper at akkurat det fortsetter. Har du noen anbefaling på temaet? Jeg ser for meg at det er veldig mye gøy i vente! Nå gleder jeg meg skikkelig til OUL (midten av desember) og til å kjenne liv 😍 Mannen skal snart ut på jobb, men har ikke fått dato enda. Hvis han får tilbudet, jobber han nok i jula. Det gjør i utgangspunktet jeg også. Neste jul må vi ha fri!

4 timer siden, miore skrev:

Jeg har sett både uke 12, 13 og 14, så gudene vet hva som er rett :klo: men med over 1/3 vil jeg si at vi definisjonsmessig sett er på rett side av grensa :fnise: 

300 g er uendelig mye mer enn null, vi får ta det som et godt tegn! Det hørtes ut som en god plan å feire med kjole :nigo: jeg har i utgangspunktet et kjolekjøpeproblem, og derfor har jeg egentlig mer enn nok kjoler fra forrige svangerskap. Meeen jeg har røket på et par stykker på nettshopping likevel :plystre: Sånn går det når man har alt for mye tid på sofaen og i senga ;) 

Jeg trodde det var uke 12 først, så jeg ble ganske skuffet da appene ikke var enig :fnise: Men ja, vi må da være over grensa nå. Bare to dager til alle er enige også!

Åh, du nettshopper, altså! Jeg har holdt meg skikkelig hard, men nå klarte du å påvirke meg. Og det er egentlig ganske fornuftig når man ikke kommer seg ut, syns jeg. Jeg skal trøsteshoppe en av kjolene jeg har sett på, for nå har nattkvalmen satt inn, og jeg har ikke noe lyst til å bare ligge i senga og kjenne på den.

Skrevet

Hurra for graviditetsdagbok og ikke minst andre trimester!! :hoppendeglad: Jeg er så utrolig glad for å lese at det går bittelitt bedre med deg. Selv om det høres ut som at du har det fryktelig tungt enda, så må det være godt for deg å ane lyset i tunnelen. Det var så utrolig koselig å lese om ultralyden din. Jeg vil tro det var den beste følelsen evver å se hvordan lille marsvinet (sikkert nytt dyr nå) koste seg der inne i magen. :rodmer:

Jeg håper du fikk nettshoppet bort kvalmen du hadde i natt, det har du fortjent. ;)

• 2 uker senere...
Skrevet
På 11/5/2017 den 9.51, Snotra skrev:

Hurra for graviditetsdagbok og ikke minst andre trimester!! :hoppendeglad: Jeg er så utrolig glad for å lese at det går bittelitt bedre med deg. Selv om det høres ut som at du har det fryktelig tungt enda, så må det være godt for deg å ane lyset i tunnelen. Det var så utrolig koselig å lese om ultralyden din. Jeg vil tro det var den beste følelsen evver å se hvordan lille marsvinet (sikkert nytt dyr nå) koste seg der inne i magen. :rodmer:

Jeg håper du fikk nettshoppet bort kvalmen du hadde i natt, det har du fortjent. ;)

Tusen takk!! Jeg er ikke noe god til å følge med her nå for tida, altså.

Jeg syns fortsatt det går litt bedre :Nikke: Mye oppkast enda, men matlysten er definitivt på plass. Nå er det ei husmus (det vil si, jeg valgte lykketroll i stedet, for selv om jeg syns mus er søte, ble det litt mye å ha en i magen). Kl. 00.00 i natt blir det nytt dyr :biggrin: Jeg har fått nettshoppet litt og. Jeg tør ikke å kjøpe noe til bolla i magen enda. Men det er babyboom i omgangskretsen, alle får plutselig nummer 2 eller 3 samtidig, så nå har jeg kjøpt små, søte bodyer til samtlige. Det var tilfredsstillende å kjøpe litt babyklær, altså!

Skrevet

Litt bedre er bedre enn ingen bedring :P Så bra at du i det minste har matlyst! Det gir jo noe glede i tilværelsen. 15+0 i dag? En liten måned til OUL? Har du begynt å kjenne noe bobling eller liknende? Mye spørsmål her gitt! Synes bare det er såå stas at vi får en gravidtilværelse denne julen, kontra fjorårets skuffelser.

Jeg husker lykketrollet, det var en del søtere enn den musen altså:fnise: Hvilket dyr ble det nå? Og stas med babyshopping, selv om det ikke er til bolla enda;) 

Skrevet

Så godt å høre at matlysten har kommet tilbake. Da håper jeg at kvalmen har blitt tilsvarende redusert også. :) Hehe, de dyrene i den appen blir heldigvis mindre "creepy" ettersom ungen vokser. Jeg tror jeg er på det søteste dyret noensinne akkurat nå, men jeg skal ikke spoile noe for deg. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...